Elders gelezen...

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Elders gelezen...

Bericht door BakEenEi »

@all

Feest, feest en nóg eens feest...
... én eenrichtingverkeer want reken er niet op dat de "Godsgezanten" zichzelf iets laten gezeggen. Die zwijgen als het graf. Als witgepleisterde graven, om precies te zijn.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Elders gelezen...

Bericht door willempower »

@ all
De kerkleiding van de Nak is niet te vertrouwen , maar ook boekhandels van geestelijke literatuur de Fakkel vertrouwd zijn klanten niet .
Moest wel even lachen dat er op de deur stond diefstal zinloos , want camera bewaking . :D :D :D
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Gebruikersavatar
hiawhata
Berichten: 47
Lid geworden op: do 21 okt 2010, 18:38

Re: Elders gelezen...

Bericht door hiawhata »

@ wp

God ziet alles ook zonder camera .

Mvg Hia
De drie-eenheid binnen de N.A.K. G G G Geld Geld Geld
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Elders gelezen...

Bericht door ACE »

@hia

Maar die zeikt er niet over :D

Groet,
ACE
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Elders gelezen...

Bericht door Jabob65 »

ANTWERPEN (RKnieuws.net)

Er zijn mensen die je precies kunnen vertellen wie tot de uitverkorenen van God behoren en wie niet. Als je dan vraagt naar het criterium, dan komt dat meestal neer op het belijden van een aantal dogmatische uitspraken en het volgen van een aantal regels op vlak van liturgie en sacramenten evenals op vlak van de moraal. Heldere regels geven duidelijkheid en zekerheid, dat is hun motto. En meteen kunnen ze zich ongegeneerd laten gaan in het verketteren van andere gelovigen die er andere criteria of andere gezichtspunten op na houden. Je kunt onder christenen bijzonder enggeestige mensen tegenkomen.

De lezingen van komende zondag laten een totaal ander geluid horen. Redding kan nooit geclaimd worden door een mens. God heeft een visioen over deze wereld, maar de wijze waarop dat visioen verwerkelijkt wordt, ligt helemaal in zijn handen. Wanneer mensen de plaats gaan innemen van God en zich een rechterstoel aanmeten, dan begint zo’n ‘goddeloze godsdienst’ behoorlijk gevaarlijk te worden. De vraag die aan het begin van het evangelie klinkt, „zijn het er weinig die gered worden?”, is eigenlijk ook zo’n gevaarlijke vraag. Jezus geeft er dan ook geen rechtstreeks antwoord op. Hij zegt alleen: „Doe alles wat in je vermogen ligt om naar de maatstaven van het koninkrijk Gods te leven.” En die maatstaven hebben allereerst betrekking op het beoefenen van de gerechtigheid zoals de Tora dat ons voorhoudt. En als we willen weten hoe dat in zijn werk gaat, dat doen van de Tora in heel concrete omstandigheden, dan hoeven we maar naar Jezus te kijken: kijken hoe Hij met mensen omging, hoe Hij opkwam voor recht en gerechtigheid, hoe Hij mensen nabij was.

Onze gedachten en opvattingen over onszelf zijn in dit verband minder relevant. Natuurlijk, die gedachten steken altijd weer de kop op: wij zullen er toch wel bij horen, want wij zijn kerkmensen, wij spannen ons in voor goede doelen en ga zo maar door. We lijken daarin op de mensen die Jezus noemt en die aanspraak menen te mogen maken op redding „omdat we in uw tegenwoordigheid gegeten en gedronken hebben”, dat wil zeggen deel genomen hebben aan de liturgie. En ook claimen ze die redding „omdat Gij in onze straten onderricht hebt gegeven”, dat wil zeggen dat we toch de kerkelijke leer hebben gevolgd. Maar wat is het antwoord daarop? „Ga weg van Mij, bedrijvers van ongerechtigheid!”

