Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Plaats reactie
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

@LMG, ja, ik hoorde dat de beide priester Mulders stuivertje gaan wisselen, dat wil zeggen dat Henk binnenkort voorganger wordt en Kor verder gaat als priester.

Beide prima personen overigens!
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Lmg »

@ All,

In toenemende matie heb ik sterk de indruk dat Dap. Brinkmann niet nauwkeurig
geinformeerd is over diverse kwesties in Nederland, waaronder de lopende rechtszaken met RR.
Er zijn waarschijnlijk allerlei krachten in het spel betrokken, met het oog op andere als gemeenschappelijke
en kerk belang.
In de wandelgangen vernam ik enkele maanden geleden dat Dap.Brinkmann iemand had verteld, bij de overdracht
in Mei, door Dap. ir de Bruijn onvolledig te zijn geinformeerd.
Wat betreft dit laatste, verbaasde mij dat eigenlijk niet.

Lmg
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

@LMG, je moet maar zo denken; De Bruijn heeft een heerlijk leventje gehad, hij heeft als DAP veel meer verdiend dan dat hij ooit in de normale maatschappij had kunnen verdienen, en bovendien heeft de man een riant pensioen. Nu lekker in de rust, en anderen mogen de troep opruimen.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door BakEenEi »

Redactie schreef:(...)

@all

De inhoud van dit artikel alsmede dienaangaande een persbericht worden in de loop van deze week verwacht.

Het WebTeam


Uit: door Redactie op "zo 04 dec 2011, 18:26" in de thread Open brief aan mr. P.A. de Lange inzake "het werk des Heren"
@all

Is er onder de (volgens mr. De Lange op donderdag 7 juli jl. bij de rechtbank Utrecht) 15.000 leden van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland nu al iemand, die zich weet te realiseren wat mogelijk de verregaande consequenties ervan kunnen zijn indien er namens de initiatiefnemer van http://apostolischekritiek.nl/ door de "Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk" aanstonds een persbericht zou uitgaan?

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Lmg »

@ jabob,

Dat de Bruijn als Distr. Ap een leuk leventje heeft gehad, geloof ik zeker niet.
Hij is vanaf 1998 van de ene sores in de andere terecht gekomen.
De gehele periode van 1998 tot eind 2004, terwijl Gerrit Sepers zich stap voor stap
los maakte en uiteindelijk niet meer in deze exclusieve kerk als Apostel wilde funtioneren
waren voor de Bruijn adembenemend.
Toen Sepers niet meer over de schouder mee keek voelde hij bevrijding en kon met P.K
de toekomst in.
Uit onnadenkendheid en naiviteit begint hij dan met Ronald Rohn (G1 en G2)
aan een onroerendgoed projekt in Oostenrijk, denkend dat hij dit voor de leden van de
kerk onmerkbaar kan doen.
Vergeet ook niet wat er over hem heen kwam na 4-Dec 2007, de Leugen informatieavond.
Vele gesprekken, en een storm van kritiek kwamen over hem heen.
Meerdere leden hebben zich laten uitschrijven en dinaren hebben hun ambten terug gegeven.
Denk dan nog even aan het moment waarop de kwestie Eimerstaette en daarmee het wanbeleid
van de kerk publiekelijk werd.
Maar uitrusten in een eigen Oostenrijks vakantiehuis lukt niet, want die heeft hij niet.

Lmg
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@lmg
Wat krijg ik een medelijden met theoloog ow ow .
Over dé sores van 2007 heeft die zelf mede de hand in gehad , ook hij had een ander keus kunnen maken , maar nee navolgen in de leugen van Leber .
Hij had alle tijd om aan de keukentafel huisjes tekenen en effe zonder dat zijn vrouw het wist even 150 000 over maken aan broeder Rohn .
En wat de problemen met achteraf zouden worden wist hij niet maar kon wat betreft de advocaat kosten leunen op de offerpot .
Onder zijn leiding hoefde van Markus niks te doen want gaf gewoon de opdracht alles wat er aan vragen komt kan de prullenbak in ,
Lui achterover hangen en baasje spelen van andermans geld , snoepreisjes de wereld rond tussendoor een inkomen per week waar een ander jaar wat voor moet doen , ongeveer .
Dat hij gigantische sociale emotionele schade en en leegloop van de kerk mede heeft veroorzaakt kan ik niet vergoelijken .

Zelfs nu lift hij in de procedure weer mee op de offerpot , zal met de kostten van zijn procedure tegen R.R over Oostenrijk niet anders geweest zijn .

Zoals je weet moet dit forum zijn eigen kosten betalen en kan geen beroep doen op het jatwerk van de offerpot .

Ik zit te janken van medelijden met Theoloog .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door ACE »

@ all

Het zou toch wat zijn als wij (kor)respondenten als getuigen voor Bauke gehoord worden door de Rechtbank in kort geding.
Een soort van Cruijff effect maar dan voor de NAK. Met volop media aandacht.
Dan kan een ieder zijn verhaal kwijt hoe men door de kerkleiding is geschoffeerd en afgeserveerd.
Maar men zal zich wel weer niets kunnen herinneren.

Groet,
ACE
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Lmg »

@ Willempower,

Je kunt in mijn bijdrage toch niet lezen dat de Bruijn voor wat betreft 4-12-2007 de juiste
keuze heeft gemaakt.
Integendeel, had hij aan de noodrem moeten trekken.
Omdat hij dat niet deed en ook niet aftrad als D.Ap moest hij dus op de blaren zitten.
Dat de Bruijn steeds maar verder is gegaan is gewoon typisch Apostolische kultuur, n.l
trouw aan de hand blijven van de St. Apostel ipv trouw te zijn aan God.

Groet Lmg
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@lmg
Dan mijn excuus daarvoor maar ik kreeg de indruk dat we medelijden moesten krijgen met Theoloog .
Hij heeft het echt zelf gedaan en bij vele mensen grote schade aangericht en is nog niet gestopt , de waarheid wil hij niet zien en horen helaas .

@ ace
Klopt maar zij herinneren zich niets , maar wat daar als getuigenverklaring boven water komen en dat gepubliceerd zal worden zal weer veel stof doen opwaaien .
Kunnen ze daar meteen vaststellen dat Bischoff zijn leugen niet waar is en voor altijd dan vastgelegd is als grote leugen , vastgesteld door een aardse rechter .
Mij is ook onbegrijpelijk dat ze dit aandurven want dan stort hun hele huis in .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Licht verheugend nieuws: om twee vóór twaalf gisteravond las ook districtapostel Brinkmann alvast het e-mailbericht waarover wij melding maakten in het redactionele bericht op "wo 07 dec 2011, 22:45". Zie onder:
------------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------------
Onderwerp: Gelesen: [Fwd: Dringend verzoek om inlichtingen]
Van: "Brinkmann, Armin" <Armin.Brinkmann@nak-nrw.de>
Datum: Wo, 7 december, 2011 11:58 pm
Aan: "redactie@apostolischekritiek.nl" <redactie@apostolischekritiek.nl>
--------------------------------------------------------------------------

Ihre Nachricht wurde gelesen um Mittwoch, 7. Dezember 2011 23:58:40 (GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rom, Stockholm, Wien.


--
Forumredactie
APOSTOLISCHEOBSERVER.NL

Forum voor allen die het apostolische werk een warm hart (zouden willen) toedragen!

http://samenapostolisch.nl/phpbb3/
redactie@apostolischekritiek.nl
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie