Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

NAK-bestuur solt na miljoenenverliezen met gezondheid kerkgangers en wijkbewoners
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: John Clarence Berendsen (Assen) - facebook AH

Bericht door TjerkB »

zefyr schreef:(...)
Als beheerder van het facebookaccount Apostolische Heiligdommen heeft John Clarence Berendsen het volste recht bijdragen of reacties te verwijderen. Hij bepaalt zelf de gedragslijn, ongeacht de vraag of de huisregels wel of niet zijn bekend gemaakt. Dit is toch een heel basaal beginsel?! Het is te idioot voor woorden dat daarover een discussie moet worden gevoerd. Punt.

(...)


Uit: Bericht op "Za 09 Jul 2016, 15:58"
@zefyr
@all

Natuurlijk, dat is zo. Vrijheid, blijheid. "Het helpt als we ons bij de feiten houden", was zuiver de gedachte die opkwam, gevolg gevend aan de uitnodiging tot het schrijven van de reactie die als irrelevant verdween, hoewel deze iets vertelde over de reden waarom de levende have wegvlucht van de gekoesterde heiligdommen.

Onverminderd existeert de Nieuw-Apostolische Kerk bij de gratie van onwetenden... Ondertussen voltrekt zich door oppervlakkigheid en onverschilligheid, zelfs "in het midden der gemeenschap" (vgl. lied 610, NAK-koorboek), een proces van "Globalisierung der Gleichgültigkeit", zoals paus Franciscus het al meermalen typeerde. Wat aan die "Gleichgültigkeit" bijdraagt, is volgens mij (bij de sociale media) óók als de diepgang in de communicatie min of meer verdampt doordat "vrienden" zich in hun onderlinge betrekkingen ongemerkt verliezen in oneliners. In de onderhavige asbestkwestie lijken mij zulke onliners een slag in het gezicht van slachtoffers.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 657
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door zefyr »

@TjerkB

Ogenschijnlijk lijkt het onschuldig 'slechts' de feiten op te sommen, maar ondertussen is het voor menigeen (in de NAK) verwarrend en verstoort het de (innerlijke) rust (in een gemeenschap). Het is veelal te pijnlijk. Het is voor mij veelzeggend hoe men in de NAK reageert op verontrustende feiten en omstandigheden. Doorgaans houdt men er niet van uit balans te worden gebracht. Bovendien wordt men dan gedwongen na te denken. Dit laatste staat niet bovenaan op de lijst van wensen respectievelijk eisen, waaraan nieuw-apostolischen moeten voldoen - vanuit het oogpunt van de kerkleiding. Verdringing is de ultieme uitweg - naar de afgrond. Decennialang is erop gehamerd 'slechts' de zegendragers na te volgen - onvoorwaardelijk en zonder enige reserve en terughoudendheid. Tegen deze achtergrond kun je niet verwachten, dat men in de NAK kritisch nadenkt en navenant handelt en reageert. Dan resteert 'slechts' nog een slavenmoraal (Nietzsche).

Ik ben benieuwd hoeveel gemeenteleden van de NAK Utrecht/Nieuwegein, die misschien in aanraking zijn gekomen met asbest, inmiddels een dossier hebben opgebouwd (via een advocaat/jurist die zaken als letselschade behandelen). Mag ik eens raden? Nihil. Ondanks het feit, dat zulke gemeenteleden slachtoffer zijn van een onverantwoordelijk en schandalig kerkbeleid, zijn ze ook te stom om voor de duivel te dansen, want ze hebben hun verantwoordelijkheid voor zichzelf en voor hun naasten niet genomen. Ieder mens draagt immers verantwoordelijkheid. Als je je daar niet van bewust bent, heb je je (mede)menselijkheid afgelegd. Punt.
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door willempower »

@zefyr
Het is de keus procederen tegen de sekte en dan word je uit de kerk gezet of je doet niks en krijgt dan misschien een ambt.
Aangezien deze mensen gek zijn kiezen ze voor het laatste .
Ze worden echt onder druk gezet om niets te doen en niet zo een klein beetje ook .
Zou de sekte weer veel geld kosten als ze letsel schade zouden claimen .
Als ze er aan sterven dan maakt het deze sekte niks , dan komen ze in de hemel .

En die JCB heeft dus ook een dubbele geest , zondags haleluja en op andere gebieden mag hij wel kritiek hebben , aardse dingen .
Ik heb het en ander nagetrokken over zijn verleden .
Maar niet op zijn kerkie stel je voor, dan ben je niet kritisch maar sta je in de navolging van Klene en zooi .

Wat een schandalen spelen er zich af binnen deze sekte en stapelt zich maar op .
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door Levi »

Tjerk,

Is er nieuws te melden omtrent de Asbestzaak?

Groet,
Levi
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door willempower »

@ Levi
Er broeit wat kan ik melden .
En men wil de leden die hielpen een lijdensweg bezorgen , net als Jezus .De weg naar de hemel is geopend .
Ze kwijnen weg tot de tragische dood erop volgt , de familie en kinderen achterlatend .
Kleine Klene wil een voorbeeld stellen en doet er nonchalant over stelt niks voor dat asbest .
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:(...)
Is er nieuws te melden omtrent de Asbestzaak?

(...)


Uit: Bericht op "Ma 01 Aug 2016, 15:52"
@Levi
@all

Hoewel intussen natuurlijk de komkommertijd aanbrak, zijn er nog altijd diverse ontwikkelingen gaande. Het is trouwens best een gecompliceerde aangelegenheid. In de gauwigheid kom ik al op vijf ministeries die op enigerlei wijze bij de zaak betrokken zijn: Binnenlandse Zaken, Financiën, Infrastructuur en Milieu, Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Veiligheid en Justitie. Daarnaast weet ik van vrijwilligers, omwonenden én van de pers dat men het er niet bij zal laten zitten. Ook zelf ben ik "wind en weder dienende" (zand en asbest stuiven mij bij wijze van spreken -door toedoen van het kerkbestuur dat naar buiten toe in alle talen zwijgt- in de ogen) nog het een en ander aan het uitpluizen (zie mijn bericht van "Vr 24 Jun 2016, 15:57"), maar ja, anders dan kennelijk soms het geval is met het geld; de ontbrekende informatie ligt niet voor het oprapen. Speurders en spoorzoekers zullen er dus -onder het Pokémon vangen- op eigen gelegenheid achteraan moeten!

Groet,
TjerkB


N.B. Bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Amersfoort zit volgens kenners een PokéStop en bij de Gemeente van Apostolische Christenen in Zeist een heuse Poké'Jim...
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door Levi »

@Tjerk
N.B. Bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Amersfoort zit volgens kenners een PokéStop en bij de Gemeente van Apostolische Christenen in Zeist een heuse Poké'Jim...
Kleine correctie. Op de CA zit een Pokéraar!

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door TjerkB »

  • Volgens de heer Van Blommestein stuurde de burgemeester naar het kerkbestuur een brief waarin met klem wordt verzocht de zorgplicht waar te maken die men heeft voor de ingeschakelde vrijwillige klussers.
Bron: PEN.nl d.d. 18-05-2016: Asbest verwijderen De Bron loopt in de papieren
Zie ook het bericht op "Wo 18 Mei 2016, 10:34" in de thread "Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!"
@all

Ter info...
  • Afbeelding
Zou er al iets van terechtgekomen zijn? Ik vrees van niet.

  • Artikel 658 BW
    1. De werkgever is verplicht de lokalen, werktuigen en gereedschappen waarin of waarmee hij de arbeid doet verrichten, op zodanige wijze in te richten en te onderhouden alsmede voor het verrichten van de arbeid zodanige maatregelen te treffen en aanwijzingen te verstrekken als redelijkerwijs nodig is om te voorkomen dat de werknemer in de uitoefening van zijn werkzaamheden schade lijdt.
    2. De werkgever is jegens de werknemer aansprakelijk voor de schade die de werknemer in de uitoefening van zijn werkzaamheden lijdt, tenzij hij aantoont dat hij de in lid 1 genoemde verplichtingen is nagekomen of dat de schade in belangrijke mate het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de werknemer.
    3. Van de leden 1 en 2 en van hetgeen titel 3 van Boek 6, bepaalt over de aansprakelijkheid van de werkgever kan niet ten nadele van de werknemer worden afgeweken.
    4. Hij die in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf arbeid laat verrichten door een persoon met wie hij geen arbeidsovereenkomst heeft, is overeenkomstig de leden 1 tot en met 3 aansprakelijk voor de schade die deze persoon in de uitoefening van zijn werkzaamheden lijdt. De kantonrechter is bevoegd kennis te nemen van vorderingen op grond van de eerste zin van dit lid.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door TjerkB »

@all

Uit een mij voorliggende getuigenverklaring:
  • (...)

    Mijn vrouw en ik waren ooggetuigen van de illegale sloop van de asbesthoudende platen.

    Wij hebben argeloos en verbaasd gekeken hoe de slopers de platen lostrokken en

    naar beneden gooiden om ze vervolgens in zakken te stoppen.

    Het stof waaide alle kanten uit.

    We hadden toen geen idee dat het om asbesthoudend materiaal ging.

    E.e.a. houdt ook in dat we potentiële asbestkanker slachtoffers zijn.


    (...)
Zie ook het bericht op "Do 07 Jul 2016, 23:25".

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: Asbestzaak kerkelijk centrum De Bron, Nieuwegein

Bericht door willempower »

@ Tjerk

Waar bemoeit de wet zich mee zal het antwoord wel zij van Kleine Klene , wij zijn wel een kerk en daar ligt alles anders .
Wij doen net zoals Erdogan en trekken ons nergens wat van aan , wat de boze buitenwereld ook zegt .
De mensen die nu zullen sterven zullen laconiek langzaam wegkwijnen en wat maakt ons dat nu uit , als wij maar in het testament staan .
We voldoen zelfs aan A.N.B.I.
En als deze leden het lef hebben te klagen dan flikkeren we zelfs wel de kerk uit .
Wij gaan over lijken zelfs in de ontslapen dienst .
Plaats reactie

Terug naar “Grootschalige illegale asbestsanering Nieuwegein”