@all
Wat zou het bovenstaande al dan niet te betekenen mogen hebben voor wie -nog vanuit het hart- een oud lied wil kunnen zingen als
"'k Wil U volgen, Heiland Jezus"?
- 1
‘k Wil U volgen, Heiland Jezus,
waar ook ‘t levenspad mij leidt;
waar Gij voorgaat wil ik volgen,
tot Uw dienst altoos bereid.
Refrein
2
Ruw en doornig zij mijn reispad,
ongebaand als d’ oceaan;
daar ook zal Uw woord mij wijzen
‘t voetspoor om U na te gaan.
Refrein
3
Wacht mij ‘t bitter wederstreven
van de haters van Uw naam,
Gij die alles hebt verdragen,
maakt ook mij daartoe bekwaam.
Refrein
- Refrein:
Ja, wij volgen U, o Heiland,
maakt uw machtwoord ons niet vrij?
Buiten U voor ons geen leven;
blijf, o Heiland, ons nabij.
Bron: Lied 215, gezangboek H.A.G.E.A. (1953)
Nu "één ziel" allang niet méér van waarde is dan voor God zoals het ons "in de gemeenschap" destijds werd voorgehouden, zijn wij met zijn allen immers ver van huis geraakt. Waar komt het dan ondertussen in het geloof nog op aan? Op het slijk der aarde, op wat tegenwoordig
de theologisch adviseur of
de persvoorlichter van de dienstdoende stamapostel te melden heeft; op ieders onvoorwaardelijke "navolging" van elke "directe zegenaar"? (...) Hoe raakten wij toch zo oneindig ver van huis?!
Wat kunnen wij ons trouwens feitelijk nog voorstellen bij een lied als...
- 1
Kom tot de bron van het leven,
in Gods gemeente zij welt.
Daar wordt u laaf'nis gegeven,
als u de zieledorst kwelt.
Draal langer niet,
neem nu om niet
water des levens, zo kost'lijk en rein.
Drink uit die bronne des levens,
dan wordt ook gij zo'n fontein.
2
Kom in die bronne u baden,
ga in gelove daarheen!
Zijt g' ook met zonden beladen,
blijdschap g' ontvangt voor geween.
Draal langer niet,
neem nu om niet
3
Drink van het helende water,
dat van zoveel u geneest.
Stel het niet uit met een "later",
daarmee bedroeft gij Gods Geest!
Draal langer niet,
neem nu om niet
Bron: Lied 182, NAK-gezangboek
Hoe kon dat "zielsverlangen" in 's hemelsnaam velen onder ons ontvallen met als gevolg dat men zich onverschillig afwendde van het berokkende leed aan naasten? Welnu, de oorzaak daarvan is geen andere dan dat dé Liefde is bekoeld. En dat komt ervan als niet Christus Jezus wordt nagevolgd, doch anderen die indruk maken. In mijn bericht op "
Do 28 Jan 2016, 17:33", in de thread "Aan wie doet St.Ap. Schneider mij toch steeds denken", ging ik daar als volgt op in...
[
Begin citaat]
@all
De uitzinnigheid waarmee Jean-Luc Schneider
in Peking hoog van de toren blies met diens uitwijdingen over "The solution to every conflict" gaf mij wel te denken...
Al sinds 2013 is hij hoofdbestuurder bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland. Desondanks werd het slepende conflict met broeder Rohn niet tot een oplossing gebracht. Integendeel; de zaak escaleerde. Met groen licht van deze stamapostel werd broeder Rohn ten koste van offergaven in een faillissement gemanoeuvreerd.
Groet,
TjerkB
N.B.
-
TjerkB schreef:(...)
Wat ons als (bij)gelovigen eveneens ongemerkt in de narigheid kan doen belanden, is het op voorhand stellen van een onevenredig groot vertrouwen in betrekkelijke onbekenden. Immers,
wie is feitelijk de persoon Jean-Luc Schneider, de persoon Rainer Storck, de persoon Peter Klene of de persoon Ruud Vis?! Betrokkenen kunnen wel bekendheid genieten als kerkelijke ambtsdragers en bestuursleden bij de (internationale) Nieuw-Apostolische Kerk, doch op grond waarvan zouden zij werkelijk Godsgezanten (!) zijn, zegenaars (!),
"dienaren van de gerechtigheid" (vgl. 2 Korintiërs 11: 15) of zelfs
"herauten van de rechtvaardigheid" (vgl. 2 Petrus 2: 5)?
Welke daden verbinden zij aan hun woorden? Of, beter gezegd: handelt men in voor- en in tegenspoed in overeenstemming met het Evangelie van Jezus Christus?
(...)
Uit: Bericht op "
Ma 11 Jan 2016, 15:20" in de thread "Tussenbalans en hoe nu verder..."
-
Overigens heb ik vele verslagen gelezen en beluisterd van diensten die Jean-Luc Schneider vroeger en later heeft gehouden. Daar was ik meestal minder over te spreken want hij kan ook bijzonder
onaangenaam op de mensen inpraten. Nu echter had ik alleen moeite met wat hij in het voorbijgaan "
in de harten inbouwde" op het punt van de juist in de Nieuw-Apostolische Kerk uitdrukkelijk verlangde absolute (geloofs)gehoorzaamheid. In de praktijk komt dat namelijk neer op volstrekte eerbiediging van de hiërachische gezagsverhoudingen onder de "zegenaars". Verder geldt uiteraard ook hier: "
als fraaie theorieën bij wijze van spreken iedere week worden herhaald, lijkt het natuurlijk al wel de praktijk..." Mooie woorden zonder daarbij (of juist eerst al) ook de toepasselijke mooie daden: dat is geen "levend geloof".
(...)
Di 19 Jan 2016, 20:48" in de thread "Overeenstemming van denken en handelen"
-
Later kwam ik erachter dat betrokkene toen net een- en andermaal de oorlog had verklaard aan broeder Ronald Rohn. Dan staat je hoofd vanzelf níet naar vrede... Maar ja, als je ondertussen wordt geruggensteund door je broer Nico, een districtsevangelist en een opziener, districtsapostel Brinkmann en stamapostel Leber; van wie heb je dán nog iets te duchten, nietwaar? Dan heb je de oorlog al zowat gewonnen! Zij kieperen al jouw fouten en tekortkomingen in de zee der vergetelheid.
Kortheidshalve verwijs ik naar het bericht op "
Za 09 Nov 2013, 14:02" in de thread "NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012"', op het voormalige Forum van Bauke Moesker, waarin ik uitgebreid inga op
"de nieuw-apostolische gedragscode". De strekking daarvan is: alleen van hoge(re) dienaren hoef je je iets aan te trekken. Succesvol geïnstrumentaliseerd als systeemagent zag voornoemde assistent-kerkvorst vervolgens kans om gelijktijdig enerzijds in de bovenwereld de met talrijke "ambtsgaven" toegeruste verlossende zegenaar uit te hangen en anderzijds in de onderwereld de gewetenloze, kille moordenaar van... goddelijk leven.
(...)
Zie in deze samenhang ook het bericht op "
Vr 22 Jan 2016, 10:31" in de thread "Der Fall Rohn".
(...)
Paus Franciscus sprak over 15 kwalen van de Vaticaanse curie tijdens zijn jaarlijkse kerstgroeten aan de kardinalen, bisschoppen en priesters die de centrale administratie van katholieke kerk leiden. Dit is de lijst.
- (...)
- Lijden aan existentiële schizofrenie. “Het is de ziekte van degenen die een dubbel leven hebben, vrucht van de hypocrisie die zo typisch is voor middelmatige en toenemende spirituele leegte. Het is een ziekte die vaak van invloed is op hen die zich beperken zich tot bureaucratisch werk en contact verliezen met de werkelijkheid en concrete situaties van mensen.”
(...)
Bron:
http://www.katholiek.nl/actueel/15-kwal ... ranciscus/
(...)
Di 23 Dec 2014, 19:18" in de thread "Paus"
(...)
Wo 27 Jan 2016, 16:07" in de thread "Beschermheer Herr Dr. Wilhelm Leber houdt de boot af"
[
Einde citaat]
Terugkomend nu op de opmerking die ik maakte over "Follow the money!"; ook ikzelf ben in de Nieuw-Apostolische Kerk onterecht te goed geweest van vertrouwen. Het is namelijk werkelijk zo dat "de georganiseerde misdaad" zich óók meester heeft kunnen maken van de internationale nieuw-apostolische kerkleiding. Dienaren werden wrede heersers. Men heeft zich aanzien toegeëigend en, zelfs in juridisch opzicht, de zeggenschap over nagenoeg alles. Uitkomst:
het is een gelopen race. Het beste doch ook het enige wat degenen, die de gevolgen hiervan ondervinden, kunnen doen, is: neem je verlies en laat de hoogmogende heren maar potverteren. Natuurlijk, dat zal verre van eenvoudig zijn, maar het zijn valse herders die het laten voorkomen alsof het in de Nieuw-Apostolische Kerk slechts een kwestie zou zijn van afwachten, van "opblikken naar de zegenaars" en van zogenaamd als "tienden" verschuldigde grote sommen geld betalen, totdat de Heiland je daar komt afhalen. Met die "tienden" werden nota bene naasten geïntimideerd en geruïneerd. Hoe kun je dat in godsnaam over je kant laten gaan?! Toch is dit juist wel telkens gebeurd.
Keer dus om en keer terug, bij voorkeur naar dé Liefde van weleer:
- Maar dit heb ik tegen u: u hebt de liefde van weleer opgegeven.
Uit: Openbaring 2: 4 (NBV)
Groet,
TjerkB
P.S. Voor wie het eerder heeft gemist...
BakEenEi schreef:(...)
Door het beloop van de gebeurtenissen nog eens de revue te laten passeren, ziet u hopelijk in dat er nu, in 2011, zéker sinds 2007 níets (!) nieuws onder de zon is. Het komt er dus op neer dat een goed verstaander die tijdens de (tweede) Europese Informatieavond -achteraf ook wel de Desinformatieavond genoemd- aan een half woord genoeg had, inderdaad al kon weten wat vele anderen nú pas dóórkrijgen... Ik vind het belangrijk om dit vast te stellen want hiermee wordt het hopelijk ook begrijpelijker dat bijvoorbeeld de voormalige apostel Sepers eerder al met recht en reden voorzag dat er van de Nieuw-Apostolische Kerk uiteindelijk (hij anticipeerde bij
Christ-im-Dialog in deze samenhang op de situatie in het jaartal 2020) slechts een kleine fundamentalistische geloofsbeweging zou overblijven:
- CiD: Wo sehen Sie die NAK dann 2020?
Gerrit Sepers: Als eine kleine fundamentalistische Bewegung.
Bron: Interview „Dann komme ich zurück“ van 8 mei 2007 (met Esther Vietz, Thomas Andrich en Frank Vietz)
Het punt is namelijk dat de kerkleiding alleen informatie prijsgeeft voor zover het haarzelf uitkomt. Alleen ingewijden en anderen die de ontwikkelingen op de voet volgen kunnen dus zien aankomen wat er staat te gebeuren. Op deze manier worden talloze overige belanghebbenden gemanipuleerd (!) zonder dat men het zich in eerste instantie kan realiseren. Omdat ik deze policy na verloop van tijd voor mijzelf als het ware kon ontcijferen, mede door mijn werkervaring op het landelijke bureau van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, twijfelde ik niet aan wat ik op de diverse fora soms uiteenzette.
Desondanks ben ik níet tegen de Nieuw-Apostolische Kerk. Waar ik op tégen ben is:
kindermishandeling - en wel in de meest ruime zin des woords. Ik ben dus ook tégen de mishandeling (door schijnapostelen) van kinderen Gods!!
(...)
Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op
"zo 13 feb 2011, 16:56" in de thread "Levend geloof". Zie aldaar tevens het bericht op "
Di 23 Jul 2013, 16:39", in de thread "Ik ben een dienende speler, een stofzuiger".