sila.nl en het ledenaantal NAK NL 2015

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Plaats reactie
zefyr

sila.nl en het ledenaantal NAK NL 2015

Bericht door zefyr »

@allen,

Jaarlijks publiceert http://sila.nl/index.html het ledenaantal van de aangesloten kerkgenootschappen, waaronder de NAK NL. Meestal begin/medio van het jaar. Tot heden blijft de publicatie van het ledenaantal over 2015 achterwege...

http://sila.nl/5-Pages/01-Aantallen2014.html

De heer D. Breekveldt is directeur van sila en is nieuw-apostolisch en is/was voorganger van de NAK Nijmegen.
zefyr

Re: sila.nl en het ledenaantal NAK NL 2015

Bericht door zefyr »

@allen,

Onlangs publiceerde sila.nl het ledenaantal van o.a. de NAK NL in 2015. Voor nadere informatie verwijs ik naar onderstaande link.

http://sila.nl/5-Pages/01-Aantallen2015.html

Langzaam, maar gestaag loopt de nieuw-apostolische 'luchtballon' leeg, evenals de andere kerkelijke 'luchtballonnen'.
Levi

Bericht door Levi »

@Zefyr,

Zo, het leger wordt ook steeds leger!
50% terugval in leden.

Volgens mij loopt de administratie van de NAK Nl jaaaaaren achter.
Vroeger moest je achter 'slapende' leden aan om ze uitgeschreven te krijgen.
Tegenwoordig laten ze het bestand in stand voor de RVK.
Kortom, Dick Breekveldt, voorganger van Nijmegen, en bestuurder van SILA, heeft
duidelijk instructies gekregen.

Groet,
Levi
TjerkB

Bericht door TjerkB »

zefyr schreef:@allen,

Onlangs publiceerde sila.nl het ledenaantal van o.a. de NAK NL in 2015. Voor nadere informatie verwijs ik naar onderstaande link.

http://sila.nl/5-Pages/01-Aantallen2015.html

Langzaam, maar gestaag loopt de nieuw-apostolische 'luchtballon' leeg, evenals de andere kerkelijke 'luchtballonnen'.

Bron: Bericht op "Vr 23 Dec 2016, 12:43"
@zefyr

Het aantal bij SILA geregistreerden per ultimo 2015 wijkt sterk af van het ledental volgens de "Mitgliederstatistik" in het "Jahresbericht 2015" (pag. 31): na veel vijven en zessen meent districtsapostel Storck in Nederland 10.768 schaapjes op het droge te hebben, maar voorganger Breekveldt komt nu op zijn elf­en­der­tig­st op 9.655:
TjerkB schreef:(...)
Toch heeft ook hier elk nadeel zijn voordeel want ten opzichte van het ledental per 31-12-2014 was er in 2015 een opzienbarende groei van maar liefst 9,4%

(...)

Uit: Bericht op "Ma 28 Nov 2016, 16:30" in de thread "bezoek kerkdienst op woensdagavond - zwartekousenkerken"
Geen stijging derhalve van 9,4% maar een daling van 2%, waarbij ik mij trouwens nog afvraag of de districtsapostel zijn schapen op Aruba of in België is kwijtgeraakt.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi

Bericht door Levi »

@Tjerk,

Waar was tijdens het bezoek van JLS in Nederland opziener Vis?
Ziek, zwak, misselijk?
Wie weet het?

Groet,
Levi
TjerkB

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:(...)
Waar was tijdens het bezoek van JLS in Nederland opziener Vis?
Ziek, zwak, misselijk?
Wie weet het?

(...)

Uit: Bericht op "Zo 25 Dec 2016, 09:28"
@Levi

Uiteraard is het van betrokkene bekend dat hij talrijke functies heeft aanvaard. Zie de onderstaande forumbijdrage uit 2011:
Redactie schreef:(...)
In telefoongesprekken tegen het einde van de middag en aan het begin van de avond met de districtsevangelist Ruud Vis, tevens
  • adviseur van "Het bestuur" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
  • lid van de door apostel Peter Klene voorgezeten onderzoekscommissie ad hoc, bijgenaamd "Raad van Toezicht"
  • lid van "De landelijke vergadering" bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
  • bestuurslid van de "Beheerstichting Alpha & Omega"
  • bestuurslid van de "NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V."
  • bestuurslid van de "Beheerstichting A&DN"
  • indirect bestuurslid bij "Residence Eimersstaete B.V."
  • indirect bestuurslid bij "A&DN Vastgoed Holding B.V."
  • indirect bestuurslid bij "A&DN Vastgoed Onderhoud B.V."
  • indirect bestuurslid bij "A&DN Vastgoed Project B.V."
  • indirect bestuurslid bij "A&DN Woon Zorg Management B.V."
  • indirect bestuurslid bij "Eimersstaete Woon Zorg Exploitatie B.V."
  • kantoormedewerker op het bureau van de Centrale Administratie van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
... werd aan Het WebTeam in de persoon van Bauke Moesker desgevraagd meegedeeld met betrekking tot de conservatoire beslagen vanwege schadeclaims van de vorig jaar geschorste en later ontslagen projectleider Ronald Rohn, dat de meeste van deze beslagen inmiddels op aanwijzing van de rechter zijn opgeheven. Voorts merkte de districtsevangelist op dat het beslag op de kerk in Hilversum door broeder Rohn stellig bedoeld was geweest om "Het bestuur" te pesten.

Een aanvullende spontane mededeling van de districtsevangelist Ruud Vis betrof diens recente aanstelling bij de kerk na onlangs het gedwongen ontslag van een tweede medewerker. Uit hoofde van deze aanstelling zouden nu in de boekhouding alle financiële mutaties bij hem persoonlijk de revue passeren.

(...)

Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "Di 22 Nov 2011, 23:00", in de thread "WebTeam in spoedzitting bijeen ivm nieuws mbt Der Fall Rohn"
Naderhand zag ik dat daaraan ten minste één functie moet worden toegevoegd:
Verder neem ik aan dat het lidmaatschap van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland bij de Raad van Kerken in Nederland een extra bestuursfunctie meebracht.

Daarnaast loopt er vanwege de asbestzaak, waarin betrokkene figureert, een strafrechtelijk onderzoek en is hij actief in de loopgravenoorlog tegen broeder Rohn.

Ook zal de gestage uitstroom van aangesloten leden bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, jaarlijks circa twee van elke honderd, tijd en aandacht vergen:
TjerkB schreef:(...)
  • Jezus zei: ‘Hoed mijn schapen,’ [17] en voor de derde maal vroeg hij hem: ‘Simon, zoon van Johannes, houd je van me?’ Petrus werd verdrietig omdat hij voor de derde keer vroeg of hij van hem hield. Hij zei: ‘Heer, u weet alles, u weet toch dat ik van u houd.’ Jezus zei: ‘Weid mijn schapen.

Uit: Johannes 21 (NBV)

Neeg'nen-negentig schapen lagen reeds op de hemelweide,
    één was de kudde zo ver ontvlucht,
    de herder kon 't niet meer leiden;
    ver weg, ver weg op wegen koud en ruw,
    ver weg van des herders zaal'ge wei,
    ver weg van des herders zaal'ge wei.

Bron: NAK-koorboek, eerste couplet van lied 197
(...)

Uit: Bericht op "Di 04 Feb 2014, 12:58" in de thread "Teken van leven..."
Zie ook het bericht op "Ma 26 Okt 2015, 20:49" in de thread "Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!"
Aan de andere kant; met (of zon­der) ver­lof af­we­zig kan vele redenen hebben, zoals...
  • Afbeelding
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”