Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Plaats reactie
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Zoals wij het op onze weblog al aangaven, zijn onbekenden vorige week woensdag gaan "joyriden" met een tweetal domeinnamen. Vraag niet hoe dat heeft gekund want computercriminaliteit gaat ons begrip oneindig ver te boven en dat houden wij graag zo. Het voorval geeft echter aan hoezeer sommigen kennelijk géén kans zien om op ooghoogte te communiceren. Dat onze berichtgeving zorgelijke ontwikkelingen beschrijft, valt enkel en alleen te wijten aan externe oorzaken. Alsof het door een beleidsstandpunt is ingegeven, laat de nieuw-apostolische kerkleiding zich steevast niet aanspreken op haar verantwoordelijkheden. Hierdoor restte ons géén andere keuze en maakten wij u sinds het najaar van 2010 deelgenoot van ons langzaamaan voortschrijdende inzicht voor wat betreft het min of meer gestrande nieuwbouwproject in Arnhem, de ontslagzaak van Ronald Rohn die daarmee samenhangt, alsook de "kwestie Oostenrijk".

Thans -op hoop van zegen- een doorstart!

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door ACE »

@Redactie en Webteam

Welcome back! Ach zelfs banken en KPN hebben last van hackers en internet delinquenten. Dus blijkbaar
bevinden jullie je nu in goed gezelschap, want er valt blijkbaar iets te halen! Een compliment dus!

Omdat jullie uit de lucht waren ben ik noodgedwongen eens gaan buurten bij oa Apostolisch News.
Niet te geloven dat een dergelijk blog een collega zo afbrandt. Ook heb ik het sterkte vermoeden dat redactie en
sommige 'anoniemen' een en dezelfde zijn. Zo hoor ik dat zelfs een milde vorm van kritiek op deze site, niet geplaatst wordt
en IP adressen in de ban gaan. Fijne vrienden.
Men heeft het over het recht van vrije meningsuiting en gooit vervolgens de deur dicht.

Afijn, dat is gezegd en over tot de orde van de dag.
Mannen, ik verheug me op spannende en relevante topics.

Groet,
ACE
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door willempower »

@ace
Klopt dat ze daar heel selectief plaatsen , dat weet ik uit ervaring , en ik melde daar dat dit forum weet terug was en kreeg direct een IP ban.

Was niks mis mee maar ja voor hun wel , over de rest kunnen we beter het zwijgen daarover doen .

Wel heeeeeeeeel toevallig dat hun de eerste waren die wisten dat het weg was , of toch geen toeval ..

Wij hadden gelukkig Klene nog die veel geld en energie erin gestopt heeft om het voor Bauke en Tjerk mogelijk gemaakt hebben dat dit forum terug kon komen , nu hoor je me niet dat dit ook uit de offerpot komt .

Klene en mister Led kunnen nu weer volop in de aandacht komen hier en hun podium gebruiken om de waarheid aan het licht te brengen .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door ACE »

@Redactie

Zit er al schot in de zaak RR versus NAK vwb een schikkingsvoorstel?
Of is de NAK nog steeds aan het afremmen?

Groet,
ACE
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Tosca »

@ll, en ACE,
De rechtbank in Utrecht zal een dezer dagen vonnis wijzen aangezien het tussen de partijen Rohn/NAK niet tot een schikking is gekomen.
Op 21 februari 2012 hebben partijen op ‘bevel’ van de rechter met elkaar gesproken over een eventuele schikking, de Nieuw Apostolische Kerk (Peter Klene) heeft toen gemeend een en ander af te kunnen doen met een warme handdruk…Waarmee dan een finale kwijting tot stand moest komen.
Mijn inziens schoffeerde de NAK hiermee niet alleen RR maar zeer zeker ook de Rechtbank.
Laten we wel zijn…De rechtbank heeft het aan RR toegestaan voor ca. 7.000.000,00 Euro aan conservatoire beslagen te leggen. Ondanks meerdere verzoeken van de NAK om deze beslagen ongedaan te maken heeft de rechtbank dat nooit gehonoreerd.
De Districts-oudste Ruud Vis -–waar ook beslag ligt op diens woning—behorende tot de raad van toezicht bij de Nieuw Apostolische Kerk, zie daarvoor verder de treed...

Het uur der waarheid heeft geslagen...
http://www.apostolischekritiek.nl/phpBB ... f782752792

Met vriendelijke groet,
‘Tosca’
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door ACE »

@Tosca

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat men wacht (met schikken) tot de aanstelling van Opziener Vis.
Die valt daarmee dan gelijk onder het generaal (genereus) pardon waarmee alle
betaalde ambtsbroeders wegkomen in de NAK.
Het volk roert zich ook niet, dus -net als in Suriname- deed men een plas en het bleef zoals het was.

Men kijkt niet op een paar miljoen en AB kan men niet afvallen.
Kortom, niet in de pot roeren en over tot de orde van de dag.

Groet,
ACE
Bauke
Beheerder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 08 dec 2008, 20:03

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Bauke »

ACE schreef:@Tosca

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat men wacht (met schikken) tot de aanstelling van Opziener Vis.
Die valt daarmee dan gelijk onder het generaal (genereus) pardon waarmee alle
betaalde ambtsbroeders wegkomen in de NAK.
Het volk roert zich ook niet, dus -net als in Suriname- deed men een plas en het bleef zoals het was.

Men kijkt niet op een paar miljoen en AB kan men niet afvallen.
Kortom, niet in de pot roeren en over tot de orde van de dag.

Groet,
ACE

@ll, en ACE,

Mijn bescheiden inziens…De NAK gaat niet schikken, daarmee zal men immers toegeven dan men schuldig is, Dus zullen ze het laten aankomen op een VONNIS, Nieuws is daarbij dat de rechtbank op 2 Mei aanstaande een belangrijke uitspraak zal doen in deze kwestie. Let wel, dus nog geen VONNIS!

Waat ‘Opziener ‘ Ruud Vis betreft, hij is door Apostel Peter Klene aangesteld als ‘’Hoofd centrale administratie der Nieuw Apostolische Kerk.

De belastingdienst in haar hoedanigheid als uitvoerend orgaan van de ANBI zal op enig moment de Nieuw Apostolische Kerk aanspreken op haar gedrag als zijnde een algemeen nut beogende instelling.
De Kerkleiding zal Vis dan kunnen aanwijzen als de verantwoordelijke man, Daarbij doet het niet ter zake dat Vis pas in een later stadium werd aangesteld als Hoofd centrale administratie der Nieuw Apostolische Kerk, ook na deze aanstelling heeft Vis niet aan de bekende bel getrokken!

ER zijn vele vragen zoals wat is de reden geweest dat de NAK zich heeft ontdaan van haar accountant, en deze heeft vervangen door een jonge onervaren accountant Mr. Kraai?
Ruud Vis moet het zich allemaal maar laten aanleunen, het heeft er alle schijn van dat hij chantabel is. :shock:

Met vriendelijke groet,
‘Tosca”
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door willempower »

@vis
Binnenkort verdwijnt de ster in de hemel en vervangt die ze door ledlampjes .
Daar schijnt die wat van te weten voor de rest is het een loopjongen net zoals herder Nijland , de postbode .
Zal ongezien moeten tekenen , daar neemt Klene hem voor aan .

Ik kan werkelijk niet begrijpen dat iemand zich hiervoor leent , net een hoer die nu maatschappelijk werkster word genoemd.
De werkkleding is net wat anders maar gebruikt worden ze .

De meeste maatschappelijk werkster hebben een pooier , zou dat bij Vis dan Klene zijn ?
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

[Bijgewerkt: 23-04-2012, 13.00 uur]


@all

Nieuwe inhoudelijke bijdragen van onze kant hebben even op zich laten wachten want er is toch nog heel wat tijd gaan zitten in de nasleep van acties van derden die kennelijk als oogmerk hadden onze berichtgeving te saboteren.

Ons eerste voorstel is nu echter om "het forumberaad" ook qua taalgebruik op pijl te houden. Aangezien districtsapostel Brinkmann zich nogal eens uitdrukt in termen van "Bitte haben Sie Verständnis dafür... ", zullen wij in dit verband maar aannemen dat juist de nieuw-apostolische kerkleiding wel begrijpt hoe lastig het voor anderen soms moet zijn om nog passende woorden te vinden voor de ongerijmdheden waaraan wij allen door haar toedoen constant worden blootgesteld.

Intimidatie gaat overigens ook uit van de manier waarop sommige ontwikkelingen nu worden doorgezet. Al wilden o..a. de “Godsgezanten” Klene “pas na afloop van de rechtsgang volledige duidelijkheid geven”, zoals het letterlijk werd aangekondigd in het schrijven "Santpoort, 21 februari 2010"; voor stamapostel Leber (en daarmee de Drieënige God) valt er blijkbaar niets af te wachten want een ander lid van de o zo dubieuze Raad van Toezicht wordt straks alvast geordineerd tot opziener. Aldus moet er zeker op voorhand al geen misverstand over bestaan dat Ronald Rohn hoe dan ook niet deugt. Een dergelijk optreden mag bij stamapostel Leber onderhand wel diens handelsmerk worden genoemd: "niemand maakt mij wat". Dezelfde eigenzinnige opstelling zagen wij immers bij het onderwerp “Verzoening”, op het vlak van oecumenische betrekkingen, en bij de catechismus. De klok wordt teruggezet naar het tijdsgewricht waarin stamapostel J.G. Bischoff zegevierde. Uit alle macht werkt men aan een positief onderscheidend zelfbeeld, want dat ontbreekt nog.

Er ontbreekt in werkelijkheid heel veel meer, maar dat lijkt van latere zorg. Terwijl er serieus niets te vieren valt, vindt stamapostel Leber met al zijn gedram dat het in 2013 feest moet zijn. Heus, wat kan deze man in korte tijd toch een enorme afbraak “tot stand laten komen”. Het is allemaal zo doorzichtig als wat. De benoeming van een stamapostelhelper is enkel een zoethoudertje. Zodra de catechismus er goed en wel is, stapt de man op die alles verziekte. Met “de bron der vreugde” die wij eertijds vonden, heeft dit allemaal niets meer van doen. Als deze kerk na 150 jaar nog steeds moet worden uitgevonden, kan het nóg wel eens 150 jaar duren voordat men doorkrijgt dat toen er nog geen kerken waren, het daaraan niet eens mankeerde! Laat staan dat er naar het evangelie van Jezus Christus onder dienaren (!) rangen en standen moesten worden ingevoerd. Zo was het niet, zo is het niet en zo wordt het niet.

Wat de redactionele activiteiten op het Forum betreft, kan het trouwens nu wel "een tandje minder". Waarom er vraag- en uitroeptekens te plaatsen zijn bij het doen én laten bij alle bestuursorganen van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland mag een ieder intussen duidelijk zijn. Het wordt tijd dat méér individuele gelovigen hun persoonlijke verantwoordelijkheid nemen. Er valt hier geen rechtsgang meer af te wachten. Dat doet de kerkleiding zelf immers ook niet.

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door willempower »

Ons eerste voorstel is nu echter om "het forumberaad" ook qua taalgebruik op pijl te houden.
Aangezien districtsapostel Brinkmann zich nogal eens uitdrukt in termen van "Bitte haben
Sie Verständnis dafür... ", zullen wij in dit verband maar aannemen dat juist de nieuw-
apostolische kerkleiding wel begrijpt hoe lastig het voor anderen soms moet zijn om nog
passende woorden te vinden voor de ongerijmdheden waaraan wij allen door haar toedoen
constant worden blootgesteld.
Persoonlijk kan ik weinig begrip hebben voor Brinkmann , hij mag miljoenen door de plee spoelen en wij zouden dan moet zeggen , heb begrip voor mijn daden .
Wij zouden aangesproken worden op taalgebruik , en hij mag crimineeltje spelen .

Maar als het zo moet dan zal ik schrijven dat ik zit te huilen en erg met de hoogewaarde districts apostel te doen heb die helaas door iemand een beetje voorgelogen is , en heelaas ook nog eens per ongeluk een verlies moet nemen om een van 2,5 % voor een goede apostolische vriend , zijn onderdaan, die heelaas afscheid moest nemen van zijn ambt .
We leven mee en ik denk dat district apostel zelf het gat van 10 miljoen wel uit eigen zak zal vullen weer , zo ken ik hem wel .
Ken hem ook uit Singapore daar was hij ook heel goed voor de dames , hij offerde alles uit eigen zak .
Zijn taalgebruik was ook daar heel netjes , in de kerk , daarbuiten was zijn taalgebruik anders .
Begrijp ik nu dat je alles mag doen en zeggen als je het maar met 2 woorden doet , crimineel mag niet maar meneer crimineel wel ?
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie