[Bijgewerkt: 11-12-2016, 14:30 uur]
Nachbarn kommen sich näher
Der künftige Kirchenbezirk umfasst neben Deutschland 42 weitere Länder, schwerpunktmäßig in West- und Südost-Europa, im Nahen Osten sowie in Nord- und Westafrika. 35 Apostel betreuen dort mit 21.000 weiteren Amtsträgern mehr als 5100 Gemeinden mit rund 570.000 Mitgliedern.
Damit steht binnen drei Jahren eine dritte Kirchenfusion an. Mitte 2016 waren die Norddeutschland und Mitteldeutschland in der neuen Gebietskirche Nord- und Ostdeutschland zusammengegangen. Und Ende dieses Jahres erhalten die beiden Nachbarn Cape und Südost-Afrika einen gemeinsamen Bezirksapostel, um im kommenden Jahr auch organisatorisch zur Gebietskirche „Afrika-Süd“ zusammenzuwachsen.
Bron: Artikel "
Nachbarkirchen wachsen 2018 zusammen" d.d. 04-12-2016, door Andreas Rother bij
nac.today
detlef.streich schreef:(...)
Als nächstes wäre BezAp Koberstein in zwei Jahren pensionsreif. Dessen Arbeitsfeld könnte BezAp Storck 2017 für seine verbleibenden 6 Arbeitsjahre übernehmen. Tätigkeitsbereiche:
Hessen/Rheinland-Pfalz/Saarland/ Benelux sowie Algerien, Ägypten, Belgien, Frankreich, Griechenland, Irak, Iran, Jordanien, Libanon, Luxemburg, Mali, Niger, Saudi-Arabien, Syrien, Türkei, Tunesien, Zypern, NRW, Albanien, Angola, Afghanistan, Armenien, Aserbaidschan, Französisch Guinea, Georgien, Guadeloupe, Kapverdische Inseln, Kosovo, Lettland, Litauen, Martinique, Niederlande, Osttimor, Portugal, Sao Tomé und Principé.
(...)
Uit: Bericht bij
Glaubensforum24 op "
06.12.2016, 16:41" in de thread "
Veränderungen in der Gebietskirche Hessen/Rheinland-Pfalz II".
@all
Bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, waarvan het bestuur drie leden telt (districtsapostel, apostel, opziener), is Rainer Storck de bestuursvoorzitter. Dit kerkgenootschap moet tevens naar behoren worden bestuurd als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Echter, het is genoegzaam bekend dat Rainer Storck de Nederlandse taal niet machtig is. Desondanks heeft hij dit bijzondere voorzitterschap aanvaard, evenals een toenemend groot aantal nevenfuncties. Zie boven.
Toen het door zijn ordinatie in oktober 2012 tot "districtsapostelhelper" duidelijk werd dat Rainer Storck districtsapostel Armin Brinkmann in februari 2014 zou opvolgen, werd dat nieuws in Nordrhein-Westfalen enthousiast begroet. Men had er daar vertrouwen in! Dat stelde mij enigszins gerust want het doen en laten van Armin Brinkmann, ook in Nederland, had bij mij alleen maar steeds meer wantrouwen ingeboezemd. Het stuitte mij tegen de borst met welke methoden hij critici intimideerde, terwijl het in februari 2012 uitkwam dat hijzelf in zee was gegaan met criminelen, die de kerk in Nordrhein-Westfalen al in 2007 voor 10 miljoen euro hadden bestolen. Geen wonder, althans bij nader inzien, dat Armin Brinkmann al meteen na diens aantreden in Nederland, in 2011, zo venijnig optrad tegen Bauke Moesker en Ronald Rohn. Ook "thuis" kende Brinkmann geen genade.
Tobias Mai en
Franz-Christian Schlangen kregen zonder pardon een proces aan hun broek. Ongetwijfeld was het onder kerkelijke ambtsdragers de
kadaverdiscipline geweest waardoor niemand betrokkene van diens juridische exercities had weerhouden. Door het enthousiasme voor Rainer Storck kreeg ik de stille hoop dat een aantal pijndossiers zou worden gesloten alvorens hij de nieuwe districtsapostel zou zijn.
Het was een ijdele hoop. Al snel bleek ook Rainer Storck een man te zijn met
twee gezichten. Mooie woorden, maar ondertussen consequent de harde lijn volgend.
Wat ik wil zeggen, is: indien zielenherders te veel hooi op de vork nemen, zoals de Nieuw-Apostolische Kerk het ze ongelimiteerd toestaat, zullen al te gemakkelijk anderen het moeten ontgelden. Niet alleen critici of andersdenkenden, maar mogelijk ook naaste medewerkers en gezinsleden. Ik vind dit volstrekt onaanvaardbaar.
Groet,
TjerkB