Opkomst Woensdagavond dienst

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Opkomst Woensdagavond dienst

Bericht door Lmg »

@ All,

De opkomst van gemeenteleden op de Woensdagavond of ook wel weekdienst genoemd is in de laatste
jaren drastisch teruggelopen.
Vele Nieuw-Apostolischen hebben in de loop van de laatste jaren de keuze gemaakt om uitsluitend op
Zondag de kerkdiensten te bezoeken. In praktisch alle gemeenten in NAK NL zijn er nog enkele oudere
broeders en zusters samen met de plaatselijke ambtsbroeders in de kerkzaal aanwezig.
Het schijnt dat D.Ap Brinkmann inmiddels uit alle hoeken van het land ernstige verzoeken heeft gekregen
om maatregelen te nemen. Hierop heeft Brinkmann al meerdere keren toegezegd hierop terug te zullen komen,
maar er is nog steeds niet in duidelijkheid door hem gereageerd.
Het afschaffen van de weekdienst of het geven van een andere invulling op de Woensdagavond, zoals een
bijbel of thema avond schijnt een groot probleem te zijn. Mogelijk hangt dit samen met de z.g " NAK eenheids gedachte "

Een goede Kerst gewenst door Lmg.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Opkomst Woensdagavond dienst

Bericht door ACE »

@lmg
Al sinds jaar en dag gaat de weekdienst vaak over trouw aan het dienstbezoek.
Dat is nu net aan de verkeerde bezoekers gericht.
Dan ben je trouw en krijg je nog op je donder.
De NAK is de weg kwijt waar het gaat om visie en inhoud.
Dat gaat DAP BM in zijn eentje niet oplossen.
Groet,
ACE
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: Opkomst Woensdagavond dienst

Bericht door Diderot »

Lmg schreef:De opkomst van gemeenteleden op de Woensdagavond of ook wel weekdienst genoemd is in de laatste
jaren drastisch teruggelopen.
Vele Nieuw-Apostolischen hebben in de loop van de laatste jaren de keuze gemaakt om uitsluitend op
Zondag de kerkdiensten te bezoeken. In praktisch alle gemeenten in NAK NL zijn er nog enkele oudere
broeders en zusters samen met de plaatselijke ambtsbroeders in de kerkzaal aanwezig.
Het schijnt dat D.Ap Brinkmann inmiddels uit alle hoeken van het land ernstige verzoeken heeft gekregen
om maatregelen te nemen. Hierop heeft Brinkmann al meerdere keren toegezegd hierop terug te zullen komen,
maar er is nog steeds niet in duidelijkheid door hem gereageerd.
Het afschaffen van de weekdienst of het geven van een andere invulling op de Woensdagavond, zoals een
bijbel of thema avond schijnt een groot probleem te zijn. Mogelijk hangt dit samen met de z.g " NAK eenheids gedachte "
Heb je hier al wat meer/gedetailleerdere informatie over, Lmg?

Ik heb geen aantallen paraat over de woensdagavondienstopkomst, behalve uiteraard die van mijn thuisgemeente.
De opkomst op de woensdagavond is hier 30 à 40% van de zondagse opkomst. Mijn aanname is dat wij geen uitzondering zijn, dus als je dit percentage toepast op de gehele NAK-NL, dan krijg je het volgende door mij geschatte resultaat.
- Zondagse opkomst: 68 gemeenten x 40 à 50 aanwezigen: 2720 à 3400 aanwezigen.
- Woensdagse opkomst: 30 à 40 % van 2720 à 3400 aanwezigen: 816 (ondergrens) tot 1360 (bovengrens) aanwezigen.

Als je van de gemiddelde getallen uitgaat, dan denk ik dat je met een zondagse opkomst van ca. 3000 en en woensdagse opkomst van ca. 1000 aanwezigen redelijk in de buurt van de NAK-NL-realiteit zit.

D1d3r0t
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Opkomst Woensdagavond dienst

Bericht door Lmg »

@ Diderot,

Extra informatie over de opkomst op woensdagavond heb ik niet.
Wel weet ik dat het per gemeente de opkomst zeer uiteenloopt.
Een deel van de plaatselijke ambtsbroeders blijven ook in toenemende mate
weg van de weekdiensten.
Het zal jou bekend zijn dat D. Ap Kolb binnenkort met een bericht naar buiten komt
betreffende een andere invulling voor de woensdagavond.

Lmg
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Opkomst Woensdagavond dienst

Bericht door willempower »

@ Lmg
Mij bereikt het gerucht dat ook de zondagdiensten gaan verdwijnen ,
Men is al bezig kerken af te stoten en het vervolg is dat men alleen de giro rekening voor de tienden in ere wil houden .
De reiskosten die men bespaart kan men ook offeren om de leuke reizen te blijven bekostigen voor Klene en zijn kontlikkers .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Opkomst Woensdagavond dienst

Bericht door Jabob65 »

Hier de link naar de webcast:

http://www.nac-usa.org/news/announcemen ... bcast.html

We kunnen alvast genieten van Schneider...
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

stamapostel Schneider - voleindingsarbeid

Bericht door zefyr »

@Jakob65

Met verbazing heb ik de preek van stamapostel Schneider beluisterd en bekeken. Het is onversneden voleindingsarbeid par excellence. Exelsior ofwel 'vorwärts, himmelwärts! :lol:

Het viel mij op, dat Schneider probeerde stamapostel in ruste Leber te imiteren (inbeelding?), maar op een bepaald moment schoot Schneiders stem omhoog. Crescendo! ;) Tevens viel het mij op, dat Schneider trachtte de veranderingen in de afgelopen decennia glad te strijken. Is de spanningsboog tussen continuïteit en discontinuïteit te groot voor de Amerikaanse nieuw-apostolischen?
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Opkomst Woensdagavond dienst

Bericht door Jabob65 »

@zefyr, ik heb ook met verbazing naar Schneider geluisterd, ik vond hem ook tamelijk agressief overkomen.

Het lijkt me trouwens ook geen pretje om zo'n hele dienst uit te moeten zitten...
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: Opkomst Woensdagavond dienst

Bericht door Emile »

Het komt over als de Noord-Amerikanen kralen en spiegels te verkopen onder het gezag van het stamapostelambt.
Volgens Schneider weet de kerk van de eindtijd het beter dan het rabbinale Jodendom
en de eerste Christengemeenten? :)
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Plaats reactie