Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Berichten die al dan niet tevens op de website verschijnen en reacties van lezers
Forumregels
Doordat de redactie een wisselende samenstelling heeft, neemt zijzelf in beginsel niet deel aan een eventuele discussie. Het is ook niet erg praktisch om na het plaatsen van redactionele stukken, waar tijd en voorbereiding mee gemoeid zijn geweest, niet de handen vrij te hebben om alvast met nieuwe onderwerpen aan de slag te kunnen gaan. Bovendien is ieders vrije tijd beperkt. Beurtelings vervullen de redactieleden op het Forum de taak van Moderator. Eventueel overleg kan het best via een privé-bericht.
Plaats reactie
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

Aangetekend verzonden
2 december 2011
VERTROUWELIJK/PERSOONLIJK

Geachte broeder [...],
  • 1) Ondanks het feit dat we elkaar nog niet persoonlijk kennen, moet ik mij met een bijzonder verzoek tot u richten.
  • 2) Er komen bij ons ernstige klachten binnen over uw gedrag in onze kerken tijdens de erediensten.
  • 3) Er wordt ons gemeld dat u broeders en zusters in de diensten fotografeert en deze foto's publiceert op uw website.
  • 4) Dat is een schending van de persoonlijke levenssfeer van de betrokkenen en daarmee strafbaar.
  • 5) Het is eveneens strafbaar om uit de inhoud van diensten te citeren op uw website.
  • 6) Elke dienstleider heeft een schriftelijk vastgelegd kopijrecht van een dienst die hij houdt.
  • 7) Het publiceren uit een dienst mag alleen met toestemming van de dienstleider.
  • 8) Verder wordt ons gemeld, dat u aanwijzingen van onze voorgangers, die verantwoordelijk zijn voor de gang van zaken tijdens onze erediensten, negeert en daaraan bewust voorbij gaat.
  • 9) Wat uw persoonlijke uitspraken over onze ambtsdragers betreft, stellen wij vast dat deze zeer onchristelijk zijn en zelfs in tegenspraak zijn met de leer van Jezus.
  • 10) Broeder [...], aangezien u met voorkeur de bijzondere diensten bezoekt waarvoor we ook gasten uitnodigen, waarbij we er moeite voor doen om een goede sfeer te scheppen, wil ik U in mijn hoedanigheid als bureauhoofd van ons kerkelijk kantoor in Nederland vriendelijk doch dringend verzoeken om u in onze diensten zodanig te gedragen dat u geen ergernis veroorzaakt.
  • 11) Ik vraag u om de aanwijzingen en verzoeken van onze voorgangers zonder meer op te volgen.
  • 12) Het fotograferen voor, tijdens en na onze diensten is alleen toegestaan aan degene die daarvoor de opdracht krijgt.
  • 13) Teksten uit de prediking mogen alleen na toestemming van de dienstleider worden gepubliceerd.
  • 14) Ik vraag u dringend om deze aanwijzingen zonder meer op te volgen om niet tot verdere maatregelen te hoeven komen.
  • 15) Ik wens u verder al het goede en groet u hartelijk,
(w.g.) R.D. Vis
Hoofd Centrale Administratie
Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland

tevens:
  • 2) voorganger "onderdistrict" Tilburg bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
  • 3) adviseur van "Het bestuur" van de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
  • 4) lid van de door apostel Peter Klene voorgezeten onderzoekscommissie ad hoc, bijgenaamd "Raad van Toezicht"
  • 5) lid van "De landelijke vergadering" bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland
  • 6) bestuurslid van de "Beheerstichting Alpha & Omega"
  • 7) bestuurslid van de "NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V."
  • 8) bestuurslid van de "Beheerstichting A&DN"
  • 9) indirect bestuurslid bij "Residence Eimersstaete B.V."
  • 10) indirect bestuurslid bij "A&DN Vastgoed Holding B.V."
  • 11) indirect bestuurslid bij "A&DN Vastgoed Onderhoud B.V."
  • 12) indirect bestuurslid bij "A&DN Vastgoed Project B.V."
  • 13) indirect bestuurslid bij "A&DN Woon Zorg Management B.V."
  • 14) indirect bestuurslid bij "Eimersstaete Woon Zorg Exploitatie B.V."
  • 15) eigenaar eenmanszaak RUVI Electronics (KvK-nummer: 20136373), leverancier voor alle soorten LED verlichting van TL tot noodverlichting en van peertje tot bouwlamp
@all

Wat is het hierbij trouwens ongelofelijk hypocriet van de "dienaren" (!), kerkelijke ambtsdragers en "zegenaars" (!) die nu achter de rug van de geadresseerde om zich hebben beklaagd bij een derde die betrokkene niet eens persoonlijk kent, om vooraf in commissie (!) te verzuimen het rechtstreekse contact eerst eens zélf te leggen! Wat een lafhartige achterbaksheid bij dezulken. Onverschrokken betreden ze morgen met hun vrome zondagse smoelwerken wederom "het altaar" van de heer Leber - ook al zo'n schijn-heilige, getuige in de praktijk diens meedogenloze onverzoenlijkheid. Aan mooie woorden nimmer gebrek, maar o wee, als het op daden aankomt.

