Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Plaats reactie
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Hieronder nog de kopie van een recent e-mailbericht aan mr. De Lange:
  • Afbeelding
    Afbeelding
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door ACE »

@BM

Ik vind dat er een keurige dialoog is tussen Bauke en Mr de Lange.
Het is uiteraard de kerkleiding die een procedure entameert.
Het voordeel van een verhoor door de Rechtbank is dat dingen gezegd en aangetoond kunnen/moeten worden.
Tot nu toe verstopt de kerkleiding zich en hoopt men met veel advocaten-tromgeroffel de vijand
af te schrikken zodat die zich terugtrekt.
Ook de gedragscode van de advocaat zal dan aan de orde komen mbt het opvragen van vertrouwelijke en
persoonlijke gegevens zoals IP adressen, namen etc.
Alleen het OM kan een dergelijk verzoek doen op basis van gegronde redenen.
Bv als er sprake is van een misdaad. Criminele organisatie, oplichting etc.

Het gaat om het recht van vrijheid van meningsuiting. Het is af en toe op het randje, maar dat heeft
de redactie nmm rechtgezet. Blijft over de waarheid en niets anders dan de waarheid.
De kerkleiding voelt zich bedreigd door de waarheid? Maar is zij niet degene die dat hoog in het
vaandel heeft staan?

Lieber Bezirksapostel Brinkmann, WACH AUF bitte!!

Mattheus 5:13-16
13 Ihr seid das Salz der Erde. Wenn nun das Salz nicht mehr salzt, womit soll man salzen? Es ist zu nichts mehr nütze, als dass man es wegschüttet und lässt es von den Leuten zertreten.
14 Ihr seid das Licht der Welt. Es kann die Stadt, die auf einem Berge liegt, nicht verborgen sein.
15 Man zündet auch nicht ein Licht an und setzt es unter einen Scheffel, sondern auf einen Leuchter; so leuchtet es allen, die im Hause sind.
16 So lasst euer Licht leuchten vor den Leuten, damit sie eure guten Werke sehen und euren Vater im Himmel preisen.

Gij zijt het zout der aarde; indien nu het zout zijn kracht verliest, waarmede zal het gezouten worden? Het deugt nergens meer toe dan om weggeworpen en door de mensen vertreden te worden. Gij zijt het licht der wereld. Een stad, die op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. Ook steekt men geen lamp aan en zet haar onder de korenmaat, maar op de standaard, en zij schijnt voor allen, die in het huis zijn. Laat zo uw licht schijnen voor de mensen, opdat zij uw goede werken zien en uw Vader, die in de hemelen is, verheerlijken.

Een mooie Adventsgedachte lijkt me.

Groet,
ACE

NB: WT, wonderbaarlijk. We bedoelen hetzelfde op hetzelfde moment. Als dat niet de werking is van de HG!
Laatst gewijzigd door ACE op za 10 dec 2011, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Verder hieronder de kopie van een recent schrijven aan districtsapostel Armin Brinkmann:
  • Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Ten slotte nog de kopie van één van de 54 onbeantwoorde (!) berichten aan de districtsoudste Ger Weening te Sittard:
  • Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Volledigheidshalve toch ook nog maar het onderstaande -eveneens onbeantwoord gebleven- bericht aan apostel Peter Klene:
  • Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
Onbeantwoord!! Níet beantwoord door de "apostel des Heren" Peter Klene, níet beantwoord door "de eerste knecht van God op aarde", stamapostel Herr Dr. Wilhelm Leber; níet beantwoord door een "districtsapostel des Heren" Armin Brinkmann, níet beantwoord door de "districtsoudste des Heren" Ger Weening en evenmin beantwoord door de rechtsgeleerde die optreedt namens het "werk des Heren", de heer mr. P.A. de Lange!!

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door BakEenEi »

Betreft: @all

Zoals het in de bovenvermelde berichten naar voren komt, welke ik nu maar aan het WebTeam beschikbaar heb gesteld, was bijvoorbeeld districtsapostel Brinkmann al voldoende gealarmeerd (!) vóórdat hij -naar eigen zeggen- in januari jl. officieel begon aan diens inwerkperiode bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Oók stamapostel Leber! Maar men trok zich echter nergens wat van aan. Wel moest ondertussen zo nodig broeder Moesker met ieders welnemen (!) de stuipen op het lijf worden gejaagd. Ikzelf kijk door allerlei ervaringen niet meer zo gauw ergens van op, maar deze vorm van "strijdbaarheid" vond ik toch getuigen van een dusdanig satanisch gehalte dat ik in november 2010 voor mijzelf besloot om op dit Forum uitgebreid ook de keerzijde van de medaille te belichten. Gedurig bleef ik tussendoor contact zoeken met de nieuw-apostolische kerkleiding want het wilde mij nog steeds niet aan dat men de volle ernst van de zaak werkelijk al doorzag. Ik bleef dus -voorzichtig- geloven (!) in een voor allen (door voortschrijdend inzicht ook bij de i.c. mede-verantwoordelijke leden van het internationale kerkbestuur) noodzakelijke gunstige wending in het beloop van de gebeurtenissen. Met toenemende verbazing zag ik immers wat er hier allemaal misging!

Volgens mij heeft één persoon binnen het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland de laatste jaren de gelegenheid gekregen (!) om nagenoeg alles en iedereen te domineren. Dat valt dus alle anderen, die best wel wat te zeggen hebben doch zich blijkbaar telkens lieten overrulen, heel zwaar aan te rekenen. De nog steeds oplopende bedrijfsschade loopt immers al in de miljoenen euro's!! Ik snap dus o.a. werkelijk niet hoe de veroorzakers én de gedogers van deze godgeklaagde ellende iedere week nog minstens twee keer in een openbare eredienst bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland ook nog durven voor te gaan!! Zulke schijnvertoningen hebben helemaal geen zin.

Hoe het nu verder moet; we zullen wel zien. Ik had natuurlijk al lang De Telegraaf kunnen bellen, maar dan worden minstens 15.000 mensen, die vermoedelijk allen heilig geloven dat ik "met de rug naar het altaar" sta, enzovoort, ook nog allemaal tegelijk boos op mij...

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

@BEE, de situatie is bedroevend en ontluisterend, en ik vind het zeer goed dat je al die zaken zo nauwkeurig hebt verwoord en vervolgens onder de aandacht van de kerkleiding hebt gebracht.

En men reageert dus niet, en eerlijk gezegd, kan ik me dat ook wel voorstellen. Waarom? Omdat ze in feite maar één ding kunnen zeggen, en dat is toegeven dat je 100% gelijk hebt, maar om kerkpolitieke (!) redenen is zulks onmogelijk, en zo verwijdert deze sekte zich steeds verder van de Christus-natuur. Waarheid en Gerechtigheid worden dan lege begrippen.

En of de br. en zr. kwaad zouden worden, ik geloof het niet.

Het is meer dan de mensen murw geslagen zijn, ze proberen er nog het beste van te maken maar in feite zijn ze moe gestreden.
Gebruikersavatar
SYSOP
Berichten: 77
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 19:00

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door SYSOP »

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk
Oorspronkelijk bericht door Redactie » wo 14 dec 2011, 10:59



@all

Met instemming van BEE hadden wij zaterdag jl. kopieën geplaatst van berichten aan o.a. de kerkleiding. Later zag hij liever alles van het Forum verwijderd. Daardoor haalden wij die kopieën van onze server. In goed overleg zijn er nu twee forumbijdragen gerepareerd:

"za 10 dec 2011, 11:45"
"za 10 dec 2011, 11:59"

Het laatste bericht van BEE vindt u hier:

"di 13 dec 2011, 18:21"

In de week voor Kerst verschijnt er van dit scheidende forumlid een eerste tweewekelijkse column - voor allen die het apostolische werk een warm hart (zouden willen) toedragen!

Het WebTeam
Gebruikersavatar
SYSOP
Berichten: 77
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 19:00

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door SYSOP »

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk
Oorspronkelijk bericht door willempower » wo 14 dec 2011, 12:50



@ Bee
Wens je veel strekte toe en als zelfs dit soort dingen onbeantwoord blijven en je er zoveel energie in heb gestopt om ze wakker te schudden en men weer met beide benen op de grond te gaan staan respecteer ik je mening .
We zullen je goed geschreven stukjes missen hier .

Het triestste is wel dat dit veel meer mensen dit is overkomen niet antwoorden en intimideren , en vragen stelselmatig in de container flikkeren .

Van Markus heeft een luizenbaantje zo standaard alle mail met vragen in de ongewenste mail zetten en met afzender dat is zijn idee , zo houd die het wel vol,

Is van Markus al weer opgedoken of nog steeds zoek .
Gebruikersavatar
SYSOP
Berichten: 77
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 19:00

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door SYSOP »

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk
Oorspronkelijk bericht door Noise » wo 14 dec 2011, 20:12



BakEenEi heeft inderdaad goede stukken geschreven en weet de punten juist weer te geven.

Bedankt voor de bijdrages, en zorg dat je de boel weer op de rit krijgt,

M.v.g.
Plaats reactie