Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door ACE »

@bee

Kijk, het is heel eenvoudig. Je vormt een netwerk van schimmige BV's en bedrijfjes om aan bestuursdersaansprakelijkheid te ontkomen.

Dat houdt het volgende in:

Bestuurlijke verantwoordelijkheid
Het bestuur wordt altijd gezien als 1 college, en draagt dan ook collegiale verantwoordelijkheid. Een bestuurder ontkomt hier niet aan met het argument dat de aansprakelijkheid voortvloeit uit een fout die door een andere bestuurder gemaakt werd, of die onder een terrein viel waar hij zich niet mee bezighield. "Je stond erbij en je keek ernaar" is al voldoende. Slechts gevallen waarin een bestuurder langdurig afwezig was door overmacht of direct zijn veto geeft of aftreedt kunnen aanleiding zijn van deze regel af te wijken. Druk of dwang vanuit de aandeelhoudersvergadering of concernleiding doet niet ter zake. Als een bestuurder de keus heeft tussen het tekenen van een ondeugdelijk besluit en aftreden, verwacht het recht dat hij dan maar aftreedt.

Op deze regel wordt geen uitzondering gemaakt voor 'papieren' bestuurders, stromannen, trustkantoren en personen die 'als vriendendienst' bestuurder zijn. Bestuurder is bestuurder. Ook het argument dat de werkelijke beslissing bij een moedermaatschappij, holding, centrale concernleiding of uiteindelijk beleidsbepaler elders in het concern gemaakt is doet niet ter zake: de bestuurder zijn naam staat eronder.

Verder is en blijft een bestuurder verantwoordelijk voor de periode waarin hij als bestuurder was aangesteld. Het verlenen van decharge beschermt slechts tegen interne aansprakelijkheid (jegens de vennootschap). Ook snel aftreden zal de bestuurder niet helpen. Sterker nog: als de vennootschap zonder bestuurder achterblijft kan dit eveneens als nalatigheid worden gezien.

(Bron:wikipedia)


Dat hakt er dus nogal in. Kan het hijgend hert de jacht ontkomen?

Groet, ACE
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

@ACE

Een glashelder verhaal. Het is dus onaanvaardbaar dat het bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland (zelfs voor aangesloten leden) niet duidelijk is wie nu haar bestuurders zijn. Onder deze bestuurders bevinden zich namelijk precies degenen die moeten worden aangesproken op de miljoenenverspilling waar het Webteam vandaag mee naar buiten kwam; die haarfijn dienen uit te leggen hoe het hier ten slotte tot financieel wanbeheer kon komen!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

@BakEenEi
U denkt toch niet dat er een broeder is die vragen durft te stellen , dat mag niet eens , je moet onvoorwaardelijk volgen in de leiding dat moet u als geen ander weten , er zijn uitzonderingen maar die worden geacht dan niet voldoende geloof te hebben en verdwijnen dan wel of worden door promotie monddood gemaakt .Daarom ook zoveel ambstdragers .
Ik heb ook al eens vragen gesteld en dat was bijna mijn dood zo ver gaan ze wel er werd een aanslag op me gepleegd door eem broeder die daarna een promotie maakte .
De opdrachtgever was Districtsoudste B. den H .
Zou dus maar oppassen met vragen stellen .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

@willempower

Voordat ik mijn ogen kon geloven bij inderdaad de excessieve kadaverdiscipline waar u op wijst, moest er in de Nieuw-Apostolische Kerk in mijn omgeving eerst veel misgaan. Wie eenmaal weet dat mensen in deze kerk rücksichtslos worden afgeserveerd als ze vragen beginnen te stellen, moet het echter niet treffen als tevens vrienden daardoor stuklopen. Dan houdt het op met ieders compassie voor degenen die macht en aanzien genieten.

Met of zonder bereidwilligheid bij de kerkleiding zal deze hele affaire opgehelderd moeten worden. Hoe de falende bestuursleden het nog aandurven om ondertussen de schijn van heiligheid op te houden, mag óók wel eens worden bekeken!

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

Hier word gezegd dat Rohn Bruintje probeert te beschadigen maar zelf laten ze wel deze brief naar dienaren uit gaan is dat geen beschadigen dan ?
sorry in de bijbel staat oog om oog zou dat de bedoeling zijn dat ze dat direct toepassen dan .


Wat ze nu doen is een privé onderzoek starten naar Rohn en alles bij elkaar scharrelen met wie ze te maken hebben en dat achteraf , vooraf kijken met wie ze in zee gaan was wel zo handig en had geen offergeld gekost .

Begrijp best dat Rohn voor een Broederprijsje een vakantie woning aan bruintje te schenken als die andere handel maar door zou gaan , toen het duister werd was er een probleem en moet hij ervan af stel je voor dat dit openbaar zou worden .

Bruintje die heeft nooit wat willen verdedigen over de handelwijze van de kerk , zoals in mijn geval over de moordaanslag door een broeder zal nooit antwoorden nu niet en nooit niet want is in wezen een zwak persoon die niet schroomt omkoopbaar te zijn voor aards slijk

Dan schrijft P.Klene ook nog in normale woorden allemaal kop dicht houden hoor laat onze offergever niks merken dat ze echt belazerd worden door bruintje
P.Klene schrijft wij waarderen uw zwijgzaamheid , hij bedoelt kop dicht of ik pak je .

Dit hel zooitje weg en zelf effe die miljoenen terugstorten die ze uit de offer zak haalden lijkt me een leuk offer
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

Op zondag 31 oktober 2010 zal om 15.00 uur in de Ontmoetingskerk, Admiraal Helfrichlaan 54 te Dieren een kerkdienst worden gehouden voor de kerkgemeenten in het district Arnhem. De dienst zal worden gehouden door Districtsapostel Th.J. de Bruijn die begeleid zal worden door Apostel P. Klene en Opziener J.Th. Kamstra
De bedoeling van deze dienst zal zijn voor een ieder uitleg te geven over onze offers en hoe ze verdwijnen als sneeuw voor de zon in offergate .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door ACE »

@ll,

Het kan ook zijn dat bekend wordt gemaakt dat Eimersstaete wordt omgekloond tot een hotel of een opvang tehuis voor gescheesde dienaren dan wel voorgangers in ruste met hun echtgenotes.
Er zal toch een oplossing voor gevonden moeten worden. Het is in iedergeval duidelijk dat er zich donkere wolken samenpakken boven de bestuurders van de NAK in Nederland. Ik ben benieuwd.

Overigens, het lot van 'Eimersstaete' ligt in het verlengde van een 'club' in Berlijn (!).

Der Eimer war ein 1990 gegründeter halb legaler bis illegaler Underground-Club in einem besetzten Haus in der Rosenthaler Straße 68 in Berlin-Mitte. Zu den Mitbegründern gehörten die Bands Freygang, Ichfunktion und Die Firma. 1999 wurde in einem Gerichtsverfahren die Räumung des Gebäudes verfügt, die aber erst 2003 durchgesetzt wurde.

In den Jahren seines Bestehens galt der Eimer als eine Brutstätte für eine experimentierfreudige Szene der Berliner Off-Kultur und vieler Künstler, Bands, DJs und Partymacher. Seinen Namen bekam das Haus aufgrund der vielen Eimer voll Bauschutt, die vor der Nutzung von den Besetzern hinausgetragen werden mussten.


Groet, ACE
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

@ace
ja het is best een idee van u dat Eimersstaete wordt omgekloond tot een hotel of een opvang tehuis voor gescheesde dienaren .
maar dan is er wel een klein probleem namelijk dat het nu al te klein is .
Wel even een vraag is een directie functie zoals Dhr. Ruud Vis, directeur van Residence Eimersstaete, tel. 06 11028111 zoals staat in de krant dan ook meer verantwoordelijk nu dan andere bestuurders ?
En gebruikt directeur van de nak bruintje noemende zich ook wel aposteltje meer verantwoordelijk door een greep uit de offerzak te doen en dat op een zo schandelijke wijze te verkwanselen .
@ all
Ik heb weinig goede woorden over voor bruintje want das echt een lieger en bedrieger eerste klas maar men pikt alles van hem zelf nu hij bouwvakkertje speelt .
Dit alles noemen ze bij de nak navolging , in normaal taalgebruik noem ik dat konte kruipers hij wenst ook graag aangesproken te worden met zijne heiligheid .
Wat me het meest opvalt in het geheel is dat elke nakker deze praktijken zomaar slikt en geen vragen stelt en voor zoete koek aanneemt dat alles goed is wat zijne heiligheid beslist .
Zelfs zoals vandaag dat als hij zegt alle offers aan de kerk gaat de bouwput/beerput in , wat heeft dit nog met geloof van doen .
In de statuten staat dat ze er andere dingen meedoen maar dat lappen ze zelfs aan hun laars .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
WillemWever
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 17:04

Vraag over beslaglegging

Bericht door WillemWever »

Hallo medechristenen.

Vraagje:
Ik heb jullie berichten doorgelezen en daar wat vernomen over beslaglegging o.a. gebouw in drenthe. Weten jullie ook of er misschien beslaglegging is ¨gedaan¨ op het gebouw van Groningen 2?

Groeten,
Willem.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Tosca »

@Willem, en all,

Nee, er ligt geen conservatoir beslag op het gebouw Groningen-Zuid. In al mijn bescheidenheid kan ik melden dat het gebouw te koop staat.
De stichtingskosten van het gebouw (1966) waren 250.000,- Gulden.

ER wordt nu nog in gekerkt aangezien Het gebouw Groningen-Noord verbouwd wordt, de voleinding daarvan is naderbij. Maar het gebouw beschikt slechts over een parkeerplaats voor 6 auto’s. En een fietsenhok.

Aangezien de nog volgende leden ( enige tientallen) zeer vergrijst zijn, zullen velen het nu voor gezien houden. Er is domweg geen parkeerplek ter beschikking in de directe nabijheid van de Kerk.

Zodat ook alle kosten die daar nu zijn gemaakt onzinnig zijn. Het is weggegooid geld. Tja, Schoenmaker houd je bij je leest zegt het spreekwoord! Maar als het ‘’leest’’ het laat afweten, wat dan? Zo heeft de Nieuw Apostolische Kerk het laten afweten waar het de zielzorg betreft.
Dat ging ten koste van de offergelden, En tja, toen ging men in de projectontwikkeling(…) :oops:

Groet,
Tosca
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Plaats reactie