Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
- willempower
Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!
@ace en de rest
Ook ik had wat op rechtspraak gekeken en vind daar ook wel meer .
Mijn oordeel over RR is ook niet spannend , de opdrachtgever de kerk faalde , waarschijnlijk niet lang genoeg gebeden.
Wat ik zie is dat het kerkie het geen drol interesseert wat het kost er zijn nog miljoenen offer gelden door de plee te spoelen .
Hun visie is wij hebben NIET verloren , wij zijn van een hoge klasse en als we het redden maken we onze tegenstanders af met alle middelen .
Wij hebben poen zat en die ons tegenspreekt zal het weten ook , de Lange zal aan het werk blijven .
Vergeet niet ik ben Kleene en ik bepaal , heers en verdeel met een vorstelijk salaris , mocht dat niet genoeg zijn dan maar weer een greep in de offerpot , die sufferds blijven wel offeren , zal zijn mening wel zijn .
Brinkmann poept effe 10 miljoen weg , er zijn nog genoeg sufferds de het wel aanvullen .
En had Brinkmann niet effe een nieuwe poepdoos in Amersfoort laten plaatsen , kan nog meer doorheen .
Bonaire effe een bouwval laten plaatsen , weer een paar ton door de plee .
Ik had nog zo gezegd eerst behangen , dan pas de stijgers weg , nu kon de shovel er weer over want stortte al in elkaar .
Geeft niks de offeraars vullen het wel aan .
Raad van toezicht , die hebben geen inbreng , tekenen bij het kruisje of opdonderen , menselijkheid kennen ze niet .
Ook ik had wat op rechtspraak gekeken en vind daar ook wel meer .
Mijn oordeel over RR is ook niet spannend , de opdrachtgever de kerk faalde , waarschijnlijk niet lang genoeg gebeden.
Wat ik zie is dat het kerkie het geen drol interesseert wat het kost er zijn nog miljoenen offer gelden door de plee te spoelen .
Hun visie is wij hebben NIET verloren , wij zijn van een hoge klasse en als we het redden maken we onze tegenstanders af met alle middelen .
Wij hebben poen zat en die ons tegenspreekt zal het weten ook , de Lange zal aan het werk blijven .
Vergeet niet ik ben Kleene en ik bepaal , heers en verdeel met een vorstelijk salaris , mocht dat niet genoeg zijn dan maar weer een greep in de offerpot , die sufferds blijven wel offeren , zal zijn mening wel zijn .
Brinkmann poept effe 10 miljoen weg , er zijn nog genoeg sufferds de het wel aanvullen .
En had Brinkmann niet effe een nieuwe poepdoos in Amersfoort laten plaatsen , kan nog meer doorheen .
Bonaire effe een bouwval laten plaatsen , weer een paar ton door de plee .
Ik had nog zo gezegd eerst behangen , dan pas de stijgers weg , nu kon de shovel er weer over want stortte al in elkaar .
Geeft niks de offeraars vullen het wel aan .
Raad van toezicht , die hebben geen inbreng , tekenen bij het kruisje of opdonderen , menselijkheid kennen ze niet .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
-
Praktisch rentmeesterschap (12)
@all
Met het onderstaande bericht sluiten wij de serie "Praktisch rentmeesterschap" eerder dan verwacht af. Ons voorstel om op 11 april aanstaande samen te komen met alle verantwoordelijken die bij "Der Fall Rohn" partij zijn, met de bedoeling vrijblijvend kennis te nemen van wat "betrokken buitenstaanders" ter zake waarnemen, zodat het wellicht beter mogelijk wordt een oplossingsgerichte koninklijke weg te bewandelen, bleek namelijk al snel nauwelijks kansrijk te zijn door nieuwe feiten die aan het licht kwamen. Zo werd het onder meer duidelijk dat het kerkbestuur met broeder Rohn alvast finaal afrekent - een bekend "fenomeen":
Ook andere inzichten en ervaringen hadden wij met de "dienaren" willen delen en mogelijk hadden wij ons nog hardop willen afvragen wie er nu feitelijk was gediend met een brief als die aan o.a. Bauke Moesker op 30 november 2011.
Het WebTeam
@all
Met het onderstaande bericht sluiten wij de serie "Praktisch rentmeesterschap" eerder dan verwacht af. Ons voorstel om op 11 april aanstaande samen te komen met alle verantwoordelijken die bij "Der Fall Rohn" partij zijn, met de bedoeling vrijblijvend kennis te nemen van wat "betrokken buitenstaanders" ter zake waarnemen, zodat het wellicht beter mogelijk wordt een oplossingsgerichte koninklijke weg te bewandelen, bleek namelijk al snel nauwelijks kansrijk te zijn door nieuwe feiten die aan het licht kwamen. Zo werd het onder meer duidelijk dat het kerkbestuur met broeder Rohn alvast finaal afrekent - een bekend "fenomeen":
Echter:Redactie schreef:(...)(...)
- In zijn boek Makmennesketi i menigheten (Machtsfiguren in de gemeente) vat de Noor Edin Lövås zijn ervaringen als volgt samen: "Na veertig jaar zielszorg ben ik ontzet over de omvang van het leed dat machtsfiguren individuele christenen en christelijke groepen en gemeenten aandoen." Machtsfiguren zijn volgens Lövås' observatie vaak charmant en intelligent en komen heel humoristisch over. Bovendien zijn ze vaak succesvol: het werk of de gemeente groeit. Zo wordt het moeilijk om hen te ontmaskeren. Daarom is het belangrijk dat we ons bewust worden van de tactieken die machtsfiguren toepassen. Hieronder zijn acht geliefde en effectieve tactieken bij elkaar gezet, zodat de betrokkenen zich daarop kunnen instellen:
Bron: Volker & Martina Kessler in "Macht in de gemeente", ISBN 90 239 1179 2 NUR 711
- (...)
- 7. Het ontkennen/bagatelliseren van feiten
De machtsfiguur weigert toe te geven dat iemand door zijn gedrag schade is berokkend. Een predikant verwaarloosde zijn gezin om zijn ambities in zijn kerkelijke carrière te bevredigen. Door te zeggen 'Wie, ik? Ik doe het toch in dienst van de Heer?' ontkende hij zijn egoïstische motieven – ook tegenover zichzelf. De machtsfiguur probeert van een berg een molshoop te maken door anderen te verwijten dat ze van een mug een olifant maken.- 8. Liegen/de feiten verdraaien
Soms kun je er moeilijk achter komen of iemand liegt. Er zijn situaties waarin je zelfs niet eens weet dat er tegen je gelogen wordt, tot het te laat is natuurlijk. Sommige mensen hebben de gemeente in hun greep doordat ze constant met een niet nader omschreven `meerderheid' schermen. 'De meerderheid van de gemeente is van mening dat we deze kansel moeten afschaffen.' Als je erop door zou vragen, zou je vaststellen dat deze persoon met vijf van de tweehonderd gemeenteleden heeft gesproken. Hij weet dus slechts wat drie procent van de gemeente denkt. Hij weet niet wat de meerderheid denkt. Als iemand openlijk schermt met een meerderheid, is het goed openlijk door te vragen wie dat dan allemaal gezegd heeft.
Het kan ook zijn dat de machtsfiguur zich helemaal niet bewust is van het feit dat hij niet de waarheid spreekt. Op grond van zijn selectieve waarneming denkt hij waarschijnlijk dat zijn uitspraken echt waar zijn.
Uit: Bericht door Redactie op "Di 18 Jan 2011, 20:18" in de thread "Heersers in de kerk (1): Tactieken van machtsfiguren"
Wij hadden graag willen spreken over welk begrip wijzelf hebben van praktisch rentmeesterschap, in het besef van bijvoorbeeld...BakEenEi schreef:(...)
er (dis)functioneert hier een kerkbestuur dat volgens mij eindelijk maar eens aan een ieder die er belang bij heeft moet uitleggen wat de ratio ervan is dat er ontegenzeglijk ruim vier miljoen euro is verkwist.
(...)
Uit: Bericht door BakEenEi op "Vr 29 Mrt 2013, 12:50"
- Wie denkt u dat u bent? Bezit u ook maar iets dat u niet geschonken is? Alles is u geschonken, dus waarom schept u dan op alsof u het zelf verworven hebt?
Uit: 1 Korintiërs 4: 7 (NBV)
- [24] Hij hield hun een andere gelijkenis voor: ‘Het is met het koninkrijk van de hemel als met een mens die goed zaad op zijn akker uitzaaide. [25] Terwijl de mensen sliepen, kwam zijn vijand onkruid tussen het graan zaaien en vertrok weer. [26] Toen het jonge gewas opschoot en vrucht begon te dragen, kwam ook het onkruid te voorschijn. [27] De knechten kwamen de heer des huizes vragen: “Heer, hebt u soms geen goed zaad op uw akker gezaaid? Waar komt dat onkruid dan vandaan?” [28] Hij antwoordde: “Dat is het werk van een vijand.” De knechten zeiden tegen hem: “Wilt u dat wij er het onkruid tussenuit wieden?” [29] Hij antwoordde: “Nee, want dan zouden jullie met het onkruid ook het graan lostrekken. [30] Laat beide samen opgroeien tot aan de oogst, dan zal ik, wanneer het oogsttijd is, tegen de maaiers zeggen: ‘Wied eerst het onkruid, bind het in bundels bij elkaar en verbrand het. Breng dan het graan bijeen in mijn schuur.’”’
[31] Hij hield hun een andere gelijkenis voor: ‘Het koninkrijk van de hemel lijkt op een zaadje van de mosterdplant dat iemand meenam en in zijn akker zaaide. [32] Het is weliswaar het kleinste van alle zaden, maar het groeit uit tot de grootste onder de planten. Het wordt een struik, en de vogels van de hemel komen nestelen in de takken.’
Uit: Matteüs 13 (NBV)
- Want de HEER, uw God, is een God van liefde. Hij zal u niet verlaten en u niet in het verderf storten.
Uit: Deuteronomium 4: 31 (NBV)
Beter te schuilen bij de HEER
dan te vertrouwen op mannen met macht.
Uit: Psalm 118: 9 (NBV)
Alles wat hij onderwees bevatte waarheid, en er kwam niets verkeerds over zijn lippen. Hij was rechtschapen en hij leefde in vrede met mij; velen hield hij af van het kwaad.
Uit: Maleachi 2: 6 (NBV)
Jezus bij Levi
[27] Daarna ging hij naar buiten en zag hij bij het tolhuis een tollenaar zitten die Levi heette. Hij zei tegen hem: ‘Volg mij!’ [28] Levi stond op, liet alles achter en volgde hem. [29] Hij richtte in zijn huis een groot feestmaal voor hem aan, waarop een groot aantal tollenaars en anderen samen met Jezus aanwezig waren. [30] De Farizeeën en hun schriftgeleerden zeiden morrend tegen zijn leerlingen: ‘Waarom eet en drinkt u met tollenaars en zondaars?’ [31] Maar Jezus antwoordde: ‘Gezonde mensen hebben geen dokter nodig, maar wie ziek is wel; [32] ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar om zondaars aan te sporen een nieuw leven te beginnen.’
Uit: Lucas 5 (NBV)
[17] Zo is de liefde bij ons werkelijkheid geworden, en daardoor kunnen we op de dag van het oordeel vol vertrouwen zijn, want hoewel wij nog in deze wereld zijn, zijn we als Jezus. [18] De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden. [19] Wij hebben lief omdat God ons het eerst heeft liefgehad. [20] Als iemand zegt: ‘Ik heb God lief,’ maar hij haat zijn broeder of zuster, is hij een leugenaar. Want iemand kan onmogelijk God, die hij nooit gezien heeft, liefhebben als hij de ander, die hij wel ziet, niet liefheeft. [21] We hebben dan ook dit gebod van hem gekregen: wie God liefheeft, moet ook de ander liefhebben.
Uit: 1 Johannes 4 (NBV)
- Hoe kun je tegen hen zeggen: “Laat mij de splinter uit je oog verwijderen,” zolang je nog een balk in je eigen oog hebt?
Uit: Matteüs7; 4 (NBV)
- [3] Met een beroep op de genade die mij geschonken is, zeg ik u allen dat u zichzelf niet hoger moet aanslaan dan u kunt verantwoorden, maar verstandig over uzelf moet denken. Denk overeenkomstig het geloof, dat is de maatstaf die God u heeft gegeven. [4] Zoals ons ene lichaam vele delen heeft en die delen niet allemaal dezelfde functie hebben, [5] zo zijn we samen één lichaam in Christus en zijn we, ieder apart, elkaars lichaamsdelen. [6] We hebben verschillende gaven, onderscheiden naar de genade die ons geschonken is. Wie de gave heeft te profeteren, moet die in overeenstemming met het geloof gebruiken. [7] Wie de gave heeft bijstand te verlenen, moet bijstand verlenen. Wie de gave heeft te onderwijzen, moet onderwijzen. [8] Wie de gave heeft te troosten, moet troosten. Wie iets weggeeft, moet dat zonder bijbedoeling doen. Wie leiding geeft, moet dat doen met volle inzet. Wie barmhartig voor een ander is, moet daarin blijmoedig zijn.
Uit: Romeinen 12 (NBV)
Praktisch rentmeesterschap ter ere van God (!) houdt óók in dat men eerlijk en oprecht wil zijn indien de behaalde resultaten tegenvallen. Dan wijkt men niet voor het volle licht en evenmin voor de volle waarheid:BakEenEi schreef:(...)
Door mijn werkervaring op de C.A. was één ding voor mij -na ruim veertien jaar- volstrekt duidelijk: zielzorg en zakendoen zullen twee geheel en al van elkaar gescheiden verantwoordelijkheden moeten zijn.
Met die geloofsovertuiging maakte ik vanzelf geen vrienden want zo'n "offen bekannter Lehrwiderspruch kann nicht hingenommen werden"!! "Nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" daarentegen had ook ik nu met het verstand op nul en de blik op oneindig in de kont moeten kruipen van "de man van 10 miljoen". Wat dat aangaat, snap ik inderdaad niet dat zo iemand nu nog overal met open armen wordt ontvangen, zoals morgen in Ljouwert en Roden. Dit doet mij trouwens weer denken aan de volgende "doorleving" ...
Daarom: zoals het nu bij de (internationale) Nieuw-Apostolische Kerk is georganiseerd met alle verantwoordelijkheden, gebundeld in handen van slechts enkele machtsfiguren - dat is doodsimpel een kwestie van "vragen om moeilijkheden". "Wijselijk" heeft Herr Dr. Wilhlem Leber ervan afgezien om in de nieuw-apostolische catechismus uiteen te zetten door middel van welke "openbaring(en)" de "Godsgezanten" tot het inzicht kwamen dat hún alle macht gegeven was.BakEenEi schreef:(...)
Jaren geleden, ik werkte toen nog als administrateur op het bureau van de Centrale Administratie bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland, viel mij een krantenkop op in de Amersfoortse Courant. Er stond zoiets als: "Ontslag op staande voet administrateur terecht!" Ik dacht: wat zou je daar nu als administrateur voor moeten doen, om zoiets voor je kiezen te krijgen?! Het tegendeel was echter het geval: de betrokkene had juist iets nagelaten. Het betrof een internationaal bedrijf. Op een zeker ogenblik verscheen er een controller uit de hoofdvestiging in Londen. "Waarom heb je dit zo uitgevoerd?", zo vroeg deze aan de administrateur die antwoordde: "Moest zo van de directeur". "Maar weet je dan niet dat dit zo niet mag?", vervolgde de controller. "Jawel, maar als ik het níet had gedaan, was ik eruit gevlogen", reageerde de administrateur. "Welnu," had toen de controller gezegd, "dat je doe nú ook want ik ontsla je op staande voet!" Bij de rechtbank had men gesproken van een verlies-verlies scenario, las ik nog in het artikel. "Wat zuur voor die man," dacht ik hardop.
(...)
Uit: Bericht door BakEenEi op "Do 20 Dec 2012, 17:17" in de thread "Waar je van houdt - daar doe je moeite voor!"
(...)
Uit: Bericht door BakEenEi op "Za 05 Jan 2013, 11:33" in de thread "Nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis".
- Wie betrouwbaar is in het geringste, is ook betrouwbaar als het om veel gaat, en wie oneerlijk is in het geringste is ook oneerlijk als het om veel gaat.
Uit: Lucas 16: 10 (NBV)
Ook andere inzichten en ervaringen hadden wij met de "dienaren" willen delen en mogelijk hadden wij ons nog hardop willen afvragen wie er nu feitelijk was gediend met een brief als die aan o.a. Bauke Moesker op 30 november 2011.
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
-
- Contacteer:
@ll en ACE,ACE schreef:@all
Inmiddels is het zakenimperium van RR volledig in elkaar gestort. Een ander project -De Paasbergkerk te Arnhem- is failliet verklaard evenals de boven en onderliggende Holding en deelnemingen.
RR heeft een berg aan rechtzaken lopen (Bron: Rechtspraak.nl) en er lijkt causaal verband te zijn in de uitspraken van de rechters.
Dat daardoor gezinnen en medewerkers zijn getroffen behoeft geen nadere uitleg.
Groet,
ACE
Uit betrouwvare bron heb ik vernomen dat ''De Paasbergkerk te Arnhem'' niet in het bezit is van RR

Vriendelijke Groet,
'Tosca'
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
-
Ronald Rohn - Paasbergkerk te Arnhem failliet
Tosca,
Zalig Pasen! Dus tik een eitje...uit je eigen archief, waaruit klip en klaar blijkt, dat de Paasbergkerk te Arnhem eigendom is/was van Ronald Rohn. In het vonnis van de Rechtbank Utrecht op 8 december 2010 is dit te lezen op pagina 3.
http://apostolischekritiek.nl/cms/media ... t_0027.pdf
In de Gelderlander van 26 maart jongstleden wordt melding gemaakt van het faillissement van de Paasbergkerk te Arnhem.
http://www.gelderlander.nl/regio/arnhem ... -1.3734670
Ik kan (voorlopig) niet anders concluderen dan, dat ACE gelijk heeft.
Zalig Pasen! Dus tik een eitje...uit je eigen archief, waaruit klip en klaar blijkt, dat de Paasbergkerk te Arnhem eigendom is/was van Ronald Rohn. In het vonnis van de Rechtbank Utrecht op 8 december 2010 is dit te lezen op pagina 3.
In de Gelderlander van 26 maart jongstleden wordt melding gemaakt van het faillissement van de Paasbergkerk te Arnhem.
-
- Contacteer:
Re: Ronald Rohn - Paasbergkerk te Arnhem failliet
zefyr schreef:Tosca,
zefyr,
Na het wegtikken van enige eieren--hart als waren het noten-- het volgende:
De Paasbergkerk heeft een voorhuis met toren dat deel is eigendom van RR De rest--het verpleeghuis dus is 'eigendom' van Lohhuis (vergeef me als ik de naam niet goed schrijf) en deze Lohhuis is dus failliet. In de "Gelderlander staat dat de Paasbergkerk Failliet is. Er werd geen eigenaar bij vermeld. Maar ik weet dat het gebouw ooit is gesplitst. Ik zal zo snel mogelijk het bewijs leveren door middel van een kadaster uittreksel.
Dus mensen trek niet te snel uw conclusies, het kan anderen onnodig beschadigen.
Met vriendelijke groet,
Mijn 'speciale groeten' gaan richting...Peter, Nico en Ruud, zij hebben een enorme last op hun schouders te dragen, maar ik kan geen medelijden voelen. Zij verspillen miljoenen aan offergelden, en vinden nu dat zij hebben gewonnen, Tja, hele gemeenschappen hebben de offerkisten reeds in de ban gedaan. En dat voelen deze jongens natuurlijk ook wel... Maar ze zullen doorgaan.
'Tosca"
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
-
@Tosca, all
Maw, de buitenwacht ziet het als het RR project. En dat wordt algemeen zo opgevat in de Arnhemse regio.
Groet,
ACE
Tosca ik ben benieuwd hoe het allemaal zit. Voor de boerenburgers en buitenlui is jouw informatie nieuw.@ll en ACE,
Uit betrouwvare bron heb ik vernomen dat ''De Paasbergkerk te Arnhem'' niet in het bezit is van RR , Ik kom daar nog op terug met de nodige bewijzen.
Vriendelijke Groet,
'Tosca'
Maw, de buitenwacht ziet het als het RR project. En dat wordt algemeen zo opgevat in de Arnhemse regio.
Groet,
ACE
-
- Contacteer:
@ACEACE schreef:@all
Inmiddels is het zakenimperium van RR volledig in elkaar gestort. Een ander project -De Paasbergkerk te Arnhem- is failliet verklaard evenals de boven en onderliggende Holding en deelnemingen.
RR heeft een berg aan rechtzaken lopen (Bron: Rechtspraak.nl) en er lijkt causaal verband te zijn in de uitspraken van de rechters.
Groet,
ACE
Ik heb gesproken met de curator, mr. Quint in Zwolle. Het project van de Paasbergkerk is gestrand. Het betreft diverse ondernemingen van iemand anders dan RR. Waarom is dan volgens jou diens zakenimperium volledig in elkaar gestort?
Met vriendelijke groet.
"Tosca"
-
- Contacteer:
Nog wat meer gegevens:Tosca schreef:@ACEACE schreef:@all
Groet,
ACE
Ik heb gesproken met de curator, mr. Quint in Zwolle. Het project van de Paasbergkerk is gestrand. Het betreft diverse ondernemingen van iemand anders dan RR. Waarom is dan volgens jou diens zakenimperium volledig in elkaar gestort?
Met vriendelijke groet.
"Tosca"
Paasberg Beheer B.V.
Vestigingsadres: Telgenweg 28
Vestigingsplaats: 8111CM Heeten
KvK-nummer: 51041332
Vestigingsnummer: 000021134405
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Faillissement
Kenmerk: Tel.nr. curator: 0384259200
Naam: Residence Paasberg B.V.
KvK-nummer: 51042401
Vestigingsnummer: 000021135878
Naam: Paasbergkerk Vastgoed B.V.
KvK-nummer: 51041529
Vestigingsnummer: 000021134669
Naam: WZM Paasberg B.V.
KvK-nummer: 51041693
Vestigingsnummer: 000021135045
RR had wel het eerste recht van koop, maar dus niets te maken met een faillissement betreffende de 'Paasbergkerk' RR woont in het 'voorhuis' wat zijn eigendom is, van de 'Paasbergkerk' dat dan wel weer. Dus wel degelijk kerks(...)Tja, Wat zeg jij ervan Ruud Vis?

Met vriendelijke groet.
'Tosca'
-
[Bijgewerkt: 21.30 uur]
Tegenover degenen die het allen rechtstreeks aangaat hadden wij op donderdag 11 april graag een aantal aandachtspunten willen belichten, zoals wij die -vanaf de zijlijn- waarnemen, en wel met de beste bedoelingen:
Misschien echter is nu veeleer een geheel ander lied van toepassing:
Wij hebben besloten om via dit Forum eerst nadere uitleg te geven die vooral bedoeld zal zijn voor partners en gezinsleden van de betrokken ambtsdragers. Wie een dienende taak aanvaardt om in Zijn werk tot zegen te zijn, kan het niet stellen zonder ondersteuning daarbij op het thuisfront. Evenmin komt er van een geestelijke bediening iets terecht als men op het vlak van zielzorg niet wordt versterkt en toegerust door anderen "in de gemeenschap". Voor allen geldt dat "de batterij" moet kunnen worden opgeladen. Wij hebben allemaal voldoening, waardering en ontspanning nodig om gezond op de been te blijven. Indien vanuit het evangelie van Jezus Christus "geloof, hoop en liefde" daarbij een centrale plaats innemen, worden "aardse lasten licht". Dienen is -goddank- niet voorbehouden aan kerkelijke ambtsdragers! Laten wij daarom op zoek gaan naar en dankbaar gebruik maken van goddelijke gaven bij onze naasten. Zodra de liefde van God moet wijken, klopt er iets niet. Dat is trouwens al het geval bij statuten die van kerkleiders zelfbenoemde machtigen maken.
Het WebTeam
P.S. [wordt NIET vervolgd]
Redactie schreef:(...)
In aansluiting aan onze berichten op resp. "Ma 11 Mrt 2013, 07:59", "Ma 11 Mrt 2013, 11:53" en "Zo 17 Mrt 2013, 17:17", delen wij mede het voor "Het bestuur" en "De landelijke vergadering" alsnog te willen laten bij de informatie zoals die sinds september 2010 werd uitgewerkt op dit Forum. Wat daaraan toe te voegen zou zijn, zullen wij via de Centrale Administratie kenbaar maken. D.Ap. De Bruijn kreeg al afzonderlijk bericht.
(...)
Uit: Bericht door Redactie op "Vr 29 Mrt 2013, 00:59"
@allRedactie schreef:(...)
Ons voorstel om op 11 april aanstaande samen te komen met alle verantwoordelijken die bij "Der Fall Rohn" partij zijn, met de bedoeling vrijblijvend kennis te nemen van wat "betrokken buitenstaanders" ter zake waarnemen, zodat het wellicht beter mogelijk wordt een oplossingsgerichte koninklijke weg te bewandelen, bleek namelijk al snel nauwelijks kansrijk te zijn door nieuwe feiten die aan het licht kwamen.
(...)
Praktisch rentmeesterschap ter ere van God (!) houdt óók in dat men eerlijk en oprecht wil zijn indien de behaalde resultaten tegenvallen. Dan wijkt men niet voor het volle licht en evenmin voor de volle waarheid:
Wij hadden willen opmerken dat naar onze vaste overtuiging er bij het kerkbestuur anders wordt gedacht over materiële en immateriële zaken dan het op grond van het voorgaande stellig te verwachten zou zijn.
- Wie betrouwbaar is in het geringste, is ook betrouwbaar als het om veel gaat, en wie oneerlijk is in het geringste is ook oneerlijk als het om veel gaat.
Uit: Lucas 16: 10 (NBV)
(...)
Uit: Bericht door Redactie op "Za 30 Mrt 2013, 00:40"
Tegenover degenen die het allen rechtstreeks aangaat hadden wij op donderdag 11 april graag een aantal aandachtspunten willen belichten, zoals wij die -vanaf de zijlijn- waarnemen, en wel met de beste bedoelingen:
- 1
Als kind'ren Gods verbonden,
slechts een van hart en zin,
staan wij door Christus liefde
in ware broedermin.
Kom, laat de liefde spreken;
God is het die ons zendt!
De liefde zij het teken,
waaraan men ons herkent!
Uit: Lied 353, NAK-gezangboek
Misschien echter is nu veeleer een geheel ander lied van toepassing:
- Wenend ik voor 't altaar sta,
wijl mijn last mij drukt.
Neemt Gij, Heer, die last mij af,
schenk mij eens nog dit geluk!
O, mag ik nog één keer hopen, éénmaal zien 't ontfermend licht
want staat Uw genade open, dan zie ik Uw aangezicht.
Bron: Eerste couplet koorlied 130, NAK-liederenbundel
Wij hebben besloten om via dit Forum eerst nadere uitleg te geven die vooral bedoeld zal zijn voor partners en gezinsleden van de betrokken ambtsdragers. Wie een dienende taak aanvaardt om in Zijn werk tot zegen te zijn, kan het niet stellen zonder ondersteuning daarbij op het thuisfront. Evenmin komt er van een geestelijke bediening iets terecht als men op het vlak van zielzorg niet wordt versterkt en toegerust door anderen "in de gemeenschap". Voor allen geldt dat "de batterij" moet kunnen worden opgeladen. Wij hebben allemaal voldoening, waardering en ontspanning nodig om gezond op de been te blijven. Indien vanuit het evangelie van Jezus Christus "geloof, hoop en liefde" daarbij een centrale plaats innemen, worden "aardse lasten licht". Dienen is -goddank- niet voorbehouden aan kerkelijke ambtsdragers! Laten wij daarom op zoek gaan naar en dankbaar gebruik maken van goddelijke gaven bij onze naasten. Zodra de liefde van God moet wijken, klopt er iets niet. Dat is trouwens al het geval bij statuten die van kerkleiders zelfbenoemde machtigen maken.
Het WebTeam
P.S. [wordt NIET vervolgd]
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
-
@allRedactie schreef:(...)
Doordat het Forum de afgelopen week continu offline is geweest, heeft onze berichtgeving gestagneerd. Toch lijkt het ons belangrijk om u er alsnog over te informeren dat de nieuw-apostolische kerkleiding een deurwaarder op pad heeft gestuurd die nota bene vorige week zondag (!) de familie Rohn moest lastigvallen vanwege executiemaatregelen (!) krachtens het onlangs gewezen vonnis, waarover wij hebben bericht.
(...)
Uit: Bericht door Redactie op "Wo 27 Mrt 2013, 21:43"
Wij vernamen dat het bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland nu inderdaad van alles in het werk stelt om het op 20 februari jl. gewezen vonnis te "verzilveren", ten laste van broeder Rohn (en diens gezin). Dit ondanks het door betrokkene ter zake inmiddels ingestelde hoger beroep. Wij hadden voor deze spijkerharde aanpak al enkele aanwijzingen, maar durfden daaraan amper de volle waarheid te hechten.
Het WebTeam