Apostolisch Genootschap - clubblad De Stroom verlegt de stroom

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Plaats reactie
zefyr

Apostolisch Genootschap - clubblad De Stroom verlegt de stroom

Bericht door zefyr »

@allen,

Leven is verandering. Aan Heraclitus zijn de woorden 'panta rhei', gelatiniseerd (Grieks: πάντα ῥεῖ), toegeschreven. Vrij vertaald: alles stroomt en bijgevolg blijft niets hetzelfde. Dit gevleugelde gezegde is in het Apostolisch Genootschap tot op grote hoogte gecultiveerd - tot in ijle sferen. Zodanig dat je acuut een zuurstoffles nodig hebt.

De naam van het clubblad van het Apostolisch Genootschap is in de afgelopen decennia een aantal malen gewijzigd: De Weekbrief, Het Maandblad en De Stroom (en Vandaag met als doelgroep niet-leden). De nomenklatoera van het Apostolisch Genootschap heeft recentelijk kenbaar gemaakt, dat de huidige opzet en bladformule van De Stroom (frequentie: ongeveer drie of vier edities per jaar) vanaf deze zomer zal worden beëindigd. Het komt erop neer, dat voor (gast)leden een katern (vier of acht pagina's) aan het bestaande tijdschrift Vandaag zal worden toegevoegd met informatie over de organisatie van het Apostolisch Genootschap. Uiteraard zal een nieuwe titel het clubblad sieren. Suggesties zijn welkom - beweert de nomenklatoera.

https://www.apgen.nl/landingspaginas/pr ... de-stroom/
Alexander

Re: Apostolisch Genootschap - clubblad De Stroom verlegt de stroom

Bericht door Alexander »

@zefyr en anderen,

Dat De Stroom wordt stopgezet is mij nieuw. Wat mij opvalt is dat er geen enkele reden daarvoor wordt genoemd. Typisch apgen….

Vandaag is het dure reclameblaadje voor de Iederal-club. Iederal organiseert allerlei evenement zoals een lichtpuntjesreis, een vollemaanwandeling en bosbaden. Evenementen zonder link het met apostolische gedachtegoed. Het is het doodgeboren kindje uit de club waar men de hoop op heeft gevestigd als over 10 jaar de club geen actieve leden meer heeft. Dat is impliciet de koers die gevaren wordt, zonder daar overigens helder over te zijn. Als er gebouwen verbouwd worden, moeten het multifunctionele gebouwen worden die geschikt zijn voor - jawel - Iederal.

Met een katern voor (gast)leden probeert men waarschijnlijk nieuwe leden te werven. Tevergeefs als je mijn vraagt…
Ik schat in dat bestaande leden zich niet in Iederal herkennen. Mijn moeder gooide het altijd direct weg. Zij prikte door deze bagger heen.
Alexander
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”