Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@all
Had bezoek deze dagen en een aantal reacties zal ik hier neerzetten .
Hoe kan een leiding van een kerk zo liegen en bedriegen .
Leugen brief van Klene , hoe durft zo een man dat .
Waar halen ze het lef vandaan om een stuk te laten verwijderen waarin ik schreef dat Bischoff echt dood is .
Dat ze dat zelfs voor een rechter willen laten komen .
Dat ze een herder als postbode laten fungeren en dat die sufferd dat ook nog doet , is die wel goed wijs .
Dat ze een lid van de kerk geen oogcontact mag hebben met de grote baas Klene , dat die dan ogenblikkelijk de kerk moet verlaten , detail Klene geeft zijn agenda niet op aan Bauke .

Meest lachwekkende was wel dat miepie van Theo durft te verklaren dat ze niks wist van Oostenrijk hij tekende zo leuk aan de keukentafel .Theo werd weer kinds .

Dat ze een tiende stelen van de kerkgangers om De Lange te betalen .
Zware criminelen met een Pinguin pakje aan .
De cavia politie zou dit eens moeten weten .

Dit is maar een greep uit de opmerkingen die ik kreeg .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Ter informatie:
  • Afbeelding

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Redactie »

@all

Ter info:
------------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------------
Onderwerp: Lesebestätigung: Uw e-mailschrijven van 23 december 2011, kenmerk br/bo
Van: "Brinkmann, Armin" <Armin.Brinkmann@nak-nrw.de>
Datum: Do, 29 december, 2011 11:14 am
Aan: "redactie@apostolischekritiek.nl" <redactie@apostolischekritiek.nl>
--------------------------------------------------------------------------

Ihre Nachricht wurde gelesen um Donnerstag, 29. Dezember 2011 11:14:46 (GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rom, Stockholm, Wien.


--
Forumredactie
APOSTOLISCHEOBSERVER.NL

Forum voor allen die het apostolische werk een warm hart (zouden willen) toedragen!

http://samenapostolisch.nl/phpbb3/
redactie@apostolischekritiek.nl
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@ redactie
Eigenlijk staat er om 29 dezember 11:15. In de prullenbak geflikkerd , zo is Armin wel .
Antwoorden is hem verboden door koning Leber ,het opperhoofd van dit tuig .
Eigenlijk weet je dat best maar je wilt graag bevestiging van dat gene wat je denkt .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Nog even de brief van 23 december jl., en dan gaat het om aspecten van machtsmisbruik en manipulatie:
  • Afbeelding
Wat fijn, zou men in de gauwigheid gedacht kunnen hebben, dat onze geliefde districtsapostel hier zo vurig pleit voor "einen wertschätzenden Umgang mit unseren Geschwistern" want daar schort het in deze, onze tijd, nogal eens aan; vooral "in de wereld om ons heen". (...) Toch maakt hij zich daarbij schuldig aan pure manipulatie. Hijzelf immers laat zich op het bewuste onderwerp op geen enkele manier aanspreken. Door nu goede sier te maken met "normen en waarden" wordt echter de indruk gewekt dat deze bij hemzelf hoog in het vaandel staan. Door op Bauke Moesker regelrecht een dure advocaat af te sturen, geruggensteund door zogenaamde zegenaars, bewees Armin Brinkmann vooraf natuurlijk alvast het tegendeel!

De districtsevangelist Vis begint in een afzonderlijk schrijven op zijn beurt de aanval door o.a. hoog op te geven van het te respecteren grote belang van de bescherming van ieders persoonlijke levenssfeer, waarbij het dan met name gaat om de publicatie van foto's. In de praktijk echter wordt er door de nieuw-apostolische kerkleiding zelden of nooit (!) enige waarde gehecht aan dat vermeende grote belang. Zo kwam ik gisteren op de website van de Neuapostolische Kirche Nordrhein-Westfalen nog een artikel tegen waarbij ook ik op een foto sta die daar zonder mijn toestemming is geplaatst. Kortom: men acteert voor de Bühne.

