Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Emilanas
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 23:09

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Emilanas »

"Krause": In Nederland geldt dat een fraudeur in loondienst, het pensioen kan kwijtraken omdat dit ook een algemeen doel dient, en na constatering van het misdrijf, op de minuut na alleen nog aanspraak maakt op een plus/min-balans
van verlofuren en vakantiegeld, voor zover een (kanton) rechter nog anders beslist over een gedeeltelijke uitkering van een pensioen.
Wat heeft Krause in vergelijking met andere collega,s dan toch uitgehaald? ;)
Wat is de schande?
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

[Bijgewerkt: 21.00 uur]


@Emilanas

Je schreef "In Nederland geldt dat een fraudeur in loondienst, het pensioen kan kwijtraken", maar daarvan is mij werkelijk niets bekend. Kun je dit nog toelichten?

Wat overigens de degradatie door stamapostel Jean-Luc Schneider betreft van voormalige hooggeplaatsten in ruste; dat bijvoorbeeld stamapostel Bischoff en consorten in dat opzicht nog steeds vrijuit gaan, terwijl dezen met zinloos geestelijk geweld naasten hebben geruïneerd en levens hebben verwoest, begrijp ik niet: "als je zo graag voor god speelt, doe dan in godsnaam je best".

Zie met betrekking tot de ideologische verdwazing van stamapostel Johann Gottfried Bischoff en de zijnen ook http://waechterstimme.orgfree.com/br550118.html.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Emilanas
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 23:09

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Emilanas »

Tjerk, een pensioenregeling kan na een "ontslag op staande voet" terdege wel op de tocht komen te staan, maar bij het kantongerecht worden ook persoonlijke omstandigheden gewogen.
In ieder geval kan een dergelijk ontslagen werknemer een behoorlijk percentage aan pensioen en VUT-regeling
toch verkrijgen.
JGB: een indertijd in Nederland als populaire geldende apostel Haenie uit Zwitserland.
Een soms humoristische clown, maar kennelijk had hij een scherp oordeel 8-)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

BakEenEi schreef:(...)
"Es obliege dem Stammapostel als Inhaber der lehramtlichen Vollmacht, neue Einsichten aus dem Heiligen Geist zu verkünden oder gar zur offiziellen Kirchenlehre zu erheben". Ook een opvatting als deze wordt met de op handen zijnde catechismus 100% "witgewassen". Het in Amerika bij andere kerken afgekeken "format" van "Wohlfühlgemeinden", "wo jeder sich kann einbringen", dat tegenwoordig door heel Europa wordt uitgerold, dient hierbij als "wasverzachter".

Hoogst zorgelijk bij de Nieuw-Apostolische Kerk blijft echter dat macht corrumpeert. Wie ingevolge de statuten (...) namelijk de macht heeft om een gedegen administratieve controle op afstand te houden, heeft immers ook de macht om in de Kas te graaien. Wat gemeenteleden misschien nog wel willen zien als "het slijk der aarde", staat het kerkbestuur aantrekkelijk vrij ter beschikking. De financiële middelen, miljoenen euro's, welke gelovigen offervaardig afstaan "aan God", schenkt men in werkelijkheid aan degenen die het geld ingevolge de statuten (...) naar believen mogen uitgeven. Laten dat nu dezelfden zijn als degenen die ingevolge de statuten (...) al overal over gaan! En dat zijn tevens dezelfden als die, die op de loonlijsten zichzelf de hoogste salarissen hebben toegedicht. Dezelfden ook die exclusief apostel genoemd willen worden.

Trots vieren ze tegenwoordig hun triomfen, hun wapenfeiten; de hoogmogende heren, (stam)apostelen...
  • HEER, niet trots is mijn hart,
    niet hoogmoedig mijn blik,
    ik zoek niet wat te groot is
    voor mij en te hoog gegrepen.
    [2] Nee, ik ben stil geworden,
    ik heb mijn ziel tot rust gebracht.


    Uit: Psalm 131 (NBV)
Telkens was zeker de ene dienst de andere waard, in hun kringen. In "de kring der dienaren".

Hoe nu verder? NIET verder!! Maar wat dan met "ons geld"? Ons geld?! Hoezo "ons geld", het voorgoed "aan God" afgestane "slijk der aarde"?!

Hoewel de rijksoverheid nog wel zou kunnen ingrijpen, ga ik er eerst maar vanuit dat hier geldt: "Eens gegeven, blijft gegeven!" Want laten we wel wezen: waren het niet steeds opnieuw de gemeenteleden zelf die hun "dienaren" tot in het oneindige (!) met bestuurlijke macht wensten te bekleden? Nou dan; dan krijg je dít: machtsmisbruik en verwarring.

NIET verder... wil in dit verband zeggen: maak onderscheid tussen geloof en bijgeloof (!). Komen de "dienaren" onder het toeziend oog van de camera's die zijzelf -ten laste van de offerontvangsten- laten meevoeren lachend en zwaaiend voorbij, blijf dan maar gewoon thuis. Wordt er gevraagd "de zwijgzaamheid te betrachten" teneinde ongerechtigheden aan het volle licht onttrokken te houden, onderken dan de listen en het bedrog. Dreigen er sancties, doorzie dan de angstvalligheid waarmee men verschoond wil blijven van elke blaam. Komen ze aan met eigen wijsheid, scheppen ze op over hún goede werken, enzovoort; geloof ze NIET.

(...)


Uit: Bericht op het voormalige Forum van Bauke Moesker op "Di 26 Jun 2012, 12:48" in de thread "Moat ik soms op myn broer passe?"
@all

"Trots vieren ze tegenwoordig hun triomfen, hun wapenfeiten", schreef ik hierboven. Dat is dus ook exact wat er is gebeurd in de Unsere Familie van 5 februari jl.: vol trots spreekt men van verzoening, na slachtoffers zo'n 60 jaar lang te hebben geminacht en al dezen ook nu nog altijd niet hoogst persoonlijk aan te spreken.

Dat kan toch allemaal maar; in het nieuw-apostolische "verdelgingswerk".

O ja, de eerstvolgende gemeenteavond in Utrecht is over drie maanden. Dan heeft de aldaar onlangs gepresenteerde "halve waarheid" alvast even kunnen betijen. Al in 2012 was de zaak beklonken. Dat het kerkgebouw toen alvast in de verkoop werd gezet, ging de gemeenteleden ter plaatse niet aan, vond de bazige kerkleiding.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

@all

Het valt te hopen dat nu ook districtsapostel Rüdiger Krause zich "verbindlich" bevindt onder de kandidaten voor een "gemeinsames Gebet mit Bezirksapostel Koberstein", aanstaande zaterdag, hetwelk wordt voorafgegaan door de "nach dem neuapostolischen Glaubensverständnis" tegenwoordig o zo "heilsnotwendige" mediatraining, die hij, zowel getuige diens tenenkrommende pennenvruchten als gezien de holle retoriek waarmee hij experimenteert, ontegenzeglijk ontbeert:
Blijkbaar moet de kerkleiding het in toenemende mate hebben van een actieve "Mediennutzung", waarbij vrienden hun vijanden leren overtroeven door middel van "das sichere Schreiben". Aldus lijkt het kerkgenootschap een dekmantel te worden voor een propagandamachine die zich vooral bedient van boulevardjournalistiek.

Naar alle waarschijnlijkheid zal ook komende zaterdag er met vereende krachten naartoe worden gewerkt dat deelnemers aanstonds teksten kunnen schrijven als:
Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door Levi »

@TB
O ja, de eerstvolgende gemeenteavond in Utrecht is over drie maanden. Dan heeft de aldaar onlangs gepresenteerde "halve waarheid" alvast even kunnen betijen. Al in 2012 was de zaak beklonken. Dat het kerkgebouw toen alvast in de verkoop werd gezet, ging de gemeenteleden ter plaatse niet aan, vond de bazige kerkleiding.
Het zal mij niet verbazen dat de KL dan met de argumentatie komt dat het gebouw verkocht wordt en er elders gehuurd gaat worden vanwege de leegloop.

Overal loopt het kerkbezoek terug. Volgens JLS is dat een maatschappelijk verschijnsel. Ik ken evangelische gemeenten waar ze met de benen uit het raam hangen. Geen sacramenten, maar wel een heilzame boodschap!

Er zijn oudere brs en zrs die al in geen jaren huisbezoek hebben gehad. Laat staan enige aandacht krijgen van de ambtsbroeders. Als ik dat dan aankaart bij de (districts)voorganger, krijg je alleen maar een vette bek.
Deze lieve zielen geven vervolgens de pijp aan Maarten. Geen wonder!

Waar zijn de ambtsbroeders toch zo 'druk' mee? Zappen....

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

@Levi
@all

Tijdens de gemeenteavond was er trouwens iemand die vroeg of de kennelijk uitgebrachte rapportage kon worden ingezien met de onderzoeksbevindingen welke het kerkbestuur (al in 2012) hadden doen besluiten het kerkgebouw af te stoten. Nee, dus. Ook nu weer moesten de "godenzonen" op hun woorden worden geloofd.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:(...)
De apostelen zijn verworden tot papieren tijgers.
Beleiden God met de pen.
Het corrigerende woord komt vanaf het altaar.
Voor gemeende liefde, begrip, mededogen en transparantie moet je niet bij hun zijn.

(...)


Uit: Bericht op "Vr 30 Jan 2015, 12:53"
@Levi
@all

Aan mooie woorden vanuit de ivoren torens in de Nieuw-Apostolische Kerk is er nimmer gebrek...
TjerkB schreef:(...)
Zie tevens mijn schrijven van 18 januari 2014 aan de gespreksdeelnemers in Bottrop, waarin ik in de laatste alinea een voor mij inmiddels bevreemdende uitspraak (op 13 januari 2013 in Bern) citeer van de huidige stamapostel: "Die Gemeinde kann nicht sechs Monate warten, um ein Wort in die Tat umzusetzen". Wie zoiets voorhoudt aan een kerkgemeente en dit ook wereldwijd laat publiceren, moet het voorbeeld geven.

(...)


Uit: Bericht op "Ma 14 Apr 2014, 08:39" in de thread "Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)"
Zie ook het bericht op "Ma 19 Jan 2015, 22:34" in de thread "Wat is de Nieuw-Apostolische Kerk?"
Die Sprache der Gnade
Gnade war ein weiterer Punkt, den der Stammapostel deutlich ansprach: "Wir kommen jetzt nicht zum lieben Gott und sagen: ‚Hast du gesehen, was ich schon alles für dich gemacht habe? Hast du gemerkt, wie viele Opfer ich schon für dich aufgebracht habe?’ Nein, wir kommen ganz demütig zum Herrn Jesus und sagen ihm, bitte schenk mir deine Gnade."

Dass die Beziehung zum Nächsten dabei ebenso wichtig sei, wurde anschließend deutlich: "Wir wollen auch mit unserem Nächsten mit der Sprache (…) der Gnade sprechen. (…) Lasst uns immer bereit sein zur Versöhnung, immer wieder dem anderen die Hand entgegen strecken. Und wenn es fünfzig Mal nicht funktioniert hat, machen wir es einundfünfzig Mal."


Bron: "Stammapostel Schneider in Oslo" (am 30. November 2014)
Wie is uw naaste?
De kerkleider gaf in zijn preek ook antwoord op wie onze naaste is: „De naaste, dat is degene, die ziek is, die in de gevangenis zit en de vreemdeling die zo anders is, de vreemdeling die een andere cultuur heeft, een ander geloof, een ander karakter, een andere mening, dat is uw naaste“ en verwees daarmee naar Mattëus 25:35-40. „Die moet u liefhebben. U kan niet zelf bepalen wie uw naaste is. De naaste is, die God naast mij heeft geplaatst.


Bron: "Stammapostel predigt in Luxemburg über Nächstenliebe und gegen Hass und Gewalt" (am 11. Januar 2015)
... en mocht er desondanks een stilte vallen, dan blikt men vol trots terug op alle "goede werken":
Wars van realiteitszin en "boven het aardse" haalt men de neus op voor de vermeende ongelovigen.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!

Bericht door TjerkB »

Levi schreef:@WP
Maar de kerk grijpt dagelijks in de persoonlijke levenssfeer dan zijn het duivels .
Niljand die even Bauke wat toefluisterde .
En alle mensen die door de kerk in de persoonlijke levenssfeer onder druk gezet worden .
Keiharde terreur van hun en geen middelen schuwen ze .
En de zaak Oostenrijk is niet zo privé als je schetst .
Spijker op z'n kop!
Ik ken tientallen brs en zrs die, gevraagd om bijdragen te willen leveren aan het NAK gedachtengoed, genadeloos werden afgeserveerd omdat ze geen of te lage rang hadden in de ambtsketen.
Buitengewoon waardevolle adviezen werden gewoon afgeknald.
Gevoel voor persoonlijk getroffen te zijn daardoor? NUL KOMMA NUL.

Groet,
Levi


Bron: Bericht op "Vr 20 Feb 2015, 12:58" in de thread "Der Fall Rohn"
@Levi
@willempower

Volledig mee eens!

De reden waarom ik met deze reactie even uitwijk naar de thread "Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!", is dat ik jullie constateringen bevestigd zag in aanvullende berichtgeving op de Duitse fora over de voormalige apostel Eckehard Krause, over wie het hier handelde in mijn bericht op "Zo 25 Jan 2015, 19:30". Exemplarisch voor jullie opmerkingen lijkt mij met name de boekdelen sprekende "Offener Brief" uit 2009, gepubliceerd bij LINDD:
Omdat ik het bewuste schrijven destijds bij LINDD al had gelezen, hield ik mij over apostel Eckehard Krause tot op heden op de vlakte want nog steeds vrees ik het ergste, namelijk dat niet alleen hijzelf de plank ergens lelijk heeft misgeslagen doch tevens dat de kerkleiding het nodige te verwijten valt en dat juist dit laatste de ontstane geheimzinnigheid verklaart.

Groet,
TjerkB


N.B.
Brombär schreef:(...)
Es ist belastend, wenn sich „branchenfremde“, meistenteils gutmeinende Manager komplizierten Sachverhalten zuwenden von denen sie nicht sehr viel wissen können. Wie man an dem angeführten Beispiel ersehen kann, führt das zur Unzufrieden- bis Ergebnislosigkeit. Der Misserfolg ist hausgemacht und vorprogrammiert.

(...)


Uit: Bericht bij Glaubensforum24 op "20.02.2015, 11:37" in de thread "GK-Nord: Apostel i R., E. Krause, Amtsenthebung"
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Weg met de blinde vlek en de dode hoek!

Bericht door TjerkB »

@all

Weg met de blinde vlek en de dode hoek! (...) In het bericht op "Vr 20 Feb 2015, 12:48 in de thread "Der Fall Rohn" sprak Willempower van "keiharde terreur". In een quote, gisteren, maakte ik die beide woorden vet rood en dat heb ik ook nu weer gedaan want ik denk dat velen het nog altijd niet voor mogelijk houden dat sommige zaken in de Nieuw-Apostolische Kerk kwalijk riskant uit de hand kunnen lopen. Gelovigen ontwikkelen hierdoor gezondheidsklachten en zij kampen niet zelden met gaandeweg zelfs blijvend (psychisch) letsel doordat hun smarten worden platgewalst ten gevolge van "Durchhalteparolen" zoals het mij opviel dat het fenomeen wordt aangeduid in Duitsland:
Zoals de voormalige apostel Eckehard Krause als voorzitter van een commissie die zich moest ontfermen over slachtoffers van seksueel misbruik zich aan die Durchhalteparolen schuldig maakte; dat geeft exact aan hoe het hierbij in zijn werk gaat. Als zo'n commissie in het leven is geroepen en de kerkleiding er vol trots over publiceert, zal menigeen in eerste instantie denken: wat geweldig dat onze stamapostel en de districtsapostelen zich het ongekende leed omtrent seksueel misbruik aantrekken en dat zij er nu zo serieus mee om willen gaan. Vervolgens vraagt niemand zich meer af hoe het slachtoffers vergaat want uiteraard zijn dat vertrouwelijke aangelegenheden, en voor het overige is het "een zaak voor de dienaren". O ja? En hoezo weet je dan zeker dat de zorgvuldigheid gewaarborgd is?!

Ondertussen kan het zomaar gebeuren dat er een Festgottesdienst plaatsheeft, en stel dat deze wordt geleid door de voorzitter van die speciale commissie. Het aanvangslied is 501...
  • Laat de harten immer vrolijk
    en met dank vervuld steeds zijn,
    want de liefde Gods bewijst ons
    dat wij Zijne kind'ren zijn.
    Immer vrolijk, immer voorwaarts,
    oog en hart op 't doel gericht!

    Heerlijk schoon toch is de weg des levens,
    die ons voert van licht tot licht.


    Bron: Eerste couplet en refrein van lied 501, NAK-gezangboek
... en onder de aanwezigen, middenin "de gemeenschap", bevindt zich zowel de dader als het slachtoffer. Terwijl vooral het refrein telkens uit volle borst wordt gezongen, en het orgel keihard begeleidt, heeft ondertussen zowat niemand in de gaten dat er iets gruwelijk misgaat. Weg met de blinde vlek en de dode hoek!

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gesloten

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”