Levi schreef:(...)
Inhoeverre is de inhoud van de berichtgeving gebaseerd op feiten en/of aannames?
(...)
@Levi
@all
Eigenlijk is dit vanzelf een vraag voor de redactie bij
Glaubenskultur-Magazine, waar men trouwens na 20 jaar "hart voor de zaak" een naam hoog heeft te houden:
- Über uns
glaubenskultur ist seit 1996 ein Webmagazin für Freunde und Gönner der Neuapostolischen Kirche. Es ging aus einem 1991 gegründeten Jugendprojekt der damaligen neuapostolischen Kirchenbezirke Heilbronn (Baden-Württemberg) hervor.
Inzwischen ist es mit über 1.000 registrierten Lesern und einer weit darüber hinaus gehenden Reichweite das älteste und eines der größten Nachrichtenmagazine rund um diese, 350.000 Mitglieder in Deutschland zählende, christliche Gemeinschaft.
Herausgeber ist Michael Koch, geb. 1973 in Heilbronn. Er lebt und arbeitet seit 2002 in Wuppertal (Nordrhein-Westfalen) und ist Mitglied der neuapostolischen Gemeinde Wuppertal-Barmen.
Das verlegerische Motiv ist die konstruktiv-kritische Begleitung der Kirche, vorwiegend im westeuropäischen Raum. Die Redaktion arbeitet unabhänig und finanziell selbstständig.
Bron:
http://www.glaubenskultur.de/index.php?/ueberuns.html
Werkelijk, Ik heb vaak gedacht: had de internationale kerkleiding maar de visie van één man zoals Michael Koch. De Nieuw-Apostolische Kerk heeft geen grotere fan dan hij!! Zie bijvoorbeeld ook mijn bericht op "
Ma 20 Jan 2014, 13:02" in de thread "Geen woorden maar daden".
De nieuw-apostolische geloofspraktijk kenmerkt zich erdoor dat kerkelijke ambtsdragers in woord en geschrift weten te imponeren. Als dit "welluidende proza of vocaal" daarna verstomt en het in het kader van "NAK-Metterdaad" geen kracht wordt bijgezet, legt Michael Koch uit wat feitelijk
gebakken lucht is. Wij kennen allemaal het sprookje van Hans Christian Andersen, "
Kejserens nye klæder" ...
In het sprookje De Nieuwe Kleren van de Keizer brengen twee slimme rondreizende bedriegers een bezoek aan het paleis van een uitermate ijdele Keizer. Ze doen zich voor als de beste kleermakers die er zijn, die voor de vorst de mooiste kleding van de meest bijzondere stof op de wereld kunnen weven: een stof die zelfs zo fraai en speciaal is, dat die onzichtbaar is voor de dommen of hij die niet geschikt is voor zijn werk.
De altijd naar mooiere kleding hongerende keizer laat zich overhalen de bedriegers te ontvangen en op meesterlijke wijze weten zij hem te overtuigen deze stof voor hem te mogen verwerken tot keizerlijke kleding. Uiteraard tegen een vorstelijke beloning.
De "kleermakers" gaan in het paleis aan de slag. Natuurlijk kunnen ook de spionerende ministers van de keizer de stof en kleding niet zien, maar uit angst gezichtsverlies te leiden als dommerik of ongeschikt figuur, informeren ze de keizer over de wondermooie kledij die onder de handen van het tweetal ontstaat.
Wanneer de kleding eindelijk klaar is ziet de keizer de kleding zelf net zo goed niet, maar ook hij is bang om als dom of ongeschikt gezien te worden. Hij laat zich door de bedriegers met alle egards kleden in de niet bestaande kledij. Volledig naakt gaat de keizer dan ook ten parade voor zijn volk, om hen allen te laten zien hoe mooi zijn nieuwe kostuum wel niet geworden is. Het volk houdt de adem in, en niemand durft iets te zeggen over hun naakt paraderende trotse keizer.
Tot een klein kind in alle onschuld roept: "Maar hij heeft helemaal niets aan!". Vanuit het publiek vindt deze uitspraak dan toch weerklank, waarna het hele volk in lachen uitbarst om hun ijdele, domme keizer die zich zo heeft laten bedriegen. De slimme kleermakers zijn er natuurlijk al lang vandoor, en de keizer is lelijk in zijn hemd gezet!
Terwijl wij in de Nieuw-Apostolische Kerk een vergelijkende realiteit zien opkomen, groeit als het ware het kind in dat sprookje op en het wordt volwassen. Opnieuw kijkt het onbevangen om zich heen. Aangenaam kennis met u te maken, uitgever van
Glaubenskultur-Magazine...
Wat ik bedoel, is: het handelsmerk van Michael Koch is "fair play". Ik zou wensen dat wij dat ook konden zeggen van bestuursleden bij de Nieuw-Apostolische Kerk.
Groet,
TjerkB