Het meest ernstig blijf ik overigens vinden hoe de districtsapostel er in het bewuste schrijven overtuigend doch hoogst pijnlijk voor slachtoffers blijk van gaf zich aan machtsmisbruik schuldig te maken door "ondergeschikten" ertoe aan te zetten zielen in het ongewisse te laten, die de moeite hebben genomen om de omstandigheden te beschrijven waarvoor zij bij "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" dringend om aandacht vragen. Dit is precies de manier waarop al sinds jaar en dag in deze kerk naasten (!) die wat te vragen hebben, worden weggetreiterd. Deze ronduit mensonterende aanpak door dienaren die zich Godsgezanten noemen werd ook op dit Forum al vele malen aan de orde gesteld. In de "Leidraad dienen en leiding geven" staat het duidelijk...
  • "Als ontstane conflicten niet kunnen worden opgelost, kan iedereen zich vol vertrouwen tot een hogere verantwoordelijke leidinggevende wenden."
... maar hoe verraderlijk word je daarbij psychisch onderdrukt, geestelijk beschadigd tot je erbij neervalt (!); nota bene op gezag van leden van het internationale kerkbestuur zelve. Armin Brinkmann: u bent een boef.

Terecht heeft Bauke Moesker in de achterliggende jaren via zijn website hardop nagedacht over ongerijmdheden die niet thuishoren in een kerk, van waaruit continu de meest voorbeeldige teksten de wereld in worden geslingerd. Je krijgt er geen woord tussen, zo enorm massief is in de Nieuw-Apostolische Kerk het spervuur van informatie waaraan de gelovigen blootstaan. Bauke stelde vragen bij zaken als het financieel beheer (hoe komen vooraanstaande geestelijken in deze kerk aan hun kapitale villa's), waarom wordt niet de daad bij het woord gevoegd als het gaat om verzoening (zoals tijdens de tweede Europese Informatieavond op 4 december 2007), wat is er feitelijk misgegaan bij Eimersstaete in Arnhem en wie betaalt de kosten van rechtshulp in de kwestie Oostenrijk? Wie aankomt met zulke vragen, wordt met vereende krachten weggehoond. Een ieder die dit aangaat, zou zich diep moeten schamen.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Inmiddels is het 12.00 uur geweest. Districtsapostel Brinkmann heeft níet (!) inhoudelijk gereageerd op het schrijven van 29 december jl. dat Bauke Moesker wel aan hem móest toezenden om simpelweg diens fatsoen te bewaren tegenover mr. De Lange. Dit levert een voor de nieuw-apostolische kerkleiding belachelijke situatie op. Tegelijkertijd wordt Bauke Moesker hiermee door Armin Brinkmann te kakken gezet...

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Ter informatie:
  • Afbeelding
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
released
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 02 dec 2011, 21:26

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door released »

@ redactie
Ik kreeg van Bauke Moesker o.a. de kopie (22½ bladzijde) ter inzage van het aangetekende schrijven d.d. 30-11-2011 van mr. De Lange. Bauke reageert daarop, heel serieus, waarna D.Ap. Brinkmann antwoordt...
  • Van: "Brinkmann, Armin" <Armin.Brinkmann@nak-nrw.de>
    Onderwerp: Fax
    Datum: Do, 22 december, 2011 10:54 am
    Aan: "redactie@apostolischekritiek.nl" <redactie@apostolischekritiek.nl>

    Lieber Bruder Moesker,
    unsere Kirchenverwaltung erhielt 26 Faxseiten von Ihnen. Bitte nutzen Sie künftig
    die E-Mailadresse unserer Kirchenverwaltung, das ist etwas zeitgemäßer. Ihre
    Unteralgen habe ich weggeworfen, das sie mir größtenteils bekannt waren.



    Ich wünsche Ihnen ein friedevolles Weihnachtsfest und grüße herzlich,
    Ihr
    Armin Brinkmann

... alsmede nadien per brief op 23 december jl.: "PS: Ihre heute übersandten Faxe habe ich weggeworfen und werde das auch mit den kommenden tun. Sie können sich wirklich die Faxkosten sparen."]
Ik kan me niet voorstellen, dat er iets weggegooid wordt, daar dit, zo niet Duits is. Het is wellicht een prikkel om de ander zich nog bozer te maken zodat de emotie het gaat winnen van de ratio. Gevolg kan zijn dat er uitspraken op schrift gedaan worden waar ze juridisch wel iets mee kunnen om tot vervolging over te gaan. Je hebt hier te maken met hoog opgeleide mensen, managers die technieken bezitten en inzetten om, de situatie meester te worden. Ze denken vooruit en lopen niet achter de feiten aan.

Het zichtbare gedrag heeft natuurlijk niets van doen met het "Godswerk", of de opdracht die Jezus aan zijn apostelen heeft gegeven. Jammer, Jammer. het had zo mooi kunnen zijn.

released
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

released schreef:(...)

Ik kan me niet voorstellen, dat er iets weggegooid wordt, daar dit, zo niet Duits is. Het is wellicht een prikkel om de ander zich nog bozer te maken zodat de emotie het gaat winnen van de ratio. Gevolg kan zijn dat er uitspraken op schrift gedaan worden waar ze juridisch wel iets mee kunnen om tot vervolging over te gaan. Je hebt hier te maken met hoog opgeleide mensen, managers die technieken bezitten en inzetten om, de situatie meester te worden. Ze denken vooruit en lopen niet achter de feiten aan.

(...)
@released

Inderdaad zou het op die manier een valstrik kunnen worden. Persoonlijk houd ik mij maar vast aan het onderstaande getuigenis:
  • Maar degenen die u in verwarring brengen zullen worden gestraft, wie ze ook zijn.

    Uit: Galaten 5: 10 (NBV)
In aansluiting aan het bedoelde redactionele bericht in deze thread op "za 24 dec 2011, 16:03" heb ik mij de dag erna rechtstreeks gewend tot de districtsapostel en bij hem o.a. het volgende onder de aandacht gebracht:
  • [...] Schendingen door kerkelijke ambtsdragers in de Nieuw-Apostolische Kerk van zowel de geestelijke integriteit van haar leden als van hun geloof, haalt gezonde mensen niet alleen uit hun kracht maar zulke schendingen veroorzaken in de regel ook blijvend psychisch letsel. Ik ken meerdere naasten (!) die hiermee worstelen.

    Mijn ouders hebben mij opgevoed met het besef "Was hast du aber, daß du nicht empfangen hast?" (1. Kor. 4, 7), wat ik steeds heb beschouwd als een groot voorrecht. Zo heeft Hij mij naast het geloof een scherp waarnemingsvermogen toevertrouwd. Toen u op 12 december jl. een dienst hield in Münster, stelde u: "Wer glaubt, der flieht nicht". Mijn eerste gedachte hierbij was: dan vlucht een verantwoordelijke Godsgezant ook niet weg voor diens verantwoordelijkheden! Toch schreef u bijvoorbeeld enkele dagen geleden aan broeder Moesker onder meer: "Bitte haben Sie Verständnis dafür, dass wir uns auf das Weihnachtsfest vorbereiten und versuchen, entspannt in friedliche und freudige Weihnachtstage zu gehen." Wat u hierbij evenwel kwalijk verzuimde is, zich af te vragen hoe óók broeder Moesker zich op de kerstdagen op dat moment nog kon voorbereiden. U heeft níet uw best gedaan om met hem vóór de Kerst nog vrede te sluiten...

    [...]
    U maakte bezwaar tegen de faxkosten die broeder Moesker had kunnen uitsparen. Het zal u toch hopelijk niet verbazen als ik mij tegelijkertijd afvraag waarom u in dezen zich de hoge kosten van een advocaat niet heeft willen besparen! Al in augustus 2010 drong ik er bij apostel Peter Klene op aan om met broeder Moesker het gesprek te openen. Hij sloeg dit welgemeende advies in de wind. Pas achteraf kwam ik tot het inzicht in welke extreme moeilijkheden de apostel zich ondertussen bevond. Onder dergelijke omstandigheden kunnen mensen geen vrede meer sluiten. Ook bij u constateer ik al geruime tijd een opvallend groot onvermogen om zelfs de meest voor de hand liggende oplossingen te realiseren.

    "Wer glaubt, der flieht nicht". U bent de zakelijke realiteit ontvlucht. De gevolgen hiervan zullen uzelf en de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland ongelofelijk duur komen te staan. Er is absoluut een solide ommekeer nodig in uw denken.

    Als ook u in waarheid een man uit één stuk wilt worden, open en eerlijk, en in Nederland openbaar wilt komen in de gezindheid zoals de apostel Paulus het beschreef, namelijk "Nicht daß wir Herren seien über euren Glauben, sondern wir sind Gehilfen eurer Freude; denn ihr stehet im Glauben" (2. Kor. 1, 24), zou het beter zijn indien u uw koers fundamenteel wijzigt. Zoals het nu gaat, stevent u af op een spraakmakend publiek debacle en belandt u zelfs nog in de gevangenis. [...]
In een heel bekend koorlied komt de versregel voor "Maak bewust mij, wat mijn doel zij, neem mijn hart, mijn leven, Heer!" Als wij elkaar én onze hemelse Vader hiermee niet alleen een lippendienst bewijzen, kunnen er werelden voor ons opengaan. Een verrassend voorbeeld in dit verband, ook omdat het nieuwjaarsdag is, is wellicht de brief van Gerard Reve (!) die hij toezond aan pater Henri de Greeve naar aanleiding van een overdenking. In 1965 had pater De Greeve in een tijdschrift onder meer geschreven (d.w.z. aangehaald uit een zogeheten itinerarium, een voor en tijdens de reis uit te spreken gebed):
  • "Verleen ons, Heer, een voorspoedige reis en kalm weder, opdat wij, door uw heilige engel vergezeld, behouden het doel onzer reis mogen bereiken en eindelijk ook de haven van het eeuwige leven mogen binnengaan" En: "Wij smeken u, Heer, verhoor onze gebeden en maak de weg van uw dienaren veilig en voorspoedig, opdat wij bij alle wisselvalligheden van dit leven, altijd door uw hulp beschermd worden."

    Bron: ISBN 978 94 600 32387
En nu komt het: een bewustwordingsmoment ... Gerard Reve richt zich tot pater Henri de Greeve:
Waarde vader,
Ik ben nog nooit een gebed tegengekomen dat mij niet, wegens zijn hebberige toon, met weerzin vervulde. Die weerzin geldt ook uw reisgebed, afgedrukt bij uw meditatie van 28 augustus. Wie op reis gaat, bestede zijn tijd liever aan bijvoorbeeld het laten controleren van remmen en richtingaanwijzers, dan aan dit infantiel gedoe.
Ik zou eigenlijk wel eens een gebed onder ogen willen krijgen, dat God zoekt in plaats van Hem, om van alles en nog wat, aan Zijn kop te zeuren. Uw gebed heeft volgens mij, met geloof niets te maken, want waarachtig geloof is belangeloos en vraagt niets, en smeekt zeker geen onheil af over anderen: want het kan niet overal tegelijk mooi weer zijn, en we weten evenzeer dat elke dag, onherroepelijk, een aantal ongelukken gaat brengen. Welnu: als men voor zichzelf goed weer of een veilige tocht afsmeekt, verzoekt men God dus de naaste met tent en al te laten wegregenen, respectievelijk zich te pletter te laten rijden, want iets in de trant van 'indien het uw wil is dat iemand op de weg omkomt, laat mij dat dan zijn' kom ik in uw gebed niet tegen. Een reisgebed dat God en mens althans waardig genoemd zou kunnen worden, zou ongeveer als volgt moeten luiden:
  • O God,
    Ik sta op het punt, op reis te gaan.
    Ik weet niet, of het misschien mijn laatste reis is.
    Ik wil U liefhebben.
    Ik hoop, dat ik onderweg niemand enig ongeluk of ander kwaad zal berokkenen.
    Ik wil proberen niet, of veel minder, te drinken.
    Ik sta voor U.
    Ik weet, dat ik, of ik veilig zal aankomen,
    dan wel onderweg verwonding, ziekte of dood zal vinden,
    altijd U toebehoor.
    Want in leven en sterven zijt Gij in mij en ben ik in U.
    Ik ga nu weg.
    Vaarwel, o God.
De pater gaf toe dat dit "een waarlijk treffend gebed" is: "Ik vind het zo zuiver, dat ik het overgeschreven en in mijn brevier gelegd heb."

Een aforisme van Godfried Bomans luidt: "Je mag als kind volwassenen wel voor de gek houden, maar niet langer dan ze zelf berekend hebben." Vrij vertaald: het misstaat ons allen niet om nu en dan enige zelfreflectie aan de dag te leggen!

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

[Bijgewerkt: 23.15 uur]


