Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door Emile »

@Tosca en Daniel, bedankt voor de info..
De betreffende geluidsopname is bij de VAG zelf niet te vinden (ik weet niet hoe Chris-Nakobserver eraan kwam), maar wellicht komt het nog een keer op Youtube.
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door Emile »

Emile schreef:@Tosca en Daniel, bedankt voor de info..
De betreffende geluidsopname is bij de VAG zelf niet te vinden (ik weet niet hoe Chris-Nakobserver eraan kwam), maar wellicht komt het nog een keer op Youtube.
Voorbeelden zoals Guetinger en andere oprichters van VAG in diverse tijdvakken, droegen de sporen van een systeem, maar zijn als gangmakers voor een nieuwe weg beslist te waarderen.
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Daniël
Berichten: 88
Lid geworden op: za 13 dec 2008, 11:05

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door Daniël »

Geachte lezers,
Op de website van de Apostolische Gemeinschaft heb ik twee interessante geluidsopname van tijdgetuigen gevonden.
Ik wil u vriendelijk verzoeken om deze NIET op You Tube te plaatsen.
Bij voorbaat dank.
http://www.apostolisch.de/ablage/litera ... tzeuge.mp3

http://www.apostolisch.de/ablage/litera ... tzeuge.mp3
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Open Brief PK

Bericht door ACE »

@all

In de dialoog tussen G1 en G2 is duidelijk de hand van Ramon dB, zoontje van, merkbaar.
TdB kan nooit van z'n leven zo gestructureerd een document in elkaar zetten.
M.a.w., al zou TdB zijn handen in onschuld willen wassen, dan nog is er sprake van grote
betrokkenheid in het project.
Uiterst curieus is de kwalificatie over G2, zijnde RR, over zijn gedrag, houding en expertise in het verleden.
Lijkt dit op een cover-up, dus goedmakertje, vanwege het Arnhem debacle?

Vragen, maar ook conclusies. Wordt vervolgd?

Groet, ACE
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Open Brief PK

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:@all

In de dialoog tussen G1 en G2 is duidelijk de hand van Ramon dB, zoontje van, merkbaar.
TdB kan nooit van z'n leven zo gestructureerd een document in elkaar zetten.

(...)
Lijkt dit op een cover-up, dus goedmakertje, vanwege het Arnhem debacle?

(...)
@ACE

Welke dialoog werd hier bedoeld? In het recentelijk gepubliceerde document komt immers de dagtekening 14-3-2007 voor, waarmee een relatie met "het Arnhem debacle" onaannemelijk lijkt:
Beste G2,

Hierbij enkele gedachten voor woensdag a.s.

(…)
Tot slot een goede raad: Wat men je ook vraagt of zegt, BLIJF VRIENDELIJK! Want denk eraan: je wordt gerespecteerd, je wordt gewaardeerd, je bent geen verliezer, je bent een goede zakenman, je bent een goede ondernemer, je kunt het ook zonder hulp van wie dan ook, en alle blunders die je in de achterliggende tijd gemaakt hebt waren noodzakelijk om dit project tot een succes te maken! En als iemand daar andere gedachten over heeft, past hij niet in ons team!

Met vriendelijke groet,

G1.


14-3-2007
Groet,
BakEenEi
Less Is More
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door ACE »

@BEE

Ok - dus als G1 (TdB) G2 (RR) aanspreekt in het bewuste document (dialoog) is er al sprake van een 'verleden' mbt het functioneren van RR?

Groet, ACE
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:@BEE

Ok - dus als G1 (TdB) G2 (RR) aanspreekt in het bewuste document (dialoog) is er al sprake van een 'verleden' mbt het functioneren van RR?

Groet, ACE
@ACE

Dat wordt althans in dit stuk gesuggereerd!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door ACE »

@BEE

Ervan uitgaande dat onze aannames kloppen, wordt de geldzucht van TdB nogeens onderschreven. Hij is immers bereid het 'verleden' (van RR)
met de mantel der liefde te dekken vanwege de financiele vooruitzichten!! Mamma mia, da's helemaal TdB :o
Ja, ja en Pinokkio Peter maar de Blijde Boodschap de wereld insturen dat er niets aan de hand is/was.

Ga zo een zakje Klene drop halen: leugenaartjes :D

Groet, ACE
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door BakEenEi »

ACE schreef:@BEE

Ervan uitgaande dat onze aannames kloppen, wordt de geldzucht van TdB nogeens onderschreven. Hij is immers bereid het 'verleden' (van RR)
met de mantel der liefde te dekken vanwege de financiele vooruitzichten!! Mamma mia, da's helemaal TdB :o

(...)
@ACE

Zojuist viel er bij mij een oud-Hollands kwartje want de laatste betaling van "G1" aan "G2" had plaats op 21 maart 2007. Zie de onderstaande quote. Ik heb de originele giroafschriften op maandag 15 november jl. desgevraagd zelf kunnen inzien. Het voorafgaande (!) e-mailbericht waarover wij het hier hebben dateert van 14 maart 2007; één week eerder dus. Dit betekent -lijkt mij tenminste- dat er in die bewuste periode (voorjaar 2007) wat Oostenrijk betreft tussen De Bruijn sr. en Rohn nog volop zaken werden gedaan.
BakEenEi schreef:@all

Omdat wij van de zijde van de kerkleiding hier niet veel wijzer worden, ben ik de afgelopen week zelf maar op zoek gegaan naar extra informatie. Die bestaat inmiddels hieruit dat de districtsapostel op 18 augustus 2005 een soort van intentieverklaring heeft ondertekend met betrekking tot de gezamenlijke ontwikkeling van een vakantiepark in Oostenrijk. Het betreft dus niet uitsluitend de aankoop van één enkele vakantiewoning voor privé-gebruik. Vervolgens is er door de districtsapostel tussen 23 augustus 2005 en 21 maart 2007 per saldo EUR 150.000 overgemaakt naar diens compagnon, de mede-ondertekenaar van die "intentieverklaring". Op 17 april 2008 meldt de districtsapostel in een e-mail met als onderwerp "Re: Afspraken Oostenrijk weer eens in beeld?" nog aan diens compagnon: "Zelf heb ik onze samenwerking dan ook als ononderbroken beschouwd." Het laatste (tussen)vonnis hieromtrent werd gewezen op 20 oktober 2010, t.w. zaaknummer/rolnummer: 190763 / HA ZA 09-1794 (Rechtbank Arnhem, Sectie civiel recht).

Een en ander duidt er volgens mij op dat de vermoedelijke circulaire van 21 februari 2010 van een aantal "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" in de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland op onwaarheid berust. Hierover heb ik vertegenwoordigers van alle "organen" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland (zie artikel 4 van de statuten) jl. woensdag 17 november rechtstreeks per e-mail geïnformeerd, alsook de advocaat die namens de kerk optreedt.

Bron: BakEenEi op zo 28 nov 2010, 21:10 in de thread "Geloofwaardigheid van de nieuw-apostolische kerkleiding"
Ik denk dat in het voorjaar van 2007 de RDB Groep B.V. (KvK-nummer: 37134694 0000) van De Bruijn jr. nog niet bestond, wat vanzelf niet behoeft uit te sluiten dat laatstgenoemde destijds al wel bij het project "Oostenrijk" betrokken was.

Het wordt eentonig, maar óók op mijn e-mailbericht d.d. 17-11-2010 aan "vertegenwoordigers van alle 'organen' van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland" (zie de quote hierboven) heb ik -nog- geen enkele reactie mogen ontvangen... Dat houdt dus tevens in dat men in Zürich hetzelfde beleid toepast: onwelkome kritiek wordt niet beantwoord. Gelukkig voorziet de Nederlandse rechtspraak erin dat verdachten desnoods bij verstek kunnen worden veroordeeld. Vroeg of laat wordt men staande gehouden. Als de wal hier het schip in volle vaart moet keren, heeft de nieuw-apostolische kerkleiding het er zelf compleet naar gemaakt. Voorgangers en districtsvoorgangers met name, die nu niet eindelijk eens met de vuist op tafel durven te slaan, krijgen daar nog spijt van. Het lijkt wel alsof men eerst ook nog met engelengeduld afwacht wat de journalistiek met dit hele onderwerp doet. Onbegrijpelijk!! Binnenkort zal het wereldwijd bekend zijn dat er bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland een bestuurslid wordt verdacht van meineed. Het zou mij verbazen als er i.c. geen vervolging wordt ingesteld en een veroordeling zou uitblijven. Onder wat voor een tapijt wil men dit -wie weet op last van de internationale kerkleiding- toch verbergen?!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Wie hebben dit bedacht en met welk mandaat?

Bericht door willempower »

@all
. Het Webteam heeft bij het KADASTER afschriften verkregen (toe stand datum 14-08-2010) van de akten betreffende gebouwen (Nieuw Apostolische Kerken) en woonhuizen van Kerkelijke bestuurders waarop  conservatoir beslag ligt. Teneinde het bedrag van zeven miljoen Euro veilig te stellen. De beslagen zijn nog steeds van kracht, en dat zou er weleens op kunnen wijzen  dat de Beslaglegger een zeer sterke zaak heeft!
Uitstekend dat er ook privé beslag ligt op een paar verantwoordelijken hun huizen ,ik hoop dat er dan ook loonbeslag ligt bij deze .
Ze hebben al zoveel beslag gelegd op anderen hun privé leven en schade aangericht dat dit een uitstekende zaak is.
In iedergeval geniet ik met volle teugen zo .
Ze hebben ouders hun kinderen afgepakt en kinderen de ouders afgepakt .
Laat ze maar een voelen hoe het is dat men inbreuk doet in iemands privé leven .
Maar door loonbeslag te leggen straffen ze hun niet mee ,het offerblok zit nog vol en geen controle .
Beetje graaien weer en klaar .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie