Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gesloten
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Jabob65 »

@Gnosis, ik begrijp het even niet, ben je het nu wel of niet met WP eens?
Gnosis
Berichten: 52
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 22:29

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Gnosis »

All,

Diegenen met frustraties, en wat voor narigheden ook, bekijk u zelf, wijs niet naar anderen, er is niet één waarheid, er zijn er meer.
U veranderd "de kerk" niet, zij laat zich niet veranderen en jullie blijven in je eigen "shit" liggen, slachtofferrol?? Dat voelt lekker, heb ik ook gehad, maar het brengt je geen steek verder!
GA VOOR JE EIGEN GELUK!!!!!!!
Ik denk dat Diderot het bij het juiste end heeft, steeds zich herhalende berichten, steeds "Gods ordeningen". Houden jullie je er aan???? Laat me niet lachen..........!.
"Hebt u naaste lief als u zelve" en maar bijbelteksten aanhalen, steeds weer , en weer tot dat je er akelig van wordt, het lijkt zo zelf ingenomen , net als fariceërs . O, wat ben ik blij dat ik niet zo ben als hij....
Waar bent u mee bezig? Maar ja , de bijbelteksten gelden voor anderen, niet voor het Webteam en enkele anderen.....?! De meerderheid zwijgt, verstandig!

Ik niet meer, Ik heb het gehad, haal mij er maar af en als ik het zelf kan , vertel het me maar hoe dat moet. Graag z.s.m. s.v.p.

Ik wens het webteam het beste, wie zonder zonde is werpe de eerste steen. De andere forumleden, luister naar je hart, laat je niet beïnvloeden door frustraties van webteam en eventueel anderen, je wordt hier niet gelukkiger door, echt niet en het komt zo het komt. alles is verspilde energie.


Gnosis , Harm Hijlkema
Gnosis
Berichten: 52
Lid geworden op: za 19 feb 2011, 22:29

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Gnosis »

Jabob,

Ik stop er mee, ik had al eerder met enkele anderen geen goed gevoel over WP, dat is nu bevestigd, IK STOP!

groet, we spreken elkaar wel op een andere wijze , maar niet meet hier.

gr. HH
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Wil »

Mannen Broeders,
Laten wij vooral nu niet hol slaan dit forum is het enigste forum in Nederland waar wij samen onze gedachte en gevoelens kunnen delen.
Gaarne van de redactie vraag ik om nu te reageren aub.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

@all

Ben net terug met een geldig alibi (!) van spoedeisende medische hulp, en schijnt hier opeens alles in vuur en vlam te staan... Kan iemand mij even bijpraten?

Het WebTeam/TjerkB
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Wil »

Redactie schreef:@all

Ben net terug met een geldig alibi (!) van spoedeisende medische hulp, en schijnt hier opeens alles in vuur en vlam te staan... Kan iemand mij even bijpraten?

Het WebTeam/TjerkB
Typisch NAK!!!!!!!!!!
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Jabob65 »

@Gnosis, aha, ik begrijp het.

Ja, iedereen kan zijn of haar keuze maken, maar noch het oordelen, noch het normatieve, noch het hoofdschudden bevalt me.

Ik denk dat velen van ons trauma's hebben opgelopen in de NAK, weliswaar was dat in een specifieke periode in de NAK maar a) is naar mijn mening is de basis van dit alles de exclusiviteitsgedachte hetgeen Moerland duidt als het wij/zij denken en b) heb ik het idee dat er weer zo'n gure wind waait in de NAK, de haviken hebben het voor het zeggen.

WP drukt zich uit in duidelijk taal en over het algemeen ben ik het niet vaak met hem oneens.
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Redactie »

Gnosis schreef:(...)
Ik denk dat Diderot het bij het juiste end heeft, steeds zich herhalende berichten, steeds "Gods ordeningen". Houden jullie je er aan???? Laat me niet lachen..........!.
"Hebt u naaste lief als u zelve" en maar bijbelteksten aanhalen, steeds weer , en weer tot dat je er akelig van wordt, het lijkt zo zelf ingenomen , net als fariceërs . O, wat ben ik blij dat ik niet zo ben als hij....
Waar bent u mee bezig? Maar ja , de bijbelteksten gelden voor anderen, niet voor het Webteam en enkele anderen.....?! De meerderheid zwijgt, verstandig!

(...)
Gnosis , Harm Hijlkema
@Gnosis

Een verschil tussen ons kan zijn dat wij bij het WebTeam het "apostolische werk" nog steeds een warm hart toedragen, met dien verstande dat wij graag vasthouden aan het evangelie van Jezus Christus en aan het onderricht van Zijn apostelen, waarover de Bijbel veel waardevols te melden heeft. Zo zuiver hoort het naar onze vaste overtuiging namelijk te blijven!
Door allerlei beleidsontwikkelingen binnen de Nieuw-Apostolische Kerk is er enorm veel verwarring gesticht. Aangezien verantwoordelijken niet eerlijk en niet oprecht openstaan voor vragen die hun doen en laten oproepen, ontstaat er tot ons leedwezen echter verwijdering tussen broeders en zusters onderling, buiten wier toedoen de gemeenschapszin aldus wordt ondermijnd. Dit verschijnsel is er trouwens al minstens zeven jaar de oorzaak van dat er ook in het buitenland over de Nieuw-Apostolische Kerk nogal wat negatieve publiciteit verschijnt. Dat was volgens ons te vermijden geweest indien de kerkleiding "op ooghoogte" met de betrokkenen had willen communiceren.

Omdat niet zelden zelfs de meest relevante feiten en omstandigheden binnen de kerk voor belanghebbenden achter worden gehouden, hebben wij op dit Forum ons best ervoor gedaan om een belangrijk deel van de ontstane verwarring weg te nemen door diverse achtergronden zo helder mogelijk te beschrijven. Dat hebben wij gedaan vanuit ons apostolische geloof, in de hoop ermee te bereiken dat onbegrip bij onze broeders en zusters over eventuele kritiek geleidelijk kan afnemen.

Zie verder de realistische Psalm 38 (NBV).

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Jabob65 »

Trouwens, de Farizeeërs worden ook vaak ten onrechte beschuldigd van allerlei zaken, in het Nieuwe Testament worden ze vaak als tegenstanders van Jezus opgevoerd, maar zij vormden een belangrijke joods-religigieuze beweging, de farizeeën bleven steeds trouwe aan de Thora en aan de overlevering en de traditie, en streefden naar gerechtigheid en hechtten veel belang bij het onderricht aan het volk.
Wil
Berichten: 45
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 21:10

Re: Hooguit weten wij wat wij kunnen weten!

Bericht door Wil »

Wil schreef:
Redactie schreef:@all

Ben net terug met een geldig alibi (!) van spoedeisende medische hulp, en schijnt hier opeens alles in vuur en vlam te staan... Kan iemand mij even bijpraten?

Het WebTeam/TjerkB
Typisch NAK!!!!!!!!!!
Vreemd van u kant geen reactie maar gewoon er over heen ''praten'' had ook niks anders van u verwacht.
Gesloten