Haha, dat is één van de vele strijdliederen!
En daar hadden we er wel een paar van...meestal werden ze uit volle borst gezongen.
O een glorierijk banier een ieder draagt...
Beetje eng allemaal.
BakEenEi schreef:(...)
Zo verliep in heel grote lijnen dit samenzijn, waarvan tevens verslag werd gedaan op de website van de Neuapostolische Kirche/Bezirk Ruhr-Emscher: "Versöhnung im Herzen - Regelmäßige Glaubensgespräche der NAK und VAG in Bottrop Donnerstag, 21.02.2013". De eerstvolgende reguliere bijeenkomst vindt plaats op dinsdag 12 maart a.s. in Bottrop.
Zie ook het tweedelige artikel d.d. 17-08-2007, "Schade, dass es so gekommen ist - Interview mit Zeitzeugen der „Botschafts“- Ära" bij Christ-im-Dialog, respectievelijk Teil 1 en Teil 2, alsmede de webpublicaties bij NAK-International, te weten "Erste Schritte zur Versöhnung" d.d. 01-05-2005 en "Geschichtspapier wird aus dem Internet entfernt" d.d. 14-06-2010.
(...)
Uit: Bericht door BakEenEi op "Di 26 Feb 2013, 12:47".
Vor 50 Jahren führten unterschiedliche Beurteilungen der Botschaft des damaligen Stamm-
apostels J.G. Bischoff betreffend den Zeitpunkt der Wiederkunft Christi zu erheblichen Kontro-
versen innerhalb der Neuapostolischen Kirche (NAK). Amtsträger und Mitglieder, welche diese
Botschaft nicht lehrten bzw. bekämpften, wurden aus der NAK ausgeschlossen und mit
Kirchenverboten belegt. In der Folge kam es zur Abtrennung einer Gruppe von Gläubigen und
zur Gründung der Vereinigung Apostolischer Christen (VAC) Schweiz. Diese Spaltung brachte
tiefes Herzeleid, grossen Kummer und materiellen Schaden in viele Familien und Gemeinden.
1.Die Leitung der Neuapostolischen Kirche Schweiz entschuldigt sich bei den Betroffenen
2.
für die in jener Zeit getroffenen Fehlentscheide und das mancherorts praktizierte un-
christliche Verhalten in unsachlichen Aktionen und Reaktionen einiger ihrer Mitglieder.Die Neuapostolische Kirche erklärt sich bereit, die seinerzeit in diesem Zusammenhang
3.
verfügten Kirchenverbote und Ausschlüsse mit sofortiger Wirkung aufzuheben.Die Leitung der Vereinigung Apostolischer Christen Schweiz entschuldigt sich ebenfalls
4.
für die durch einige ihrer Mitglieder erfolgten Fehlreaktionen im Rahmen der seinerzeiti-
gen Auseinandersetzungen.Viele der von diesen Streitigkeiten direkt oder indirekt betroffenen Geschwister sind in
5.
der Zwischenzeit in die Ewigkeit abberufen worden. Auch ihnen gilt das Angebot zur
Versöhnung; wir anbefehlen sie der Gnade Gottes.Die Aufarbeitung der Vergangenheit soll fortgesetzt werden.
Meermalen op de avond stelde herder Steinwaller de aanwezigen in de gelegenheid hun eventuele vragen te stellen. Aangezien districtsapostel Brinkmann ditmaal present was, raadde hij aan deze mogelijkheid niet onbenut te laten. Hierop werd aan districtsapostel Brinkmann gevraagd waarom de brieven waarmee destijds excommunicaties waren aangezegd, nimmer door de nieuw-apostolische kerkleiding zijn herroepen. "Zoiets is natuurlijk een kwestie van vijf minuten," aldus de districtsapostel, "maar dan is opziener Kloss morgen weer nieuw-apostolisch en ik weet niet of hem dat voor ogen staat. Verder heb ik de eenheid in de kring van de apostelen te eerbiedigen. Maar ik zal dit onderwerp intern ter sprake brengen." De aanwezige broeders uit Nederland verduidelijkten dat wijlen districtsapostel Pos (NAK) aan apostel Boermeester (GvAC) had laten weten dat dergelijke brieven inmiddels als ongeschreven kunnen worden beschouwd. Hij weigerde echter om dat standpunt op papier te zetten.
(...)
Uit: Bericht door BakEenEi op "Di 26 Feb 2013, 12:47"
Ik wilde een handreiking doen. Stel nu eens dat stamapostel Leber zou voorgaan in een dienst voor ambtsdragers en dat hij dan, zo tegen het einde van de dienst, alvast iets zou zeggen over wat er in het verleden toch echt verkeerd heeft uitgepakt; ervan uitgaande dat wij samen in het "werk Gods" willen staan. Wat zou de stamapostel dan kunnen opmerken waardoor de weg tot verzoening vrij wordt gemaakt? Hierover dacht ik na. Bovendien: "stel niet uit tot morgen wat gij heden doen kunt." Enkele dagen later (het was 6 januari 2006) richtte ik mij tot het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland en gaf ik voor stamapostel Leber de onderstaande bewoordingen in overweging (tegenwoordig zou men wellicht spreken van "stille diplomatie")...Geliefden, ik kan u niet zeggen hoezeer het ook mij persoonlijk verdriet doet wanneer mij situaties bekend worden waarbij broeders en zusters zijn beschadigd in de gemeenschap, hen onrecht is aangedaan of waarbij zelfs kinderen Gods met zo weinig begrip zijn tegemoetgetreden dat zij in ons midden geen leven meer hadden. Ik kan u echter van één ding verzekeren: zo heeft onze hemelse Vader het niet gewild. Niemand mag dat hebben gewild. En ik wil het u zeggen: zover het in mijn macht zal liggen eraan mee te helpen dat wij als koningskinderen hoffelijk met elkaar omgaan en dienovereenkomstig ook ál onze naasten bejegenen, wil ik dat doen. Het zal de liefde zijn, de liefde Gods, waaraan men ons allen mag herkennen (vgl. refrein lied 353-GB). Daarom, nu wij in deze samenstelling bijeen zijn, wil ik u graag dit ene vragen, namelijk: hebt elkaar alstublieft lief met de liefde waarmee onze hemelse Vader al de Zijnen oneindig liefheeft. Dagelijks mogen onze inspanningen er op zijn gericht om voor deze heilige liefde, die een vrucht is van rein geloven (vgl. lied 421-GB, derde couplet), wegbereiders te zijn. Het gaat er niet om rücksichstlos eigen doelen te bereiken, maar om tezamen het doel van ons gezamenlijke geloof te bereiken en het elkaar daarbij licht te maken. Voor die zielen, aan wie leed is berokkend geldt, dat God niet zal toestaan dat zij onder dat juk bezwijken en eenzaam achterblijven. Hij, als kenner der harten, zal Zijn engelen beschikken dezen bij te staan en ze te vertroosten. Jezus gaf de verzekering: “Mijn Vader, die ze mij gegeven heeft, is groter dan allen en niemand kan ze uit mijns Vaders hand rukken.” (Joh. 10: 29) Uiteindelijk zal gelden: “En de Geest en de bruid zeggen: Kom! En wie het hoort zegge: Kom! En wie dorst heeft, kome; en wie wil, neme het water des levens om niet.” (Openb. 22: 17). Laat de gezindheid van Jezus Christus ons altoos voor ogen mogen staan. Los daarvan past het ons spijt te betuigen wanneer er fouten zijn gemaakt, en die zo mogelijk te herstellen. En: compassie te hebben met allen die als slachtoffers zichtbaar of onzichtbaar letsel met zich meedragen.
Echter, men had er géén "Boodschap" aan. Tussen 6 januari 2006 en 4 december 2007 herinnerde ik de kerkleiding er nog verschillende keren aan dat er veel op het spel staat en dat slachtoffers recht hebben op een excuus. Vergeefs.
(...)
Uit: Bericht door BakEenEi op "Do 03 Feb 2011, 16:54" in de thread "Elders gelezen... "
Zoals ik het breeduit liet zien in mijn bericht van "Vr 16 Sep 2011, 08:18" in de thread "Außerhalb der von uns erkannten Ordnungen... ", pleitte ik op 8 januari 2007 bij districtsapostel De Bruijn voor "een algemene lastenverlichting" in de Nieuw-Apostolische Kerk. Dus: verlos mij (verlos ons) alsjeblieft van alle nodeloos belastende nieuw-apostolische wetten en regels en óók van de ongeschreven voorschriften en codes want ik vind dat het evangelie van Jezus Christus ons juist leert het uitsluitend daarbij te laten! Zadel ons in 's hemelsnaam niet langer op met zulke ballast! Denk hierbij bijvoorbeeld aan wat apostel Paulus eens opmerkte:Het ware evangelie
[6] Het verbaast me dat u zich zo snel hebt afgewend van hem die u door de genade van Christus heeft geroepen en dat u zich tot een ander evangelie hebt gekeerd. [7] Er is geen ander evangelie, er zijn alleen maar mensen die u in verwarring brengen en het evangelie van Christus willen verdraaien. [8] Wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat ik u verkondigd heb, al was ik het zelf of een engel uit de hemel – vervloekt is hij! [9] Ik heb het al eerder gezegd en zeg het nu opnieuw: wanneer iemand u iets verkondigt dat in strijd is met wat u hebt ontvangen – vervloekt is hij! [10] Probeer ik nu mensen te overtuigen of God? Probeer ik soms mensen te behagen? Als ik dat nog altijd zou doen, zou ik geen dienaar van Christus zijn. [11] Ik verzeker u, broeders en zusters, dat het evangelie dat ik u verkondigd heb niet door mensen is bedacht [12] – ik heb het ook niet van een mens ontvangen of geleerd – maar dat Jezus Christus mij is geopenbaard.
Uit: Galaten 1 (NBV)
Maar ik stuitte op onverschilligheid. Geen reactie dus. Toch ging het om de kern van de zaak: waarborgen ten aanzien van zielzorg, uitgaande van de liefde van God! Ik wist werkelijk verdomde goed waardoor het nodig was dat juist dit onderwerp bij het kerkbestuur eindelijk op de agenda kwam te staan. Op dat moment verontrustten diverse beleidsontwikkelingen in de kerk mij namelijk al jaren. Het gemeenteleven werd gaandeweg hopeloos overruled door steeds meer doffe ellende.
(...)
Uit: Bericht door BakEenEi op "Do 30 Aug 2012, 11:39" in de thread "Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u"
Wat ík érg vind is, dat het in de Nieuw-Apostolische Kerk té veel gevraagd kán zijn als je kenbaar maakt dat je je -als christen- graag wilt beperken tot de volle waarheid. Aan die wens willen (!) velen (!) níet voldoen.
(...)
Uit: Bericht door BakEenEi op "Wo 10 Apr 2013, 19:24" in de thread ""Leugens, Leugens, en nog eens leugens!
Impressie districtsdienst Amsterdam en Utrecht 08.04.2013
Op zondagmorgen 7 april 2013 vond er voor de gemeenten uit de districten Amsterdam en Utrecht een districtsdienst plaats in Hilversum, die door districtsapostel A. Brinkmann werd geleid. Als basis voor de dienst gebruikte hij het bijbelwoord Handelingen 4:33: 'De apostelen bleven met grote kracht getuigen van de opstanding van de Heer Jezus, en God begunstigde allen rijkelijk.'Op deze zondag na Pasen, stelde de districtsapostel enkele zaken centraal in deze dienst. Zo wees hij op de kern van het nieuw-apostolische geloof: de spoedige wederkomst van Jezus, hetgeen nauw verbonden is met het geloof in de kracht van de opstanding van Jezus. Verder sprak hij de hoop uit dat iedereen ook de kracht van deze opstanding in zijn / haar leven mag ervaren. Met name ook op de momenten dat het minder makkelijk lijkt te gaan in je leven.
Districtsevangelist I. Plat, afkomstig uit het district Tilburg, vulde de prediking aan door onder andere te wijzen op het perspectief dat het geloof in je leven kan geven, ook in momenten die je als mistig en onduidelijk kan ervaren.
Aanvullend wees districtsoudste G. Weening, afkomstig uit het district Sittard, onder andere op het belang en de kracht van de geloofservaringen in je leven, waarbij hij een praktijkvoorbeeld de revue liet passeren.
Afsluitend vroeg opziener R. Vis onder andere aandacht voor eenheid. Eenheid als factor die bijdraagt aan een stabiel geloofsleven, door niet alleen oog te hebben voor het eigenbelang.
De dienst werd muzikaal omlijst door een koor, bestaande uit zangers uit beide districten, een kinderkoor uit Utrecht en voorafgaand aan de viering van het Heilig Avondmaal was er ruimte voor een indrukwekkende zangsolo.
Bron: http://www.nak-nl.org/site/index/nederl ... id-143.htm
Peter3 schreef:http://waechterstimme.orgfree.com/br550123.html
Nächstenliebe...
http://waechterstimme.orgfree.com/br600721.html
Tiefe Erkenntnis, wo ist SIE heute?
http://waechterstimme.orgfree.com/schreck.html
Und dann mischt wieder ein Ostgermane mit, dem sämtliche Erkenntnis zum Thema fehlt.
Das ist traurig, denn bisher war dieses Thema interessant.
Peter3
Wer Schreibfehler findet, darf Sie behalten
Bron: Bericht bij NAKtuell door Peter3 op "20.04.2013 10:27" in de thread "Thema: Botschaft JG Bischoff: Naiv oder Betrug"
Wat ík érg vind is, dat het in de Nieuw-Apostolische Kerk té veel gevraagd kán zijn als je kenbaar maakt dat je je -als christen- graag wilt beperken tot de volle waarheid. Aan die wens willen (!) velen (!) níet voldoen.
(...)
Uit: Bericht door BakEenEi op "Wo 10 Apr 2013, 19:24" in de thread "Leugens, Leugens, en nog eens leugens!"
Terug naar Let your light shine!
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten