belangenverstrengeling: NAK NL, vastgoed en voorganger

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

belangenverstrengeling: NAK NL, vastgoed en voorganger

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook belangenverstrengeling publiekelijk zichtbaar maken en aan de kaak stellen - ook anno 2013.

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen, dat het voormalige kerkgebouw van de NAK Hoogezand-Oosterpark onlangs door de NAK NL is verkocht aan Hans Nijland (Groningen), die herder-voorganger is van de NAK Hoogezand-Gorecht. Is er sprake van belangenverstrengeling? Is de transactieprijs en zijn de transactievoorwaarden marktconform? Is elke schijn van belangenverstrengeling bij voorbaat weggenomen?

http://www.nak-gorecht.nl/index.php?opt ... -sappemeer
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: belangenverstrengeling: NAK NL, vastgoed en voorganger

Bericht door willempower »

@zefyr
Je weet toch wel dat alles netjes en goed en eerlijk gaat binnen deze kerk !!
Wat ben jij suggestief .
Is dat dezelfde Nijland die postbode was bij de de redactie .
Dan ken je hem ook wel als trouwe volger .slaafje
Of is dit de beloning voor hem omdat hij op huisbezoek ging bij de redactie ?

Je kan toch gewoon even een briefje sturen of je openheid kan krijgen bij Klene .
Zo simpel is het . :D :D :D
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: belangenverstrengeling: NAK NL, vastgoed en voorganger

Bericht door BakEenEi »

zefyr schreef:Praktisch apostolisch-zijn is ook belangenverstrengeling publiekelijk zichtbaar maken en aan de kaak stellen - ook anno 2013.

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen, dat het voormalige kerkgebouw van de NAK Hoogezand-Oosterpark onlangs door de NAK NL is verkocht...

(...)
@zefyr
@all

Voordat het bij de (internationale ) Nieuw-Apostolische Kerk zover kon komen dat de integriteit van bestuurders in twijfel moest worden getrokken, hadden de aangesloten leden gaandeweg elke vorm van medezeggenschap prijsgegeven. Dankbaar stellen de verenigde "Godsgezanten" zich sindsdien op het standpunt: eens gegeven, blijft gegeven. Hierdoor zien wij op hun gezag een geloofsbeweging zich nu oplossen in een "vereniging van vrinden van de gestolde bezieling". Aan zo'n transitie is een ieder medeplichtig, die deze (stilzwijgend) heeft gefaciliteerd...
Redactie schreef:(...)
Op dit "Forum voor allen die het apostolische werk een warm hart (zouden willen) toedragen!" zijn wij dus maar zo vrij geweest om aan te kaarten dat de (internationale) kerkleiding grote problemen heeft met:
  • de geloofsleer,
  • de organisatorische opzet,
  • de administratieve controle,
  • verantwoordelijkheidsbesef,
  • professionaliteit,
  • rentmeesterschap,
  • en met zielzorg!
Al deze verschijnselen staan niet op zichzelf, doch hangen met elkaar samen!

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "Do 28 Jun 2012, 12:46" in de thread "Blijkbaar hebben wij met onze activiteiten kwaad bloed gezet"
Zie voorts de thread "Profiel NAK-top: geraffineerd, onhebbelijk en meedogenloos".

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: belangenverstrengeling: NAK NL, vastgoed en voorganger

Bericht door Diderot »

zefyr schreef:Praktisch apostolisch-zijn is ook belangenverstrengeling publiekelijk zichtbaar maken en aan de kaak stellen - ook anno 2013.

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen, dat het voormalige kerkgebouw van de NAK Hoogezand-Oosterpark onlangs door de NAK NL is verkocht aan Hans Nijland (Groningen), die herder-voorganger is van de NAK Hoogezand-Gorecht.
Aha! Heel goed! Deze sprankelende beginzinnen leiden tot hoge verwachtingen! Ik ben benieuwd! Wat voor onthullingen zullen er komen?
zefyr schreef: Is er sprake van belangenverstrengeling? Is de transactieprijs en zijn de transactievoorwaarden marktconform? Is elke schijn van belangenverstrengeling bij voorbaat weggenomen?

http://www.nak-gorecht.nl/index.php?opt ... -sappemeer
Ach, wat jammer nu... Geen onthullingen, slechts vragen... Sterker nog: suggestieve vragen...
Misschien dat ons aller gewaardeerd forumlid zefyr in een volgend geval de verkoopprijs eerst bij het kadaster kan opvragen?
Dan kennen we de feiten, hoeven we hier geen ongefundeerde verdachtmakingen te lezen en kunnen we de vraag naar de al dan niet marktconforme verkoopprijs op basis van feiten beantwoorden.

Diderot#
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: belangenverstrengeling: NAK NL, vastgoed en voorganger

Bericht door Jabob65 »

In feite is Nijland als voorganger van deze gemeente opdrachtgever van de verkoop, als hij zich daarna meldt als geïnteresseerde partij, dan roept dat vragen op want er is dan sprake van belangenverstrengeling.

Net als dat het opmerkelijk is dat bv het bouwbedrijf van Storck der gute Hoffnung heeft gebouwd.

Met zulke kwesties moeten kerkleiders niet alleen uiterst terughoudend zijn maar ook direct, en dus van tevoren, volledige openheid nastreven.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: belangenverstrengeling: NAK NL, vastgoed en voorganger

Bericht door willempower »

@ kerk staat in Hoogezand nog te koop voor 295.000
Of dat marktconform is geen idee .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: belangenverstrengeling: NAK NL, vastgoed en voorganger

Bericht door Diderot »

Jabob65 schreef:In feite is Nijland als voorganger van deze gemeente opdrachtgever van de verkoop, als hij zich daarna meldt als geïnteresseerde partij, dan roept dat vragen op want er is dan sprake van belangenverstrengeling.
Ik denk dat de voorganger helemaal geen opdrachtgever van de verkoop is, dat zal óf NAK Nederland óf NAK Noordrijn-Westfalen zijn.
Jabob65 schreef:Net als dat het opmerkelijk is dat bv het bouwbedrijf van Storck der gute Hoffnung heeft gebouwd.
Met zulke kwesties moeten kerkleiders niet alleen uiterst terughoudend zijn maar ook direct, en dus van tevoren, volledige openheid nastreven.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
willempower schreef:@ kerk staat in Hoogezand nog te koop voor 295.000
Of dat marktconform is geen idee .
Dat weet ik ook niet. Het lijkt mij niet zo duur, maar dat is omdat ik huizenprijzen in een andere (duurdere) regio 'gewend' ben.
Op Funda staat de kerk trouwens niet: http://www.funda.nl/koop/hoogezand/stra ... dersingel/
En tot slot: Ik heb de foto's van de kerkzaal bekeken en kan niet anders zeggen dan dat ik het een hele fraaie kerk vind, en het ont-zet-tend jammer is dat de NAK deze kerk heeft gesloten en dat lelijke jaren-70 gedrocht aan de Savornin Lohmanlaan heeft behouden. Die laatste is m.i. een kerk die door een dronken architect aan de tekentafel is ontworpen, alles schots en scheef, en niet symmetrisch. Bah.

DideBAH!
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: belangenverstrengeling: NAK NL, vastgoed en voorganger

Bericht door willempower »

@diderot
In de prijs zal verrekend zijn dat er wel wat werk aan moeten gebeuren om alle leugens uit het verleden van dit gebouw uit te wissen .
Of je het kwalijke verleden ook echt weg krijgt is ook maar de vraag .
Ik zou het niet kopen om die reden .
Trouwens er is meer dan alleen funda , er zijn ook meer kerken .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: belangenverstrengeling: NAK NL, vastgoed en voorganger

Bericht door Jabob65 »

Hoe dan ook, of de NAK Nederland of NAK NRW nu wel of niet formeel opdrachtgever is, de plaatselijke voorganger is daarmee niet uit beeld, en daarom is het naar mijn mening van belang dat men transparantie nastreeft en zorgvuldig handelt (bv door het pand te laten taxeren door meerdere taxateurs).

Ik woon in de omgeving en de prijs lijkt me marktconform.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: belangenverstrengeling: NAK NL, vastgoed en voorganger

Bericht door willempower »

@jabob 65
Wat is nu een paar ton voor die Brinker , zakgeld voor een weekendje stappen hooguit .
Hij jast er zo effe 10 miljoen door in een paar dagen , maakt hem niks .
Taxeren is nergens voor nodig hij kijkt niet op een paar miljoen .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie