NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICHT

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Plaats reactie
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door Redactie »

@all

Ter info...
Ihr lieben Brüder und Schwestern,

wenn wir uns mit dem Begriff „Kirche“ beschäftigen, denken wir zunächst an unser Kirchengebäude, dann an unsere Gemeinde und natürlich auch an die Neuapostolische Kirche.

Kirche ist Organisation oder Institution. In den letzten Monaten wurden mir dazu verschiedene Fragen gestellt, unter anderem: Was darf eine Kirche? Warum braucht die Kirche Geld? Darf die Kirche Vermögen anlegen und veräußern?

Wie die Institution Kirche entsteht, habe ich vielfach in den ausländischen Gebieten erlebt. Wir kamen dorthin, kannten niemanden, haben vom Evangelium Jesu Christi berichtet, Kontakte geknüpft, informiert und schließlich einen Gottesdienst gehalten. Die ersten Gläubigen wurden versiegelt, Amtsträger eingesetzt, es wurde geopfert. Um das Opfergeld zu verwahren, musste ein Bankkonto eröffnet werden. Oftmals bedurfte es zuvor einer staatlichen Registrierung, ein leitender Amtsträger erhielt Unterschriftsvollmacht. Weitere Gemeinden wurden gegründet, der leitende Amtsträger benötigte ein Motorrad, um die Gemeinden zu besuchen. Kirchenlokale konnten angemietet werden, Bezirke entstanden, ein erster Apostel wurde ordiniert. Dieser benötigte ein Auto, weil sich die Entfernungen erheblich vergrößerten. Räumlichkeiten mussten angemietet werden, um kirchliche Unterlagen sicher verwahren zu können, eine Kirche sollte gebaut werden.

Und plötzlich, ehe man sichs versah, war eine Verwaltung entstanden, in der Glaubensgeschwister arbeiteten, die ein Gehalt bezogen.

Das alles – und darauf sind wir stolz – wird aus den freiwilligen Opfern und Spenden von euch, ihr lieben Geschwister, ermöglicht. Wir opfern Gott, danken ihm dadurch und ehren ihn. Wir erbitten von ihm seinen Segen für unser Opfer und für uns. Die Kirche hat die Aufgabe, diese Opfer, die Gott gebracht werden, gewissenhaft und sicher zu verwalten. Das tun wir mit Bedacht und kompetenten Mitarbeitern. Dass wir das Opfergeld nicht in das berühmte „Schweißtuch“ wickeln und verwahren, sondern werterhaltend anlegen, wird ein jeder verstehen und ist zudem eine Pflicht. Dadurch konnten wir in den letzten Jahren in ganz seriösen Finanzanlagen erhebliche Erträge verbuchen. Dass wir in den letzten beiden Jahren aufgrund der positiven Entwicklung des Goldpreises Teile der vor Jahrzehnten unter anderem durch den späteren Stammapostel Schmidt erworbenen Edelmetalle verkauft haben, ist eine kaufmännische Gepflogenheit der Gewinn mitnahme.

Was machen wir nun mit unserem Vermögen? Wir unterhalten unsere Kirchengebäude, finanzieren die Seelsorge in Nordrhein-Westfalen und den ausländischen Gebieten, bauen neue Kirchen, bezahlen laufende Energiekosten und die operativen Ausgaben. Die Erträge aus dem Vermögen dienen dabei zu sätzlich dazu, sinkende Spendeneingänge aufgrund des Rückgangs der Mitgliederzahlen aufzufangen. Dabei schauen wir nicht nur auf das Hier und Heute, sondern beschäftigen uns mit finanziellen Planungen für die nächsten zehn und zwanzig Jahre. Wir warten täglich auf die Wiederkunft Jesu Christi. Gleichzeitig handeln wir zukunftsorientiert – bis er wiederkommt.

Das, ihr lieben Geschwister, wollte ich einfach mal erläutern und bin mit den Aposteln, Bischöfen und euren Segensträgern sehr dankbar für eure Opfer- und Spendenbereitschaft.

Sehr herzlich grüßt euch
euer

Armin Brinkmann



Bron: NAK-NRW INFORMATIONEN, IV. Quartal 2012
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door Lmg »

Hartelijk geliefde Districkts Apostel Brinkmann,

Het geschrift met Uw uitleg over de besteding van offergelden heb ik met aandacht gelezen.
Het is fijn dat onze kerkleiding met zoveel deskundigheid en toewijding de offergelden beheerd.
Zelf heb ik nimmer getwijfeld aan een goede omgang met het gebrachte offergeld door onze geliefde Apostelen.
Steeds opnieuw mogen wij vaststellen dat het werk gods buitengewoon door de lieve god gezegend wordt.
Grote zorgen heb ik geliefde Apostel over mijn drie kinderen en de kleinkinderen. Ze zijn wel erg behulpzaam en'
lief voor mij maar komen al lange tijd niet meer in de diensten, mijn zoon heeft zichzelfs laten uitschrijven.
Regelmatig als ze bij mij zijn verneem ik door welke geestesmachten ze gevangen worden gehouden.
Onlangs nog zeiden ze nog dat bij een bouwproject in Arnhem miljoenen Euro,s over de balk zijn gegooid.
Mijn kleinzoon vertelde wat hij had gelezen op internet over de bouw van een kerk op het eiland Bonaire, en dat
zou geheel mislukt zijn.
Ook hebben zij zich wijs laten maken dat U een bedrag van 10 Miljoen Euro hebt verspeeld door een verkeerde belegging.
Hopelijk komen mijn kinderen nog tot het ware inzicht voor het te laat is.
Wij blijven U bijzonder gedenken.

Een hartelijke groet van zuster Zaliger.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door ACE »

@LMG

Dit is toch buitengewoon gerustellend om te lezen:
Das tun wir mit Bedacht und kompetenten Mitarbeitern.
Apostolisch NRW en Nederland bevinden zich in een volledige coma.

Groet,
ACE
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door Redactie »

@all

Via het onderdeel APWiki! op de website van het Netzwerk Apostolische Geschichte (NAG) heeft men het een en ander geïnventariseerd met betrekking tot het onderhavige "Anlagebetrugsfall 2012".

Zie http://apostolische-geschichte.de/wiki/ ... sfall_2012.

Het WebTeam


P.S.
Het Netzwerk Apostolische Geschichte (NAG) draait volledig op de inzet van vrijwilligers. Onlangs is er een sympathieke actie gestart om voor de kosten die men maakt een wat breder financieel draagvlak te creëren. Zie http://versoehnung-jetzt.de/news/cappuccino-spende/.
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door willempower »

@ all
Het is toch onbegrijpelijk dat de criminele gokverslaafde Brinkmann gewoon op zondag een dienst voorgaat .
Is dit terug naar de ordeningen God ?
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door BakEenEi »

willempower schreef:@ Bee
In de Nieuw-Apostolische Kerk weet zo iemand als de onschendbare Armin Brinkmann onderhand van gekkigheid niet meer hoe hij met alle ja-knikkers in zijn omgeving overal de hele bliksemse boel op stelten moet zetten om de mensheid maar te blijven imponeren. Zodra hij met de vingers knipt, rent iedereen zich rot, buigt, of kijkt schaapachtig de andere kant op. Het is met deze rare uitgekookte ijdeltuit de waanzin ten top.
Hij werd in bescherming genomen door je vriend Leber , die 2 weten teveel van elkaar , riekt naar chantage , iets wat veel voorkomt in deze kerk .
En dan is het wel 10 miljoen waard om het af te dekken , is toch maar offergeld .
De sufferds brengen het wel weer op .


Bron: Bericht door willempower op "Vr 05 Jul 2013, 23:21" in de thread Job: "Het licht verwachtte ik, maar de duisternis brak aan."
@willempower

Klopt. De overwegingen hierbij van stamapostel Leber komen doodeenvoudig neer op drogredenen:
Zu den Amtsenthebungsforderungen sagte der Stammapostel::
  • „Bezirksapostel Brinkmann kennt den Bereich, auch die daran hängenden Missionsgebiete sehr genau und weiß über viele Details Bescheid. ... Es wäre nicht angemessen, seine gesamte Arbeit als Apostel und Bezirksapostel nur auf den Betrugsfall zu reduzieren und alles andere auszublenden. ... Wir wollen alles daransetzen, dass das Vertrauen wieder hergestellt werden kann.“

Bronnen: http://apostolische-geschichte.de/wiki/ ... sfall_2012 en http://www.nak-nrw.de/aktuelles/kurznot ... agebetrug/
Groet,
BakEenEi
Less Is More
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door Lmg »

@ All,

Alweer heeft de NAK NRW een webmaster van de website canites-news.de voor de rechtbank gesleept.
Ga naar http://www.canities-news.de/canities-im-kreuzfeuer/
De rechtszitting is op 23-1-2014 in het landgericht Bochum.

Lmg
Certina
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 25 nov 2013, 22:05

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door Certina »

@All,
Op 23-01-2014 vind er een rechtszaak plaats in Bochum waar Armin Brinkmaan vals wordt beschuldigd (althans volgens de nak) voor het verspelen van €10.000.000.
Dat bericht is te lezen op Naki-News-Ticker http://nakinews.blogspot.nl/
Mvg, Certina.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door willempower »

@ certina

Je mag niet eens zeggen dus dat die Armin een gokker is :D :D :D

Wat een zooitje , laat ik maar geen boekje open doen over deze man .

Bij hem is het zo , net zoals bij de apostolen vroeger , een tv mag niet , wel als die in een kastje staat .
Als de gordijnen dicht zijn ziet met niets
En zijn uitleg over naar de hoeren gaan zal ook vallen onder de bijbeltekst onderzoekt les en behoud het goede .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICH

Bericht door willempower »

@ all

Gaat er nog iemand naar Bochum ?? :D
Kan wel spannend worden daar .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie