Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Plaats reactie
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Tosca »

All,

Zie kijk, een gesprek moet natuurlijk wel een gesprek zijn waarin de waarheid centraal staat, en niet de intimidatie.

De eerste ‘uitnodiging’ is om medische redenen afgezegd, De tweede uitnodiging zal ik aanvaarden met de voorwaarde dat mijn advocaat erbij aanwezig mag zijn en bijvoorbeeld enkele forumschrijvers. Bovendien zal het ‘gesprek’ genotuleerd moeten worden door een onafhankelijke notulist.

Bovendien nodig ik in januari 2012 enkele ‘hooggeplaatste Godsgezanten’ uit voor enige ‘gesprekjes’ bij de rechterlijke macht. En dat worden diverse rechtszaken, ik heb zo iets van, Laten we nu maar doorpakken, en goed ook.

De kerkleiding heeft zich in zeer ernstige mate vergist, zij dacht met intimidatie klaar te zijn, maar juist niet. Daarnaast hebben zij een marionet aangesteld die niet slim is, en ook dat is een welhaast onvergeeflijke fout van de kerkleiding. En dat nog wel in diverse (rechts) zaken.

De Nieuw Apostolische kerkleiding wenst geen boete te doen over haar zeer ernstige fouten en Godslasteringen, maar zij krijgen nu de rekeningen gepresenteerd. En niet mals!

Zij moeten zich diep en diep schamen voor hun gedrag. Voor de Nieuw Apostolische Broeders en Zusters is het ‘Heilig avondmaal’ nog slechts een ‘vertoning’ sterker…een Godslasterende vertoning van de eerste orde! Immers….Vergeving van de zonden is er alleen voor diegenen die zelf vergeven. “”vergeef mij mijn zonden gelijk ik vergeef mijn zondenaren’’’ En Stamapostel Dr. Wilhelm Leber zei dat ook al tijdens de jeugddag 2009 in Düsseldorf. Maar…

Met vriendelijke groet,
Bauke Moesker alias ‘Tosca’
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

[Bijgewerkt: 17.30 uur]
willempower schreef:@tosca

Als ik die brief goed lees dan is de Lange helemaal niet bezig met een kort geding want die Armin , geestelijk nazaat van het grote rijk , komt er pas een rechtszaak als jij niet doet wat hij wil .
Dan zit Klene toch uit zijn nek te lullen met zijn kort geding want Armin wil dat nog niet .

(...)


Bron: Bericht door willempower op "vr 23 dec 2011, 19:50"
@willempower

Evenzo begrijp ik deze brief waarin D.Ap. Brinkmann feitelijk terugkrabbelt, al kan hij het niet laten Bauke Moesker nog maar eens ernstig vermanend toe te spreken. Het was dus allemaal gebakken lucht (lees: intimidatie) wat mr. De Lange en D.Ev. Vis te melden hadden.


@all

Ik kreeg van Bauke Moesker o.a. de kopie (22½ bladzijde) ter inzage van het aangetekende schrijven d.d. 30-11-2011 van mr. De Lange. Bauke reageert daarop, heel serieus, waarna D.Ap. Brinkmann antwoordt...
Van: "Brinkmann, Armin" <Armin.Brinkmann@nak-nrw.de>
Onderwerp: Fax
Datum: Do, 22 december, 2011 10:54 am
Aan: "redactie@apostolischekritiek.nl" <redactie@apostolischekritiek.nl>

Lieber Bruder Moesker,
unsere Kirchenverwaltung erhielt 26 Faxseiten von Ihnen. Bitte nutzen Sie künftig
die E-Mailadresse unserer Kirchenverwaltung, das ist etwas zeitgemäßer. Ihre
Unteralgen habe ich weggeworfen
, das sie mir größtenteils bekannt waren.

Ich wünsche Ihnen ein friedevolles Weihnachtsfest und grüße herzlich,
Ihr
Armin Brinkmann
... alsmede nadien per brief op 23 december jl.: "PS: Ihre heute übersandten Faxe habe ich weggeworfen und werde das auch mit den kommenden tun. Sie können sich wirklich die Faxkosten sparen."

Wie op zo'n manier wordt gekapitteld door iemand die zich in het dagelijkse leven opzichtig gedraagt als een machtige onderkoning van de FIFA maar dan "omgezet naar de geest", snapt natuurlijk al direct niet wat de "Neuapostolischen Kirche Nordrhein-Westfalen K.d.ö.R." zelf überhaupt nog doet met diverse faxaansluitingen, zoals 00492315770038, 00492315770058, 00492315770068 en 0049231416154. Nóg onbegrijpelijker wordt het als je meemaakt dat men in de praktijk zelfs nog gebruik maakt van ouderwetse postale diensten via een voor de gelegenheid ingehuurde advocaat (van onvermogen), zoals het versturen van een aangetekend schrijven. En helemaal het toppunt is het vanzelf als er in de adventstijd 's avonds en in het weekend bij je wordt aangebeld door een schaapsherder met sterallures, die dan voor postduif speelt.

De "rijdende rechter" heeft dus gesproken: "Ihre Unteralgen habe ich weggeworfen" en "Ihre heute übersandten Faxe habe ich weggeworfen und werde das auch mit den kommenden tun". Dit was zijn uitspraak en daarmee zal Bauke Moesker het moeten doen. (...) Alles goed en wel, maar indien zulke lariekoek je wordt voorgehouden door de bestuursvoorzitter van een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI), deelt betrokkene natuurlijk daarmee aan zichzelf het spreekwoordelijke brevet van onvermogen uit. Dan geef je wettig en overtuigend blijk van onbehoorlijk bestuur. Dan ben je een heerser in plaats van een dienaar. Dan ben je geen Godsgezant maar een witteboordencrimineel. Als zodanig geef je immers leiding aan een kerkgenootschap waarbij medebestuurders zich van jou wel schuldig mogen maken aan georganiseerde misdaad want jij met jouw terreur zet ze nota bene daartoe aan. Schurk die je bent!! Nee, wij hebben géén "Verständis dafür dass Sie sich auf das Weihnachtsfest vorbereiten und versuchen, entspannt in friedliche und freudige Weihnachtstage zu gehen". Zie verder het bericht door BakEenEi op "wo 02 maart 2011, 16:13" in de thread "Addergebroed".

Lees ook:
Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Criticus »

Tosca schreef:De eerste ‘uitnodiging’ is om medische redenen afgezegd, De tweede uitnodiging zal ik aanvaarden met de voorwaarde dat mijn advocaat erbij aanwezig mag zijn en bijvoorbeeld enkele forumschrijvers. Bovendien zal het ‘gesprek’ genotuleerd moeten worden door een onafhankelijke notulist.
Ik ben eerlijk zeer benieuwd.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Ter informatie:
  • Afbeelding
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door ACE »

@WT

Wat is de context van de 'klachtenregeling'?

Groet,
ACE
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Redactie »

ACE schreef:@WT

Wat is de context van de 'klachtenregeling'?

Groet,
ACE
@ACE

Bauke Moesker twijfelt aan de juridische legitimiteit van de door mr. De Lange verwoorde verlangens waaraan hij uiteindelijk voor 12.00 uur op vrijdag 9 december jl. tegemoet had moeten komen. Sommige van de vragen die er bij hem opkwamen, kaartte hij aan bij mr. De Lange. Vreemd genoeg laten diens antwoorden op zich wachten. Het uitblijven van een reactie rechtvaardigt in deze situatie echter een klacht. Vandaar dat Bauke Moesker heeft geïnformeerd naar een interne klachtenregeling bij het advocatenkantoor. Die bleek men niet te hebben.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Ondertussen wordt de ravage die er vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) wordt aangericht, in alle opzichten groter. Méér geldverspilling, méér onzorgvuldigheid (sterk eufemistisch uitgedrukt) en men zaait ook steeds meer tweedracht. Sinds het door de brief van districtsapostel Brinkmann van 23 december 2011 aan broeder Moesker opeens vaststaat dat er op diens aanraden bewust geen notitie wordt genomen van vragenstellers, past de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland op zijn minst het predicaat van een terreurbeweging. Van hogerhand in dit zogenaamde kerkgenootschap wordt op die manier immers geestelijke geweldpleging georganiseerd. Zie ook het redactionele bericht op "za 10 dec 2011, 11:59" over een klacht hieromtrent welke uiteraard dientengevolge eveneens tot op heden onbeantwoord is gebleven. Doordat vragenstellers voor levend dood worden gehouden, voelen dezen zich door de hardvochtige nieuw-apostolische kerkleiding niet zelden tot op bot gekrenkt.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@redactie
Het gaat nog verder want het is door Klene middels de Lange zelfs in mijn ogen aanzetten tot criminele activiteiten .
Namen of IP nummers mag de redactie niet geven .
Maar Klene heeft toch de maling aan de wet of gezag van overheids wege .
Hij moet Armin in de kont kruipen .
Trouwens de Lange ook nalatig geweest omdat die niet melde dat je klachten via de deken kan doen .
Mooi zooitje bij elkaar zo , hoe vinden ze elkaar toch .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Redactie »

@willempower

Ik persoonlijk zou wel willen dat mr. Boone zich met deze zaak bemoeit...
Jan Boone: bisdom is criminele organisatie
15 maart 2010

Het aartsbisdom Utrecht vormt onder verantwoordelijkheid van de aartsbisschop een criminele organisatie, die het seksueel misbruik van kinderen faciliteert. Tot die conclusie komt strafpleiter Jan Boone. Hij heeft vrijdag ”uit verontwaardiging” aangifte tegen het bisdom gedaan bij de hoofdofficier van justitie in Utrecht.

Volgens Boone voldoet het bisdom aan alle kenmerken van een misdadige organisatie. ”Er is sprake van een structuur, leidinggevenden, deelnemers, een gezamenlijk oogmerk en het voortbestaan in de tijd”, schrijft hij in zijn aangifte. De raadsman meent dat het vaststaat dat het aartsbisdom op de hoogte is geweest van het voortduren van het misbruik en niet heeft ingegrepen. ”De enige maatregel die is genomen, is het instellen van een ‘excuuscommissie’ ”, de onderzoekscommissie-Deetman.

Het bisdom kan wat Boone betreft worden vervolgd wegens het vormen van een criminele organisatie, omdat dit strafbare feit niet is verjaard. Dit in tegenstelling tot het feitelijke misbruik zoals dat tot dusver aan het licht is gekomen.

Bron: ANP


Ontleend aan: http://tuchtklacht.info/15/03/2010/jan- ... comment-16
Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Noise »

willempower schreef:@redactie
Het gaat nog verder want het is door Klene middels de Lange zelfs in mijn ogen aanzetten tot criminele activiteiten .
Namen of IP nummers mag de redactie niet geven .
Maar Klene heeft toch de maling aan de wet of gezag van overheids wege .
Hij moet Armin in de kont kruipen .
Trouwens de Lange ook nalatig geweest omdat die niet melde dat je klachten via de deken kan doen .
Mooi zooitje bij elkaar zo , hoe vinden ze elkaar toch .
Soort zoekt soort, en op ieder potje past een dekseltje..
Tuig van de bovenste plank is het.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Plaats reactie