ERNSTIG ACHTERSTALLIG ONDERHOUD NAK GEBOUWEN

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Inwijding Nieuwe Kerk in Zwolle

Bericht door Criticus »

ACE schreef:@ll
Inwijding nieuwe kerk in Zwolle 18.01.2013
Na ruim 65 jaar krijgt de nieuw-apostolische gemeente van Zwolle weer een eigen kerkgebouw. De bouw is inmiddels voltooid en er wordt nu nog gewerkt aan de afwerking van het interieur en de inventaris.
Op 3 februari 2013 wordt de kerk ingewijd en daarna kan de kerk in gebruik worden genomen. Door de beperkte ruimte is de inwijdingsdienst alleen toegankelijk voor de gemeenteleden van Zwolle en enkele genodigden. Bron Nak.nl site


Er is nu al ruimte gebrek. Fijn dat er rekening is gehouden met groei - dus niet. Zo kun je ook voordelig stoken.
Fijn ook dat Voorganger Ate Plat de historie heeft geraadpleegd en niemand heeft uitgenodigd die in de 70' en 80'r jaren Zwolle hebben verzorgd.
O ja, de toenmalige voorganger uit Apeldoorn volgt niet meer. Die is daardoor dus kansloos verklaard.

Vanuit het district Arnhem is de gemeenschap Zwolle destijds intensief verzorgd en kon behouden worden.
Dat goldt ook voor de gemeenschapen Breda en Voorthuizen.
De leuters van de huidige voorgangers zijn echter groter dan de historische feiten van pioniers van het eerste uur!!
Maar ja die mentaliteit word je geleerd binnen de NAK gelederen.


Groet,
ACE
Ruimtegebrek? Want het gebouw gaat dienst doen als districtsgebouw?

Wel vreemd inderdaad dat er niemand uit de 70's/80's is uitgenodigd. Ik kan me de groei nog herinneren toen Zwolle even bij district Ljouwert was ingelijfd.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: ERNSTIG ACHTERSTALLIG ONDERHOUD NAK GEBOUWEN

Bericht door ACE »

@criticus
Wel vreemd inderdaad dat er niemand uit de 70's/80's is uitgenodigd. Ik kan me de groei nog herinneren toen Zwolle even bij district Ljouwert was ingelijfd.
Ja herder Pelletier en Priester Samplonius. Ik heb ze niet echt goed gekend. Maar over Samplonius hoorde ik goede dingen mbt de Malta arbeid.
Eenvoudige man met het hart op de goede plaats - geloof ik.

Toen Kampen werd opgeheven en samengevoegd met Zwolle werd het een (h)echte Gemeenschap.

Geen idee of dat in de historie is vastgelegd.
Plaats reactie