Beslissende momenten

Essays, Columns & Interviews

Speakerscorner voor wie het apostolische werk een warm hart (zou willen) toedragen. Kopij via redactie@apostolischekritiek.nl
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Beslissende momenten

Bericht door ACE »

@BEE

Gisteren goed aan de finish gekomen in Nijmegen?
Ik wel.

Groet,
ACE
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Beslissende momenten

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:@BEE

Gisteren goed aan de finish gekomen in Nijmegen?
Ik wel.

Groet,
ACE
@ACE

Ook voor mij waren er vrijdagmiddag gladiolen! Zie voor enkele foto's van de 96 editie: http://ur1.ca/9tcba.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: Beslissende momenten

Bericht door Diderot »

BakEenEi schreef:Ook voor mij waren er vrijdagmiddag gladiolen! Zie voor enkele foto's van de 96 editie: http://ur1.ca/9tcba.
Omne enim spectaculum sine concussione spiritus non est.

Diderot.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Beslissende momenten

Bericht door ACE »

@BEE

ADVENTUS MAXIMUS!

BakEenEi schreef:Ook voor mij waren er vrijdagmiddag gladiolen! Zie voor enkele foto's van de 96 editie: http://ur1.ca/9tcba.


Omne enim spectaculum sine concussione spiritus non est.
"Salvo errore et omissione"

Voor het NAK Bestuur "PECUNIA NON OLET"

Groet,
ACE
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Beslissende momenten

Bericht door BakEenEi »

Diderot schreef:(...)

Omne enim spectaculum sine concussione spiritus non est.

(...)
@Diderot
  • Responsura tuo nunquam est par fama labori...
Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Beslissende momenten

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:(...)

Voor het NAK Bestuur "PECUNIA NON OLET"

(...)
@ACE
  • Qui sibi semitam non sapiunt, alteri monstrant viam...

En: van harte proficiat!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Beslissende momenten

Bericht door BakEenEi »

[Bijgewerkt: 23.45 uur]


@all

Over "beslissende momenten" gesproken; aan de hand van het onderstaande bericht wil ik nog wat zeggen...
Redactie schreef:
willempower schreef:@all

De grootste verantwoordelijke voor deze handelwijze loopt vrij uit ?

Onbegrijpelijk dat deze met zijn "haleluja" nog de leiding heeft .
@all

Inderdaad. Stamapostel Leber heeft een oogje dichtgeknepen: het kan volgens hem per slot van rekening iedereen overkomen dat een topmanager, zoals nu districtsapostel Brinkmann, even vergeet dat er statuten zijn die voorschrijven dat je over 10 miljoen euro niet eigenmachtig mag beslissen.

Bovendien wordt er namens de kerkleiding gelogen over hoe het precies zit met de herkomst van dat enorme kapitaal:
  • Frank Schuldt, from the Dortmund church, said members of the congregation donated money for projects to help elderly people and for foreign aid.

    He said: "They have been very upset by this."
Bronnen: http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-norfolk-18285613 en http://corruption.co/crime-pays-at-arth ... lpost-com/
Het staat er écht: "... donated money for projects to help elderly people and for foreign aid"?! Wat Schuldt hier verklaart is pertinent onwaar! Financiële gaven van broeders en zusters in het offerblok hebben dat specifieke oogmerk helemaal niet!! Districtsapostel Brinkmann heeft zich met de ongeoorloofde besteding van dit ongelofelijk hoge bedrag compleet vergaloppeerd en hij laat hier door diens perswoordvoerder publiekelijk recht praten wat krom is. Dat is te gek om los te lopen. Dan ben je als bestuursvoorzitter van een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI) domweg van de ratten besnuffeld. Dat de listen en het bedrog van zulke fantasten vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk klaarblijkelijk worden gedoogd (!!) heeft maar één oorzaak: wie er wat van zegt, wordt -stilzwijgend- buitenspel gezet. Dan heb je in het zogenaamde "werk Gods" geen leven meer. Je kunt gewoon verrekken. Al zo'n twee jaar lang inmiddels wordt er op dit Forum over zulke verfoeilijke intimidatiepraktijken uitvoerig bericht, maar hoe bont de "zegenaars" het ook maken, de goegemeente laat zich bij voortduring zand in de ogen strooien. Uiteraard komt er een moment dat het uit zal zijn met de pret.

Het WebTeam


Bron: Bericht door Redactie op "Di 05 Jun 2012, 18:03" in de thread "NAK Nordrhein-Westfalen voor minstens € 10 mln OPGELICHT".
Op dit Forum staan heel wat berichten met soortgelijke mededelingen. Doch let op! Waar het in dit specifieke bericht feitelijk op neerkwam, is, dat er ten laste van de offerontvangsten, bedoeld voor "het werk Gods", speciaal een voormalige politicologie-student werd ingehuurd, Frank Schuldt, actief "nieuw-apostolisch"; en deze bepaald niet domme man had er vervolgens geen enkele moeite mee om namens degene die hem graag op de loonlijst wilde hebben bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nordrhein-Westfalen, "districtsapostel" Armin Brinkmann (zich verder nog uitgevende voor Godsgezant, bode van Jezus Christus, zegenaar, dienaar; en niet in de laatste plaats ook handelend als bestuursvoorzitter in Nederland van een Algemeen Nut Beogende Instelling, te weten het kerkgenootschap de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland), dat er bij degenen die deze internationale kerk financieel in stand houden, "kinderen Gods" genaamd, nauwkeurig door betrokkene gepreciseerde gevoelens van verontwaardiging leven, nu hun geestelijk leider, Brinkmann, in december 2007 -als "Kirchenpräsident" zijnde, pertinent tegen beter weten in- onbeschaamd over de schreef ging en zelfs 20 keer méér eigenmachtig uitgaf aan offerontvangsten dan de statuten het hem toestonden. Een brutale leugen dus in opdracht van een bedrieger, en dat allemaal gerealiseerd door diefstal (!) uit het offerblok. Districtsapostel Brinkmann had zich nota bene laten wijsmaken dat, bij een inleg van 10 miljoen euro, hij binnen dertien maanden (!) het dubbele terug zou krijgen. Wat ben je dan? In het normale leven (!) ben je dan gewoon... niet goed wijs. Zeker als bestuursvoorzitter heb je dan "normaal" ál je glazen ingegooid... Dan houd je de overigens hoogst twijfelachtige eer aan jezelf. Dan treed je af - want je hebt er een puinzooi van gemaakt. Je bent totaal ongeschikt!! Wie dat in het normale leven niet snel doet uit eigen beweging, wordt ertoe genoodzaakt. Door weldenkende mensen, bijvoorbeeld vanuit een Raad van Toezicht. Maar de "boden van Jezus Christus" wilden in "het werk Gods" helemaal geen toezicht. Als God toeziet, kunnen alle anderen de ogen wel in hun zak steken, vonden ze. (...) En dat vonden die anderen, inmiddels succesvol collectief gebrainwasht (want anders was het hier nóóit zover gekomen), toen volkomen "normaal". Ze werden zelfs kwaad op sommigen die er ondertussen tóch wat van zeiden! Ook voelden ze zich verongelijkt want de "apostel" (!) had het toch allemaal goed bedoeld? Ook speet het hem, zo hadden zij uit diens woorden ondubbelzinnig weten op te maken, dat "het werk Gods" was tegenwerkt door gewiekste oplichters, die deel uitmaakten van een internationale bende. Nee, er zou géén zegen rusten op het geld ten aanzien waarvan er nu vele biddende handen zijn, opdat het meeste ervan alsnog aan de voleindiging van "het werk Gods" ten goede komt. Juist daarom immers vindt de "stamapostel" dat alles in het teken moet staan van de naamsbekendheid. Dan weet binnenkort ook "het laatste schaap" waar het zich heeft te melden. Het moet dan wel trouw "de tienden" willen brengen en er vooral niet aan twijfelen dat ze bij de "Godsgezanten" in goede handen zijn.

(...) Snapt nu werkelijk helemaal niemand die dit leest en nóg eens leest, dat zulke ten hemel schreiende misstanden alleen maar plaatshebben bij wat in het normale leven (!) een criminele organisatie moet heten?

Groet,
BakEenEi


N.B. Zie tevens de thread "Heersers in de kerk (1): Tactieken van machtsfiguren" alsmede:
Redactie schreef:(10) Deze kerk existeert bij de gratie van onwetenden!

Helaas laat de geschiedenis van de Nieuw-Apostolische Kerk zien dat het door de jaren heen schering en inslag is geweest met malversaties doch ook met getouwtrek om de macht. Er is structureel sprake van een totaal gebrek aan transparantie, vermenging van belangen en wanneer het zo uitkomt worden de feiten verdraaid. Dit is een patroon dat zich pijnlijk aftekent voor een ieder die op zoek gaat naar de wortels van "het wederopgerichte genadealtaar in de hedendaagse nieuw-apostolische apostelen". Als een rode draad lopen deze symptomatische verschijnselen heen door het rafelige verleden van deze kerk, die mede daardoor tientallen afsplitsingen kent. Aangezien al dit soort van belastende feiten en omstandigheden zo veel mogelijk wordt verzwegen en waar mogelijk onder het tapijt of in een doofpot verdwijnt, weet de doorsnee kerkganger er meestal weinig of niets van af. Waarom zou men zich er ook voor interesseren, is wellicht ook de gedachte want desondanks kan het in een plaatselijke kerkgemeente heel goed toeven zijn. Met wat er op het hoogste niveau achter de coulissen is misgegaan of zelfs aan het misgaan zou zijn, heeft men in de periferie van de organisatie veelal niets van doen! Waarom zou men voor zichzelf "de vrede" laten verbreken door strandjutter te worden op het strand langs "de zee der vergetelheid"?

Tegen het licht van deze benauwende achtergronden haken ondertussen anderen stilletjes af die -onbedoeld- wél worden geconfronteerd met de keerzijde van de medaille. Wat men namelijk te weten komt of wat men zelf ondervindt staat veraf van wat naar alle waarschijnlijkheid in de plaatselijke kerkgemeente ieders realiteit is. Bevond men zich aanvankelijk nog "in het midden der gemeenschap"; nú, ten prooi gevallen aan een ontluisterende waarheid, voelt dat opeens heel anders aan. Hiermee "opgezadeld" zal menigeen het lachen vergaan. Men krijgt het te stellen met vragen zonder antwoorden, en zielzorg? "De dienaren" zullen wel zeggen: "Leg het in de handen van God, geef het over, probeer de knop om te zetten, laat het los, kijk niet achterom, vergééf, maak voor jezelf de weg weer vrij, en wij willen je gedenken". Of in een verscheidenheid aan andere bewoordingen met gelijke strekking. Het (dood)zwijgen begint...

Daarom bestaat de Nieuw-Apostolische Kerk uit twee goeddeels gescheiden werelden: de wereld van de wetenden en de wereld van de onwetenden. Momenteel komt daarvan iets aan de oppervlakte in de kwesties Oostenrijk en Arnhem. Ook nu weer doet de kerkleiding verwoede pogingen om de onwetenden onwetend te houden. Geen middel wordt daarbij geschuwd. Apostel Peter Klene zoekt steun bij drie medestrijders in "het werk Gods" en verspreidt op 21 februari 2010 een brief met zelfs meerdere grove leugens. En dan te bedenken dat er in de statuten staat: "Voor de ordinatie tot ambtsdrager wordt in het bijzonder gevraagd (...) een onbesproken levenswandel die afgestemd is op de leer van Christus." Ja, ja; eenmaal geordineerd, en de leugen mag zeker regeren! "Van de leden wordt verwacht dat zij hun leven naar de leer van Christus inrichten. Zij hebben recht op deelname aan alle voor hen bestemde kerkelijke handelingen en zielzorg.", staat er vervolgens op de internationale website. Met andere woorden: wie er wat van zegt, heeft wat ons betreft geen recht van spreken - want in "het verlossingswerk" is het de liefde Gods die alle dingen bedekt. "Zo gaan de apostelen ons voor!" Ja, ja. Wat zijn dat feitelijk voor apostelen? Bestaat het wel in "het werk Gods" dat Zijn gezanten zich voorstaan op een positie die hoger zou zijn dan die van elke voor Hem gelijkgerechtigde naaste?!

Klik >>HIER<< om verder te lezen, of klik >>HIER<< om terug te gaan.


Het Webteam


Bron: Bericht door Redactie op "Vr 17 Dec 2010, 16:49 in de thread "(10) Deze kerk existeert bij de gratie van onwetenden!"
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Beslissende momenten

Bericht door BakEenEi »

@all

Er is in de Nieuw-Apostolische Kerk eenzijdig sprake van een tot in het absurde doorgevoerde sorrycultuur. Bestuursleden kunnen van anderen weinig velen maar zelf menen zij zich overal vanaf te kunnen maken met hooguit een slap excuus. Daarnaast is er sprake van verregaande naïviteit bij degenen die zich dit laten welgevallen. Ten opzichte van bestuursleden nemen de gelovigen een welhaast ziekelijke onderdanigheid aan. Bestuursleden zouden namelijk Godsgezanten zijn.

Het machtsspel van de "hogere dienaren" wordt zó subtiel gespeeld, dat het tientallen jaren kan duren alvorens gelovigen wat argwaan beginnen te krijgen. Geen vastomlijnd wantrouwen, doch "gewoon" "wat argwaan" en men begint dat ook alleen nog maar te krijgen. Daarna kunnen er opnieuw jaren verstrijken voordat de gedachte weer opspeelt dat er ergens iets niet pluis is. Maar ja, wat zegt nu toch zo'n "gevoelletje"? Iedereen hoort wel eens wat en ieder ziet wel eens wat.

Dat liegt er dus niet om. Laten we op deze problematiek verder inzoomen. In de Nieuw-Apostolische Kerk zijn uitsluitend "Godsgezanten" ook zegenaars, met dien verstande dat zegenaars de kerkelijke ambtsdragers zijn, bestaande uit mannen (!) onder wie "hogere dienaren" en "lagere dienaren". "Nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" zijn dienaren "zegenaars" (!), die zó zijn geconditioneerd dat men een onbedwingbare neiging heeft ontwikkeld om -wát er ook gebeurt- steevast te reageren in termen van:
Redactie schreef:(...)
Men krijgt het te stellen met vragen zonder antwoorden, en zielzorg? "De dienaren" zullen wel zeggen: "Leg het in de handen van God, geef het over, probeer de knop om te zetten, laat het los, kijk niet achterom, vergééf, maak voor jezelf de weg weer vrij, en wij willen je gedenken". Of in een verscheidenheid aan andere bewoordingen met gelijke strekking. Het (dood)zwijgen begint...

Daarom bestaat de Nieuw-Apostolische Kerk uit twee goeddeels gescheiden werelden: de wereld van de wetenden en de wereld van de onwetenden.

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "Vr 17 Dec 2010, 16:49 in de thread "(10) Deze kerk existeert bij de gratie van onwetenden!"
Psychische onderdrukking derhalve. Hierna kunnen er weer jaren overheen gaan alvorens sommigen doorkrijgen wat het voor een enkeling misschien betekent om de ellende van heel wat akkefietjes bij elkaar als het ware te moeten verdringen. Immers, je komt er niet uit. Het is onbespreekbaar, althans in de positie van underdog. Bovenbazen daarentegen genieten de bescherming die uitgaat van hun vermeende heiligenstatus in de kerk. Voor hen zijn er gereserveerde plaatsen in de nieuw-apostolische hemel.

Ga ik hierin méé, of (alsnog) niet?! Dát is de vraag die de "zegenaars" aan zichzelf moeten willen stellen; in het belang van hun gezondheid, van duurzame harmonieuze verhoudingen in het gezin, omwille van ieders familiebetrekkingen en de contacten met vrienden en bekenden. Kortom, je hele ziel en zaligheid is hierbij in het geding. Wil ik nog mijn gezonde verstand blijven gebruiken, dat niemand minder dan God (!) mij gaf, óf kruip ik in de kont van de machtsfiguren?

Machtsfiguren in het werk Gods?! Wat hebben díe daar te zoeken? (...)

Nog altijd vind ik het iets onbestaanbaars dat er óók op dit Forum nu alweer jarenlang aandacht wordt gevraagd voor de meest afgrijselijke misstanden in de Nieuw-Apostolische Kerk en dat het met die misstanden nog steeds erger wordt. In betrekkelijk korte tijd heb ik het twee keer zien gebeuren dat districtsapostel Brinkmann wordt aangesproken op wat er in de "Leidraad dienen en leiding geven" staat over de manier waarop conflicten zouden worden opgelost, en dat hij zich voor oostindisch doof houdt. Dezelfde ronduit abjecte houding zie ik stamapostel Leber in voorkomende gevallen aannemen. Dit betekent níets anders dan het volgende:
  • Zoals het lichaam dood is zonder de ziel, zo is ook geloof zonder daden dood.

    Uit: Jakobus 2: 26 (NBV)
Men kijkt weg, men verdraait de zaken of láát ze verdraaien, en slachtoffers van al deze onhebbelijkheden - die mogen met al hun smarten wegkwijnen. Dit zijn werken der duisternis. Met Zíjn werk (!) heeft het níets uit te staan indien lagere "dienaren" (!) bang zijn om bij hogere "dienaren" (!) in ongenade te vallen en daarmee een verhoopte carrière in de Nieuw-Apostolische Kerk in de waagschaal te stellen. Dat dit zo werkt duidt simpelweg op machtsmisbruik van het ergste soort.

Groet,
BakEenEi :shock:
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Beslissende momenten

Bericht door BakEenEi »

[Bijgewerkt: 12.00 uur]


@all

Beslissende momenten kunnen óók de momenten zijn waarop het wat met je doet wanneer er in je opkomt wat je van huis uit hebt meegekregen, en dat je dan voor jezelf besluit dat er niks mis mee was...
  • Afbeelding
    Afbeelding

    Uit: Mannenkoorliederen NAK, uitgave jaren '60
Met dit lied in gedachten stond ik vanochtend op. De manier waarop het vroeger werd gezongen, toen ik nog een kind was, verwarmde mij altijd en dat plaatste, achteraf bezien, de tekst in perspectief. De broeders zongen het namelijk vanuit het hart. Daar kwam werkelijk (nog) geen mensenverering aan te pas; althans, zo heb ík het nooit beleefd. Het ging ons om de kern van de zaak: " ...dat ik mag blijven in het huis van mijn Heer". Tegen een districtsvoorganger heb ik later dan ook wel eens gezegd: "Met de welluidendheid van de gesprekken thuis en een fijn apostolisch klimaat begint mijn klankgeheugen. En zó begaf ik mij in 1985 op weg naar Amersfoort, toen ik op de C.A. als administratieve kracht in dienst was gekomen." Hoezeer dat leefgevoel later ook werd "aangevochten"; ik wilde het mij niet laten afnemen. Spijtig alleen is wel, dat de "dienaren" naderhand niet begrepen wat ik daarmee bedoelde.

Als ik bijvoorbeeld opmerkte dat ik niet begreep waarom altijd de dienst werd uitgemaakt door -zoals dezen later werden aangeduid- ambtsbroeders, terwijl het vaak genoeg alleen maar handelde over bedrijfsmatige zaken waar ook iemand zonder rang of stand wel eens verstand van kon hebben, stond mij telkens weer een reprimande (!) te wachten... van een bestuurder, maar die was toevallig wel "apostel" - en wat dies meer zij.

Wat velen zich in eerste instantie niet realiseren, is, dat kopzorgen wanneer die zich opstapelen, nieuwe klachten kunnen veroorzaken doordat de optelsom van alles wat iemand tegelijkertijd bezwaart, betekent dat "de rek" eruit gaat. Als gezonde mensen op die manier serieus kapot gaan, komt het nooit meer helemaal goed. Zelfs wanneer ik dit aan de ambtsbroeders probeerde uit te leggen, vonden ze allemaal dat de Heer wel zou voorzien, en zó bleef altijd (!) alles bij wat het was. Intussen zien wij waar dát in "het werk Gods" zoal toe kan leiden...

Vandaar dat ik afdoende tot het inzicht ben gekomen dat de liefde Gods (!), "zo vaak miskend" wordt hiervan gezongen in het refrein van het lied "O liefde, gouden zonneschijn" (NAK-gezangboek, 434), in al deze situaties binnen de Nieuw-Apostolische Kerk kennelijk mocht wijken voor machtspolitiek. Zelfs wanneer ik dát er nog extra bij aangaf, lieten de ambtsbroeders zich niet "vermurwen". "Trouw en vast aaneengesloten", zonder scrupules, marcheerden zij in allerijl door, richting hemelpoort; een wáár "spoor van vernielingen" achterlatend.

In mei 2007 verliet ik de kerk. Op voor betrokkenen beslissende momenten wendde ik mij daarna nog heel wat keren tot bestuursleden. Ik zag wat er misging en ik legde uit waarom dat zo was. Maar het kon ze geen biet schelen. Geen van allen, tot en met de stamapostel aan toe. Hun houding was zó overtuigend ontkennend en ontwijkend, dat uiteindelijk bij mij elke twijfel werd weggenomen. Het kan toch niet waar zijn, was tot dan toe de alsmaar terugkerende gedachte, dat juist déze mensen... nota bene corrupt zijn (geworden)! Toch is het zo. Zie op dit Forum onder meer de redactionele berichten over "Corruptie bij de nieuw-apostolische kerkleiding".

Ze "presteerden" het zelfs om te verordonneren dat broeder Ronald Rohn, toen hij op een zondag met zijn gezin naar de dienst ging, de toegang tot "het Vaderhuis" werd ontzegd. Op straffe zelfs van een dwangsom!! Zijn gezin mocht binnenkomen en hij; hij kon oprotten!! Niemand onder de "systeemagenten" had vervolgens het lef om erbij aanwezig te zijn hoe de verantwoordelijke "hoge dienaar" tegenover de rechtbank op dit punt onmiddellijk inbond. Een nóg "hogere dienaar" jaste er tegen de statuten in schaamteloos 10 miljoen euro aan offerontvangsten doorheen, en nog overal, in binnen- en buitenland, wordt hij in de nieuw-apostolische kerkgemeenten verwelkomd als de graag geziene gast. (...) Ik had nooit gedacht dat het zó erg kon worden.

Van deze "Godsgezant" in aantocht schalde al de roep (vgl. het lied "De Koning komt!", zo schalt de roep)...
  • "Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden"!!
... maar dan wéét je toch dat zo iemand nooit een Godsgezant kan zijn?! Fascisten drukken zich zo uit!! Word wakker!! Tijdig (op 8 mei 2011, en ook al eerder) waarschuwde ik ervoor vanuit "Het WebTeam" ...
Redactie schreef:Nooit kan 't geloof te veel verwachten (2)


@all

Het is intussen nog een kwestie van enkele dagen... Op zondag 15 mei aanstaande zal stamapostel Wilhelm Leber in Hilversum districtsapostel Armin Brinkmann tevens benoemen tot districtsapostel voor de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Met het nieuws en deels ook de ontstane ophef over de gewijzigde geloofsleer is hun twijfelachtige "roem" ze echter al vooruitgegaan. Al zullen de beide "hoogwaardigheidsbekleders" naar alle waarschijnlijkheid vriendelijk glimlachen, behoedzaam spreken en zal districtsapostel Brinkmann zich zelfs in het Nederlands tot de gemeenteleden wenden, wat bij Duitsers tegenover Nederlanders op miraculeuze wijze acuut alle sneeuw voor de zon doet smelten, zullen de gevolgen van en-passant hun bestuurlijke handelen onomkeerbaar zijn. Vanaf 15 mei 2011 vallen de bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland aangesloten leden, onder wie uiteraard ook alle kerkelijke ambtsdragers, voluit onder het in Duitsland al manifeste strenge regiem, dat menigeen inmiddels herinnert aan de jaren '50 van de vorige eeuw:
  • "Ein offen bekannter oder sogar am Altar verkündeter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden"!!
Er is namelijk van hogerhand ingegrepen want het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland heeft haar hand lelijk overspeeld. Terwijl alle districtsdienaren erbij stonden en alleen maar stilzwijgend toekeken (zoals het ieder gehoorzaam nieuw-apostolisch godskind immers betaamt), verdwenen in de achterliggende jaren enkele miljoenen euro's aan offerontvangsten eveneens "als sneeuw voor de zon". Hierna is men gaan dweilen doch met de kraan open. "Aan deze stommiteiten moet zo min mogelijk ruchtbaarheid worden gegeven", zal stamapostel Leber hebben gedacht, "want anders zal er voor de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland in het geheel geen toekomst meer zijn; maar wij lossen dit wel even keurig, zij het 'endgültig', cosmetisch op!"

Zó zal het wel ongeveer zijn gegaan.

"Blij en dankbaar" zullen degenen die zijn uitgenodigd voor de feestdienst op zondag 15 mei in Hilversum hun plaatsen innemen. In het zangkoor, bij de apparatuur welke een ongestoorde ontvangst van de satellietuitzending elders in het land moet waarborgen, of anderszins. Met geen woord zal er worden gerept over malversaties, over een gebrek aan solide controlemechanismen waardoor de zaken zo ongelofelijk uit de hand konden lopen. Nee, men zal spreken over "zegen". Niets dan "zegen" heeft de Nederlandse kerkprovincie deelachtig mogen zijn onder de bezielende leiding van de drie leden van het huidige kerkbestuur, bestaande uit Th.J. de Bruijn (voorzitter), P. Klene (secretaris) en J.Th. Kamstra (penningmeester). Om redenen van het voorgaande zal het de voorzitter van het internationale kerkbestuur, dr. W. Leber, dan ook behagen om drs. P. Klene te belonen voor diens "tomeloze inzet": hij mag in de toekomst garant staan voor het behoud van de Nederlandse identiteit van de voortaan aan het Duitse leergezag onderworpen zielen.


[wordt vervolgd]

Het WebTeam


Bron: Bericht door Redactie op "Zo 08 Mei 2011, 17:56"in de thread "Außerhalb der von uns erkannten Ordnungen...".
... doch de man, die toen al jarenlang had verzwegen hoe hij in december 2007 bij de Neuapostolische Kirche Nordrhein-Westfalen K.d.ö.R. de statuten aan diens laars had gelapt en 10 miljoen euro aan offerontvangsten had verkwist, werd hier op 15 mei 2011 met open armen ontvangen. Al met het vonnis van 20 juli 2011 hoefde ook in Nederland en overzeese gebiedsdelen niemand meer aan zijn hufterigheid (!) te twijfelen:
Redactie schreef:(...)
Hypocrieter kan het bijna niet! Ondertussen was diezelfde districtsapostel Armin Brinkmann zelfs met terugwerkende kracht (getuige het al ingestelde hoger beroep) na het vonnis van 20 juli 2011 van mening dat het hem persoonlijk als "Godsgezant" paste om Ronald Rohn op 16 juni 2011 maar het slachtoffer te laten worden van Rufmord. Wie op zo'n manier als witteboordencrimineel half in een sprookjeswereld leeft en half in een stukje realiteit, wat voor een "zegenaar" ben je dan feitelijk?! En ga eens na: op 15 mei 2011 treed je aan als nieuwe bestuursvoorzitter bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, waarna je al op 20 juli 2011 je eerste gerechtelijke veroordeling aan je broek krijgt! Armin Brinkmann had terstond moeten aftreden c.q. tot aftreden moeten worden genoodzaakt! En met hem trouwens al zijn slaafse meelopers in deze hele godgeklaagde kwestie.

Bovendien moeten er nu wel degelijk aan het adres van Ronald Rohn nieuwe beschuldigingen zijn want immers: op 21 februari aanstaande begint de marathonzitting bij de rechtbank Utrecht met opnieuw een kort geding tegen betrokkene... Zie het redactionele bericht op "za 21 jan 2012, 13:43" in de thread "Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!"

Lees ook het vorige bericht.

Het WebTeam/TjerkB


Uit: Bericht door Redactie op "Vr 10 Feb 2012, 11:12" in de thread "Het uur der waarheid nadert".
Wat die mogelijk "nieuwe beschuldigingen" betreft aan het adres van Ronald Rohn, waarvan er in de bovenstaande quote d.d. 10-02-2012 sprake is; óók dat bleek gebakken lucht te zijn! Zie het redactionele bericht op "Ma 11 Jun 2012, 16:56 in de thread "Bestuur NAK verliest opnieuw kort geding tegen Ronald Rohn".

Werkelijk, dit zijn toch toestanden die in het werk Gods onbestaanbaar zijn?! (...) Zó word je dus verjaagd - in een kerkgenootschap!! Wie desondanks nóg altijd van mening is dat wat God op deze manier zou doen, "welgedaan" zou zijn (vgl. lied 314, NAK-gezangboek), is helaas ten prooi gevallen aan religieuze psychopathologie.

Natuurlijk, het is een zure appel waar je dan doorheen moet bijten want in feite is er onder zulke omstandigheden in zo'n kerk gewoonweg geen leven meer mogelijk. Geen goddelijk leven, wel te verstaan. Ik weet hoe het voelt als je moet kiezen wanneer er in zo'n situatie zich een beslissend moment aandient. Juister is het wellicht om te stellen dat er dan helemaal niks te kiezen valt! Immers, waar je veiligheid niet langer te garanderen valt, móet je eenvoudig wel vertrekken. Welke veiligheid?! De veiligheid in Jezus' armen!! Dáár gaat het om. Dat is -als het goed is- namelijk ook waar álles om draait bij zielzorg: zielzorg is de zorg die er op is gericht om midden in de gemeenschap veilig te mogen zijn in Zijn armen!! In de Nieuw-Apostolische Kerk beseffen de "dienaren" dit niet meer. Anders hadden ze met elkaar nooit de zaken zó uit de hand laten lopen als wij het thans onverhoopt onder ogen moeten zien.

Zie verder mijn "Open brief aan alle kerkelijke ambtsdragers" van "Ma 15 Nov 2010, 23:11" (ruim anderhalf jaar geleden intussen... ) in de rubriek "Leegstand NAK Appartementen in Arnhem".

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Beslissende momenten

Bericht door BakEenEi »

@all

Hoewel er in de berichtgeving op dit Forum gedurig van alles door elkaar heen loopt, en menigeen zich wellicht geregeld vertwijfeld afvraagt welk houvast in het geloofsleven er nog zou zijn; het evangelie van Jezus Christus was al niet ingewikkeld...
  • [34] Nadat de Farizeeën hadden vernomen dat hij de Sadduceeën tot zwijgen had gebracht, kwamen ze bij elkaar. [35] Om hem op de proef te stellen vroeg een van hen, een wetgeleerde: [36] ‘Meester, wat is het grootste gebod in de wet?’ [37] Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. [38] Dat is het grootste en eerste gebod. [39] Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. [40] Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.’

    Uit: Matteüs 22 (NBV)
... en wordt dat gelukkig ook niet:
  • En hij zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze onaanzienlijken niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor mij niet gedaan.”

    Uit: Matteüs 25: 45 (NBV)
Het zou fijn zijn als wij in elkaar ook nog een stukje van de Heiland blijven zien!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gesloten