Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Plaats reactie
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

@LMG, ik heb De Bruijn wel eens gesproken maar ken de man onvoldoende om in te schatten hoe hij in elkaar zit maar ik heb de indruk dat hij niet echt wakker heeft gelegen van al die zaken die je noemt, bovendien heeft hij nooit de indruk gewekt een bepaalde ambitie te hebben, van Brinkmann kan je zeggen wat je wilt maar hij heeft een visie en ook voldoende energie en ambitie om die visie gestalte te geven. De Bruijn vond ik net een dood vogeltje. En zijn diensten vond ik beneden alle peil; of hij maakte van die kinderachtige grapjes of hij was aan het huilen. Je kunt dan rustig stellen dat de man emotioneel niet al te sterk is.

Maar zo'n baantje als De Bruijn maar ook Kamstra hadden, wie wil dat nou niet? Je krijgt een riant salaris, een goed pensioen, je kunt je eigen tijd indelen, en in veel gevallen heb je het voor het zeggen; natuurlijk hebben ze af en toe wat gezeik maar in welke loondienstfunctie heb je dat niet?

Haha, ik denk dat de Heilige apostel Theodorus vandaag weer druk aan het kopiëren en plakken is...gezellig aan de keukentafel.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

@BEE, wat is het toch allemaal weinig professioneel geregeld in NAK Nederland, het is gewoon een zootje.

Het lijkt wel of de heren De Bruijn, Klene en Kamstra het idee hadden dat ze met niemand wat te maken hebben, maar een kerk is toch de resultante van alle leden? Het zijn toch juist de broeders en zusters die deze kerk vormen? En het zijn toch juist zij die de gelden bij elkaar brengen.

In zo'n setting moet het toch wel de hoogste prioriteit hebben om bestuurlijke, juridische en financiële zaken op orde te hebben?
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@all
Iemand Reinier van Markus al gezien ?

Er liggén nog vragen bij hem op tafel ?
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Tosca »

willempower schreef:@all
Iemand Reinier van Markus al gezien ?

Er liggén nog vragen bij hem op tafel ?


@WP,
De NAK woordvoerder zal toch geen spreekverbod hebben? Maar zijn zwijgen is bijna hoorbaar. :!:

Groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

Ik vind het een beetje zielig voor Van Markus, hij kan eigenlijk geen kant op.
released
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 02 dec 2011, 21:26

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door released »

@all

quote
De NAK woordvoerder zal toch geen spreekverbod hebben? Maar zijn zwijgen is bijna hoorbaar. :!:


Men is bij de hoofdleiding van de NAK niet naïef of iets dergelijks.
Wellicht is het stilte voor de storm.
De kaarten zijn geschud. Rechtszaken, dreiging van een kort geding, onrust bij de brs. en zrs. onrust bij ambtsbroeders, de nieuwe cathachismus en als klap op de vuurpijl wellicht een pittig persbericht.
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Wie gaan er op het "blok" om een andere wind te laten waaien of wie moeten er op het "blok" om de orde in de NAK te herstellen.

released
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@jabob
Medelijden heb ik niet met reinier ,hij kon alle kanten op , jij hebt toch ook een keus gemaakt ?
Al jaren liggen er vragen en die had hij kunnen beantwoorden ,toen deed hij het ook al niet .
En nu heeft hij zich in deze positie laten manoeuvreren en das zijn keus . Hij had nee kunnen zeggen ,dan is het een kerel maar zo hij doet geen respect voor , slaafs doen wat K1 zegt ?
Een beetje dom toch ?

Een keer komt die zichzelf wel tegen .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

@WP, maar het is niet altijd makkelijk, want de nieuw-apostolische kerk kent ook goede elementen, en als je bv als priester gewoon je best doet om er wat leuks van te maken, dan is het erg frustrerend om de ellende van de zogenaamd hogere ambtsdragers te zien, en dan ontstaat het dilemma: je mond opentrekken zal ongetwijfeld eindigen met een exit procedure en dat willen sommigen ook niet, en als je blijft zwijgen, dan ben je in feite niet in de waarheid.

Daarom zie je ook dat veel gemeenschappen zich maar wat distantiëren van het hele gebeuren.

Kijk nu in Veendam, we hadden het vanmorgen over de priesters en broers Mulder, niets op aan te merken, beiden functioneren uitstekend, wat kun je deze mensen kwalijk nemen.

Ik begrijp je punt wel hoor, want Van Markus is nu eenmaal woordvoerder, maar zijn positie is mijn inziens niet te benijden.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@jabob
Ik begrijp je visie wel , maar men kan kiezen ook Reinier .
Ook weet ik wel dat niet alle nakkers slechte mensen zijn , en zich inzetten voor de leden .
Sepers maakte ook een keus en was dat achteraf zo verkeerd , een sociaal mens en apostel in een persoon ,kan dus wel .
Een keer werd tegen me gezegd door een diaken ik heb respect voor je dat je een pleegkind zo opgevangen hebt maar dat mag ik niet zeggen als diaken in functie .
Was er blij mee , maar geeft aan dat ze een dubbelleven lijden zo .
Maar eigenlijk is dit een ander topic .
Gaat erom dat er antwoorden komen van R1 of K1 .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

@willem, ja, daar heb je gelijk aan, als Van Markus deze functie op zich neemt, dan moet hij ook de verantwoordelijkheid nemen als er vragen gesteld worden.

Maar de NAK is een soort van politieke organisatie, ze zullen niet in de waarheid zijn. Persoonlijke belangen krijgen voorrang.
Plaats reactie