Hoeveel geld zou hier over de balk zijn gesmeten?

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hoeveel geld zou hier over de balk zijn gesmeten?

Bericht door Tosca »

@Allemaal,

District-Oudste N.K. en zijn broer de Apostel P.K. zijn samen verantwoordelijk voor het drama wat zij hebben veroorzaakt door RR te ontslaan. Zij dulden geen pottenkijkers in de Nieuw Apostolische Keuken.

Het tegengestelde hebben zij bereikt! Via deze site lezen er iedere maand ca 30.000 lezers mee. Na dat het vonnis openbaar wordt zullen de cijfers veel hoger worden. Brandpunt en Tros opgelicht en andere papieren media. Miljoenen Nederlanders zullen getuige worden van een ongelofelijk Nieuw Apostolisch drama. Met in de hoofdrollen: N.K. en P.K. en natuurlijk de landelijke vergadering. (District beambten ) Met elkaar hebben zij de geloofsbroeders en zusters belazerd en bedonderd, en zij schamen zich nergens voor ook niet tegenover God en Jezus Christus. Voor mij het bewijs dat deze lieden niet meer in het heilsplan van Jezus Christus geloven. :oops:

Er blijft deze mensen slechts één weg over…Ambt terug geven en boete doen tegenover God onze hemelse Vader. En terug te keren naar de ordeningen Gods. Maar daar is wel moed voor nodig en bovenal GELOOF! Deze mensen hebben van de Nieuw Apostolische Kerk een rovershol—zonder grenzen-- gemaakt!

Ik voorzie dat deze hoofdrol spelers op korte termijn de Nieuw Apostolische Kerk zullen verlaten! :(
Met vriendelijk groet,

Webteam/ Bauke M
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Hoeveel geld zou hier over de balk zijn gesmeten?

Bericht door ACE »

@Jabob65, @ll
Geld lenen van de nieuw-apostolische kerk.

Het mooist is als je dat geld kan lenen tegen die gunstige voorwaarden en dan direct mee kan doen met de belegging van Brinkmann, dan kun je in een jaar je geld verdubbelen.

Dus stel je doet dat met 100.000,-, dan heb je ook een ton winst, en dan kun je daar weer 10% van offeren, en vervolgens is er weer meer geld om mee te speculeren.

Dit alles In Nomine Domini!
"Marcus 15 Ze kwamen in Jeruzalem. Hij ging de tempel binnen en begon iedereen die daar iets kocht of verkocht weg te jagen; hij gooide de tafels van de geldwisselaars en de stoelen van de duivenverkopers omver,16 en hij liet niet toe dat iemand voorwerpen over het tempelplein droeg. 17 Hij hield de omstanders voor: "Staat er niet geschreven: “Mijn huis moet voor alle volken een huis van gebed zijn?” Maar jullie hebben er een rovershol van gemaakt!” 18 De hogepriesters en de schriftgeleerden hoorden wat er gebeurd was en zochten naar een mogelijkheid om hem uit de weg te ruimen; ze waren bang voor hem, omdat het hele volk in de ban was van zijn onderricht."

Reactie uit 'ASK REAL JESUS':

De geldwisselaars waren hun waren aan het verkopen en mensen dachten dat, door ze te kopen en overvloedige offers te plegen, God konden tevredenstellen en hun weg naar verlossing konden kopen. Vanzelfsprekend is dit een volkomen misvatting en welke manier was er beter dan door de tafels omver te gooien van juist die mensen die het Huis van God gebruikten als middel voor hun persoonlijke hebzucht? De geldwisselaars hadden geen aandacht voor de verlossing van de mensen en het kon hen niets schelen. Ze werden door hebzucht gedreven en ze gebruikten de Tempel gewoon als instrument om de menselijke hebzucht tevreden te stellen die nooit tevreden gesteld kan worden.

Het behoeft geen nadere duiding wie zijn verworden tot de geldwisselaars binnen de NAK.
Al 10 jaar geleden voorspelde ik het economische model van de NAK.
De NAKbank is in de plaats gekomen van de zielzorg. Van winst is bovendien geen sprake.

Ik bezocht een ouder echtpaar waarvan de man recent met spoed opgenomen is geweest in het ziekenhuis.
NK is direct verantwoordelijk voor dit gezin vanwege zijn ambts opdracht.
NK? 'tot op heden en al maanden niets van gezien en gehoord'!

Mijn observatie is dat NK te druk is met het verzinnen van volzinnen om een nieuw deficit te verklaren.

Groet,
ACE
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hoeveel geld zou hier over de balk zijn gesmeten?

