NAK kerkleden geschokt door feiten uit het verleden

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Plaats reactie
ZwartSchaap

NAK kerkleden geschokt door feiten uit het verleden

Bericht door ZwartSchaap »

Sinds eind jaren 90 is middels het internet veel gepubliceerd op websites over de Nieuw- Apostolische geschiedenis.
Vrijwel ieder gezin beschikt sinds jaren over een computer en velen hebben de weg gevonden naar kritische Apostolische
websites.
De verschillende sites hebben voortdurend gepubliceerd over de duistere perioden van de NAK.
Bij het lezen op de bedoelde websites hebben velen moeten vaststellen dat de werkelijkheid
van het verleden een geheel andere is als wat men had gelezen en gehoord van de kerkleiding.
Velen zijn geschokt hierdoor en kwamen op afstand te staan of lieten zich uit het kerkregister schrappen.
De houding van de kerkleiding gedurende de periode 1933-1945 is nooit afgewerkt en is onwaarachtig behandeld.
De dogmatische boodschap van St. Ap. Bischoff 1951 tot 1960 is er bij de gemeenteleden in geramd en als kerkleer uitgedragen.
Na het overlijden van Bischoff in Juli 1960, stelde de kerkleiding zonder enige twijfel dat God zijn plan had veranderd.
Dat meerdere Apostelen die gedurende de boodschaptijd uit hun ambt zijn gezet en de kerken niet meer mochten
betreden bleef in nevelen gehuld en werden als valse dienstknechten afgeschilderd.
Terwijl de kerkleiding reeds meermaals heeft toegezegd de verschillende perioden waaronder ook de NAK in de DDR tijd
is daar vrijwel niet aan voldaan.
Ook de hoogste ambtsdragers/Apostelen en hun vrouwen zijn eveneens geschrokken van documenten en artikelen op het internet.
De huidige St. Ap Schneider fungeert regelmatig als brandweerman als hij weer eens zegt " WIJ HEBBEN NIETS TE VERBERGEN "
De duistere rol van D. Apostel Fritz Bischoff gedurende vele jaren is inmiddels ook bij zijn dochter Barbara Leber-Bischoff doorgedrongen.
Onlangs heeft ze de uitspraak gedaan zich volledig van haar vader los te maken en ze schaamt zich voor zijn verleden.
Mogelijk is dit gegeven een aanleiding voor St.Ap Schneider zich nog eens met de geschiedenis bezig te houden.
TjerkB

Re: NAK kerkleden geschokt door feiten uit het verleden

Bericht door TjerkB »

ZwartSchaap schreef: ↑vr 24 dec 2021, 12:07(...)
De duistere rol van D. Apostel Fritz Bischoff gedurende vele jaren is inmiddels ook bij zijn dochter Barbara Leber-Bischoff doorgedrongen.
Onlangs heeft ze de uitspraak gedaan zich volledig van haar vader los te maken en ze schaamt zich voor zijn verleden.

(...)

@Beminde gelovigen

In 1970 reflecteerde Godfried Bomans als volgt met afgrijzen op diens roomse roots...
Het avondgebed voor kinderen, dat knielend voor het bed werd opgezegd, bestond uit een aantal woorden, die door een anoniem prelaat bedacht waren. Ik weet er nog flarden van.
  • Met vermorzeld hart, o Heer, werp ik mij voor mijn legerstede terneder, in het ootmoedig besef mijner tekortkomingen . . . ik heb u beledigd in woord en daad, in gedachten en begeerten . . . waar zoude ik zijn, o Heer, indien Gij mij berechtte naar de maatstaf uwer rechtvaardigheid? Verwissel, zo bid ik u, de roede uwer verbolgenheid voor de palmtak uwer genade . . .

Bron: ISBN 90 263 0136 7

Zo werden zelfs kinderen geïntimideerd, geïmpregneerd, op afstand gehouden van de Liefde bij de goede Herder! Geestelijk misbruikt derhalve. Maar de Satan deed niet alleen Rome aan; ook elders manifesteerden zich kerkvorsten die per saldo meer duisternis verspreidden dan Zíjn licht!

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”