W.K. Scherpenzeel Pensioen B.V. versus Köni(n)gsberg B.V.

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Daniël
Berichten: 88
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 11:05

Re: W.K. Scherpenzeel Pensioen B.V. versus Köni(n)gsberg B.V.

Bericht door Daniël »

Tja en de twee moderators zitten ook met een kater. :mrgreen:
leendert
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 25 mar 2009, 16:15

Re: W.K. Scherpenzeel Pensioen B.V. versus Köni(n)gsberg B.V.

Bericht door leendert »

Daniel,

Verklaar je nader!

Leendert
Daniël
Berichten: 88
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 11:05

Re: W.K. Scherpenzeel Pensioen B.V. versus Köni(n)gsberg B.V.

Bericht door Daniël »

leendert schreef:Daniel,

Verklaar je nader!

Leendert
Leendert,
Verklaar je nader!
Daniël.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: W.K. Scherpenzeel Pensioen B.V. versus Köni(n)gsberg B.V.

Bericht door Criticus »

Dus kort gezegd heeft RR op vorm gewonnen en NAK op inhoud?
Daniël
Berichten: 88
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 11:05

Re: W.K. Scherpenzeel Pensioen B.V. versus Köni(n)gsberg B.V.

Bericht door Daniël »

Criticus schreef:Dus kort gezegd heeft RR op vorm gewonnen en NAK op inhoud?
De rechter beticht RR van wanbeleid, zal RR dan toch een mis-manager zijn?
Heeft de nak hem dan toch terecht ontslagen maar hadden ze dat dan beter moeten omschrijven in zijn ontslag bewijs?
Wanbeleid is beter te achterhalen als niet open en transparant te zijn.
Als dat zo zou zijn dan is RR een veelpleger op gebied van wanbeleid.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: W.K. Scherpenzeel Pensioen B.V. versus Köni(n)gsberg B.V.

Bericht door Jabob65 »

Persoonlijk heb ik niet het gevoel dat de redactie van deze website zo voor R. zou zijn, maar wel dat ze de NAK kritisch volgt.

Naar mijn mening is het hoofdprobleem dat een paar mensen in deze NAK organisatie zo'n beetje alle macht hebben, en dat is vragen om problemen.

Bovendien is het niet verstandig om met offergelden speculatieve onroerend goed deals aan te gaan, een gecompliceerde BV structuur op te zetten, en al helemaal niet om in privé ook nog te gaan rommelen met onroerend goed kwesties...

Ik kan me voorstellen dat apostelen, opzieners en priesters hun handen vol hebben aan pastorale zorg, laten ze hun tijd maar besteden aan een fatsoenlijke preek, en laten ze maar eens gaan nadenken over de toekomst van NAK Nederland.
Daniël
Berichten: 88
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 11:05

Re: W.K. Scherpenzeel Pensioen B.V. versus Köni(n)gsberg B.V.

Bericht door Daniël »

Citaat Jacob65;
Persoonlijk heb ik niet het gevoel dat de redactie van deze website zo voor R. zou zijn, maar wel dat ze de NAK kritisch volgt.
einde citaat.

@ Jacob65,
Lees dan maar eens verder de achterliggende berichten van beide moderators omtrent ''broeder'' Rohn.
Daar wordt R. door de nak als een onschuldig schaap naar de slachtbank gebracht, mij komen de tranen van medelijden als ik dat lees.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: W.K. Scherpenzeel Pensioen B.V. versus Köni(n)gsberg B.V.

Bericht door Jabob65 »

@Daniël,

Dan zijn wij het op dat punt niet eens, ik heb dat gevoel nooit gehad, naar mijn mening is het allemaal ook erg lastig te doorgronden, er lopen zoveel zaken door elkaar. Maar deze site volgt nu eenmaal de NAK, en hoe dan ook: de zaken die nu spelen leiden niet alleen tot ernstige financiële schade maar ook tot imagoschade.

De rol die R. daar in speelt, vind ik minder relevant.

De NAK moet staan voor een goed beheer van de offergelden, dit is een ethische kwestie, daarnaast vind ik het de taak van een kerkgenootschap om open en transparant te communiceren over de zakelijke kant van het verhaal, maar het allerbelangrijkst vind ik de geloofszaak zelf en daar hoor ik weinig over.

Hoe goed ik ook mijn best doe, nooit lees ik een column van bv De Bruijn, Klene of bv Kamstra over de boodschap van Jezus Christus, Leber heeft bv gesteld dat diegene die twijfelt, passief of terughoudend is in 'der Finsternis wandelt'....maar ook dat een 'Einzelgänger' nimmer 'dat Ziel' kan halen. Kijk, dan lijkt het mij interessant om eens te lezen hoe men daar over denkt.

Het lijkt wel of de nadruk ligt op organisatorische zaken, waarin kwantiteit een belangrijke rol speelt.
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Re: W.K. Scherpenzeel Pensioen B.V. versus Köni(n)gsberg B.V.

Bericht door Criticus »

Daniël heeft in zoverre gelijk dat er tot nu toe geen enkel onvertogen woord over RR is gedaan op deze site. Logisch ook, want de site heet "apostolischekritiek" en geen "ronaldrohnkritiek". De kritische geluiden van sommigen richting RR werden dan ook veelal afgedaan met nog grotere kritiek richting NAK, ook begrijpelijk.

Aan de andere kant, de gerechtelijke uitspraken worden wel onverkort op deze site gepresenteerd.
Daniël
Berichten: 88
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 11:05

Re: W.K. Scherpenzeel Pensioen B.V. versus Köni(n)gsberg B.V.

Bericht door Daniël »

@ Jacob65,
De nak managers hebben geen verstand van de bouw wereld en ook niet van Christelijkheid.
R.R. dacht dat die wel verstand had van bouw zaken maar alles ging mis, Arnhem en ook Oostenrijk.
De nak geeft R.R. de schuld van het mislukken van de bouw activiteiten en God krijgt de schuld van het mislukken van de ''boodschap''.
Plaats reactie