Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door ACE »

@redactie

Sinds wanneer is het strafbaar te citeren uit een dienst en dat te communiceren met anderen via diverse media?
Dat betekent dat iedereen die de eredienst heeft bezocht niet meer over de inhoud mag praten? Das toch niet te
geloven? Een schriftelijk vastgelegd kopijrecht? Toestemming van de dienstleider? En waar halen die de wijsheid vandaan?
Heeft de NAK dan schriftelijke toestemming van God dat alleen de NAK exclusief via de Heilige Geest predikt?

Het woord 'straf' ligt al voor op de lippen. Strafzaak, strafbaar.
'En verder het goede en de hartelijke groeten'. Dus ik verkoop je eerst een mep maar bedoel het goed.

Marcus 11:15-17 (Nieuwe Bijbelvertaling)
Ze kwamen in Jeruzalem. Hij ging de tempel binnen en begon iedereen die daar iets kocht of verkocht weg te jagen;
hij gooide de tafels van de geldwisselaars en de stoelen van de duivenverkopers omver, en hij liet niet toe dat iemand
voorwerpen over het tempelplein droeg. Hij hield de omstanders voor: ‘Staat er niet geschreven: “Mijn huis moet voor
alle volken een huis van gebed zijn”? Maar jullie hebben er een rovershol van gemaakt!’


Jezus was woest omdat ZIJN priesters daar voor verantwoordelijk waren!

Er lijkt sprake te zijn van een offensief tegen alle anti NAK scribenten. Maar wij zijn niet anti NAK, we zijn tegen
het bezoedelen van een in de basis goede Christelijke stroming!

Groet,
ACE
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Tosca »

@ ACE en allemaal,

Inderdaad je schrijft recht uit mijn hart! We vragen niets meer dan de ORDENINGEN GODS! Zonder luchtjes! Toch?

Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

Bovendien zal niemand überhaupt citeren uit een preek van welke NAK priester of zogenaamd hoger dan ook, iedereen die wel eens een NAK dienst heeft bijgewoond, weet dat de preken totaal niveauloos zijn. Je moet wel een uiterste vorm van zelfkastijding voorstaan, wil je daar uit gaan citeren.

Ik heb dan vorig jaar de dienst van De Bruijn in Dieren beluisterd, dat was echt bij het hilarische af, De Bruijn zat ook steeds te snikken, en voordat het HA gevierd werd, had hij een heel erg vreemd verhaal over een vogel (?) met een boek met zwarte bladzijden...de man was zo emotioneel dat hij bijna niet verder kon, Emile en ik dachten eerst dat het kwam omdat hij zich zo rot voelde over dat OG gedoe, maar nee hoor, het was gewoon zoals hij is...en Klene had het weer over z'n buren, ontzettend aardige mensen, niks mis mee, maar helaas pindakaas. Ze hadden niet het kindschap God ontvangen.
Dus dan kun je nog zo aardig zijn maar het is allemaal voor niks.

De Bakker greep na de dienst nog even de gelegenheid om zichzelf te profileren.

En als je de mannen Gods ook ziet staan op zo'n begraafplaats, een rariteitenkabinet...je zal er maar dood en begraven zijn.

En dan vinden ze het verder zo erg dat er een foto wordt gemaakt door Bauke.

Ach, wat toch een toestand.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@ redactie
Is het in de leer van Jezus dat men een gesprek uit de weg gaat , vroeger waren er huisbezoeken , nu word dat huisbedreigingen lijkt het wel door Vis .
Is dat de nieuwe leer van Jezus of is dat exclusief voor de nieuw apostolische kerk ?
Alles schriftelijk te doen via een advocaat ?

Straks krijgen we allemaal nog een schriftelijke bevestiging via de Lange dat we allemaal zullen branden in de hel .
Maar ook dan is er nog hoop , want de ontslapen dienst maakt alles weer goed toch .
Zeker voor de kerk want dan kan er weer geld voor de Lange in het offerblok .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

@wp, maak je niet druk, Vis is gewoon zo'n ijdele man die er alles voor over heeft om opziener te worden, zulke mensen hebben daar alles voor over.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@jabob65
Maak we wel druk om zo te intimideren , en ik weet dat de kerkleiding hier wel alles leest en dan R.van .M niet alles meer door de versnipperaar te doen om te voorkomen dat een andere het leest .
Dus vandaar mijn vragen maar via deze weg .
Nog een vraag die ik wel heb aan Vis , is die op de hoogte van de 10 geboden , over stelen en jatten staat er ook wat in , of is dat kennis die je pas krijgt als je opziener bent ?
In werekelijkheid lachen we ons hier te barsten over deze intimidatie ,als het niet zo diep triest is allemaal wat zij doen in de leer van Jezus .wel hun uitleg aan de 10 geboden das wat anders dan in andere kerken .

Straks gaan ze ons nog uitleggen dat Klene een godsgeschenk is op deze wereld .

Op de deur van de kerk komt straks misschien wel een bord , u mag niet citeren uit deze dienst en niets onthouden .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Redactie »

Aangetekend verzonden
2 december 2011
VERTROUWELIJK/PERSOONLIJK

Geachte broeder [...],
  • 1) Ondanks het feit dat we elkaar nog niet persoonlijk kennen, moet ik mij met een bijzonder verzoek tot u richten.
  • 2) Er komen bij ons ernstige klachten binnen over uw gedrag in onze kerken tijdens de erediensten.
  • 3) Er wordt ons gemeld dat u broeders en zusters in de diensten fotografeert en deze foto's publiceert op uw website.
  • 4) Dat is een schending van de persoonlijke levenssfeer van de betrokkenen en daarmee strafbaar.
  • 5) Het is eveneens strafbaar om uit de inhoud van diensten te citeren op uw website.
  • 6) Elke dienstleider heeft een schriftelijk vastgelegd kopijrecht van een dienst die hij houdt.
  • 7) Het publiceren uit een dienst mag alleen met toestemming van de dienstleider.
  • 8) Verder wordt ons gemeld, dat u aanwijzingen van onze voorgangers, die verantwoordelijk zijn voor de gang van zaken tijdens onze erediensten, negeert en daaraan bewust voorbij gaat.
  • 9) Wat uw persoonlijke uitspraken over onze ambtsdragers betreft, stellen wij vast dat deze zeer onchristelijk zijn en zelfs in tegenspraak zijn met de leer van Jezus.
  • 10) Broeder [...], aangezien u met voorkeur de bijzondere diensten bezoekt waarvoor we ook gasten uitnodigen, waarbij we er moeite voor doen om een goede sfeer te scheppen, wil ik U in mijn hoedanigheid als bureauhoofd van ons kerkelijk kantoor in Nederland vriendelijk doch dringend verzoeken om u in onze diensten zodanig te gedragen dat u geen ergernis veroorzaakt.
  • 11) Ik vraag u om de aanwijzingen en verzoeken van onze voorgangers zonder meer op te volgen.
  • 12) Het fotograferen voor, tijdens en na onze diensten is alleen toegestaan aan degene die daarvoor de opdracht krijgt.
  • 13) Teksten uit de prediking mogen alleen na toestemming van de dienstleider worden gepubliceerd.
  • 14) Ik vraag u dringend om deze aanwijzingen zonder meer op te volgen om niet tot verdere maatregelen te hoeven komen.
  • 15) Ik wens u verder al het goede en groet u hartelijk,
(w.g.) R.D. Vis
Hoofd Centrale Administratie
Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland

tevens:
  • 2) voorganger "onderdistrict" Tilburg bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
  • 3) adviseur van "Het bestuur" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
  • 4) lid van de door apostel Peter Klene voorgezeten onderzoekscommissie ad hoc, bijgenaamd "Raad van Toezicht"
  • 5) lid van "De landelijke vergadering" bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
  • 6) bestuurslid van de "Beheerstichting Alpha & Omega"
  • 7) bestuurslid van de "NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V."
  • 8) bestuurslid van de "Beheerstichting A&DN"
  • 9) indirect bestuurslid bij "Residence Eimersstaete B.V."
  • 10) indirect bestuurslid bij "A&DN Vastgoed Holding B.V."
  • 11) indirect bestuurslid bij "A&DN Vastgoed Onderhoud B.V."
  • 12) indirect bestuurslid bij "A&DN Vastgoed Project B.V."
  • 13) indirect bestuurslid bij "A&DN Woon Zorg Management B.V."
  • 14) indirect bestuurslid bij "Eimersstaete Woon Zorg Exploitatie B.V."
  • 15) eigenaar eenmanszaak RUVI Electronics (KvK-nummer: 20136373), leverancier voor alle soorten LED verlichting van TL tot noodverlichting en van peertje tot bouwlamp
@all

Een merkwaardig schrijven overigens. Zo wordt er hier in verwijtende zin (!) een opmerking gemaakt over het fotograferen tijdens openbare erediensten bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Het zal de districtsevangelist Vis door de jaren heen toch niet zijn ontgaan dat aan personen, die aanwezig zijn op locaties waar vanuit deze kerk activiteiten plaatshebben en die dan ongevraagd in opdracht van de kerkleiding (!) worden gefotografeerd of gefilmd, nimmer vooraf of achteraf wordt gevraagd om hun persoonlijke toestemming voor publicatie! Bij de Europese Jeugddag 2009 werd er zelfs een bioscoopfilm gemaakt waarop minderjarigen zijn te zien, van wie de ouders pertinent niet zijn benaderd met het verzoek of zij zich akkoord verklaarden met de doeleinden van zo'n propagandaproject! Ook voor websites van de kerk en voor het tijdschrift "Unsere Familie" worden er heel veel foto's gemaakt, waarbij de kerkleiding stelselmatig het portretrecht schendt! Het is daarom ronduit beschamend en volstrekt ongeloofwaardig bovendien hoe deze districtsevangelist nu een naaste in zijn geloofsgemeenschap heeft gekapitteld.

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@redactie
Mijn foto stond ook al eens op een nak site en men weigerde die te verwijderen , ook niet na aandringen .
Dus de pot verwijt de ketel nu wat .
Slapjanussen zijn het de wereld moet naar hun hand gezet worden , de achtergrond zal wel zijn denk ik dat ze de praktijken van het derde rijk nog aanhangen en als voorbeeld nemen ,mocht het anders zijn Vis dan mag u mij dat via dit forum wel melden .
Obersturmbannfuhrer !!!!!!!
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@ Vis
• 6) Elke dienstleider heeft een schriftelijk vastgelegd kopijrecht van een dienst die hij houdt.
• 7) Het publiceren uit een dienst mag alleen met toestemming van de dienstleider.
4. Citeren: wat is toegestaan?
U mag korte citaten gebruiken, zonder daarvoor eerst toestemming te vragen, bijvoorbeeld in een artikel, scriptie, werkstuk of recensie, mits daarbij de bron en naam van de schrijver vermeld staan. Dit geldt alleen voor citaten uit al gepubliceerde werken, anders heeft u wél eerst toestemming nodig van de auteur.
Foto's en illustraties mogen in hun geheel worden geciteerd. De grootte en werkwijze moet wel duidelijk verschillen van het oorspronkelijke werk. Bij citeren is het altijd van belang dat het citaat relevant is en slechts een klein onderdeel uitmaakt van het geheel.

Lijkt me duidelijk een geval van onzin, intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk dus weer wat Vis doet , nogmaals Vis als u het er niet mee eens bent bel me maar of schrijf me .

Vrije fotografie in de openbare ruimte?
Er is inderdaad vrijheid om te fotograferen. Ook van personen.
De fotograaf mag de resultaten voorts daadwerkelijk publiceren, behalve als er sprake is van:

Privacy-overwegingen. Een dader of slachtoffer van een misdrijf die niet in een krant of encyclopedie wil worden afgebeeld kan zich hierop beroepen. Evenwel: Een politicus, bekend zakenman, topsporter of ander algemeen bekend persoon, kan zich hier niet zo gemakkelijk op beroepen.
Commerciële belangen. Een bekende sporter of popster kan zijn foto willen gebruiken om geld te verdienen door middel van merchandising.
Aantasting eer. De afgebeelde persoon wordt in de afbeelding voor schut gezet of belachelijk gemaakt. Bepalend is daarbij niet de bedoeling van de maker, maar of het zo opgevat kan worden; of iemand zich door de foto in zijn eer aangetast kan voelen.
Imagoschade De wijze van afbeelden is schadelijk voor het imago van de persoon.
Ongewenste reclame of propaganda De afbeelding wordt gebruikt om reclame of propaganda te maken voor iets waar de afgebeelde persoon niet achter staat.

Hun imago is niet zo goed , dat zou volgens mij dan de uitzondering zijn waar ze gebruik van maken .
Laatst gewijzigd door willempower op za 03 dec 2011, 21:05, 2 keer totaal gewijzigd.
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door BakEenEi »

@all

Vandaag ontving ik per post een uitgebreide brief van iemand die lid is van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Daarbij zat ook een kopie van een e-mailbericht van ongeveer vier weken geleden aan NAK-priester Reinier van Markus via "vragen@nak-nl.org". Het betrof een algemene vraag die echter tot op heden door deze "perswoordvoerder" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland níet werd beantwoord. De afzender vond dat ik hiermee op de hoogte moest zijn.

Medio november kreeg ik een e-mailbericht, waaruit het onderstaande tekstfragment:
(...)
Je artikelen lees ik met interesse. Het schijnt, dat je goed op de hoogte bent van alles, althans je combineert erg goed. Eén en één is twee, maar bij de NAK weet je het nooit.
Vanuit de artikelen van je moet ik begrijpen, dat de NAK in Nederland een verloren strijd voert m.b.t. de lopende rechtszaken. Stel nu, dat je gelijk hebt, dan verandert er denk ik niets in NAK Nederland.
De uitkomst van de rechtzaak zou als volgt aan de leden medegedeeld kunnen worden:
  • "Het spijt ons ten zeerste dat we door de rechter veroordeeld zijn. Van meet af aan hebben we ons aangeboden om tot een goede, fijne apostolische oplossing te komen. Dit is niet gelukt, vandaar de veroordeling door de rechtbank. We respecteren natuurlijk de uitspraak van de rechter. Graag willen we het toelichten, zodat u niet in het ongewisse blijft.
    We konden dit ook niet winnen, daar we alle afspraken met br. Rohn niet goed op papier hadden staan. Dit had wel gemoeten. Veel gebeurde in goed overleg en broederlijk vertrouwen. Br. Rohn heeft, nadat hij niet meer goed kon functioneren hier op een niet broederlijke wijze gebruik van gemaakt. We hebben nog geprobeerd NAK Nederland te behoeden voor behoorlijke geldelijke verliezen. Het werd ons niet vergund, br. Rohn zette de rechtsgang voort, met het bekende resultaat.
    We weten ons getroost, met de uitspraak: Onrecht verdragen is liefde bij God".
    U allen zult begrijpen dat dit alles grote gevolgen heeft voor de financiële situatie in Nederland. We zien niet in wrok om en dragen met elkaar het verlies van de laatste jaren. We kijken naar de toekomst, de voleinding van het bruidsvolk. We doen, dan ook een beroep op u allen om het "godswerk" in Nederland met uw gehele geloof en inzet te ondersteunen. Graag gaan we u hierin voor. Op onze hulp kunt u allen rekenen."Voorwaarts, op het einddoel komt het aan".
    Enz, enz, enz.....

    Uw ....................
Je ziet Tjerk, verliezen is dan toch gewoon winnen.
Winnen ze de rechtszaak, dan kunnen de brs. en zrs een nog veel mooiere brief tegemoet zien denk ik.

Ondertussen wordt het steeds een beetje minder druk in de NAK gemeenten. Zelfs leden die ik een heel enkele keer spreek zijn niet erg enthousiast en verontschuldigen zich dat ze nog niet los kunnen komen. Wel gaan ze steeds meer hun eigen pad volgen, maar dan nog wel binnen de NAK.

Ik voel niet de behoefte om mee te schrijven op het internet. Wel lees ik graag de artikelen.

Een goede week gewenst en veel inspiratie gewenst bij het schrijven van je artikelen. (...)
Ook ik zie degenen die bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland vermoedelijk schuldig zijn aan onbehoorlijk bestuur en financieel wanbeheer er wel voor aan dat men straks, wanneer het kerkbestuur bij de rechtbank Utrecht aan het kortste eind heeft getrokken, de zaken op bovenbeschreven wijze zal wensen te verdraaien. In de voorafgaande berichtgeving gebeurde dit immers óók al willens en wetens! Zie hiervoor:
Zie verder het bericht door Redactie op "wo 30 nov 2011, 17:29" in de thread "De koopman wint het van de dominee - houd de dief!"

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Plaats reactie