Gemeente van Apostolische Christenen herziet, corrigeert, verandert en vult zangbundel aan

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Gemeente van Apostolische Christenen herziet, corrigeert, verandert en vult zangbundel aan

Bericht door zefyr »

@allen,

De sympathieke en zeer kleinschalige Gemeente van Apostolische Christenen (afgekort GvAC) maakt in de jongste editie van de 'De Bazuin Sions' (nr. 9, 2022, p5) gewag van een herziening, correctie, verandering én aanvulling van de (rode) zangbundel. Sinds geruime tijd is een Liedboekcommissie bezig met de voorbereidingen. Men beoogt op termijn zelfs tot het laten drukken van een nieuwe zangbundel.

https://apostolisch.nl/3d-flip-book/baz ... ober-2022/

Met amper 100 gemeenteleden in Nederland - voor het grootste deel vergrijsd! - mag dit ambitieuze project een huzarenstuk worden genoemd. Toen ik het artikel 'Zangbundel' las, dwaalden mijn gedachten af naar de Nieuw Hersteld Apostolische Zendinggemeente (groep Grootveld-Groot-De Kiewiet) die ongeveer drie decennia geleden met ongeveer twintig gemeenteleden - ze hadden nog één gemeente in de residentie - een nieuwe zangbundel heeft uitgegeven. Destijds snakte ik naar adem toen ik hiervan kennis nam. Omstreeks 2010 is deze apostolische denominatie ter ziele gegaan.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”