Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Discussie over de onverwachte leegstand van de opgeleverde nieuwbouw
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

@all

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel...

Als iemand mij zou vragen "Maar hoe los je dit dan nu op?", wat na alle berichtgeving op dit forum en de berustende houding van de "verantwoordelijken" in de afgelopen zes maanden amper nog te verwachten valt - vandaar dat ik die vraag intussen maar zelf hardop stel, kom ik persoonlijk tot de slotsom: dit lost zich vanzelf op! Van mijn kant is er ontzettend veel aanvullende informatie aangereikt, inclusief oplossingen (!) - zie bijvoorbeeld de thread over LEAN Thinking. Ik wilde de zaak in de volle breedte op tafel zien te krijgen. Daarbij zal het niemand zijn ontgaan dat het voor mij in de kern nog altijd gaat om zielzorg. Spijtig genoeg was ik eerder al tot de conclusie gekomen dat men in de Nieuw-Apostolische Kerk (in Nederland) ook daarbij het spoor volkomen bijster is geraakt. Ik zou er een een boekwerk "in drie kloeke delen" over kunnen volschrijven. Ik ben ervan overtuigd dat als alle "hoge(re)" dienaren van hun voetstuk afkomen, de gemeenten op slag opleven. Aangezien echter in dat opzicht de verdorvenheid in deze kerk al te groot is, kunnen we dat rustig vergeten.

God verbindt zich niet aan de hoogmoedigen. Zo eenvoudig ligt dat. En wie niet eerlijk en oprecht kan zijn, wie fouten niet toegeeft en een verzuim niet herstelt, moet niet denken dat zulks nooit aan het licht komt. Er is hier simpelweg sprake van machtsmisbruik en van indoctrinatie. De oplossing voor het hele probleem ligt bij het "eerste en grootste gebod". Aangezien de kerkleiding vragenstellers minacht (!), ligt mijn bijgeloof in ieders voornaamheid al gedurende een aantal jaren voorgoed in gruzelementen. Het heeft geen enkele zin om te spreken over een zelfbeeld, over geloofsartikelen, laat staan over een catechismus, als men niet in de allereerste plaats elke naaste in zijn of haar waarde kan laten. Er bestaan in het "werk Gods" géén "hogere dienaren"!! Geen één!! Wel misschien in een kerk, of zo, maar níet in Zijn werk. Er is niks geheimzinnigs aan de boekhouding van een kerkgenootschap, doch wie er desondanks wél geheimzinnig over doet - die heeft wat te verbergen!! Wat heeft men dan bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland te verbergen? Welnu, dat zijn bijvoorbeeld de topsalarissen (!), en verder op het ogenblik een enorme financiële knoeiboel.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Lmg »

@ Bakeenei and All

Je vraagt je af wat er nog te verwachten valt !!

Denk nog even terug aan kerst 1951 in Giessen (BRD)
J.G. Bischoff spreekt voor het eerst zijn bijzondere en goddelijke BOODSCHAP uit.
In de periode 1951 tot 1960 zijn er 9 Apostelen vanwege deze boodschap geexcommuniseerd.
In Juli 1960 overlijd Bischoff, en word enkele dagen later vroeg op een ochtend begraven.
Op de rouwkaart en advertenties stond vermeld dat de begrafenis om 11.30 zou plaatshebben,
Uitsluitend enkele familieleden en Apostelen waren aanwezig bij deze begrafenis, welke om 10 uur
was beeindigd.
Bischoff had 9 jaar lang verkondigd dat hij de laatste St Ap zou zijn.
Toch werd Walter Schmidt reeds een dag na Bischoffs overlijden al de nieuwe stamapostel ingezet.
In alle Nak gemeenten is kort daarop verteld dat God zijn plan had veranderd.
Vorig jaar in 2010 MOESTEN de huidige kerkleiders het vijftigste sterfjaar van Bischoff gedenken.
Alle of de Meeste Distr Apostelen in ruste waren voor die gelegenheid naar het graf van J.G. BISCHOFF gekomen.
Er is in Frankfurt west een dag later een speciale dienst door St Ap Leber gehouden (Zonder aansluiting naar andere gemeenten)
Bischoff is alom geprezen en door Volkert Kuhnle werd nog even meegedeelt, dat gods plan wel degelijk in Juli 1960 was gewijzigd.
Tijdens de Europese jeugddag in Dusseldorf (2009) zei Leber ,, IK STREK MIJ UIT NAAR VERZOENING,,
Vervolgens deed hij hier niets meer mee.
Beste BAKEENEI op deze bovenvermelde wijze tracht de huidige leiding van de NAK Nederland inclusief Brinkmann Eimerstaete op te lossen.

Lmg
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

@all
Wil toch even terug komen op de sluiting van uithuizen .
Het is te gek dat de ouderen al jaren en jaren geleden een pand kochten in uithuizen , meer dan 50 jaar geleden dus , daar een leuke gemeenschap hebben opgebouwd en door hun offergeld het pand konden kopen .
Doordat ze bleven offeren konden daarvan ander panden gekocht worden .
P.Klene , de broer van de rekenmeester van de ABN AMRO , dacht voor die paar mensen die er nog komen kan ik het pandje wel verkwanselen en voor 10 maal de koopprijs wegdoen .
In normale woorden jat hij van deze mensen het pand en wat betreft hun geloof dat had die al afgenomen .
Het is een handelsmaatschappij geworden de nak , stelen jatten van de gelovigen zonder scrupule .
Heel jammer dat de leden van uithuizen niet eens er wat tegen kunnen doen .
Zo zal Winschoten dus volgen , en iedereen houd de kop dicht .
Mensen kom in opstand tegen dit jat werk laat van u horen .
De leegstand in Arnhem kost u deze kerk , laat dat niet gebeuren en zwijg niet meer ,
Uw geloof word geofferd aan de bakstenen daar ,wat is belangrijker , vraag u dat eens af .
Uw leiders geven niet om u , als u maar wel geeft .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Onroerend goed exploitatie NAK

Bericht door ACE »

@ all

Uit de gedeponeerde jaarrekeningen over 2009 blijkt dat de NAK Vastgoed BV’s een cumulatief verlies hebben geleden van € 766.608.
Hoofdzakelijk veroorzaakt door het Eimersstaete debacle.

Uit de jaarrekening van NAK Vastgoedontwikkeling Nederland BV blijkt dat er een nieuwe hypotheek op Eimersstaete is gevestigd van € 3.250.000 tegen een rente van 4,98% per jaar.
Alle bank- en spaartegoeden, toekomstige en huidige exploitatie inkomsten, huurpenningen zijn verpand aan de Rabo. Ook de huurinkomsten van de aangepande kerk.
Tevens stelt Beheersstichting Alpha & Omega zich garant voor toekomstige insolvabiliteit van de NAK VG BV.

Deze zgn renteswap zal het resultaat over 2010 nog eens extra belasten met € 600.000, zodat over 2010 een cumulatief verlies te verwachten is van € 1.100.000!

Tel daarbij de kosten voor het opstarten en operationeel maken van Eimersstaete van rond € 200.000, de korte- en langlopen schulden van € 4.965.523 eind 2009
is de conclusie dat er sprake is van een technisch faillissement.

Tijd voor een functioneringsgesprek lijkt me (..)

Groet, ACE
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door BakEenEi »

@ACE

Zodra ik over de eerste schrik heen ben, probeer ik een tweede reactie te geven. Maar 't is hier schrik op schrik, en de schrik over de vorige jaarcijfers zit mij nog in de benen. Eerst neem ik een borrel - de zoveelste, voor de schrik...

Waardering voor het kwantificeren van deze nieuw-apostolische bedrijfsgeheimen! De broeders Rasker, Yntema, Den Hamer, N. Klene, J. Klene, De Bakker, Meijer, Vis en Weening schijnen er hun volledige goedkeuring aan te hebben gegeven door aan de (on)verantwoordelijke bestuursleden (De Bruijn, P. Klene, Kamstra) decharge te verlenen.

Groet,
BakEenEi (tijdelijk niet aanspreekbaar)
Less Is More
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Redactie »

@all

Géén decharge. Dát hadden bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland ook de distictsvoorgangers behoren te doen. Binnenkort zijn voor hen de gevolgen níet meer te overzien...

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door ACE »

@WT

Het is maar welke voorstelling van zaken is gegeven door het Dagelijks Bestuur van de NAK.
Als je zo de berichtgeving volgt, zoals een brief van PK -waar TdB niets van wist(!)-, komt het
mij voor dat aan de DD een geheel ander plaatje is voorgehouden.
Maakt u zich vooral niet bezorgd en ZWIJG!
Maar het zal de NAK niet zijn als met terugwerkende kracht het décharge alsnog wordt herzien
door de notulen enigszins aan te passen! Daarmee worden de DD uit de wind gehouden.
Ik verwijs nog even naar de -achteraf opgemaakte- volledige volmacht die TdB aan PK verleende
om tijdens zijn afwezigheid geheel zelfstandig substantiële bestuurlijke wijzigingen door te kunnen voeren.
Daarmee plaatste TdB zichzelf juridisch uit de wind!
Er waaien flink wat winden op de CA (..) en na zondag waait ie uit een andere hoek!

Groet,
ACE
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

@all
Vandaag hoorde ik op de radio een stuk over de molukse kerk ,herkenbaar ???
Faillissement moet kerken redden .
DO 07 okt 2010 | 13.51
De Molukse Stichting Musafir in Vaassen gaat het faillissement van de Molukse Kerkvoogdijraad aanvragen om zo de impasse rond het slechte onderhoud van Molukse kerkgebouwen te doorbreken.

De voogdijraad zit op zwart zaad na een aantal fout gelopen beleggingen. De pot voor onderhoud is leeg .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door Redactie »

@willempower

Zeer herkenbaar! Het laatste nieuws in "The continuing story of Eimersstaete" is dat er aan voorgangers en hun partners een grote hoeveelheid kluiten werd uitgedeeld ter bestudering waarvan men zich nu in het gekrookte riet mag begeven.

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Nieuw-apostolische bedrijfsvoering

Bericht door willempower »

@all
Binnenkort weer nieuws uit arhem ??
Aanmeldingsprocedure
Wanneer u geïnteresseerd bent in één van onze appartementen, nodigen wij u van harte uit om in een persoonlijk gesprek verder kennis te maken. Wij bespreken dan uw wensen en informeren u over de mogelijkheden. Besluit u na dit kennismakingsgesprek op Residence Eimersstaete te willen komen wonen, dan volgt een intake procedure, waarin in overleg met u een persoonlijk zorgpakket wordt samengesteld .

Misschien wat voor Theoloog , nu Oostenrijk niet door gaat ?
http://www.eimersstaete.nl/nieuws.htm
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Plaats reactie