Een ordinaire splitsing

Discussie over de door de kerleiding geproclameerde exclusiviteit
Plaats reactie
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Een ordinaire splitsing

Bericht door Jabob65 »

Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Een ordinaire splitsing

Bericht door BakEenEi »

[Bijgewerkt: 26-02-2013, 12.00 uur]
@Jabob65

"Een ordinaire splitsing... kun je ook anders benoemen." Het leek haast wel alsof op Nieuwjaarsdag in Herford de "VOC-mentaliteit" (!) toesloeg want stamapostel Leber was aardig op dreef met zijn krasse uitspraken: "Der Herr ist mit uns!" en "Der Herr ist doch an unserer Seite?!" Tegelijkertijd deed de gebezigde spierballentaal mij denken aan het derde couplet van lied 397 uit het NAK-gezangboek, "Mannen, vastberaden helden":
BakEenEi schreef:(...)
  • (...)

    3
    Mannen zoekt Hij, offervaardig,
    die niet lang met vlees en bloed
    zich beraden op hun daden;
    dat staalt noch geloof noch moed!
    Mannen zoekt Hij, die zichzelf zijn.
    Slechts met hen trekt Hij ten strijd'.
    God is met ons, wakk're strijders;
    Hij is trouw in eeuwigheid!
    God is met ons, wakk're strijders;
    Hij is trouw in eeuwigheid!

    (...)
(...)


Uit: Bericht door BakEenEi op "Za 06 Aug 2011, 15:32" in de thread "Tenzij... "
En dan te denken aan inmiddels "... über 120 Abspaltungen bzw. Trennungen von der Neuapostolischen Kirche bzw. Allgemeinen christlich apostolischen Mission." In dat licht bezien zijn de uitlatingen van de internationale bestuursvoorzitter van de Nieuw-Apostolische Kerk eerder choquerend te noemen dan bemoedigend:

Het randschrift "God zij met ons" op de Nederlandse twee-euromunt is feitelijk een zegenwens en komt een stuk bescheidener over!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Een ordinaire splitsing

Bericht door Jabob65 »

@BEE, het gaat allemaal om Waarheid en Gerechtigheid, en vanuit die basis ook om nederigheid, barmhartigheid en liefde.

Het is niet aan mij om normatief te zijn maar ik heb de indruk dat er op bovengenoemde vlakken nog winst te halen valt.
Plaats reactie