@BakEenEi
Je schreef:
"Stel dat er -zoals het vaak wordt verondersteld- concreet een hemelpoort is, waar op een gegeven moment de eersten al aankomen en het dan aan ze wordt gevraagd waar de laatsten zijn. Toen ik nog eens nadacht over de bijeenkomst, waarover het in deze thread handelde, die ten doel had christelijke geloofsbewegingen aangaande de betekenis van hun doophandelingen op één lijn te krijgen, schoot mij de zojuist geschetste situatie aan de hemelpoort weer te binnen. Was het niet fijner geweest, of beter gezegd juister, als de nu betrokken partijen het plaatsen van hun handtekening nog even hadden uitgesteld? Men had immers ook kunnen afspreken dat de vertegenwoordigde denominaties afgezanten zouden afvaardigen naar de kerkgenootschappen die nu nog ontbraken bij de uitkomst van het vooroverleg - om uiteindelijk gezamenlijk onder ogen te zien en te bekrachtigen dat er wat te winnen valt indien wij in het geloof samen oplopen."
Je maakt een hypothetisch uitstapje naar 'Jenseits'. Mijn voorkeur heeft het om (voorlopig) in het 'Diesseits' te verblijven
Ik aard prima in de Friese klei
Waarom hebben de gestaalde kaders van de apostolische denominaties het laten afweten? Welk geloofwaardig excuus is daarvoor aan te voeren? Welk reeel bezwaar is er aan te voeren om zich afzijdig te houden? Het tekent het zelfgekozen isolement in mijn ogen. Apostel Peter Klene en priester Bart Flikkema (beiden van de NAK NL) namen 1,5 jaar geleden (geniepig?) op een informele/inofficiele wijze deel aan de zogeheten 'Nationale Synode 2010' te Dordrecht. Glaubenskultur.de berichtte hieromtrent het volgende op 20 december 2010.
Dordrecht/NL (gk). Die sogenannte „Nationale Synode 2010“ fand vom 10. bis 11. Dezember in Dordrecht statt. Nach Informationen dieses Magazins bildeten Apostel Peter Klene und Priester Bart Flikkema eine offizielle Delegation der NAK NL.
In den Niederlanden gibt es neben der großen Protestantischen Kirche (vergleichbar mit der deutschen EKD) dutzende weiterer Glaubensgemeinschaften, die sich auf die Reformation berufen. Ziel der Tagung war es, sich zu begegnen und ein Zeugnis der Einheit der Christen abzulegen. Die Stadt Dordrecht war dazu bewußt gewählt. Hier kamen anfang des 17. Jahrhunderts Vertreter verschiedener Richtungen der niederländischen reformierten Kirche zusammen und dogmatische Streitfragen zu lösen. Die „Dordrechter Synode“ machte dadurch Religionsstreitereien ein Ende und gab den Auftrag für eine erste Bibelübersetzung ins Niederländische.
Neben der NAK-Delegation waren auch drei Amtstraeger der Hersteld Apostolische Zendingkerk in Nederland anwesend: Apostel H.F. Rijnders (Wassenaar), Evangelisten
Wat heeft de NAK NL ervan weerhouden om de onderhavige verklaring van wederzijdse dooperkenning te ondertekenen? Vrees voor identiteitsverlies? Vrees voor...of onverschilligheid?