Vreselijk, vreselijk, wat een misselijkmakende praktijken in deze walgelijke bedrijfscultuur van omhoog likkende en naar beneden trappende zelfgenoegzame lieden, verraders (!) in feite, die zich nota bene uitgeven voor "Godsgezanten".
Redactie schreef:(...)

Hoezeer ook tegenwoordig de gedragingen van bestuursleden in de Nieuw-Apostolische Kerk (in Nederland) en hun rechterhanden blijken te passen in voortdurend één en hetzelfde patroon, namelijk een complex van ongerijmdheden, waarbij de grootste gemene deler toch wel ieders megalomane onbeschaamde brutaliteit is vanwege een aan minachting grenzende onverschilligheid, waarbij men nota bene kans ziet om die vanuit een geestelijke bediening bot te vieren op naasten in een Algemeen Nut Beogende Instelling (!), speelt bij ons de verontwaardiging bij elk nieuw voorval telkens weer even hoog op. Je kúnt eenvoudig niet wennen aan zo'n wrede manier van optreden door kerkelijke ambtsdragers. Maar bij de Nieuw-Apostollische Kerk (in Nederland) gebeurt het. Daar kan het, daar mag het blijkbaar, en daar wordt het ook keurig netjes "ondersteund" door "voorbeeldige" doch hopeloos gebrainwashte handlangers die kennelijk menen hun afgod daarmee een dienst te bewijzen.

Het is echt heel, héél erg wat er in deze kerk op het ogenblik allemaal maar ongestraft volkomen uit de hand loopt. Sinds vorig jaar hebben wij op dit Forum eerst allerlei zaken van vele kanten willen belichten om serieus te laten zien dat het hier absoluut níet (!) gaat om incidenten. Integendeel, het zijn juist de door de jaren heen op uiterst subtiele wijze diep ingeslepen mechanismen die de gelovigen onbewust ongevoelig hebben gemaakt voor soms zelfs de meest verachtelijke vormen van machtsmisbruik - om maar even wat te noemen:
  • wie schijnbaar lastige vragen stelt, mag rustig -publiekelijk- worden genegeerd,
  • kindermishandeling wordt over het hoofd gezien, intimidatie wordt weggewuifd,
  • het plegen van huisvredebreuk wordt voor lief genomen,
  • een hoogst kwalijke belangenverstrengeling bij bestuursleden kan er prima mee door,
  • er mogen honderdduizenden euro's aan schenkingen worden verkwist,
  • niemand die erover gaat hoeft enige transparantie aan de dag te leggen,
  • en "dienaren" laten zich als onnozele halzen door hun "zegenaars" de mond snoeren.
Wat is dit voor een kerk?! Op deze manier is het immers de verdorvenheid ten top!! De hoogste zogenaamde dienaren die ondanks zulke onfrisse praktijken met hun religieus ogende organisatie alsmaar doende zijn om door menslievend uitziende "goede werken" meer en meer te infiltreren in de samenleving, huishouden ondertussen in de eigen geledingen alsof zij voor een ieder de exclusief door God zelf gezonden universele life-coaches zijn. Wet of geen wet; hún wil zal wet zijn!!

(...)


Uit: Bericht door Redactie op "do 24 nov 2011, 17:12" in de thread "De koopman wint het van de dominee - houd de dief!"
De wal zal het schip keren. Geen twijfel mogelijk.

Het WebTeam/BEE
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@ all
Ik sommeer u binnen een paar dagen te reageren dat is constant het dreigement van Klene en consorten , terwijl ze zelf nooit antwoorden op gestelde vragen , de praktijk van dit ongeregelde zooitje .
Blijven in mijn ogen echt een stel criminelen die onbeperkt de offerpot omkeren bij een advocaat .
Morgen vast weer een extra collecte bij de uitgang voor De Lange advocaten .

N.A.K . Afkorting van Nieuw Advocaten Kantoor
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Lmg »

@ All,

In alle oprechtheid vraag ik mij af of Bauke Moesker als lid van de Nieuw-Apostolische
kerk in de laatste jaren wel eens bezoek heeft gehad van een gemeente voorganger of
priester uit de gemeente Groningen.
Misschien kan Bauke hierover iets laten weten.

