Ja/Nee? Kirchenpräsident = 'bestuursvoorzitter' van de kerk!

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Ja/Nee? Kirchenpräsident = 'bestuursvoorzitter' van de kerk!

Bericht door Noise »

Zoiets ja.
Rommelen kunnen ze als geen ander, dus hoezo niet rommelen bij iets simpels als een website.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Ja/Nee? Kirchenpräsident = 'bestuursvoorzitter' van de kerk!

Bericht door Criticus »

Zeker. Ik zou daarom ook maar een aluminium hoedje opzetten bij als je in de buurt van een kerkgebouw komt.

Je weet immers maar nooit :twisted:
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Ja/Nee? Kirchenpräsident = 'bestuursvoorzitter' van de kerk!

Bericht door Noise »

Dat zou ik zeker doen als ik jou was.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Ja/Nee? Kirchenpräsident = 'bestuursvoorzitter' van de kerk!

Bericht door Redactie »

Criticus schreef:Op DIT moment (vrijdag, 9:08) zijn het er 157.

Dus, wat zegt dit?
@Criticus

Waar het hier voor ons mee begon, is: klopt het wel echt als er bijvoorbeeld staat "Bezoekers We hebben 102 gasten online". Wij maken daar "gewoon" uit op dat er op datzelfde moment met 102 computers "verbinding" is, al dan niet met iemand erbij in de periferie die aandachtig naar het bijbehorende scherm kijkt... Vannacht om 01.22 uur zouden er 146 gasten (!) online zijn geweest. Dan komt bij ons de gedachte op: is het dan bij 145 anderen (in Nederland) ook net toevallig dit keer zo laat geworden en verwachten ál diegenen dan óók nog dat deze -betrekkelijk saaie- kerkelijke website middenin de nacht van actualiteiten wordt voorzien? Dus, wat het zegt... wij zouden het verder niet weten!

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Ja/Nee? Kirchenpräsident = 'bestuursvoorzitter' van de kerk!

Bericht door Criticus »

Dat betekent dus dat de netstat teller bewust moet zijn gemanipuleerd om er een prestige-achtig bezoekersaantal neer te zetten. Of er zit één trouwe digitale gemeenschap continu met de site in het zesde of zevende tabje (ik noem maar wat).

Ik kan van mezelf zeggen dat ik sinds een jaar of 12 à 13 erg kritisch ben geworden richting NAK. Maar zoals Noise met een uitspraak komt over een stier, moet ik nu wel lichtjes denken aan een spreekwoord met slakjes en zout. Zou er ook zijn gemanipuleerd met het aantal keer bekeken zijn van de NAK/NAC youtube filmpjes?
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Ja/Nee? Kirchenpräsident = 'bestuursvoorzitter' van de kerk!

Bericht door Redactie »

@all

Wat de mogelijk onbetrouwbare bezoekersaantallen betreft zoals op de website van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, kreeg ik zojuist een e-mailtje toegezonden van een expert. De inhoud was kort maar krachtig: http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=431&t=309594. Volgens mij zijn wij er nu uit!

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Ja/Nee? Kirchenpräsident = 'bestuursvoorzitter' van de kerk!

Bericht door Noise »

Criticus schreef:Dat betekent dus dat de netstat teller bewust moet zijn gemanipuleerd om er een prestige-achtig bezoekersaantal neer te zetten. Of er zit één trouwe digitale gemeenschap continu met de site in het zesde of zevende tabje (ik noem maar wat).

Ik kan van mezelf zeggen dat ik sinds een jaar of 12 à 13 erg kritisch ben geworden richting NAK. Maar zoals Noise met een uitspraak komt over een stier, moet ik nu wel lichtjes denken aan een spreekwoord met slakjes en zout. Zou er ook zijn gemanipuleerd met het aantal keer bekeken zijn van de NAK/NAC youtube filmpjes?
Youtube heeft miljoenen, misschien inmiddels miljarden(?) bezoekers.... door bepaalde filmpjes te kijken krijg je aanbevelingen naar andere filmpjes. plus, youtube is internationaal.. en de nak telt internationaal 11 miljoen leden is het niet?

dus youtube met de nederlandse nak site vergelijken lijkt me zinloos.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
GertD
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 18:39

Re: Ja/Nee? Kirchenpräsident = 'bestuursvoorzitter' van de kerk!

Bericht door GertD »

Toen ik de NAK-site nog beheerde heb ik mij ook wel eens verbaasd over de hoge aantallen online bezoekers.
Destijds leverde een onderzoek op dat dit voornamelijk door "bots" werd veroorzaakt. Regelmatig worden werkelijk alle pagina's bezocht
door bijv. de bots van Google en anderen. Dit levert een groot aantal "online bezoekers" op. En uiteraard ook 's nachts.

Er wordt echter keurig op de achtergrond bijgehouden wat het uniek aantal bezoekers per dag en per maand is.
Dat gebeurt op basis van ip-adres. Maar deze informatie zit verstopt in het systeem en wordt door de webmaster denk ik niet eens bekeken.
Gezien de status van de site is er in 2,5 jaar volgens mij niet eens meer een update op de joomla-versie verricht.

Ik heb in 10 jaar webbeheer jaar op jaar groeiende aantallen unieke bezoekers gezien, mijn gevoel zegt dat het sinds een paar jaar dalende is...

Gert
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Ja/Nee? Kirchenpräsident = 'bestuursvoorzitter' van de kerk!

Bericht door Criticus »

Noise schreef:Youtube heeft miljoenen, misschien inmiddels miljarden(?) bezoekers.... door bepaalde filmpjes te kijken krijg je aanbevelingen naar andere filmpjes. plus, youtube is internationaal.. en de nak telt internationaal 11 miljoen leden is het niet?

dus youtube met de nederlandse nak site vergelijken lijkt me zinloos.
De redactie heeft hierboven al aangegeven waardoor de bezoekersaantallen anders dan verwacht uitkomen. Lijkt dus niet op doelbewuste manipulatie.

Veel succes met de complottheorieën, en hou ons op de hoogte :)
basis
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 01 nov 2010, 14:16

Re: Ja/Nee? Kirchenpräsident = 'bestuursvoorzitter' van de kerk!

Bericht door basis »

Ik heb vaak gedacht bij de NAK website: "wat zijn er toch altijd veel bezoekers online, haast onmogelijk..."
Op de meest ongure tijden midden in de nacht als ik weer eens niet kon slapen waren er vaak nog meer dan 100; "dit kàn dus niet",
was al snel mijn conclusie.
Uiteindelijk had ik voor mezelf besloten dat het waarschijnlijk een soort dagteller is:
Wie inlogt op de NAKwebsite wordt geteld maar bij vertrek niet weer afgemeld.

Begrijp ik nu uit bovenstaande posts dat dit inderdaad zo is?

Ondanks dat het misschien slechts een foutieve instelling is en niet opzettelijk is gemanipuleerd:
Het blijft natuurlijk valse voorlichting van de NAK zijde.
Gesloten