@all

Ter informatie:
  • Afbeelding
Het WebTeam


P.S. Afgezien van een door mr. De Lange onbeantwoord gebleven verzoek om uitstel met het oog op een inhoudelijke reactie van Bauke Moesker, wenst hij zich niet te realiseren wat voor raars hij feitelijk schreef:
1.
  • “Ik sommeer u dan ook uiterlijk donderdag voor 17.00 uur mij per e-mail te bevestigen dat u de beledigende, onnodig grievende en onjuiste berichten die zijn geplaatst op de website met de domeinnaam http://www.apostolischekritiek.nl en in het aldaar geëxploiteerde gastenboek zult verwijderen en verwijderd zult houden.”
2.
  • “U en de medewerkers van uw website worden hiermee dan ook gesommeerd elk (telefonisch) contact met de heren R.D. Vis, P. Klene, N. Klene, Th. J. de Bruijn en Kamminga achterwege te laten, nu en in de toekomst.”
3.
  • “Teneinde onduidelijkheden te voorkomen over de in mijn schrijven van 30 november 2011 aan u gestelde termijn om uw inbreuken te staken en gestaakt te houden, sommeer ik u dan ook mij per omgaande, doch uiterlijk voor vrijdag 9 december 2011 voor 12.00 uur schriftelijk te bevestigen dat u de beledigende, onnodig grievende en onjuiste berichten die zijn geplaatst op de website met de domeinnaam www. apostolischekritiek.nl en in het aldaar geëxploiteerde gastenboek zult verwijderen en verwijderd zult houden.”
4.
  • “Ook sommeer ik u binnen deze termijn alle persoonlijke gegevens die u van de heren R.D. Vis, P. Klene, N. Klene en Th.J. de Bruijn en Kamminga hebt geplaatst te verwijderen en verwijderd te houden, alsmede om mij alsnog de in mijn schrijven van 30 november 2011 vermelde gegevens te doen toekomen.”
Ad 4
  • Hier wordt verwezen naar het onderstaande:
    “Tenslotte verzoek ik u een schriftelijke opgave te doen van alle gegevens (zoals naam, adres, ip-adres, e-mailadres, telefoonnummer) van de personen die onder de naam Tosca, willempower, BakEenEi en ACE beledigende teksten hebben geplaatst.”
N.B. Citaten ontleend aan brieven mr. De Lange, resp. d.d. 30-11-2011 en d.d. 06-12-2011. Bron: Fax B. Moesker d.d. 30-12-2011 aan mr. P.A. de Lange. Zie hiervoor het redactionele bericht op "vr 30 dec 2011, 13:22".
"De heren R.D. Vis, P. Klene, N. Klene, Th. J. de Bruijn en Kamminga" beogen kennelijk "rechtsgevolg" indien zij Bauke Moesker laten voorhouden dat hij en diens "medewerkers" worden gesommeerd elk (telefonisch) contact met ze achterwege te laten, nu en in de toekomst. Met andere woorden: tot in alle eeuwigheid. Mogelijk heeft men hiermee indirect tegen Bauke Moesker en diens "medewerkers" willen zeggen: "Loop naar de hel, want de hemel is al voor ons bedoeld!"

Overigens ligt er sinds 2010 bij mr. De Lange nog altijd ter beantwoording voor wat Bauke Moesker destijds al inhoudelijk opmerkte:
Redactie schreef:(...)

Ook dit getuigt weer van de arrogantie van de macht, waarmee "De kerkleiding" heden ten dage rücksichtslos regeert. Ook de eigenaar van de website waaraan dit Forum is gekoppeld kreeg vorig jaar onverhoeds een advocaat op zijn dak, namens "Het bestuur" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Voortaan zou het WebTeam nog slechts adhesiebetuigingen mogen publiceren ten faveure van de "Godsgezanten", terwijl dezen onverwijld inzage verlangden in de IP-adressen en dergelijke van alle forumgebruikers. Zo niet, dan zou een en ander -uit offerontvangsten (!)- in naam der Koningin worden afgedwongen...

Hierop antwoordde betrokkene, die als ingeschreven lid van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland van tevoren niet even was opgebeld of anderszins door de Godsgezanten die hem nu trachtten te vervolgen open en eerlijk benaderd, onder andere als volgt:
  • (...)

    U sommeert mij IP-adressen te geven en andere privacy-gegevens van degenen die op het forum actief zijn. Dit gaat natuurlijk veel te ver want dan zou ik hetzelfde doen wat het kerkbestuur mij door u laat verbieden. Ik zal het met mijn eigen advocaat bespreken zodra het kerkbestuur mij aansluit op de geldstroom die ook haar bevoorraadt. U ziet het: waar een wil is, is een weg. (...)
Het lijkt wel of de "Godsgezanten" momenteel integraal op ramkoers liggen met allen die maar zo vrij zijn onbevangen met ze van mening te verschillen! Duizenden, tienduizenden of naar believen zelfs honderdduizenden euro's aan offerontvangsten worden er uitgegeven aan kosten van dure advocaten.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "za 16 jul 2011, 21:20" in de thread "Verlag Friedrich Bischoff snoert Christ-im-Dialog de mond"
Omdat "de heren R.D. Vis, P. Klene, N. Klene, Th. J. de Bruijn en Kamminga" kennelijk een streepje voorhebben bij de nieuw-apostolische kerkleiding (lees vooral haar statuten en wat dies meer zij) valt het voor Bauke Moesker nu wellicht te overwegen discriminatie te melden. Ook wordt het tijd om de Raad van Kerken te informeren en bij voorkeur in één moeite de Nederlandse volksvertegenwoordiging en enkele departementen.
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie