vergeten - vergeven - verzoenen

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

vergeten - vergeven - verzoenen

Bericht door BakEenEi »

@all
  • vergeten - vergeven - verzoenen

    Zo worden er wel eens in enkele woorden hele werelden van verschil aan de orde gesteld en ontstaat de suggestie dat er tussen deze werelden een door God gewilde bijzondere samenhang bestaat. Gelovigen denken misschien ook al gauw: inderdaad, als ik niet vergeef en vergeet, kan ik mij niet verzoenen. Men herkent zich dus in de veronderstelde schakels tussen vergeten, vergeven en verzoenen: verzoenen zal sowieso moeten en de voorwaarden zijn duidelijk...

    Is dat ook simpelweg zo, was het te kort door de bocht, of klopt er werkelijk niks van? Of hoor ik dat -als christen- al helemaal niet te denken?

    Wordt er aangeklopt? Wanneer ik opendoe is het een klein schuldcomplexje dat mij fronsend aankijkt: had je jezelf als zondaar niet alvast iets moeten verwijten na, al was het maar in gedachten, Gods geboden in twijfel te hebben getrokken? Vergeef nu maar gewoon en vergeet liefst ook alles zo snel mogelijk; dan heb je tenminste nog een kleine kans op enige verzoening! Want je weet het: wie zich niet verzoent, is onverzoenlijk. Die wordt niets... vergeven!

    Ook dat nog. Wat een toestand. Ze kunnen het wel allemaal telkens zo zeggen, maar eenvoudig is het in elk geval niet; denk je nu. Is er niet iemand die wéét hoe het hiermee zit, zodat ik er voor mijzelf uit kan komen, want ik twijfel. Twijfel je? Tsja, ook dat nog. Dan ben je echt al verder van huis, zeg. Je hoort niet te twijfelen! Gelukkig is het alleen nog maar een gedachte, maar je kijkt toch hopelijk wel uit wat je hierover zomaar tegen anderen zegt, he? Moest er ook nog bij komen, zeg, dat je je ongeloof projecteert op anderen! Die zich dan ook opeens onnodig van alles af gaan vragen. Hier is voor jou werk aan de winkel... Je moet nu eenmaal kunnen vergeven want verzoenen is een "must".

    (...) Tien minuten of een halfuur later. Ik kom er niet uit. Wat een gedoe. Vergeven - hoe krijg ik het voor elkaar? En van "vergeten" weet ik zéker dat het een onmenselijke opgave is. Kan iemand mij dit uitleggen, maar dan wel goed?

    (...) Na veertien dagen. Ik heb het maar een poosje gelaten voor wat het is, want ik werd er niet goed van. Werd je er niet goed van? Van zo iets belangrijks? Schaam je! Hoe oud ben je nu al, en hoe lang weet je dus al wat er van christenen wordt verwacht? Precies: "Vergeef ons onze zonden, want ook wijzelf vergeven iedereen die ons iets schuldig is." Helder? Wie zoiets bidt en er dan óók nog op rekent dat het wordt verhoord; die zal en die moet... vergeven!

    Vergeven, vergeven. Moeten sommige mensen dan niet eerst eens een stukje berouw tonen, of zo? Ik krijg er koppijn van, geloof ik. Koppijn? Dát krijg je zéker niet van God. De Satan heeft macht over je gekregen! Dát is pas foute boel. Bid nu maar om vergeving, want iemand die twijfelt, iemand die zelf niet vergeeft of iemand die nooit eens iets echt vergeet; tsjonge zeg, met zulke "moeilijk lerende kinderen" valt er voor God natuurlijk wel héél weinig te beginnen.

    (...) Zestien maanden, vier uur en drie kwartier verderop in de geschiedenis. Ik wéét dat ik een looser ben. Altijd al geweest; een "christen naar de naam slechts". Zo staat het in een lied en zo wordt het ons voorgehouden. Het zal wel, maar ik word hier niet blij van. Niet blij? Gods kinderen kunnen blij zijn, en dankbaar! Ben je dankbaar maar alleen niet blij? Oók niet voluit dankbaar? Dat is niet best, zeg. Nu wordt het pas echt tijd dat je je weer verzoent met God...

