Elders gelezen...

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Plaats reactie
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Elders gelezen...

Bericht door Redactie »

@all

Districtsapostel Rüdiger Krause mocht een wens doen...
... en toen bleek hoe belangrijk een kerkelijk ledenregister opeens kan zijn:
  • Afbeelding
Hij gaf er nog snel een draai aan, maar de freudiaanse verspreking (!) was er...

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Elders gelezen...

Bericht door Jabob65 »

Bij Glaubenskultur zie je dan vaak van die nieuwsberichten die door NAK sites zijn geplaatst; in bijna alle gevallen zie je dan niks anders dan mannen in zwarte pakken; en het gaat ook bijna altijd over een x Apostelbesuch....:

http://cms.nak-sued.de/index.php?id=36845
Gebruikersavatar
SYSOP
Berichten: 77
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 19:00

Re: Elders gelezen...

Bericht door SYSOP »

Re: Elders gelezen...
Oorspronkelijk bericht door Jabob65 » ma 12 dec 2011, 17:01



In de sekte die nieuw-apostolische kerk heet, zaten volwassen mensen gisteren weer naar een beeldscherm te koekeloeren want blijkbaar heeft een dienst met een DAP een grotere zeggingskracht dan een dienst met een eenvoudige priester..een unicum was het zeker; waar het de gewoonte is om uitzendingen van stamapostekdiensten via de satelliet te bekijken, is het nu ook al de bedoeling dat je via de TV naar hulpsinterklaas Brinkmann gaat kijken.

En het spreekwoord zegt: wie schrijft, die blijft maar in deze dienst werd gesteld: wie gelooft, die blijft.

Natuurlijk mag ook een reden van het verdwijnen van het geloof niet ontbreken, want een reden van dat verdwijnen, is de zonde! Gezelligheid kent geen tijd.

Zie ook http://www.nak-nrw.de/aktuelles/bericht ... er-bleibt/

(Trouwens, ik zie Peter Klene nergens???)

Gisteren zag ik een fragment van het geloofsgesprek met mgr. Jan Bluyssen, zie http://www.rkk.nl/geloofsgesprek/uitzen ... 37359.html#

Deze bisschop met de respectabele leeftijd van 85 jaar liet een ander geluid horden, namelijk deze: zonder vragen te (kunnen) stellen, kan ik niet groeien in het geloof:

http://www.rkk.nl/geloofsgesprek/weblog ... 37342.html

Met andere woorden: waar de ene geloofsgemeenschap als het ware oproept tot blind navolgen (wandel maar stillekes achter mij aan!) stelt een wijze man voor om vragen te stellen.
Gebruikersavatar
SYSOP
Berichten: 77
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 19:00

Re: Elders gelezen...

Bericht door SYSOP »

Re: Elders gelezen...
Oorspronkelijk bericht door Redactie » wo 14 dec 2011, 11:57


Jabob65 schreef:
(Trouwens, ik zie Peter Klene nergens???)
@Jabob65

Ook Peter Klene was er bij in Münster! Zie http://www.nak-nrw.de/cms/image/large/13062.jpg.

Het WebTeam
Gebruikersavatar
SYSOP
Berichten: 77
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 19:00

Re: Elders gelezen...

Bericht door SYSOP »

Re: Elders gelezen...
Oorspronkelijk bericht door Jabob65 » wo 14 dec 2011, 12:54



@redactie, ja ik zie hem!

Dank je, en ik heb me er over verbaasd dat ik zo weinig negatieve geluiden hoorde over deze dienst, blijkbaar vindt men het normaal dat er tegenwoordig ook al distr.apostel diensten via de satelliet uitgezonden worden en ik heb ook de indruk dat men erg gevoelig is voor de perfectie van onze oosterburen. Het is allemaal nogal imposant, het is allemaal strak geregisseerd eea doet Mussolini-achtig aan.

Wie wil daar nu niet bijhouden. De kracht van de haviken...

Maar de boodschap is levensgevaarlijk, in feite werkt men continu met syllogismen; alle mensen zijn sterfelijk, Aristoteles is een mens; Aristoteles is sterfelijk.

Brinkmann heeft het dan over een vast geloof, geeft aan hetgeen dit geloof kan aantasten; de zonde, en het is dan vooral belangrijk om trouw te zijn in het kerkbezoek, het offeren en het gebedsleven, en zegt vervolgens dat je alleen DAN het glorierijke doel kan bereiken!

Een klein stukje van de boodschap vol erbarmen:

Wer glaubt, der flieht nicht“

Der Glaube sei Voraussetzung dafür, nicht zu fliehen. Er werde gestärkt durch die Annahme des Wortes Gottes. „Nicht nur das Hören allein, sondern das Einbauen des Wortes in die Seele ist wichtig“, so der Bezirksapostel. Denn: „Wer glaubt, der bleibt.“

Als potenzielle Gründe für eine mögliche Flucht nannte er die Sünde, nicht sofort erhörte Gebete oder einen Auftrag Gottes. „Lasst uns Glaubenskraft entwickeln, nicht zu fliehen, sondern beim Herrn zu bleiben“, forderte er die Zuhörer auf. Es gelte, in der Gemeinde zu bleiben, im treuen Opfer, in der Mitarbeit und im Gebetsleben.

„Wer aus dem Glauben beim Herrn und seinem Wort bleibt, der wird das Ziel erreichen, dessen geistiger Advent geht in den glorreichen Tag des Herrn über“, sagte der Bezirksapostel abschließend.


Maar de praktijk is weerbarstig en het mensenleven verloopt niet altijd gladjes; hoe gaat het met de priester die dispensatie heeft en vol levensvragen zit? Hoe gaat het met het echtpaar die besloten heeft om een proefscheiding uit te proberen? En met hen die met lood in de schoenen naar de gemeenschap gaan. En waar moet ik heen met mijn twijfel? En mijn gevoelens van neerslachtigheid en eenzaamheid?

Dan komt zo'n perfect plaatje erg hard aan, want jij kunt niet voldoen aan die hoge normen, eea leidt tot frustratie, ambivalentie en vervolgens tot isolatie. En de trein dendert door.

Niks geen boodschap vol erbarmen, we hebben het ook gezien met de pinksterdienst van Leber, je moet dit, en je moet dat, en als je het niet kunt, dan sodemieter je maar op!
Gebruikersavatar
SYSOP
Berichten: 77
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 19:00

Re: Elders gelezen...

Bericht door SYSOP »

Re: Elders gelezen...
Oorspronkelijk bericht door Jabob65 » wo 14 dec 2011, 14:22



Vandaag las ik nog dit:

Wanneer kinderen gevraagd wordt om in een cirkel te gaan staan en hand in hand een kring te vormen, staan ze meestal automatisch met het gezicht naar binnen, een gesloten kring met het gezicht naar elkaar en met de rug naar wat er buiten die kring gebeurt. Volwassenen doen het niet anders, maar die laten zich niet zo gemakkelijk meer in een kring plaatsen. Zo’n kring geeft een hechte verbondenheid met elkaar. Ook in kleine gebedsgroepen wordt in een kring met elkaar het Onze Vader gebeden om nog sterker te ervaren hoe het gebed ons met elkaar verenigt en verbindt, om te ervaren hoe God mensen met elkaar verbindt. Het gebed verbindt ons niet alleen met God, maar hecht ons ook aan elkaar.
De moeilijkheid van een kring is echter om iemand die er later bij komt, nog toe te laten. De nieuweling wordt niet snel opgemerkt, omdat de anderen met de rug naar hem/haar toestaan. Dan moet er vervolgens nieuwe ruimte gemaakt worden in de kring om de ander daarin op te nemen. Dat vraagt beweeglijkheid en flexibiliteit van de mensen in de kring. Als U eens gezien heeft hoe de kring van kinderen tijdens gezinsmissen hier rond het altaar wordt gevormd, weet U wat ik bedoel.
De mensen in een kring kunnen echter ook naar buiten gericht zijn. Dan zien we een totaal andere kring: het zijn mensen die naar buiten kijken. Dan is de verbondenheid met elkaar een gastvrije verbondenheid van mensen die bereid zijn om andere mensen in hun kring op te nemen, wanneer deze mensen hun kring naderen en er graag in willen worden opgenomen.
Wie kijkt naar de adventskrans ziet dat er geen binnen en geen buiten is: het licht van de kaarsen straalt alle kanten op. Hechte verbondenheid als gerichtheid naar buiten wordt gedragen door de groene takken.
Gebruikersavatar
SYSOP
Berichten: 77
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 19:00

Re: Elders gelezen...

Bericht door SYSOP »

Re: Elders gelezen...
Oorspronkelijk bericht door Tosca » wo 14 dec 2011, 15:14



@jabob,
Inderdaad, indien je ook ontvankelijk bent voor (Geestelijke) behoeften en noden van je naasten BUITEN de kring, dan is er ook de mogelijkheid vanuit je Christelijke geloof het Bijbelse evangelie te verkondigen, en daarmee de blijde boodschap, de ‘boodschap vol erbarmen’

En dat is heel iets anders dan het citeren uit een Nieuw Apostolische Kerkdienst, wat volgens de Nieuw Apostolische District-Evangelist Vis trouwens is verboden, Onzin natuurlijk…Maar het kan er best nog eens van komen(…) Nog een klein stapje en de Nieuw Apostolische Kerk claimt de auteurs rechten op de Bijbelse geschriften, tja, dan hebben de evangelische Godswerken een groot probleem(...)

Vriendelijke groet,

'Tosca'
Gebruikersavatar
SYSOP
Berichten: 77
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 19:00

Re: Elders gelezen...

Bericht door SYSOP »

Re: Elders gelezen...
Oorspronkelijk bericht door Jabob65 » wo 14 dec 2011, 15:40



@Tosca, Brinkmann en Vis, en al die andere ijdele machtswellustelingen kunnen wat mij betreft de pot op!
Gebruikersavatar
SYSOP
Berichten: 77
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 19:00

Re: Elders gelezen...

Bericht door SYSOP »

Re: Elders gelezen...
Oorspronkelijk bericht door willempower » wo 14 dec 2011, 16:12



@jabob65
Ik wil wel helpen de pot op maar bind ze dan ook vast , ze pissen toch al te vaak buiten de pot .
Gebruikersavatar
SYSOP
Berichten: 77
Lid geworden op: do 09 dec 2010, 19:00

Re: Elders gelezen...

Bericht door SYSOP »

Re: Elders gelezen...
Oorspronkelijk bericht door Noise » wo 14 dec 2011, 20:08



Soms zou ik wel eens willen dat hier een Vind Ik Leuk knop op het forum zat...
Afbeelding
Plaats reactie