Groet Lmg
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Tosca »

@ LMG,

Het antwoord kan kort zijn…Nee. Huisbezoek door Nieuw Apostolische Ambtsbroeders is vrijwel onmogelijk geworden door de vele vragen van de Broeders en Zusters, vragen waar zij geen antwoorden op hebben. Tientallen Ambtsbroeders hebben hun geloof verloren bij het aanhoren van de vele vragen over het inktzwarte verleden van de Nieuw Apostolische Kerk. Bedenk dan wel dat er vele Ambtsbroeders zijn die geen kennis hebben genomen van het verleden, men steekt het hooft in het zand(…)



Vriendelijke groet,

'Tosca'
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Lmg
Berichten: 186
Lid geworden op: di 19 okt 2010, 19:13

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Lmg »

Bauke,

Bedankt voor je reaktie. Dat jij in de laatste jaren geen bezoek kreeg van een ambtsbroeder
verbaast mijn niet echt, terwijl ik het onbegrijpelijk vind.
De praktijk van alle dag is namelijk dat ook vele gemeente voorgangers en priesters regelmatig
de jouw opgestarte website bezoeken.
De bezoekers van de website zullen het niet steeds op alle punten met de publicaties eens zijn,
of men kan zich hebben gestoord aan een bepaalde schrijfstijl, maar ook dan blijven de lezers trouwe bezoekers
van de site.
Vanuit Nieuw-Apostolische perspectief gezien zou ik er alles aan doen om met de Webmaster van een kritische
website een dialoog op te bouwen en in stand te houden.
Ik ben het met je eens dat men heel erg bang is om met kritische geluiden om te gaan en men is volkomen verlegen
met het moeten kijken naar de duistere kant van het de Nieuw-Apostolische kerk.
Op veel meer gebieden is de kerkleiding niet in staat om in de huidige tijd te funtioneren.
Ik ben er van overtuigt dat op menige dienaren vergadering ook op distrikts niveau de naam Bauke Moesker regelmatig valt.

Groet Lmg
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@lmg
"If you can't beat them.. Join them", Als je ze niet kunt verslaan... ga dan samen met ze verder.
In heel veel gevallen gaat deze gezegde op.. waarom ophef maken.. als je samen kunt werken aan oplossingen
Maar op het gebied van 't geloof gaat deze gezegde "If you can't beat them..." zeker niet op.. en toch zie ik het gebeuren.
Ze kunnen niet anders straks , als de offerpot leeg is en ze de advocaat kosten niet meer gepikt worden door de leden .

Ga het gesprek en discussie aan das beter dan rechtszaken .

Wens u allen een goede zondag toe
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Het betrof (naast enkele artikelen op de zgn. indexpagina, waarover later méér) een vijftiental forumberichten waartegen het kerkbestuur nu via mr. De Lange in diens "bijlage 1" bezwaar aantekende:
Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door Jabob65 »

Je ziet het ook helemaal voor je, De Bruijn die aan de keukentafel steeds pagina's aan het opslaan is; control print screen, en dan via paint eea opslaan.

Zr. De Bruijn denkt dat haar man WEER een nieuwe hobby heeft, eerst tekende hij al zo leuk huisjes en nu is hij zo fijn met zijn computer bezig.

Wat is het toch allemaal fijn, en wat staat ons nog veel te wachten: de bruiloftszaal!
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door willempower »

@petertje
Ik zou niet weten wat er fout is aan wat ik schreef , misschien een type foutje , maar als petertje me even precies kan aangeven waar ik onjuistheden schrijf dan hou ik me aanbevolen .
Hij mag ze ook zelf wel herschrijven dan plaats ik die wel dan .

Maar belachelijk dat ze zich daar druk over maken , en daar veel duizenden euro's aan verspillen terwijl de kozijnen wegrotten in Veendam .

Men las het vanmiddag even mee hier en ze stonden te lachen hoe petertje zich belachelijk maakt op deze wijze .
Men vroeg zich af is die man echt zo gestoord of heeft die uit de pillendoos van de apotheek gesnoept .
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: Recente intimidatiepraktijken bij de Nieuw-Apostolische

Bericht door Redactie »

@all

Bij de artikelen op de zgn. indexpagina (van http://apostolischekritiek.nl/) gaat het volgens mr. De Lange in diens "bijlage 1" nu om het volgende:
Het WebTeam


N.B. Nog even ter kennisneming de onderstaande schermkopie met informatie namens degenen die het voor het zeggen (menen te) hebben in het "werk des Heren" ...
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie