Almere

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Gesloten
Criticus
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 12:36

Almere

Bericht door Criticus »

In de Tweede Exloërmond reportage kwam ik de volgende zinsnede tegen:
Toen ik District-Apostel Pos in 1995 confronteerde met de Amsterdamse leegloop, verklaarde hij dat veel Broeders En Zusters waren verhuist naar Almere Tja, maar in Almere was in geen velden of wegen een Nieuw Apostolische Kerk te vinden. En zo liep hij weg voor de waarheid, en nog steeds wil men de leugen verdraaien naar…Goddelijke waarheid! De resultaten worden steeds duidelijker zichtbaar. Niks Goddelijke waarheid! De Leugen regeert.
Het is jammer dat de reporter niet doorgevraagd heeft, of anders, zichzelf niet de moeite getroost heeft uit te zoeken hoe het dan WEL zat. In mijn ogen is de waarheid namelijk nog iets "erger" dan het hierboven vermelde.

De broeders en zusters uit Almere is jarenlang voorgehouden dat er in Almere een eigen gebouw zou komen. De zondagmiddagen (ja, dit is alweer wat langer geleden) werd er al in een gehuurd gebouw in Almere dienst gehouden. De overige diensten schoof Almere aan bij Naarden-Bussum, die door deze invasie 3x zo groot werd als voorheen.

Een gebouw in Almere is er nooit gekomen. Eerst werd er nog van gezegd dat dat de doodsteek voor Naarden-Bussum zou betekenen, later werd er helemaal niets meer over gezegd (voorzover ik weet).

Inmiddels "hoort" Almere bij Lelystad, dat een tijd terug is heringedeeld naar district Amsterdam. Ironisch genoeg zijn nu dus de migranten van Amsterdam naar Almere weer terug bij hun oude district.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Almere

Bericht door BakEenEi »

Criticus schreef:(...)
Eerst werd er nog van gezegd dat dat de doodsteek voor Naarden-Bussum zou betekenen (...)
@Criticus

Desondanks ging in de tussentijd de nieuw-apostolische kerkgemeente Naarden-Bussum ter ziele.

Wat ikzelf trouwens altijd heel érg heb gevonden is, dat, wát het ook maar betrof, het zogenaamd een "zaak voor de dienaren" zou zijn om erover te beslissen; ja, zelfs om het ergens überhaupt over te hebben. Wie op de "kerkvloer" ongevraagd blijk gaf van een "eigen mening", straalde "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" tegelijk het signaal uit dat "het verstand" hem of haar vermoedelijk in de weg staat. Te allen tijde hoorde je de hand van God te willen ontdekken in het beloop van de gebeurtenissen, zoals de "zegenaars" het "biddend" hadden bekokstoofd. Om maar één concreet voorbeeld te noemen; bij de uitverkoop van de "Henri Polaklaan" stond míjn verstand eerlijk gezegd -van verbijstering- stil.

Een op Almere gelijkende situatie was overigens Stiens (bij Ljouwert). In één woord, vreselijk, hoe er ook daar van hogerhand met de broeders en zusters is omgegaan.

Inmiddels is het volgens mij -voor de gezagsgetrouwen- te laat om op de kerkvloer alsnog te ontwaken. Van de zielen met "kwalijk" een eigen mening hebben verreweg de meesten het "werk Gods" door een achterdeur verlaten... Bij mij persoonlijk hebben "ze" gedurende de laatste 20 jaar (!) dat ik nog "volgde" met vereende krachten geprobeerd deze mening er successievelijk uit te rammen. Ook ik had een "dankbaar gedresseerd gemuilkorfd schaapje Zijner weide" moeten worden. Maar ik had "ze" dóór, de schijnheilige machtsfiguren; dienaren van hógere dienaren. Zie mijn bericht van "do 24 feb 2011, 08:04" in de thread "Weg".

Een belangrijke oorzaak ervan dat ik niet twijfelde wanneer er iets niet in de haak was is, dat ik vaak met veel achtergronden bekend was. Daarom snap ik heel goed dat wie betrekkelijk weinig af weet van zaken die nogal ingewikkeld in elkaar steken, zich niet vrij voelt om er een uitgesproken mening over te hebben. Dit neemt echter niet weg dat er wel eens belangen op het spel kunnen staan, waarbij verstandig ingrijpen géén uitstel kan dulden...

Groet,
BakEenEi
Less Is More
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Almere

Bericht door ACE »

@BEE

Inmiddels kondigt zich het failliet van de ooit bloeiende gemeenschap Doesburg/Doetinchem zich aan.
Zij kerken nu samen met Arnhem.
Morgen zit het 'hele' district aan bij de DAP in Musis Sacrum te Arnhem.
Dat had ook nog makkelijk in het oude gebouw gepast.

Groet,
ACE
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Almere

Bericht door Lmg »

De Henri Polaklaan moest zonodig door G. Pos verkocht worden.
De Bruijn vertelde in 2000 aan iemand, dat dit gebouw voor een veel te laag
bedrag was verkocht, middels een vrouwelijke makelaar.
Het kerkgebouw met woning had Hfl 500.000 meer kunnen opbrengen.
De niet zakelijk ingestelde G. Pos heeft vele keren een buitengewoon slechte deal gemaakt.
Wat is er toen en nog steeds veel knoeiwerk geleverd.

Lmg
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Almere

Bericht door ACE »

@lmg

Een ding moet ik zondermeer toegeven. Verkopen kon De Bruijn wel.
Leugens, halve waarheden, sloopautos, broeders en zusters.
Hij liet geen middel ongebruikt om er zelf beter van te worden.

Groet,
ACE
ACE
Berichten: 474
Lid geworden op: wo 29 sep 2010, 22:05

Re: Almere

Bericht door ACE »

@all

Inmiddels heeft een voorbeeldig diaken uit de gemeenschap Harderwijk de pijp aan Maarten gegeven.

Groet,
ACE
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: Almere

Bericht door BakEenEi »

@all

(...) Overal valt wel eens wat voor. Dat is nooit mijn punt mijn geweest. Wat ik gewoon niet begrijp is dat sommige mensen niet eenvoudig met de grootst mogelijke eerbied een radertje willen zijn in Zijn werk. Maar dan geen eerbied in de zin van ontzag voor zogenaamde hogere dienaren. Ons leven, het geloof, Zijn liefde; alles in ons geschonken. Dan kom je toch geen statussymbool tekort, of zo?! Het lijkt echt nergens naar als dienaren zich boven anderen (laten) verheffen.

Overigens; wij allen mogen een diaken zijn, op andere momenten wellicht een priester of een herder, of een apostel! Het zit hem helemaal niet in een "ambt". Zagen kerkelijke ambtsdragers hun naasten maar als dienaren; dan zou het lichaam van Jezus Christus heel wat beter kunnen functioneren...

Groet,
BakEenEi


P.S. Het volgende schoot mij nog te binnen:
  • Afbeelding
    Afbeelding
Less Is More
Gesloten