Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gesloten
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

@Criticus

Hoewel ik de verontwaardiging begrijp, worden er nu incongruente zaken met elkaar op één lijn gesteld. Bovendien: "Tosca" is de Redactie niet. Aan de andere kant, "Tosca", waarom niet gewoon even een reactie?

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Criticus »

Redactie schreef:@Criticus

Hoewel ik de verontwaardiging begrijp, worden er nu incongruente zaken met elkaar op één lijn gesteld. Bovendien: "Tosca" is de Redactie niet. Aan de andere kant, "Tosca", waarom niet gewoon even een reactie?

Het WebTeam/BEE
En om het nog ingewikkelder te maken, het was in eerste instantie BakEenEi die weliswaar reageerde maar niet antwoordde.

Overigens ben ik niet verontwaardigd, slechts verbaasd.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door BakEenEi »

Criticus schreef:
Redactie schreef:@Criticus

Hoewel ik de verontwaardiging begrijp, worden er nu incongruente zaken met elkaar op één lijn gesteld. Bovendien: "Tosca" is de Redactie niet. Aan de andere kant, "Tosca", waarom niet gewoon even een reactie?

Het WebTeam/BEE
En om het nog ingewikkelder te maken, het was in eerste instantie BakEenEi die weliswaar reageerde maar niet antwoordde.

Overigens ben ik niet verontwaardigd, slechts verbaasd.
@Criticus

Hier komen wij wel uit want echt ingewikkeld is het volgens mij niet! Toen jij een opmerking maakte over het fenomeen kretologie dat weer eens -storend- leek op te duiken, schakelde ik (vanuit de Redactie) over in de privé-modus en ik toonde in feite begrip! Zie onder hoe dat in zijn werk ging:

Actie Criticus:
Criticus schreef:
Tosca schreef:Tja, dus als ik het goed begrijp is het vriendje van District-Apostel i.r. Theo de Bruijn te weten Priester Ferry Schouwenaar ingeruild voor het vriendje van Apostel Peter Klene te weten de District-Evangelist Ruud Vis.
Beide mannen worden niet gehinderd door enige bouwkundige kennis. En tja, Na de met verstand van zaken ontslagen bouwkundige Ronald Rohn, is het schijnbaar een eis dat men geen verstand van zaken heeft.
Geen bouwkundige kennis? En zoals dat op deze site gebruikelijk is, is dit ook goed te onderbouwen? Geen idee over Ruud, maar ik weet ZEKER dat Ferry in het verleden meer in de bouwwereld heeft gedaan.

Ben benieuwd naar de reactie.
Tosca schreef:En de zoon van Priester Ferry Schouwenaar is uiteraard solidair met zijn Vader en heeft het bijltje als webmaster bij de nak.org.nl er ook maar bij neer gegooid.
Is dit uit solidariteit? Ook iemand die dit statement kan onderbouwen?


Bron: Bericht door Criticus op "wo 09 nov 2011, 17:43"
Reactie BEE:
BakEenEi schreef:@Criticus

Ook ik ben er een groot voorstander van om waar mogelijk "man en paard" te noemen; "feiten en cijfers" moeten kloppen, "kerk en staat" dienen te worden gescheiden, en: heersend dienen bestáát niet. (...) Het kennelijk onvrijwillige vertrek van betrokkene kan onze aandacht er beter niet van afleiden dat het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland het brutaal heeft aangedurfd om te imponeren met een "Raad van Toezicht", waarin nota bene drie bestuursleden (!) zelf zitting hadden of misschien zelfs nog wel hebben!! Peter Klene is immers lid van "Het Bestuur"; Nico Klene en Ruud Vis zijn lid van "De landelijke vergadering". Voor mij leveren de vertoonde schijnbewegingen met deze bedrieglijke zogenaamde Raad van Toezicht het absolute toppunt van list en bedrog op, door personen nota bene die zich er op voorstaan als "Godsgezanten" van onbesproken gedrag te zijn. Sterker nog, hun levenswandel zou zijn "afgestemd op de leer van Christus". Zie mijn "Open brief aan alle kerkelijke ambtsdragers" van 15 november 2010.

(...)


Uit: Bericht door BakEenEi op viewtopic.php?f=27&t=497&start=50#p3468"wo 09 nov 2011, 19:41"
Eerder had ik in een redactionele bijdrage al inhoudelijk gereageerd op het vertrek van F.S., in antwoord op een vraag van ACE.

Méér weet ik niet en méér kan ik er dus ook niet over zeggen. Omdat het (ook) in deze thread gaat om het oneerlijke en daarmee onchristelijke optreden van een kerkbestuur dat zich bovendien dubbel (!) te verantwoorden heeft tegenover het Ministerie van Financiën omdat de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland tevens de aanwijzing heeft verlangd van een Algemeen Nut Beogende Instelling, keerde ik in mijn reactie naar dat onderwerp terug door te spreken van "het absolute toppunt van list en bedrog".

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door BakEenEi »

BakEenEi schreef:(...)
Fouten van hooggeplaatsten zullen tot bijna elke prijs met alle beschikbare middelen, waaronder de mantel der liefde, worden toegedekt. Een "gewone broeder of zuster" daarentegen zal men nog een zetje meegeven, zodat alle Levieten die vervolgens de greppel passeren waarin betrokkene moest verdwijnen, er geen aanstoot aan nemen.

