Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@petertje
Je kan ook even aangeven zowel aangetekend als per normale post of per mail waar ik onwaarheid spreek , ik ga er vanuit dat je daar wel een speciaal topic voor kunt krijgen hier op dit forum .
Straks komt het nog zover met je dat je de ME op ons af stuurt als we je gezag niet als enige wettelijke gezag gaan erkennen .
Je zou het liefst de wereld naar je hand zetten en dat we allemaal slaafs zouden gaan volgen , en je zou direct de deurwaarder mee sturen om de tienden te innen aan alle leden .
Beslag laten leggen op onze huizen en bezittingen .

Tegelijk zou je dan een brief meenemen die we onder dwang moeten ondertekenen dat de boodschap van Bischoff moeten onderteken als enige waarheid , zoniet dan 10 stokslagen per weigering .

In Katwijk was er ook een Dominee die las in de bijbel dat tegendraadse kinderen gekastijd moesten worden .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

Het zou slimmer en verstandiger zijn als men eens een vraaggesprek zou voorstellen, waarom durven ze dat niet? Wat hebben ze nu precies te verbergen?

Het lijkt wel of de Nederlandse leden kleine kinderen zijn; de broeders en zusters in Nederland; DAT is toch de Nieuw-Apostolische Kerk?

- wie vormt het bestuur
- is NAK Nederland nog wel een Nederlandse entiteit in juridische en financiële zin
- hoe zit het met de OG situatie Arnhem
- met de diverse rechtszaken
- met de jaarrekeningen van de afgelopen jaren
- waar worden de advocaatkosten van betaald.

Nee, ze zijn te bang en te laf om zich te verantwoorden, en naar mijn mening getuigt het van een enorme slapheid van de voorgangers dat ze het maar allemaal slikken.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@jabob65
Jij hebt makkelijk praten jouw IP nummer willen ze niet , kennen ze je al ??
Nu plots komen ze met een advocaat omdat ik onjuistheden zou hebben geschreven , ik heb ze de meeste dingen al een schriftelijk gevraagd en zoals normaal antwoorden ze niet .
Dan was het niet nodig geweest dat de boze buitenwereld dit ook allemaal leest .
Priester C.T met de staart tussen de benen vluchtte mijn huis uit toen er echte vragen kwamen , slappe zakken .
En waar de advocaatkosten van betaald worden weet je best , die worden gestolen uit de offerpot en niet besteed aan de kozijnen in Veendam .
Hun gelijk is belangrijker dan een onderkomen voor de leden .
Hun eer en roem staat op het spel .
Mijn IP nummer is 168.O.0.10
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

@WP, ik was teleurgesteld dat ik niet vermeld was in de brief, maar blijkbaar ben ik te braaf.

Maar ze weten wel wie ik ben hoor. Op zich zijn veel mensen best aardig, maar ik vind dat ze zich onvolwassen gedragen; en ze komen overal mee weg, want onderling zullen ze elkaar op dit soort punten nooit aanvallen, wel maken ze elkaar het leven zuur op een vileine wijze.

En als je dan dat hoofd ziet van De Bruijn op het filmpje van de rouwdienst van DAP Engelauf, het is echt de schaamte voorbij; de man die alles bij elkaar heeft gelogen, zit daar als een soort van halve heilige in de kerkbanken.

Nee, met Christusleer heeft dit alles weinig van doen.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Tosca »

@Jabob65,

Ik ben van mening dat juist de enorme slapheid en slaafsheid van de Ambtsbroeders , in welk Ambt dan ook, de hogere Ambtsbroeders een ongekende macht verschaft.
Immers zij dulden geen enkele tegenspraak. En die krijgen zij dan ook niet!
Zij gaan alle vragen logischerwijze uit de weg, de waarheid is schijnbaar strikt verboden binnen de Nieuw Apostolische Kerk.

Zo ook mijn vraag aan Dev. Vis over de beslagen, hij melde dat die eraf waren, ‘Apostel’ Peter Klene bevestigde dat. Terwijl Het Kadaster het tegendeel laat zien, Gewoon simpel zwart op wit!

Tja, men heeft geen antwoorden op de onwaarheden, dat is ook de reden dat er geen zielzorg is door middel van huisbezoeken. De Ambtsbroeders zouden immers –zoals de praktijk heeft bewezen—hun geloof verliezen, van zoveel vragen, vragen.


Een persoonlijk gesprek met mijn persoon en de Kerkleiding zou niets oplossen, ik neem geen genoegen met onwaarheden. Ik wil de WAARHEID! En daar hebben we recht op! PUNT!

