Beste Districtsvoorganger ,
Tja, in de achterliggende jaren is het pijnlijk duidelijk geworden dat een eenvoudige broeder, maar ook zusters, in de Nieuw-Apostolische Kerk wel veel plichten, geboden en verboden hebben, maar géén rechten.
Een klein groepje kerkleiders zijn in staat om op dictatoriale wijze heel veel mensen in bedwang te houden. Ook in het onder druk zetten van oprechte gelovigen is men goed. Want als het je niet aan staat, dan pesten we je toch wel weg? Niet dan? Zie bijlage "Concentratie kamp van Apostel Sepers".
En als je weg bent, dan gaan we je verder isoleren. Je kan op geen enkele manier meer in contact komen via kanalen waar men zelf wel gebruik van maakt. En als het kan dan reageren we op vragen van broeders en zusters met een opmerking met: ja ja, het is niet makkelijk, of ik heb met de broeder Moesker van doen, maar hij is niet voor rede vatbaar, of we wachten de rechtsgang af. En zo gaat het maar door. Want ja, U hebt toch God aan uw kant? En vergeet die niet: "er zijn bijna geen getuigen meer over die kunnen bevestigen wat Stamapostel Bischoff heeft gezegd".
Voor alles lijkt er een antwoord te zijn en met een partijtje leugens lukt dat ook, tot nu. NU komt de vraag: hoe zit het met de controle binnen de Nieuw-Apostolische Kerk. Hoe is dit controle orgaan ingericht? Is het er wel en functioneert het dan ook? Weten gelovigen zich veilig? Gaat men verantwoord om met het geld.
Fraudeert u niet? Fraudeert de accountant van de kerk niet?
Tja, U, als lid van de Landelijke Vergadering bent u een belangrijk controle orgaan. Op u moeten broeders en zusters die have en goed geven, hun zegen op het huwelijk krijgen, hun kinderen laten dopen, hun geliefden laten begraven met de door u uitgesproken zegen, kunnen vertrouwen. En U bent toch te vertrouwen? Ja toch?
Nou ik denk het niet. U zwijgt! U hebt een pact gesloten en beroept zich op foute richtlijnen zoals zo mooi geschreven staat in uw leidraad"Aan iedere ambtsdrager van de Nieuw-Apostolische Kerk is zwijgplicht opgelegd. Deze omvat alle informaties en voorvallen waarvan hij in het kader van zijn kerkelijke en ziezorglijke werkzaamheid op de hoogte is. Deze zwijgplicht is niet begrensd in tijdsduur en geldt dus ook nog wanneer de actieve ambtsperiode beëindigd is.".
Redt u het daarmee?
Natuurlijk wel voor alle zaken die in de kerk spelen. Daar zijn toch geen bewijzen? Je mag geen aantekeningen maken tijdens de dienst. Je mag geen foto maken want anders wordt je aangepakt. En als je zelf op internet wat zegt dan sturen we een bloedhond uit de advocatuur op je af. Hoe dan ook bij al dat soort zaken krijgen jullie ons wel. Zie brief Advocaat de Lange aan B. Moesker.
En iedereen die terechte opmerkingen heeft, maar die u niet passen worden gewoon net zo lang getreiterd en geïsoleerd en voor gek verklaard tot men ziek wordt. En als het dan zover is, tja dan hebt u met de zieke van doen. Niet dat u er wat aan doet? Nee, u hebt er mee van doen. Het is toch zo erg dat men het over zich zelf afroept? Zie de brief van Tj. B..
Nu de Stamapostel onterecht eervol in de rust gaat, is de tijd gekomen. Ik stel dat de Stamapostel onzuiver heeft gehandeld en handeld. Ik stel verder dat de Stamapostel bewust iedere controle mogelijkheid heeft uitgesloten, waardoor nu weer in Duitsland in grote gemeenschappen zeer veel onrust is ontstaan. De machteloze broeders en zusters worden door machtsfiguren zoals Districtsapostel Brinkmann uitgespeeld en kapot gemaakt. Juister zou zijn dat deze grootverliezer zijn ambt wordt ontnomen.
Nu heb ik een paar vragen voor u, U als Districtsvoorganger, maar ook als gewone broeder, ook als Lid van de Landelijke vergadering en als laatste in uw bedrijfsmatige functie.
- 1. Bestaat er een onafhankelijk orgaan binnen de Nieuw-Apostolische Kerk?
2. Is er plaats waar broeders en zusters met hun eventuele zorgen terecht kunnen, zonder dat men uit wordt gespeeld en het uiteindelijk altijd moet afleggen tegen een Districtsapostel, die in ons geval ook nog eens lang over de houdbaarheidsdatum heen is. Zie de publicatie over Brinkmann / 10 miljoen.
3. Op welke manier hebt u gereageerd naar de Stamapostel toen hij Districtsapostel Brinkmann in strijd met alle richtlijnen en statuten aan liet blijven?
4. Wat zegt u hiervan? Is hier sprake van een onbesproken levenswandel en is de zegen van Brinkmann de zegen van God?
5. Is uw werkgever op de hoogte van uw bevoegdheden binnen de Kerk, die de kerkelijke en zielzorg overstijgen?
6. Heeft u in het ambt zijnde steeds de jaarstukken gezien, kunnen beoordelen en na bespreking voor akkoord getekend?
7. Weet u dat u daarmee dan hebt gefraudeerd?
Ik beschuldig u, Districtsdienaar , hierbij dus van fraude.
Ik ontvang uw antwoorden graag binnen 24 uur. Daarna doe ik verder aangifte tegen u persoonlijk en ik stuur een brief om een verklaring aan uw werkgever als u deze hebt, met deze brief met bijlagen er aan toegevoegd.
Als bijlagen voeg ik verder "Der Fall Rohn" en de overige publicaties op Glaubenskultur toe en ik wil ook nog even opheldering van Oudste Nico Klene en Opziener Ruud Vis of het terecht is wat broeder Koch over de Opziener, de Oudste en de Apostel schrijft of dat broeder Koch hier liegt. Ook leg ik de vraag aan Apostel Klene voor of hij inderdaad achterbaks heeft opgetreden of niet.
Een afschrift gaat aan:
- - Raad van Kerken
- Trouw / heer Drost
- FIOD
- ANBI
- Glaubenskultur
- Dagblad van het Noorden
- Tuchtraad voor accountants
- Overige belanghebbenden
Het afscheid van onze Stamapostel Leber zal de start zijn van een nieuw begin! Ik hoop met mijn brief een aanzet te geven voor overleg tussen broeders en zusters in Nederland met die in Duitsland en verder waar dan ook. Voor "zwijgplicht enge mensen" is geen plek! Transparant dat verdient onze Nieuw-Apostolische Kerk.
Mag ik van u vernemen.
Met vriendelijke groet,
Bauke Moesker