Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Plaats reactie
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Zojuist werd het bekend dat Bauke Moesker vandaag als volgt heeft gereageerd op de dreigbrief van 2 december 2011 die hij vorige week ontving van de districtsevangelist R.D. Vis te Bergen op Zoom:
  • Afbeelding
    Afbeelding
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@ redactie

Keurige brief mijn complimenten , ik denk dat ze popelen om deze te beantwoorden .
Zelfs voor welke donderdag ze moeten reageren veel duidelijker kan de Lange niet tegen aan , en das nog wel een advocaat met een hoge opleiding , en zekers een hele dure .
Dat briefje koste wel 1500 euro maar ja das toch maar offergeld en van een ander zal men denken .
Klene kennende zal die deze wel weer door de Lange laten beantwoorden , want hij te druk met huisbezoeken .
Zelfs u kreeg nu eindelijk eens huisbezoek en niet van de eertse de beste , van een hoge in rang nog wel , een herder met het ijzeren kruis opgespeld .
Ze hadden ook een loopjongen kunnen sturen die het effe afgaf , maar nee u gezegend met een echte Herder .
Ik hoop dat hij wel samen gebeden heeft op een goede afloop .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Noise »

Inderdaad een nette brief!
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door ACE »

@BM

Ik dacht dat Herder Nijland zich niet voor dit soort klusjes leende.
Tot mijn verbazing heeft hij zelfs een kwalificatie afgegeven over RR mbt de bouw van Eimerstaete.
Kortom, het betrachten van zwijgzaamheid in opdracht van apostel PK, is dus lariekoek!
Maar dat wisten we al. In de wandelgangen wordt er volop gekletst en geklaagd.
Maar niemand heeft het lef om op te staan en de CA eens flink schoon te vegen.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Hans een hoger ambt in het vooruitzicht is gesteld.
In dat geval is hij voor mij compleet afgebrand.

Groet,
ACE
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Lmg »

@ ACE,

Recentelijk werd de vraag gesteld aan Hans Nijland, hoe gaat het nu met de NAK Nederland.
Waarop hij zei, ,, DIT KOMT NOOIT MEER GOED,,
Dat Hans Nijland zich negatief uitlaat over R.R in relatie tot Eimerstaette, is hem niet eens
echt kwalijk te nemen.
Al het beschuldigende aan het adres van RR is nl afkomstig van de kerkleiding.
Hans Nijland is zeker niet kritiekloos en laat regelmatig van zich horen en toch is de kerkleiding
hem steeds weer een slag voor en houd hem in het spoor.
Toen de kerkleiding de controle op Nijland recentelijk zag verminderen, werd hij door Ap. Klene
snel in het Herder ambt gezet.
Iemand die geinstrumentaliseerd word, kan dat zelf nauwelijks waarnemen.

Groet Lmg
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@ace
@lmg

Jullie zijn allebei redelijk ingevoerd in het gebeuren in de kerk , dat weten jullie ook dat herder Nijland zich heeft laten gebruiken als postbode .
En als hij heeft gezegd dit komt nooit meer goed laat hij zich echt voor het karretje spannen .
In een normale wereld zeg je dan wat is die gestoord en gedraagt zich als een gek en spychopaat .

Als je deze dingen zakelijk wilt doen en los van emotie dan laat je de post zijn werk doen en zeg je Klene bekijk het maar zoiets doe ik niet , ik ben Herder en sta huizenhoog boven een postbode .
Zoveel haast had deze brief niet dat hij direct bezorgd moest worden .
Maar ja als slapjanus doe je dit want ik volg Klene na .
Slijmen naar boven en trappen naar de broeders , in plaats van naast de broeder te gaan staan als dienaar , hij koos te dienen voor Klene , en Broeder Bauke een trap te geven .

Ik heb nog wel een vraag aan Bauke was Nijland gekleed in het zwarte uniform van de postbode des Heren of niet , en was er ook gelegenheid tot het stellen van vragen en uitleg van de brief of was het zoals normaal bij dienaren weer vragen stellen mag niet en ik vlucht de deur weer uit .

Trouwens weet iemand waar de kerkwoordvoerder van Markus naar toe gevlucht is , of heeft die asiel aangevraagd in een ander land ?
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door ACE »

@lmg
@wp

Wat ik bespeur is dat de kerkleiding een politiek hanteert van lijmen en slijmen met dienaren om toch vooral een zo groot
mogelijke coalitie te vormen die het beleid ondersteunt. Kortom, JAknikkers only!
Hoe kun je je toch als intelligente ondernemer (Hans Nijland) laten gebruiken als boodschappen jongen voor een zaak waar je totaal geen
belang bij hebt! Ik zou me geschoffeerd voelen. Daar trachtte TdB mij ook voor te gebruiken. No Way!
Maar als je dan konsekwent bent en voet bij stuk houdt, ben je dood vlees voor de kerkleiding.
Net als P. H., worden deze goede kerels misbruikt en naar vorengeschoven.
En als er klappen vallen is de kerkleiding uit het zicht verdwenen. Als en stel laffe honden.
In een woord stuitend!

P., Hans wordt wakker! Denk aan je gezin, je reputatie en eigen toekomst! Je hoeft niet te rekenen op enige compassie
van de kerkleiding. Die laten je zo vallen.

Groet,
ACE
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

@ACE, ja, het is net als in de Kremlin-cultuur, een kring van vertrouwelingen, en je moet proberen daar aansluiting bij te vinden, dan kan je niks gebeuren, vooral districtsdienaren worden gekozen op de kwalificatie van het meelopen, daarom is het ook dat al die pijnlijke dossiers überhaupt hebben kunnen ontstaan. De kerkleiding komt vervolgens overal mee weg.

Maar mensen als Nijland maar ook andere voorgangers doen hun uiterste best om er wat moois van te maken, de geluiden die ik opvang; foto's die ik zie, dat duidt op een wat meer algemene Christelijke ontwikkeling en men probeert echt om er iets moois van te maken, dus veel sociale activiteiten en een veel positieve aandacht bij bv jubilea maar ook bij (Christelijke) feestdagen.

En dat is best pijnlijk om te zien; de kerkleiding maakt er een puinhoop van, terwijl de plaatselijke gemeenten hun uiterste best doen om er iets leuks van te maken.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:(...)

P., Hans wordt wakker! Denk aan je gezin, je reputatie en eigen toekomst! Je hoeft niet te rekenen op enige compassie
van de kerkleiding. Die laten je zo vallen.

Groet,
ACE
@P. H.
@Hans Nijland

Bij wat ACE hierboven aan jullie schreef, sluit ik mij aan. Al deze omstandigheden werken ondermijnend, zowel in de gemeenschap als in het gezin. Er wordt roofbouw gepleegd op je hele welbevinden. Ondertussen faciliteer je een machtsbestel, waarbij de ambtelijke top het presteert om te stelen als de raven (o.a. door het doen van onverantwoorde uitgaven). Van offerontvangsten nota bene! En terwijl ze dat aan het doen zijn, benoemen ze elkaar in chique betaalde functies en zorgen zij voor elkaars promotie. Het is werkelijk van de ratten besnuffeld. Heus, dit is geen zuivere koffie...

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

@all, in veel andere kerken is er ook vanuit de bestuurlijke inrichting meer tegenwicht; kijk je bv naar de RKK, dan heeft elke parochie een bestuur maar ook heeft elk bisdom een priesterraad, al die zaken zijn er voor bedoeld dat de machtspositie van één partij niet te ver door kan slaan. Want juist in kerken is dit een gevaar.

Bovendien wordt de betrokkenheid van de leden (vanuit het parochiebestuur) en de priesters (vanuit de priesterraad) daardoor gestimuleerd.

Trouwens, vanavond houdt opziener Kamstra een dienst in Veendam en de voorganger heeft de broeders en zusters opgeroepen allemaal acte de présence te geven want er zou een belangrijke mededeling gedaan worden, zelf denk ik dat het een kwestie van tijd is dat er organisatorische beslissingen genomen moeten gaan worden met betrekking tot de gemeenschappen Winschoten en Stadskanaal maar ik weet niet of het hier mee van doen heeft.
Plaats reactie