    En zo kan het nog jaren doorgaan. Een vicieuze cirkel wordt een neerwaartse spiraal. Moet dat per se? Sta nu even stil - en kom tot jezelf. Je was ergens "in een hoofdstuk" verzeild geraakt en je hoofd ging er bijna stuk van: koppijn, niet blij, je werd er niet goed van, enzovoort. Een beetje tot jezelf gekomen, intussen? Spoel de film eens terug tot waar het allemaal nog klopte, zeg maar. Toen alles nog een beetje goed aanvoelde; en anders nog iets verder terug. Hoe is het nu met je? Beter? Voel je dat er iemand om je geeft? Iemand die écht van je houdt? Dan is het goed. Maar nogmaals, anders moet je nét nog iets verder terug. Ga terug naar "God is de liefde", naar "God is Liefde". Okay!

    Nu zijn we er.

    "Dan zijn we geen onmondige kinderen meer die stuurloos ronddobberen en met elke wind meewaaien, met wat er maar verkondigd wordt door mensen die tot alles in staat zijn wanneer ze anderen listig en doortrapt op een dwaalspoor willen brengen." Efeziërs 4: 14 (NBV)

    Gaat het nog verder? Ja, lees maar:

    Het nieuwe leven
    [25] Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. [26] Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, [27] geef de duivel geen kans. [28] Laat wie steelt niet meer stelen, maar eerlijk de kost verdienen door zelf hard te werken om iets weg te kunnen geven aan wie het nodig heeft. [29] Laat geen vuile taal over uw lippen komen, maar alleen goede en waar nodig opbouwende woorden, die goed doen aan wie ze hoort. [30] Maak Gods heilige Geest niet bedroefd, want hij is het stempel waarmee u gemerkt bent voor de dag van de verlossing. [31] Laat alle wrok en drift en boosheid varen, alle geschreeuw en gevloek, en alle kwaadaardigheid.
    [32] Wees goed voor elkaar en vol medeleven; vergeef elkaar zoals God u in Christus vergeven heeft
    .


    Reken elkaar het kwade dus maar niet toe; God redt zich er wel mee! Wat je aan Hem kunt overlaten, mag je zelf wel vergeten.
Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: vergeten - vergeven - verzoenen

Bericht door BakEenEi »

BakEenEi schreef:
  • (...)

    "Dan zijn we geen onmondige kinderen meer die stuurloos ronddobberen en met elke wind meewaaien, met wat er maar verkondigd wordt door mensen die tot alles in staat zijn wanneer ze anderen listig en doortrapt op een dwaalspoor willen brengen." Efeziërs 4: 14 (NBV)
(...)
@all

Misschien is juist dít wel "het excuus" voor de website waaraan dit forum werd gekoppeld, dacht ik onlangs. Al kan de schijn wel eens anders doen vermoeden; ik houd niet van gemopper, geëmmer, gezeur, geweeklaag, gezemel, gesodemieter en dreigementen! Evenmin ben ik een voorstander van intimidatie, manipulatie, machtsmisbruik in de Nieuw-Apostolische Kerk door en onder toezicht van "hogere verantwoordelijke leidinggevenden", achterbaks gedoe, onverschilligheid, witteboordencriminaliteit (door geestelijken) en misbruik van vertrouwen. Jarenlang was ik ingeschreven in het ledenregister van een kerkgenootschap, waarbij vooraanstaande leidinggevenden -wanneer het ze zo uitkwam- het zelf niet zo nauw namen met de waarden en normen waarmee zij steeds anderen wél de maat namen. Toen ik dat allemaal niet meer kon aanzien en verdragen, nam ik de benen. Ik wenste niet langer "als onmondige" "op een dwaalspoor" te worden gebracht door "mensen die tot alles in staat zijn" - zoals het voor andermans rekening tot elke prijs (!) verdoezelen van de waarheid. Met zulke winden waai ik liever niet mee. Eerder neem ik het dan bij voorkeur op voor een naaste die kennelijk door een leger van "hoogmoogende heeren" was uitgekozen om brutaal onder de voet te worden gelopen met hulp van ingehuurde derden...

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: vergeten - vergeven - verzoenen

Bericht door willempower »

@bak een ei
Hoe zie jet het dan wat het forum voortstelt over :
‘’geliefde Apostel Peter Klene’’ , Het gaat over zijn brief van februari 2010, waarin hij op enkele punten bewust een verkeerde voorstelling van zaken heeft gegeven. Wij willen hem alle ruimte geven een en ander middels een schrijven hier op de site en voor te lezen in alle Nieuw Apostolische gemeenten zijn welgemeende excuus aan te bieden
Die Klene had allang zijn exuus kunnen aanbieden maar men wil hem nog een kans geven ?
Denk wel een kans maar dan alleen zonder ambt .
Net zoals de andere van dat trio gebakken lucht .
Ze blijven toch zwijgen .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: vergeten - vergeven - verzoenen

Bericht door BakEenEi »

willempower schreef:@bak een ei
Hoe zie jet het dan wat het forum voortstelt over :
‘’geliefde Apostel Peter Klene’’ , Het gaat over zijn brief van februari 2010, waarin hij op enkele punten bewust een verkeerde voorstelling van zaken heeft gegeven. Wij willen hem alle ruimte geven een en ander middels een schrijven hier op de site en voor te lezen in alle Nieuw Apostolische gemeenten zijn welgemeende excuus aan te bieden

(...)
@willempower

In mijn beleving wanen bestuurders van de Nieuw-Apostolische Kerk zich onaantastbaar, mede doordat men zichzelf de beschikking toe-eigent over alle offerontvangsten, zelfs indien deze vervolgens eigenmachtig worden aangewend om (zonder enig voorafgaand overleg) naasten juridisch te vervolgen die bij hen -op zoek naar de gerechtigheid van God- vergeefs hadden aangeklopt. Bij zulke wantoestanden is weliswaar op zijn minst een welgemeend excuus op zijn plaats, maar een dergelijk excuus zal pas geloofwaardig zijn indien alle medebestuurders zich daaraan onvoorwaardelijk verbinden, en tevens allen die het onbehoorlijke bestuur wat hier m.i. aan de orde is langdurig onterecht hebben gelegitimeerd. Het roer moet compleet om; dus "terug naar Gods ordeningen" zoals Br. Moesker het hier al sinds jaar en dag heeft bepleit.

Aangezien ikzelf zelden of nooit serieus gehoor heb gevonden bij de nieuw-apostolische kerkleiding (door de jaren heen zijn enkele honderden brieven van mij onbeantwoord gebleven), lijkt het mij een ijdele hoop om er nog altijd rekening mee te houden dat men nú opeens wél zou reageren. Maar ja; zeg nooit "nooit"...

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: vergeten - vergeven - verzoenen

Bericht door willempower »

@BakEenEi
Als je antwoord wilt gewoon op het forum bij hun vragen waar je zondag als gast terecht kunt of waar je kunt offeren dan heb je binnen 24 uur antwoord .
Maar voor de rest zo dicht als de nederlandse bankkluis .
Hun aanzien is hoog en ze mogen alles wat God verboden heeft doen , niemand die direct vragen stelt ze volgen als makke schapen naar de slachtbank .
Ik niet voor alle duidelijkheid en dat weten ze ook al .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: vergeten - vergeven - verzoenen

Bericht door BakEenEi »

@willempower

Met de nieuw-apostolische kerkleiding is het problematisch gesteld. Het werk van de heren stelt men voor als het werk des Heren. Daarmee zijn de zaken echter ondersteboven gekeerd. De praktijk van het bekende lied " 't Is, Heer, Uw werk" werd hierdoor: " 't Is, Heer, ons werk (...) waarin Gij geacht wordt te staan". Gelovigen worden verplicht aan minstens zo veel leerstellingen als destijds de farizeeën al hadden afgekondigd. In Hamburg-Blankenese zijn de zoveelsten daar ongenadig op afgerekend. En inderdaad: "Vragen? Géén vragen!" (naar Paul van Vliet). Het verraderlijke bij zo'n dictatoriaal geregeerd denksysteem is dat men het venijn ervan pas doorziet wanneer in iemands bijzijn "machtigen" hun ware gezicht tonen.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
hiawhata
Berichten: 47
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 18:38

Re: vergeten - vergeven - verzoenen

Bericht door hiawhata »

@all
Al een tijdje volg ik dit forum omdat ik vrienden had die ook naar deze kerk gaan en ik er meer over wilde weten .
Nu weet ik genoeg van deze sekte doet me toch denken aan de Helss Angels
Hells Angels Holland wordt door analisten als een van de meest invloedrijke en machtigste mensen van Europa beschouwd .
De nak ziet er door hun ander kledij wat anders uit maar de overeenkomsten zijn er echt wel .
In mijn ogen is dit ook een criminele organisatie die met offergeld van de gewone man allerlei zaken doet met vastgoed .
De hemelse engelen (hells angels ) poortwachters , anders kom je niet in de hemel en noemen zich de dienaren van God , maar in werkelijkheid gaan schuil achter dat masker alleen een boekhouder die er alleen voor moet zorgen dat het geld binnen komt zodat de top in Amersfoort kan graaien in de schatkist , niets en niemand ontziend .
Dat alles onder het mom u krijgt een leuke uitvaart (een verzekering is goedkoper ) moet u 10% offeren en wee gebeente als u dat niet doet dan zult u branden in de hel .
Big willem deed zaken met willem holleeder en pakte niet goed uit ,nu hier nog eens de bezem door deze sekte en toegeven in de kerk wij stelen van de mensen we pakken ze hun geloof af en hun geld als wij maar kunnen graaien .De Kraaien .

Mvg Hia
De drie-eenheid binnen de N.A.K. G G G Geld Geld Geld
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: vergeten - vergeven - verzoenen

Bericht door BakEenEi »

@all

Zojuist las ik "elders" het volgende:
  • Straf voor Juda’s godsdienstige praktijken
    [1] De HEER richtte zich tot Jeremia: [2] ‘Ga in de tempelpoort staan en verkondig deze boodschap: Luister naar de woorden van de HEER, Judeeërs; luister, jullie die door deze poorten naar binnen gaan om de HEER te vereren. [3] Dit zegt de HEER van de hemelse machten, de God van Israël: Beter je leven, dan mogen jullie in dit land blijven wonen. [4] Vertrouw niet op die bedrieglijke leus: “Dit is de tempel van de HEER! De tempel van de HEER! De tempel van de HEER!” [5] Als jullie je leven werkelijk beteren, als jullie elkaar rechtvaardig behandelen, [6] vreemdelingen, wezen en weduwen niet onderdrukken, in dit land geen onschuldig bloed vergieten en niet achter andere goden aanlopen, jullie onheil tegemoet, [7] dan mogen jullie hier blijven wonen, in dit land dat ik jullie voorouders gegeven heb. Zo is het altijd geweest, zo zal het dan altijd zijn. [8] Maar jullie vertrouwen op die bedrieglijke leus, en dat zal je niet baten. [9] Jullie stelen, moorden, plegen overspel en meineed, branden wierook voor Baäl en lopen achter andere goden aan, die jullie eerst niet kenden.
    [10] En toch durven jullie, terwijl jullie al die gruweldaden plegen, voor mij te verschijnen in deze tempel, het huis waaraan mijn naam verbonden is, met de gedachte: Ons kan niets gebeuren! [11] Denken jullie soms dat het huis dat mijn naam draagt een rovershol is? Ik zie wel degelijk wat jullie doen – spreekt de HEER.

    Uit: Jeremia 7 (NBV)
Wat hier wordt beschreven is in de geschiedenis van de mensheid beslist geen incident. Het woord "rovershol" komt ook verderop in de Bijbel nog wel voor. Het is intussen zelfs van toepassing in de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Wat dat aangaat wordt het vuur menigeen na aan de schenen gelegd. Zolang echter "de tempel" verontreinigd is met wat het daglicht op zo'n manier niet kan velen, hoeft niemand te bidden om vergeving. Men zal toch eerst moeten ophouden met zondigen. Zo vraag ik mij bijvoorbeeld af wie nu het honorarium bekostigt van de advocaten die (namens o.a. vrienden van degenen die over de offerontvangsten kunnen beschikken) moeten rechtbreien wat fout is. Kan iemand hier een eerlijk antwoord op geven? In de privé-kwestie "Oostenrijk" met name!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: vergeten - vergeven - verzoenen

Bericht door BakEenEi »

  • [10] En toch durven jullie, terwijl jullie al die gruweldaden plegen, voor mij te verschijnen in deze tempel, het huis waaraan mijn naam verbonden is, met de gedachte: Ons kan niets gebeuren!
    [11] Denken jullie soms dat het huis dat mijn naam draagt een rovershol is? Ik zie wel degelijk wat jullie doen – spreekt de HEER.


    Uit: Jeremia 7 (NBV)
@all

Bijna drie jaar geleden plaatste ik op dit Forum mijn eerste bericht. Het ging toen om het aantal appartementen bij Residence Eimersstaete in Arnhem: 31 (geen 36). Wat had het verder om het lijf? Dat kon nooit véél zijn! (...) Later zou het uitkomen dat er achter dit project een door het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland compleet verborgen gehouden wereld schuil gaat. Dat had ik op 22 september 2010 nog helemaal niet door. Ik denk dat als het aan districtsapostel De Bruijn, apostel Peter Klene, opziener Kamstra en de toenmalige districtsvoorgangers had gelegen, nóóit iemand met hun falen bekend was geworden. Trouwens, de eerste officiële mededeling dienaangaande moet nog plaatshebben! Toch kom ik, wat de financiële verliezen betreft, al op een voorzichtig beraamd bedrag van rond de vier miljoen euro. Vanaf 2009.

Juist wanneer er iets verkeerd uitpakt, en het ligt aan "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" in de Nieuw-Apostolische Kerk, wordt alles eraan gedaan en zijn kennelijk alle middelen geoorloofd om er zo weinig mogelijk ruchtbaarheid aan te geven. Oók als dit betekent dat feiten worden ontkend, onschuldigen het moeten ontgelden en het een kapitaal moet kosten om de schijn van heiligheid veilig te stellen. Gruweldaden.

Het onvermijdelijke gevolg van zo'n bedrieglijke bestuurlijk aanpak is uiteraard dat er slachtoffers worden gemaakt. In dit verband liet een bekende Zwitserse theoloog, Prof. Dr. Georg Schmid, zich ondubbelzinnig uit:
Redactie schreef:(...)
Een van de congresdeelnemers, Pfarrer Thomas Gandow, beschreef zijn ervaringen achteraf echter als volgt: "Ich hätte mir diese Abendgespräche stärker zu Herzen genommen, wenn nicht Prof. Dr. Schmid in seinem Beitrag und in der Diskussion mehrfach hervorgehoben hätte, dass es sich bei der NAK nicht einfach um eine „Glaubensgemeinschaft“, sondern zugleich auch um ein „System“ handele, das – anders als die Sonderlehren z.B. der Adventisten – bei ihm und seiner Dienststelle zu psychosozialen und gravierenden seelsorgerlichen Problemberatungen führe – wie bei mir übrigens auch." Wat hier wordt aangehaald van prof. Schmid (uit Zürich) was overduidelijk geen compliment voor de Nieuw-Apostolische Kerk: "... ein „System“ das – anders als die Sonderlehren z.B. der Adventisten – bei ihm und seiner Dienststelle zu psychosozialen und gravierenden seelsorgerlichen Problemberatungen führe"! Kortom, het zou de nieuw-apostolische kerkleiding sieren als zij waar nodig thans de hand in eigen boezem steekt, zodat niemand langer het slachtoffer wordt van emotionele verwaarlozing...

(...)


Uit: Het redactionele bericht op "Vr 17 Dec 2010, 16:52" in de thread (6) "Ein jeder kann sich einbringen!"
En begin dit jaar nog schreef Prof. Dr. Friedrich Weber, "Geschäftsführender Präsident der Gemeinschaft Evangelischer Kirchen in Europa (GEKE)" over de Nieuw-Apostolische Kerk onder meer nota bene het volgende:
(...)
Problematisch war die Situation auch dadurch, dass immer wieder in der Seelsorge von ehemaligen Mitgliedern der NAK von Repressalien, denen sie ausgesetzt waren, berichtet wurde.

Als erstes Fazit lässt sich sicherlich festhalten, dass die Grundmuster einer Sekte für die NAK zumindest bis zum Ende des letzten Jahrhunderts erkennbar sind.

(...)


Bron: Die Neuapostolische Kirche (Artikel über den Verständigungsprozess zwischen ACK und NAK), in: Materialdienst des Konfessionskundlichen Instituts Bensheim, Heft 3/2013, S. 41-42
In plaats van met slachtoffers in het reine te willen komen, gaf stamapostel Wilhelm Leber ze op 4 december 2007 tijdens de (tweede) Europese Informatieavond, ook wel "Desinformatieavond" genoemd, liever een trap na. Nog steeds bijvoorbeeld zijn de gelovigen die in de jaren '50 van de vorige eeuw door "de Boodschap van stamapostel Johann Gottfried Bischoff" in deze kerk ongenadig werden weggetreiterd, níet gerehabiliteerd.
BakEenEi schreef:(...)
Door de "zuiveringsactie" waarmee de kerkleiding huishield in Hamburg-Blankenese leek het nota bene wel alsof vanuit de Neuapostolische Kirche het fascisme weer in opkomst kwam. Ik las ook dat door de Boodschap van stamapostel Bischoff zulke ellende de kerk een gezonde aanwas van vier tot vijf miljoen leden had gekost:
  • Afbeelding
    Uit: E-mailbericht d.d. 21-05-2007 aan de kerkleiding. Oorspronkelijke bron: Bericht TjerkB op "Zo Apr 22, 2007 10:40 am" met als onderwerp "Van ongeletterde tot gelouterde... " bij NAK-Observer
Bij elke "hogere verantwoordelijke leidinggevende" botste ik sindsdien op tegen een "ondoordringbare laag". Die laag bestaat niet uit zandzakken, gewapend beton, kolen en staal, gepantserd glas of zelfs NBC-wapens, doch uit "zegenaars" die namens hun god overal het zwijgen toe doen. Dit herhaalde zich toen ik in 2009 contact opnam met districtsapostel Brinkmann over het onderwerp "verzoening" dat immers hoog in het vaandel had gestaan bij de Europese Jeugddag 2009...
En dat herhaalde zich opnieuw toen ik hem schriftelijk in kennis stelde van feiten en omstandigheden die "Der Fall Rohn" beter in perspectief zetten dan ik aannam dat dit intern (slechts voor een deel) al was gebeurd.

(...)


Uit: Mijn bericht op "Wo 20 Mrt 2013, 15:11" in de thread "Het is niet ver naar Bethlehem"
Als dergelijke praktijken het visitekaartje moeten zijn voor het werk Gods, klopt er vanzelf iets van geen kant...

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: vergeten - vergeven - verzoenen

Bericht door BakEenEi »

@all

In aansluiting aan het vorige bericht... Is het nu zo, na alle informatie via dit Forum over met name allerlei zorgelijke omstandigheden in kerkelijk verband, dat nog steeds de stelling opgaat "Wir haben es nicht gewußt"?

Men zegt "de gelegenheid maakt de dief". Dát is hier aan de orde! Het betreft in de Nieuw-Apostolische Kerk niet alleen diefstal van offergaven, doch ook diefstal van geloof en vertrouwen; van kwaliteit van leven zelfs!

Kerkelijke ambtsdragers doen er verstandig aan zich in deze hoogst onaangename situatie oprecht af te vragen: wat is mijn motief - dien ik met zuivere bedoelingen of help ik tegelijk een roversbende aan faciliteiten?!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Plaats reactie