(...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "vr 28 jan 2011, 19:40" in de thread "Elders gelezen... "
@all

Was het maar een aantijging, heb ikzelf vaak gedacht wanneer ik terug las wat ik -zoals hierboven- had geschreven. Was het maar NIET wáár. Was ik maar gewoon een moment, wat mij betreft uit wrok of zo, uit mijn slof geschoten. Had ik het allemaal maar gedroomd, enzovoort.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Tosca »

@Criticus,

Inderdaad heeft Ferry ‘iets’ in de bouwwereld gedaan. Zo heeft hij onder anderen (hard)hout verkocht, dat in de bouw wordt gebruikt. Maar of je daarmee gelijkgeschakeld kan worden met een bouwkundige, moet als onzin van de hand worden gewezen.

Dat zijn zoon vrijwel gelijktijdig met zijn Vader is opgestapt bij de NAK zou toeval kunnen zijn, maar…Daar heb je wel een ‘onbegrensd vertrouwen’ in de Kerkleiding voor nodig, helaas is mijn vertrouwen in de Kerkleiding gedaald tot -50 En dat is heel koud! Anders gezegd…Ik vertrouw ze voor geen cent. Hand geven = vingers natellen.

Met vriendelijke groet,
‘Tosca’
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Jabob65 »

@Criticus, ik snap je punt en natuurlijk is eea wat vet aangezet maar dit komt voort uit de onvolledige informatie van de kerkleiding van NAK Nederland. In feite heeft niemand relevante informatie gekregen over de situatie ten aanzien van het project in Arnhem en ook niet met betrekking tot de geschillen tussen NAK Nederland en Rohn.

Wel is het volgende gebeurd:

- meet veel tam tam werd er melding gedaan van de start van het project en het zou dan gaan om een cash cow
- op de website wordt Rohn neergezet als een crimineel
- Klene heeft een brief aan de voorgangers gestuurd waarin de boodschap vooral is dat De Bruijn een goedheiligman is en iedereen vooral niks moet vragen en z'n mond moet houden.

En dan plotsklaps wordt er melding gemaakt van een mutatie met betrekking tot de website maar er wordt geen melding gemaakt van een mutaties op de CA inzake bouwzaken, en iedereen die een beetje van de zaak af weet, voelt op z'n klompen aan dat er iets niet pluis is want het gaat hier om hoofdrolspelers in het drama. Uitleg wordt er verder ook niet gegeven.

Zoals je weet gaat het om veel geld, broeders en zusters van de NAK hebben toch recht om te weten wat er nu met hun offers gebeurt? Goed en zorgvuldig omgaan met offergelden is toch een Heilige zaak? Want wij offeren toch aan God?

Je hebt misschien dus een punt als je stelt dat niet bewezen dat Vis niks van bouwzaken af weet maar gelijktijdig is de boodschap van het verhaal naar mijn mening veel belangrijker.

Namelijk deze: wat is er nu eigenlijk aan de hand? Vertel ons eens, wat speelt er nu allemaal, welke financiële schade is er geleden? Wie is nu voor wat verantwoordelijk in NAK Nederland. En hebben wij nog een eigen positie; of vallen wij juridisch en financieel onder de gebiedskerk NRW?

Vragen, vragen en nog eens vragen.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door willempower »

@jabob

Dat vraagteken bij je volgende citaat wil dat zeggen dat je het ook niet zeker weet .?
Want wij offeren toch aan God?
Ik weet wel zeker dat je daar niet aan offert , grootste deel gaat nu op aan advocaten !!!

Van oorsprong zal dat de bedoeling zijn geweest maar de tijden veranderen ,maar nu allemaal de sloot in .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Jabob65 »

Precies Willem!

Zo is het, een kerk is iets bijzonders, het is misschien wel een verzameling mensen die verlangen naar gerechtigheid, waarheid en liefde.

En deze mensen zijn bereid om enerzijds energie in zo'n kerk te steken maar anderzijds zijn ze zelfs bereid om middelen in te brengen. En als je dan samen de kerk vormt en een x aantal mensen een bijzondere verantwoordelijkheid geeft, bv het beheer van de gelden, dan is het toch wel zeer teleurstellend dat men a) geen informatie verstrekt maar b) ook nog eens onverantwoord omgaat met deze gelden.

Als ik aan Peter Klene denk; hij is klaarblijkelijk geïnteresseerd in Theologie maar iemand die geïnteresseerd is in Theologie heeft ook interesse in ethische onderwerpen, en voor zo iemand zouden termen als Waarheid, Gerechtigheid, Dienstbaarheid en dergelijke toch zeggingskracht moeten hebben. Daarvan blijkt niets.

Dat is dan de kant van de leidinggevenden maar de leden hebben ook een verantwoordelijkheid en die nemen ze absoluut niet, want ze bieden de heren machtspolitici vrij spel...!
HenkNL
Berichten: 35
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 23:40

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door HenkNL »

@forumbeheerder

ik ben nieuw op dit forum en nog een beetje aan het kijken hoe het allemaal werkt. is het mogelijk een samenvatting te krijgen van dit topic? ik ben de draad een beetje kwijt.

groet,
henk
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door ACE »

@ jabob, WP, all

PK heeft niemand iets uit te leggen, laat staan zich te verantwoorden.
Hij zit hoog te paard en is politiek onschendbaar.
Die ruimte krijgt hij ook volop. Inmiddels is DAP AB al volledig ingepakt
door Peter.
Ondertussen loopt het kerkbezoek in aantallen schrikbarend achteruit.
Who cares?

Groet,
ACE
Gesloten