DE Bijbel

Berichten over wat in het dagelijkse leven ons geloof raakt
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: DE Bijbel

Bericht door Certina »

@ Diaconus,
Schwartz was de uitvinder van de verzegeling van kinderen en van de sacramenten voor ontslapenen.
Dat was in feite al de oprichting van de nak.
Hij was op dat ogenblik nog geen echte nak-apo maar wel een grote fantast.

citaat uit APwiki;
Friedrich Wilhelm Schwarz, auch: Schwartz (* 11. April 1815 in Sardschau bei Danzig; † 6. Dezember 1895 in Amsterdam) war der Begründer der "Apostolischen Zending" und im Folgenden faktisch Mitbegründer der Neuapostolischen Kirche.
einde citaat.

Of dat op waarheid berust daar buigen zich momenteel de ''Schriftgeleerde'' over.
Grt, Certina.
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: DE Bijbel

Bericht door Certina »

@Meekijker,
Zeker beweren meer sekten dat ze apostelen bezitten o.a.;
De mormonen b.v. en nog heel veel in Afrika daar stikt het ervan;
http://www.youtube.com/watch?v=gtNINh_tEcs
Veel plezier Meekijker naar het meekijken op YouTube :mrgreen:
Grt, Certina.
Diaconus
Berichten: 11
Lid geworden op: di 10 dec 2013, 18:41

Re: DE Bijbel

Bericht door Diaconus »

@certina
Wat is er tegen sacramenten voor ontslapenen, gezien een tekst als 1 Kor.15:29 en het bestaan van het leviraatshuwelijk in het oude verbond, waarbij ook een plaatsvervanger optrad, ten gunste van een overledene.
Zie ook Hebr.11: '39 En deze allen hebben, hoewel zij door het geloof een goed getuigenis van God gekregen hebben, de vervulling van de belofte niet verkregen,
40 daar God met het oog op ons iets beters voorzien had, opdat zij zonder ons niet tot de volmaaktheid zouden komen.'
Diaconus
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: DE Bijbel

Bericht door Certina »

@Diaconus,
Alles.
Mvg, Certina.
Meekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 22:22

Re: DE Bijbel

Bericht door Meekijker »

@ Certina



Wat zijn de merktekenen van de huidige apostelen ?


Marcus 16 17 tm 20

Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’
19 Nadat hij dit tegen hen had gezegd, werd de Heer Jezus in de hemel opgenomen en nam hij plaats aan de rechterhand van God. 20 En zij gingen op weg om overal het nieuws bekend te maken. De Heer hielp hen daarbij en zette hun verkondiging kracht bij met de tekenen die ermee gepaard gingen.


2 korintiërs 12 : 12

12 Alles wat een apostel tot apostel maakt, heb ik u laten zien: elke volharding, alle tekenen en wonderen, elke kracht.


Nou vraag ik mij af, heeft iemand ooit wel eens zo'n apostel meegemaakt ?

De apostelen op de dag van van vandaag zijn bedrieglijke arbeiders, zich veranderende in apostelen van Christus, En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts.
Zo is het dan niet groots, indien ook zijn dienaars zich veranderen, als ware zij dienaars der gerechtigheid; van wie het einde zal zijn naar hun werken".
Wanneer iemand geen getuige is geweest van de opstanding van Jezus Christus, niet persoonlijk de Heere Jezus gezien heeft,dan is deze persoon geen apostel!
Indien iemand dan toch blijft beweren een apostel te zijn, dan blijft over dat deze persoon een valse apostel is, die gevolgd wordt door valse tekenen, wonderen en krachten.

M V G
Meekijker
Diaconus
Berichten: 11
Lid geworden op: di 10 dec 2013, 18:41

Re: DE Bijbel

Bericht door Diaconus »

@certina
Nu graag de argumenten.
@meekijker
Naar verluidt deed ap. Schwartz aan de kwalificaties
Diaconus
Diaconus
Berichten: 11
Lid geworden op: di 10 dec 2013, 18:41

Re: DE Bijbel

Bericht door Diaconus »

Voldeed moet het zijn natuurlijk
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: DE Bijbel

Bericht door Certina »

Meekijker schreef:@ Certina



Wat zijn de merktekenen van de huidige apostelen ?


Marcus 16 17 tm 20

Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, 18 met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.’
19 Nadat hij dit tegen hen had gezegd, werd de Heer Jezus in de hemel opgenomen en nam hij plaats aan de rechterhand van God. 20 En zij gingen op weg om overal het nieuws bekend te maken. De Heer hielp hen daarbij en zette hun verkondiging kracht bij met de tekenen die ermee gepaard gingen.


2 korintiërs 12 : 12

12 Alles wat een apostel tot apostel maakt, heb ik u laten zien: elke volharding, alle tekenen en wonderen, elke kracht.


Nou vraag ik mij af, heeft iemand ooit wel eens zo'n apostel meegemaakt ?

De apostelen op de dag van van vandaag zijn bedrieglijke arbeiders, zich veranderende in apostelen van Christus, En het is geen wonder; want de satan zelf verandert zich in een engel des lichts.
Zo is het dan niet groots, indien ook zijn dienaars zich veranderen, als ware zij dienaars der gerechtigheid; van wie het einde zal zijn naar hun werken".
Wanneer iemand geen getuige is geweest van de opstanding van Jezus Christus, niet persoonlijk de Heere Jezus gezien heeft,dan is deze persoon geen apostel!
Indien iemand dan toch blijft beweren een apostel te zijn, dan blijft over dat deze persoon een valse apostel is, die gevolgd wordt door valse tekenen, wonderen en krachten.

M V G
Meekijker
@Meekijker,
Dus volgens u zijn ook alle nak apostelen surrogaat apostelen?
Maar zij beweren wel dat ze de enigste levende apostelen ter wereld zijn die de doden kunnen dopen,verzegelen en de zonde vergeven.
Dat hebben nog nooit andere levende apostelen gedaan.
Hoe zit het dan daar mee?
In afwachting op u antwoord verblijf ik met christelijke groet,
Certina.
Meekijker
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 22:22

Re: DE Bijbel

Bericht door Meekijker »

@Certina

Tja ik denk dat de bijbel hier heel duidelijk over is.


Leviticus 20:6;
6 En iemand, die zich tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten wendt, om die overspelig na te lopen – tegen zo iemand zal Ik mijn aangezicht keren en hem uit het midden
van zijn volk uitroeien.

Deze Schriftgedeelten laten duidelijk zien dat het oproepen van doden de Here een gruwel is. Ook al zou men bedrog plegen en doen alsof men doden raadpleegt, is de zonde even groot want dan zoekt men tóch steun en kracht in het dodenrijk.

M V G
Meekijker
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: DE Bijbel

Bericht door Certina »

@Meekijker,
Dat is duidelijke taal.
En hoe zit het dan met de apostelen van Het Apostolisch Genootschap?
Van die hoor je niet zo'n onzin die laten de doden verder met rust.
Zij dat dan een soort amateur apostelen?
Mvg, Certina.
Plaats reactie

Terug naar “Praktisch apostolisch-zijn”