Bericht door Tosca »

@ll,

Nu ja, kortgeleden -- Op woensdagavond 4 juli 2012 hield districtsapostel A. Brinkmann een kerkdienst voor het district Amsterdam te Hoorn, waar de herders R. Steunebrink en R. van der Groen en apostel P. Klene de prediking van de districtsapostel afrondden . Bijna 200 deelnemers vingen aan met het aanvangslied 308 uit de gemeentebundel: ‘Wond’re aanvang, einde heerlijk’. Als basis voor de dienst diende het bijbelwoord uit 2 Petrus 3:18a: Maar groei in de genade en in de kennis van onze Heer en redder Jezus Christus. Het thema van de dienst was ‘Groei’. Zo vermeld de website van de Nieuw Apostolische Kerk-- was er en District dienst in het district Amsterdam (10 gemeenten)

En dan met enige trots? Vermelden dat er bijna 200 aanwezigen waren! Dat komt neer op nog geen 20 geloofsbroeders en Zusters. Waar ik per gemeente 5 ambtsbroeders en hun vrouwen wil aftrekken… Houden we over 10 geloofsbroeders en zusters per gemeente. Van die tien komt het merendeel uit nieuwsgierigheid. :cry:

Tja, dat is het gevolg van het veronachtzamen van de ZIELZORG! En dat is nu juist het belangrijkste binnen een kerkgenootschap. Maar in de hoofden van Districts-oudste N.K. en Apostel P.K. spelen zich heel andere en volgens hun veel belangrijkere zaken af.

Zo weet ik uit hun directe omgeving dat zij slapeloze nachten hebben ten aanzien van de gerechtelijke vonnissen die wij en zij op 29 augustus verwachten. Immers…Indien de vonnissen voor deze ‘’grote zegenaars’’ negatief uitvalt, en dat is de verwachting, dan blijkt ook dat zij de District Beambten (In Nieuw Apostolisch jargon…Districts-dienaren) tot op het bot hebben voorgelogen, Deze hebben vervolgens de voorgangers en de verdere Ambtsbroeders en de geloofsbroeders en Zusters voorgelogen. Tja, Bovendien hebben zij de offergaven verkwanselt aan een niet te winnen zaak. De Heren hebben voor enige tonnen aan offergelden besteed aan advocaat kosten, en er komen nog vele miljoenen overheen. Offersgeld rovers!!

Met vriendelijke groet,
Webteam/Bauke.M
Ps. We wensen Tjerk en zijn vrouw en kinderen een welverdiende vakantie in Frankrijk. Natuurlijk ook alle andere vakantiegangers.
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hoeveel geld zou hier over de balk zijn gesmeten?

Bericht door Tosca »

ACE schreef:@WT, all

Ik heb vernomen dat het programma "Tros Opgelicht" probeert met NK een interview te hebben, mede vanwege zijn communicatie functie bij de ABN.
Zijn dubieuze rol is aanleiding tot het stellen van vragen en ethisch waardestelsel van de man.
Dat kan nog leuk worden.

Groet,
ACE
Tja, in mijn optiek bedrijft de man psychopathisch gedrag :twisted: . Na het vonnis zal ik daar uitgebreid op terug komen.

Tosca.
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Hoeveel geld zou hier over de balk zijn gesmeten?

Bericht door willempower »

@ all
De tv komt er dat is duidelijk , ze zijn al druk de dingen aan het verzamelen ,en voorbereiden .
Klene denkt dan kan ik mijn voordeel mee doen en zieltjes winnen als ik het woord van god mag verkondigen .
Helaas is het anders , voor hem .
Eerst zal Klene zijn antwoord nog geven in een ambtelijk schrijven want dan zijn de rechtszaken achter de rug , en zou hij openheid van zaken geven en belofte maakt schuld .

In ieder geval kijk ik met spanning uit naar die brief waarin hij zeker zal verkondigen ik had gelijk .
De rechters hadden het fout en begrepen me niet .

Wie begrijpt Klene nog wel dan ?
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
WebTeam
Berichten: 103
Lid geworden op: do 29 dec 2011, 13:13

Re: Hoeveel geld zou hier over de balk zijn gesmeten?

Bericht door WebTeam »

@all

Vandaag is het 1 oktober...
Het WebTeam
Bauke Moesker: wat belet "dienaren" in "het werk Gods" om vanuit Zijn liefde tegenover elke naaste eerlijk te willen zijn en oprecht? Dát is hier aan de orde!
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Hoeveel geld zou hier over de balk zijn gesmeten?

Bericht door willempower »

@ all
Op dit forum zitten ook wel slimme mensen , ik begrijp sommige dingen niet helemaal, of helemaal niet .
Het kerkje in Uithuizen is te duur en er komen er te weinig , maar op Malta kan wel voor 6 personen een kerkje komen en verbouwen , kost het niks dan .

Alleen al van de reis van Klene en Vis kon je al een kerk behouden in Uithuizen , maar ja zijn maar de offergelden die de leden van Uithuizen die ze verbrassen daar , en vrouw en kinderen van hun waren even leuk uit in Malta .

Hoe kan dit ?

Puur jat en steelwerk dus ?
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Diderot
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 15:38

Re: Hoeveel geld zou hier over de balk zijn gesmeten?

Bericht door Diderot »

willempower schreef:Op dit forum zitten ook wel slimme mensen , ik begrijp sommige dingen niet helemaal, of helemaal niet .
Het kerkje in Uithuizen is te duur en er komen er te weinig , maar op Malta kan wel voor 6 personen een kerkje komen en verbouwen , kost het niks dan .
De dichtstbijzijnde kerk voor Uithuizen is misschien 20 km verderop, de dichtstbijzijnde kerk voor Gwardamangia/Malta is... Tja. Ergens in Zuid-Italië of zo? Dat is uiteraard de reden waarom die gemeente wordt opengehouden. Overigens zie ik desondanks donkere wolken voor die gemeente, want dit kan voor mijn gevoel niet tientallen jaren zo doorgaan. Een oerkatholieke Maltezer is met geen tien paarden naar zulk een schlemielig kaleneterig verbouwd huiskamertje te sleuren, waar een volstrekt kale, oerprotestants aandoende woorddienst wordt gehouden. Op de lange termijn voorzie ik daarom desondanks sluiting van deze gemeente.
willempower schreef:Alleen al van de reis van Klene en Vis kon je al een kerk behouden in Uithuizen , maar ja zijn maar de offergelden die de leden van Uithuizen die ze verbrassen daar , en vrouw en kinderen van hun waren even leuk uit in Malta .
1. Ik weet niet of hun beider gezinnen mee waren. Dat is niet gebruikelijk en uit http://www.nak-nl.org/site/index/nederl ... -id-93.htm kan ik dat ook niet opmaken.
2a. Als PK en RV daar gezamenlijk waren (dus zonder 'aanhang') dan zal hun reis misschien EUR 2000 hebben gekost. Het is natuurlijk onzin om te beweren dat je van zulk een bedrag "een kerk [kunt] behouden in Uithuizen". Je kunt hem misschien een paar maanden langer openhouden, maar behouden? Nee.
2a. Als PK en RV hun gezinnen meehadden (nogmaals: wat mij onwaarschijnlijk acht) dan ga ik ervan uit dat de overige familieleden dat op eigen (privé-) kosten hebben gedaan. Bij mij zijn mensen namelijk onschuldig tot het tegendeel is bewezen...

Diderot.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Hoeveel geld zou hier over de balk zijn gesmeten?

Bericht door Jabob65 »

Toevallig hadden we het er gisteren nog over, hoe bizar het is wel niet is dat je vanuit Nederland als 'verlichte Christen' het ware evangelie denkt te gaan verkondigen in een ander land zijnde Malta waar 99% van de populatie behoort tot de Rooms-Katholieke Kerk, en we wisten van niets, in feite kwamen we niet verder dat 'wij living apostles' hadden..en de mensen maar uiterst vriendelijk reageren, dit omdat ze nu eenmaal afhankelijk zijn van het toerisme.

Aanleiding van onze mijmeringen was dat we wat oude brieven uit die tijd terug hadden gevonden, en daaruit bleek een zeer sterk wij/zij denken, er was zelfs een kaart waarop twee foto's waren geplakt, één foto was van een NAK interieur en een andere foto was van een RKK interieur, de begeleidende tekst was: 'What a difference!'.

Met andere woorden was de idee van de RKK: van buiten bont, van binnen stront.

En de visie over de eigen kerk was vanzelfsprekend precies tegenovergesteld: dit is de ware kerk, de kerk waar de Heilige Geest werkt.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hoeveel geld zou hier over de balk zijn gesmeten?

Bericht door Tosca »

@ll,
Tja, Wp heeft het enigszins overdreven. ‘Onze geliefde Opziener R.D.Vis Tevens Hoofd administratie der Nieuw Apostolische Kerk te Amersfoort was samen met “apostel” P.Klene op dienstreis naar de gemeente op Malta, volgens de NAK website ging het erom de Broeders en Zusters aldaar officieel in kennis te stellen dat Opziener R.D.Vis ook over de gemeente Malta is aangesteld als District voorganger. Oké, Dat wisten de Nieuw Apostolische geloofsbroeders en Zusters natuurlijk al wel, maar…Het was ook een aanleiding tot een leuk weekend reisje of niet dan?

De Nieuw Apostolische gemeenschap op Malta bestaat uit Ca. 10 leden aangevuld met de nodige vakantiegangers.

En Tja, de gemeente heeft reeds vele tienduizenden Euro’s gekost, de euro’s, die de vrijwilligers hebben uitgegeven niet meegerekend.

Volgens de NAK website bestaan er zelfs ‘’MALTA PRIESTERS” Priester Bert Kamminga (Delfzijl) behoord ook tot die groep. Vele Broeders en Zusters hebben de Nieuw Apostolische Kerk verlaten, door toedoen van Valse Ambtsbroeders. En daar zijn er heel veel van. Ik bedoel Ambt Broeders die uitsluitend uit zijn op eigen eer en roem.

En tot slot…Wie kan mij vertellen waar de Nieuw Apostolische Kerken op onze eigen eilanden zich bevinden?

Met vriendelijk groet, ook aan ‘Malta Priester’ Bert Kamminga. ;)

‘Tosca’
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Plaats reactie