Al die enggeestige demonen moeten we uit ons hoofd en uit ons hart zien te verdrijven, want het zijn de verborgen gedaanten van onze hoogmoed. En in plaats van de engte kunnen we dan de immense ruimte betreden die ons in de eerste lezing wordt voorgehouden. Het gaat bij Jesaja om het visioen van God: Hij wil zich een volk verzamelen dat zijn Naam kent en dat bestaat uit een bonte stoet van ‘broeders en zusters’ die uit alle windstreken komen om het feest te vieren van zijn Aanwezigheid op de heilige berg. En degenen die reeds ‘dichtbij’ zijn, zullen verrast zijn van hoe ver die mensen wel niet komen en wie daar allemaal bij horen. Het zijn dan ook niet onze uitverkorenen, maar Góds uitverkorenen. Vele volkeren — met de meest vreemde talen — worden betrokken in dit visioen. En ja, het gaat zelfs zo ver, dat God ook uit die vreemde volken mensen kiest die hij voegt bij de priesters en de levieten. Wie had dat gedacht?

Hetzelfde visioen waarin de hele wereld betrokken wordt bij het werk van God, vinden we terug aan het einde van de evangelielezing: „Ze zullen komen uit het oosten en het westen, uit het noorden en het zuiden, en zij zullen aanzitten in het koninkrijk Gods.” En degenen die er zo zeker van waren dat ze erbij hoorden, staan dan te kijken wie daar allemaal aanschuift, terwijl ze zelf buiten blijven staan, op afstand gehouden van de feestvreugde.

Zo’n evangelielezing als van komende zondag werkt met sterke beelden die ontleend worden aan de Bijbelse leefwereld. Het blijven beelden, we moeten ze niet overladen. Maar het zijn wel sterke uitdrukkingsvormen voor een fenomeen dat van alle tijden is en dat door Jezus keer op keer aan de kaak wordt gesteld: dat van de godsdienstige zelfingenomenheid. Blijkbaar gaat het om een gevaar dat de zo godsdienstige mens permanent bedreigt: scheiding willen maken tussen ‘wij hier’ en ‘zij daar’, tussen wie ‘goed’ is en wie ‘minder goed’ is. Het perspectief van het evangelie is radicaal omgekeerd: gelovigen mogen zout zijn in het deeg. Gelovigen mogen smaak geven aan het leven in deze wereld. Maar zout dat zelf smakeloos is geworden, wordt weggegooid. (Jean Bastiaens in Kerk & leven).

Jean Bastiaens is professor Nieuwe Testament aan het Grootseminarie van Brugge. Hij is directeur van het Bijbelhuis Zevenkerken en van de Bijbeldienst Bisdom Brugge. Hij werkte mee aan de nieuwe Bijbelvertaling.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Elders gelezen...

Bericht door BakEenEi »

BakEenEi schreef:(...)
Ik vind het echt een hoogst kwalijke zaak dat districtsapostel Brinkmann, zonder daarbij in te gaan op de verstrekkende betekenis van de details, onlangs tijdens diens prediking op de "55. Jugendtag in der Westfalenhalle" aan de herziene nieuw-apostolische geloofsartikelen een "Mehrwert des Glaubens" heeft toegedicht. Zoals het ook al naar voren kwam in mijn bericht op "Zo 02 Jun 2013, 14:03" in de thread "Het is niet ver naar Bethlehem", houdt het vijfde geloofsartikel een diskwalificatie in van alle kerkelijke ambtsdragers in christelijke geloofsgemeenschappen elders want buiten de stamapostel om hebben die "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" in het geheel geen goddelijk mandaat. Wie desondanks "onwetende" jonge mensen voorhoudt dat er geloof moet worden gehecht aan een Mehrwert, liegt en bedriegt.

(...)


Uit: Mijn bericht op "Za 06 Jul 2013, 16:02" in de thread Job: "Het licht verwachtte ik, maar de duisternis brak aan."
@all

Over ditzelfde onderwerp verscheen er op de website van de Neuapostolischen Kirche Nordrhein-Westfalen K.d.ö.R. deze week een aanvullend bericht inclusief een link naar videobeelden, getiteld "Jugendtag NRW 2013 in der Westfalenhalle Dortmund" (23. August 2013, 14.51 Uhr • Dauer: 12:22 Minuten). Bij "Glaubensforum24" riep dit aansluitend de onderstaande discussie op:
Brombär schreef:Im Zusammenhang mit der Berichterstattung vom NAK-Jugendtag NRW hat Bezirksapostel Brinkmann den Begriff Mehrwert erwähnt und einen solchen in Verbindung mit den Glaubensartikeln der NAK gebracht.

Obwohl (oder vielleicht gerade weil) ich Unternehmer bin, erschließt sich mir nicht, was mit dem Begriff Mehrwert im Zusammenhang mit der neuapostolischen Glaubenslehre gemeint ist. Vielleicht die Erwählung, die nur Geistgetauften vorbehalten ist?

War jemand unter der Wirksamkeit des HG bei diesem Zusammentreffen und hat einen genaueren Einblick erhalten ?


„Der Glaube an Jesus Christus verbindet uns Christen untereinander", führte der Bezirksapostel aus. In diesem Zusammenhang erwähnte er die zehn Glaubensartikel der Neuapostolischen Kirche. Sie stellten einen Mehrwert des Glaubens dar.

Quelle: http://www.nak-nrw.de/aktuelles/videos/ ... -dortmund/


Bb.


Bron: Bericht door "Brombär" bij Glaubensforum24 op "23.08.2013, 17:19" in de thread "Neuapostolischer Mehrwert - Was ist das im Klartext?"
Comment schreef:Hallo Brombär,

das Thema war einmal Gegenstand der Diskussion unter Klick Wegen der dortigen sehr sachlichen und interessanten Beiträge sei mir ein Hinweis darauf gestattet.

StAp Leber hat sich auch zum Mehrwert konkret geäussert:

"Bei allem Respekt für andere christliche Kirchen und bei allen Gemeinsamkeiten ist es doch so, dass das gegenwärtig wirksame Apostelamt für uns einen Mehrwert darstellt, den wir nicht aufgeben." S. Klack

Und noch einmal:

"Durch die Taufe wird der Mensch zum Christen. Sie und die heilige Versiegelung zusammen bilden die Wiedergeburt eines Menschen – beide Sakramente sind notwendig. Hierin sehen wir den Mehrwert unseres Glaubens."
Klock

Auch Dr. Kiefer, theologischer Berater des StAp, hat sich einmal in einer Diskussionsrunde zum Thema geäussert:

Ein Zuschauer fragt Dr. Kiefer nach dem substantiellen Mehrwert des neuapostolischen Glaubens, der dazu führt, dass die „Braut bereitet wird“.

Antwort: Substantiell die Vollzahl der Sakramente und ihre Gültigkeit. Einmal die Versiegelung, die Geistmitteilung, und zum Anderen auch das Heilige Abendmahl. Da sagen wir ja, das ist ja nur, sozusagen im „Schrumpfzustand“ bei den Anderen vorhanden. Das ist ja gar nicht das, was eigentlich sein soll...

Nachfrage: Das heißt: Außerhalb der NAK nach wir vor keine Sündenvergebung, ja oder nein ?

Antwort: Eine explizite Sündenvergebung sicherlich nicht...


siehe dazu: hier und dort angegebenen weiteren Link

Freundliche Grüße
Com.


Bron: Bericht door "Comment" bij Glaubensforum24 op "23.08.2013, 18:01" in de thread "Neuapostolischer Mehrwert - Was ist das im Klartext?".
Matula schreef:Die Antwort auf die Frage Neuapostolischer Mehrwert - was ist das im Klartext, ist doch dem Grunde nach simpel und lautet:

Wir sind mehr wert !


Bron: Bericht door "Matula" bij Glaubensforum24 op "24.08.2013, 13:22" in de thread "Neuapostolischer Mehrwert - Was ist das im Klartext?"
Ik blijf het hoogst ongepast vinden om te suggereren dat de nieuw-apostolische geloofsartikelen een meerwaarde zouden vertegenwoordigen ten opzichte van het Evangelie van Jezus Christus, zoals districtsapostel Armin Brinkmann het zich tegenover de jeugd onlangs wenste te veroorloven. Hij gedraagt zich als een ondernemer die geluisterd heeft naar een marketing-adviseur, waarna de reclamecampagne verandert en het product wordt aangeprezen als relevant, onderscheidend en opmerkelijk. Verder kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat men op de videobeelden weliswaar vloeiend over het geloof spreekt doch niet vanuit het geloof. Showbusiness.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Elders gelezen...

Bericht door BakEenEi »

@all

"Voor de ernstige gevolgen van onze zegeningen staan wijzelf niet in", is hier blijkbaar de boodschap van de nieuw-apostolische kerkleiding aan slachtoffers van zinloos geestelijk geweld...
Zie verder op dit Forum de threads "Uitgaan van wat het kind nodig heeft, kan niet meer" en "Profiel NAK-top: geraffineerd, onhebbelijk en meedogenloos". Zie evt. ook de website van "LINDD".

In mijn bericht op "Do 29 Sep 2011, 14:19" in de thread "Criticasters of opbouwwerkers?!" kwam dit thema eerder aan de orde.

Groet,
BakEenEi
Less Is More
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Elders gelezen...

Bericht door ACE »

@bee
Wat verwacht je van leiders die alleen maar uit zijn op zelfverrijking en -verheerlijking?
Volgevreten 'mugabes' leunend op elkaar en lak hebbend aan iedereen.
Zij zullen nooit slachtoffers zijn.
Wij zijn op tijd uitgestapt.
Groet
ACE
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Elders gelezen...

Bericht door ACE »

@wt

De medebetuiging aan de koninklijke familie lijkt nu eerder ergernis te veroorzaken dan medeleven.

Groet,
ACE
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Elders gelezen...

Bericht door BakEenEi »

[Bijgewerkt: 09-09-2013, 18.00 uur]
ACE schreef:@wt


De medebetuiging aan de koninklijke familie lijkt nu eerder ergernis te veroorzaken dan medeleven.

Groet,
ACE
@ACE

Ook ik zou willen dat dit hele project met een vervangende "indexpagina" een beter passend aanzien krijgt... Ik begrijp hoe het ooit bij het begin is begonnen, maar laat er maar eens een frisse wind doorheen waaien!

Sinds Bauke Moesker werk maakte van diens initiatief om met name aandacht te vragen voor bewust achtergehouden informatie bij de nieuw-apostolische kerkleiding, zijn er via de "indexpagina" nogal wat onderwerpen aangedragen. Later kwam het Forum erbij. Dit kreeg een stevige impuls door alle vraagtekens rondom Residence Eimersstaete in Arnhem. Door die kwestie werd mij gevraagd te willen verklaren hoe bij dit kerkgenootschap de zaken telkens weer zó uit de hand kunnen lopen als ik het in Arnhem ook zelf al vrij vlot kon vaststellen. Ik wilde daar alleen tijd en moeite in steken als ik ervan op aankon, dat het forumberaad niet werd gesaboteerd. Bauke paste het forumbeheer daarop aan. Wat mij betreft, krijgt het huidige Forum binnenkort een archieffunctie en wordt er een nieuw Forum ingericht om een kansrijke doorstart te maken. Het zou fijn zijn als dan ook diegenen meedoen die tot op heden uitsluitend hebben meegelezen. Wel denk ik dat het verstandig is om van tevoren samen te bedenken hoe bij zo'n bredere opzet de daaraan verbonden kosten eerlijk te verdelen zijn.

Zie ook de thread "Fase 2: samen apostolisch!"

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Plaats reactie