Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

Emile schreef:(...)
Niet stilt main verlanguh, noch rahaikdom noch eer ...

(...)
@Emile
Blik op ‘e wrâld - 21 Januaris 2008
4. In rom útsjoch

Lieven,

Eén mijner voorgangeren zei alreeds: “Geschiedenissen herhalen zich”. Dat wij daar toch ook in deze onze tijd geopende ogen voor mogen hebben! Nu ik andermaal vernam van vele verzuchtingen onder een wrede heerschappij van gezanten Gods, thans voor omstreeks vijftig jaren, heb ik in mijn overdenkingen alzo beschouwd hetgeen gelegen is in de grondvesten van de macht bij de inrichting van ons kerkelijke bestuur.

Het verdriet mij zeer en bezwaart mij dat er onder u zijn, die niet loskwamen van de beproevingen van weleer, en dat er buiten u anderen zijn, die voorheen onder ons waren doch eertijds werden buitengesloten. Mannenbroeders mede die geweerd werden uit de kring der dienaren. Als wij zien op de lege plaatsen in onze rijen, welt in onze ziel menigmaal de weemoed op. Had God door Zijn genade niet allen tot Zijn eigendom aangenomen?

Mogen nochtans dezulken zich getroost weten, want de Heer verlaat de Zijnen niet. Hij beschikt aan de moeden kracht! Aanmatigend is er in die kommervolle dagen vijandig gebruik gemaakt van machtsmiddelen. Deze evenwel zijn als het gouden kalf in Mozes' tijd. Een dans om leidende posities, vergankelijk als ze zijn; zonder nog enige hartelijke ontferming. Daar zijn verwijdering en onderdrukking van uitgegaan.

Dat alles hebben wij in de geschiedenis van de kerk kunnen aanschouwen. Vanwege menigerhande ongerechtigheid verwierp God vele van haar offers. Maar Hij kent ook de smekingen en gebeden die opstegen om haar in genade weer aan te nemen. Was niet reeds, gelijk het lijden van Christus in ons, ook onze vertroosting door Christus overvloedig? Doch is het gepast dat eerlijken en oprechten in het voorliggende nieuwe tijdsdeel langer de gevolgen dragen van een menselijk oordeel in vroeger tijd?

Neen! Hun namen zijn bezoedeld, en het is een smet op het blazoen van de kerk als dit alles geen wending neemt. De uitlatingen van een kerkelijk zegsman uit Zwitserland in het oude jaar, dewelke er op wijzen dat versluierde taal de kerk tot schande strekt, daar zij tenslotte ervaren werd als een gedurige bron van onenigheid, vervullen mij met hoop. Dat toch het huis des Heren hersteld moge worden! Het volgende woord zal ons daarbij schragen:
  • [12] ...en zij huurden houwers en timmerlieden, om het huis des HEEREN te vernieuwen, mitsgaders ook werkmeesters in ijzer en koper, om het huis des HEEREN te beteren.
    [13] Zo deden de verzorgers van het werk, dat de betering des werks door hun hand toenam; en zij herstelden het huis Gods in zijn gestaltenis, en maakten het vast.

    Statenvertaling, 2 Kronieken 24

It is mei sizzen net te dwaan!
Jimme Ds. B. Stjinder
Groet,
BakEenEi
Less Is More
Emile
Berichten: 148
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 12:54

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Emile »

@B.E.E., krek :)
Een weg veraf of in de buurt,
er is altijd wel een flitspaal die gluurt.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

@all
Wens u allen vandaag een gezegende dag en ik hoop dat er niemand offert aan de bouwput meer , kan nu wel zeggen de beerput want die gaat open .
En voor alle dienaren hier staan genoeg teksten om in de dienst te gebruiken maar u zult ze wel misbruiken
God staat ze bij
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Jabob65 »

@Ronnie,

Wellicht heb je gelijk, zulks zal dan moeten blijken, maar ik maak dan de vergelijking met stichtingen, verenigingen waaronder politieke.

Belangenverstrengeling maar ook nepotisme zullen dan misschien juridisch niet aanvechtbaar zijn maar in normatieve en morele zin zijn ze dat naar mijn mening wel.

Mijn inziens is het sowieso not done om:

Als districts apostel en bestuurder van in dit geval de NAK privé zaken te doen met een persoon waarmee ook vanuit die kerk zaken worden gedaan.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door ACE »

@ronnie

De rechtbank stukken –die we op dit forum te zien krijgen- bevatten enerzijds de aanklacht tot smaad en laster en anderzijds gaat het om verbintenissen die al dan niet schriftelijk zijn aangegaan. Voor de smaad en laster zaak zijn de getuigen opgeroepen. Van de andere zaak heb ik eigenlijk geen goed beeld. Ik ben het eens dat de stukken slechts een beperkte indruk geven van wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Daardoor moeten we het doen met aannames.

RR is een gladjanus van het ergste soort. Geen goed woord voor het NAK gedachtegoed en maar schoppen en afgeven op hoge dienaren. Totdat ie tot de ontdekking kwam dat hij er goed geld aan kon verdienen. Jezus, wat was ie ineens trouw in de kerk.

Kortom, alle betrokkenen konden het prima met elkaar vinden. Soortgenoten nietwaar?

Ik blijf bij mijn standpunt dat PK ethisch gezien van hetzelfde kaliber is als RR.
Dus NAK Nederland staat nog wat te wachten.

Groet, ACE
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

@all

In deze thread is er van gedachten gewisseld over de nieuw-apostolische bedrijfsvoering want daaromtrent waren er vragen gerezen, waarbij overigens de ervaring leert dat de kerkleiding vrijwel nooit (!) tijdig (!), volledig (!) en juist (!) informeert. Wie zich tot de desbetreffenden wendt en dan op bepaalde punten doorvraagt zal waarschijnlijk op een soort van ondoordringbare laag stuiten. Men krijgt steevast op enig moment het gevoel zich onbevoegd te mengen in "binnenlandse aangelegenheden". Hoe is het bestuur samengesteld? Uit welke personen, met welke expertise? Hoe zijn de bestuursportefeuilles verdeeld? Het lijken onschuldige vragen, maar is er intussen al iemand die hier ooit antwoord op kreeg? Hoe is de organisatie verder ingericht? Kunnen oprichtingsakten en statuten en wat dies meer zij via het Internet worden ingezien? Is er een transparante financiële verantwoording en kunnen belanghebbenden daar op enigerlei wijze kennis van nemen? Een begroting, een complete jaarrekening, specificaties, enzovoort. Hoe zit het met salarissen, met onkostenvergoedingen en overige arbeidsvoorwaarden, zoals eventueel uitgewerkt in pensioenregelingen? Hoe gaat men om met offertes, met aanbestedingen? Worden er wel eens externe deskundigen geraadpleegd, en wat heeft dan zoiets bijvoorbeeld gekost? Kortom, alles wat een gemeentelid wel eens kan willen weten, al was het alleen maar om een goed gevoel te hebben (en te houden) bij het vertrouwen dat men op voorhand al schonk aan de "hogere verantwoordelijke leidinggevenden".

Waardoor echter ontstaat er in de praktijk hierbij al gauw verwarring? Dat is omdat bestuurders in de Nieuw-Apostolische Kerk van oudsher alleen de (aller)hoogste ambtsdragers waren. Broeders dus die op het vlak van zielzorg grote verantwoordelijkheid hebben aanvaard. Hoge(re) dienaren krijgen op een gegeven moment tevens bestuurlijke verantwoordelijkheid op nog heel wat andere terreinen. Hoe valt zoiets daadwerkelijk te combineren - wanneer men wordt geacht "twee of meer petten" te willen dragen? Hoe zijn ieders taken en bevoegdheden daarbij geregeld? Valt dat ergens na te lezen? Of zijn dergelijke zaken vertrouwelijk? Wat is er dan ten aanzien van die vertrouwelijkheid eventueel overwogen? Anders gezegd: welke belanghebbenden mogen ervan uitgaan dat hun vragen serieus worden beantwoord en welk niet? Hoe gaat men daarnaast om met vragen die door anderen worden gesteld? Wordt er met inkomende correspondentie van derden correct omgegaan? Onder wiens verantwoordelijkheid valt het als er daarbij wat mis zou gaan?

Ik denk dat velen hierbij in het duister tasten en dat men geen opheldering krijgt indien de kerkleiding erover wordt benaderd. Belangrijker nog is het naar mijn vaste overtuiging om bij de kerkleiding gehoor te krijgen indien het handelt over vragen op het gebied van zielzorg! Welnu, hierbij is het mijn ervaring dat vragen onwelkom zijn want zelden of nooit worden ze inhoudelijk beantwoord. Men draait om de kern van de zaak heen. Zorgen die worden uitgesproken, doen er niet toe. Van geestesnood daardoor wil men niet weten!!

Wie dan verneemt dat er mogelijk sprake is van onbehoorlijk bestuur met grote financiële verliezen die zijn ontstaan bij "branchevreemde activiteiten", maakt in gedachten wellicht een optelsom. Wordt het niet de hoogste tijd om al die onduidelijkheden te ontrafelen?

Groet,
BakEenEi


P.S. In 2007 schreef ik als Jimmy Plankton bij NAK-Observer het onderstaande. Daarin komt naar voren dat individuele gemeenteleden in deze samenhang een mede-verantwoordelijkheid hebben (waar te maken)!
Dwang, dwaling en bedrog
« Antwoord #47 Gepost op: 26-08-2007, 10:09:27 »


Citaat van: "Jack"
(...)

Het is een zuivere vorm van zelfkastijding!

:cry:


@Jack

En in feite geldt dat speciaal ook voor wie nu nog hoop vestigt op het internationale bestuur van de Nieuw-Apostolische Kerk, dat zou dienen toe te geven hoezeer men in het verleden heeft gezondigd door excommunicaties.

Nooit heeft het op de weg van knechten Gods gelegen om -ten aanzien van het lichaam van Christus- ledenregisters te beginnen en daarin vervolgens zuiveringen aan te brengen. Als wij allen de moed kunnen opbrengen om ons dát te realiseren, wordt het duidelijk dat sommigen nu pogen tweemaal in dezelfde fout te vervallen...

Wie destijds (ten onrechte) aan de kant werd gezet door ongeloof vanwege de Boodschap van St.Ap. Bischoff, was feitelijk opgebotst tegen machten die werkelijk niet uit God waren. Het toenmalige kerkbestuur vertegenwoordigde pertinent NIET de almacht Gods. Natúúrlijk grepen die excommunicaties enorm in op mensenlevens. "De kerk" is daarom absoluut verantwoordelijk voor ál het daarmee aangerichte leed...

Máár: het idee klopt NIET dat er aanstonds zielenheil gemoeid kan zijn met de capitulatie van bestuursfunctionarissen die net als degenen die zij ooit opvolgden slechts gezag uitoefenen op grond van ongelimiteerde macht (over in dit geval een ledenregister) namens aangesloten leden die, al dwalende in hun geloof, dergelijke privileges binnen de kerkelijke organisatie bij hen met vereende krachten tevoren met het verstand op nul en de blik op oneindig hebben neergelegd!!

Onder die aangesloten leden bevonden zich destijds tevens de geëxcommuniceerden zélf. Voordat zij onverhoopt slachtoffers werden van "het systeem", hielpen zij eraan mee "dienende broeders" met méér macht te bekleden dan God ze al gaf. Kortom: wie zich nu nog steeds inbeeldt dat men in deze slepende kwestie qua zielzorg van doen heeft met als bestuursfunctionarissen vermomde knechten Gods, zit ernaast en maakt tweemaal dezelfde (stomme) fout. De zo betwiste bestuursactiviteiten zijn enkel een uit de hand gelopen hobby!!

Ikzelf ben niet uit de kerk gezet maar ik ben wel gaandeweg tot het inzicht gekomen dat ik geëxcommuniceerd wil zijn, dat wil zeggen: buiten het verband van "het systeem" en niet medeplichtig aan het gezwalk van aangesloten leden die in hun "bijzondere vereniging" alles maar oogluikend dulden wat gevolmachtigde bestuurders namens hen (!!) verkeerd doen. Er moet in de Nieuw-Apostolische Kerk minimaal een onafhankelijke Raad van Toezicht komen. Samenvattend, wie de kerk een knieval wil laten maken, moet bij degenen zijn die het machtsmisbruik hebben gefaciliteerd - en dat zijn de aangesloten (in slaap gevallen) leden.

"Bouw op Hem alleen" staat er aansprekend in een bekend koorlied. Wat ons zielenheil betreft, kunnen wij het dáár het best bij laten.

Mvg,
JP

Wat hier trouwens inhoudelijk op aansluit is het volgende tekstfragment uit een column bij NAK-Observer door "Ds. B. Stjinder" (vermoedelijk uit 2006):
Blik op ‘e wrâld
1. Alteraasje

Lieven,

Veel is er te doen geweest, en nóg, over de inschrijvingen. Ook bij David kwamen deze overleggingen op: “Hoe groot is het tal van mijn dienaren? Hoe strijdbaar is mijn leger?” Hieromtrent lezen wij in 2 Samuël 24 en 1 Kronieken 21. Hoewel het God mishaagde, zond David Joab uit om hem de uitslag te brengen. “Het zijn toch állen dienaren van mijn Heer”, vroeg Joab nog aan David, “waarom wilt u dit?” Het woord van de koning echter was zijn wet. Voor Joab en de bevelhebbers onder diens gezag bleek het een veelomvattende opgave te zijn. Al met al bleven zij bijna tien maanden lang onderweg.

Pa na de volkstelling zag David in hoe dwaas hij had gehandeld om Joab met zo’n opdracht op pad te sturen. Echter, met dit berouw was voor de Heer de zaak nog niet afgedaan. Zo wendde zich tot David de profeet Gad. Deze legde hem de keuze voor uit drie straffen, maar David kon geen woord uitbrengen. Tot diens grote verdriet brak nu in Israël de pest uit, wat vele onschuldigen trof. God zag hoe David zich hierop verootmoedigde, waarna een engel Gad opdroeg David te zeggen een altaar op te richten. Dit gebeurde en het oprecht gebrachte offer werd gezegend met vuur vanuit de hemel.
Less Is More
Gebruikersavatar
Noise
Berichten: 129
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 14:36

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Noise »

@Peter a.k.a. Ronnie.
kom jij dan maar eens met heel erg hard bewijsmateriaal om jou debiele doorgeslagen standpunten te bewijzen.
gaat je zeker niet lukken, net als ALTIJD in de rechtzaal. Slapjanus! ;)
je bent een misselijkmakend ventje.De reden dat jij je pincode in de figuurlijke zin van de uitspraak nog aan Klene zou geven is omdat hij een goede client van je is.althans, dat is wat ik zo denk.
Daarbij kan ik er met mijn kop niet bij wat je zegt over Ronald Rohn.
Hier gaan we verder niet op in, de mensen die Broeder Rohn kennen weten gelukkig wel beter.
Dus ga de mensen hier alsjeblieft niet wijs proberen te maken dat broeder Rohn het hier mis heeft... Het is gewoon afwachten nu, en iedereen weet toch wel wie er fout zit. hoef je niet te ontkennen, is zowiezo geen discussiepunt.
Anders ga jij maar even lekker met de bruijn en klene en klene en vis en weet ik het wie nog meer even zitten janken als je er niet tegen kunt.
MVG, Noise.
NAK - Neemt Anderen Kwalijk.
Zij vernietigt een brug waar zij zelf onder staat!
Een simpele gewetensvraag aan NAK: ''Als jij een ander was, zou je dan bevriend met je zelf willen zijn..?''
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

@BakEenEi
U schrijft een prachtig stuk wou dat ik dat zo kon en weet waar je het over hebt .
Ik heb jaren een pleegkind gehad in huis waarvan dat een dochter was van een apostolische zuster (dit was de dochter van een voorganger priester ) en vriendje van een te getrouwde dienaar B.den H uit Emmen
Deze zuster was zo men dat noemt een echte apostool en wou dit kind niet meer en zette hem echt op straat .
Red je maar was haar antwoord aan haar zoon .
Ik heb toestemming gegeven aan de kerk om hem te begeleiden naar de conformatie en daar ging het fout .
Hij vroeg 2 weken voor dat zo zou zijn wat het betekend eert uw vader en uw moeder ?
is dat niet iets van de tien geboden ?
Zoiets simpels kunnen ze niet eens uitleggen en de priester weggelopen en nooit weer geweest .
Stel al jaren vragen hierover aan de kerk maar nooit antwoord .
Dat Bruintje speelt hier ook een smerige rol in kwam ik later achter want de moeder van Bruintje en de vader (priester) van deze apostolische zuster hadden ook een relatie , sssssssssssssssssssttt niks zeggen hoor .
Stinkt is smerig en ze laten kinderen achter die op straat gezet worden en allemaal kop dicht hoor .
Maar niemand die het antwoord weet op een van de tien geboden eert uw vader en uw moeder .
Van geld zaken weten ze meer en drukker mee .
Ze hebben me zelfs willen vermoorden omdat ik teveel te lastige vragen stelde dat wel in opdracht van de kerkleiding uit emmen .
Maar ik ga door .
Zelfs Ronnie/Peter kan dit als advocaat van de duivel niet verdedigen . :oops: :oops: :oops: :oops:
Zeg het nog heel netjes maar ik zou kunnen wat een k..zooitje en ……..
Is er iemand nog die kan uitleggen binnen deze kerk wat dit gebod betekend ??
Zelfs R van M niet als kerkwoordvoerder weet niet wat die er mee moet .
Antwoord is neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Jabob65 »

Ronnie, u zet zwaar aan dat bepaalde zaken niet juridisch aanvechtbaar zouden kunnen zijn, wellicht heeft u gelijk, was althans mijn antwoord.

Maar wat schetst mijn verbazing? Nu pleegt u karakter moord op Rohn. Mijn vraag is dan? Is uw opinie, en al het slechte dat u over deze man zegt, dan wel al juridisch bewezen.

Kortom, u meet met twee maten, al naar gelang het in uw straatje past.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Jabob65 »

@Ronnie, uiteindelijk zijn de volgende zaken voor mij van belang:

- De distrsictapostel van de NAK zou ten eerste al uiterst terughoudend moeten zijn met (commerciële) OG projecten die gefinancierd moeten worden met offer gelden (ethiek)
- Ten tweede zou hij, in het geval hij zoiets toch gaan doen, nooit en te nimmer als privé persoon iets dergelijks moeten opzetten met een persoon die ook voor de kerk werkt (belangenverstrengeling)
- Ten derde lijkt het mij ook niet slim om je zoon in deze kwestie te betrekken (nepotisme)

Daarnaast ontbreekt transparantie in deze + dat het zeer ongeloofwaardig overkomt als in dit geval Klene probeert het straatje van De Bruijn schoon te vegen (vriendjespolitiek).
Plaats reactie