Met vriendelijke groet, ook aan de ‘welpen’ ;)
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door ACE »

@ all

de NAK leiding zou in een verklaring op haar website kunnen vermelden dat zij afstand neemt
van beweringen als geplaatst op apostolische kritiek. Maar moet dat dan meteen met bewijs
onderbouwen. Er is echter gekozen voor corporate silence muv 'de brief van PK'.
De NAK woordvoerder is ondertussen gegijzeld in zijn functioneren.
RM is geinstrumentaliseerd en reageert alleen als er aan een touwtje wordt getrokken.
De NAK leiding probeert de berg naar Mozes te verplaatsen, ipv van andersom.

Groet,
ACE
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

Vos&DeLange Advocaten te stom om voor de duivel te dansen

Bericht door zefyr »

@allen

Met verbazing heb ik een enorme stommiteit vastgesteld in de brief van 30 november jongstleden van Vos&DeLange Advocaten te Barendrecht, die in opdracht van de NAK-leiding Bauke Moesker te Groningen de wacht hebben aangezegd.

In mijn ogen zijn de advocaten van Vos&DeLange Advocaten te stom om voor de duivel te dansen. Het is weggegooid geld om gebruik te maken van hun diensten. Tja, soort zoekt soort. Vandaar dat de NAK-leiding ook men hen zaken doet.

Wat speelt er? In de onderhavige brief wordt Bauke Moesker een ongedateerde termijn gesteld, waaraan hij onmogelijk gehouden kan worden... Ik citeer uit deze brief: "Ik sommeer u dan ook uiterlijk donderdag voor 17:00 uur mij per e-mail te bevestigen, dat...". Welke donderdag? Volgende week? Volgend jaar? Volgend decennium? Volgend millennium? Dit is onvergeeflijk! Deze advocaten zijn een stelletje stommelingen! Met deze incompetente advocaten gaat de NAK-leiding de strijd niet winnen!

Ik zal deze blunder tot in alle uithoeken van Nederland breed uitmeten!
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Tosca »

@zefyr,

Ik denk zelf aan ‘witte Donderdag’ of Hemelvaartsdag, dat zijn alle twee kerkelijke Donderdagen, in dat licht wordt het duidelijk dat het in ieder geval geen Donderdag in het jaar 2011 meer kan worden. Maar in welk jaar dan wel? Tja...

Overigens kan ik het niet met je eens zijn dat deze Advocaten te stom zouden zijn om voor de Duivel te dansen(…)

Met vriendelijke groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

telefoongesprek met 'apostel' Peter Klene

Bericht door zefyr »

@allen

Zojuist heb ik 'apostel' Peter Klene (Santpoort-Noord) telefonisch gefeliciteerd met de keuze voor een stel incompetente advocaten geheten Vos&DeLange Advocaten te Barendrecht. In hetzelfde telefoongesprek heb ik opgemerkt, dat ik mij helemaal identificeer met willempower, ACE en andere 'subjecte' scribenten op dit forum. Graag wil ik plaatsvervangend voor deze scribenten gedaagd worden voor de rechtbank om onder ede de misstanden in de NAK aan de kaak te stellen. Ik heb Peter Klene verteld, dat ik uitzie naar de dag waarop de NAK NL mij zal dagvaarden en voor de rechtbank zal slepen.

In een ander telefoongesprek heb ik mr De Lange, die de belangen van de NAK NL behartigt, omstandig uitgelegd, dat hij o.a. te maken heeft met heren, die niet alleen bestuurders van de NAK NL zijn, maar zich ook uitgeven als apostelen des Heren. In zijn stem meende ik enige verbazing te vernemen...
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@zefyr

De normale gang van zake is dat er eerst door de advocaat een concept ter goedkeuring word voorgelegd aan de opdrachtgever .
Dus ook petertje heeft stront in de ogen gehad .
En wie met stront speelt krijgt zelf ook vieze handen .
Hij had kunnen weten dat de brief hier volop besproken zou worden , dus zorgvuldiger had het gekund .
Dat had in mijn ogen zelfs 2 opdrachten moeten zijn een voor petertje en een voor theoloog .
Gescheiden opdrachten , nu ook weer zoals ik al eerder schreef lopen zaken door elkaar en in hoeverre Oostenrijk aan advocaat-kosten verweven zijn zal een raadsel blijven maar ik denk dat het betere jat en steel werk van Theo geweest zijn.

Zoals je weet danst petertje ook voor de Duvel n,l. Brinkman en Leber , daar is niks vreemds aan ,hij gaat er voor op de knieën.

Maar wat leuk dat jij gewoon petertje mag bellen en niet via R van M tot prullenbak en versnipperraar .
Pas maar op jij krijgt ook zo een brief van de Lange , en moet je op maandag alles verwijderd hebben .
Welke maandag zal dan onduidelijk blijven .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie