"Der Fall Rohn"

Informatie over weggemoffelde aanwijzingen van ernstig wanbeleid
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Machtsmisbruik (6)


@all

Doordat er vanaf 2010 -ook op het voormalige Forum van Bauke Moesker- al ontzettend veel over het conflict tussen de nieuw-apostolische kerkleiding en de door haar ontslagen medewerker Rohn geschreven is, kan ik mij indenken dat de hoeveelheid informatie onderhand overweldigend wordt en onoverzichtelijk. Daarom nu even een pas op de plaats.

Aanvankelijk kreeg broeder Rohn freelance-opdrachten van de kerk omdat bij de afdeling Bouwzaken het werk deels werd uitbesteed. Hij kon goed opschieten met districtsapostel De Bruijn die overigens, in de tijd dat deze districtsevangelist was, nog zijn huwelijk had ingezegend. Onder de bedrijven door spraken beiden over aandachtspunten en verbeteringen in de aanpak van het onroerend goedbeheer. Kon het misschien goedkoper of efficiënter, en wat waren dan de mogelijkheden? Daarnaast raakten zij aan de praat over Oostenrijk omdat broeder Rohn daar een tweede woning had. Ook had hij daar nog een grote kavel bouwgrond aangekocht.

Intussen weten wij dat de onderlinge samenwerking naderhand een hoogst ongelukkige wending heeft gekregen. In de nazomer van 2010 kreeg ik hierover een telefoontje. Of ik daar iets van afwist? Het zou te maken hebben met nieuwbouw door de kerk in Arnhem maar daarnaast ook met een recreatiepark in Oostenrijk! Toen vervolgens ook anderen mij hierover opbelden, besloot ik maar even te gaan kijken, daar in Arnhem. Hier bleek een multifunctioneel nieuw gebouw leeg (!) te staan. Vreemd. Eerder snapte ik ook al niks van berichten die ik op het Internet tegenkwam over een conflict bij de kerk met de brandweer in Amsterdam-Osdorp.

Wees blij dat jíj weg bent bij die kerk, was mijn eerste gedachte. Dat had namelijk al álles te maken met... structureel onwerkbare verhoudingen. Opnieuw sprak ik degenen die mij hadden opgebeld: "Wij willen een gesprek met broeder Rohn, tenminste, als hij daar iets voor voelt. En als ook jij daar bij zou zijn, begint het voor ons allen misschien te dagen wat er feitelijk speelt." Prima. Intussen wilde ikzelf óók wel weten wat er achter die nieuwbouwruïne stak, die ik in Arnhem had gezien.

Terwijl het gesprek naderde, schoot het mij te binnen hoe erg ik het had gevonden hoe men destijds de "Henri Polaklaan" voor bij wijze van spreken een appel en een ei had verkocht, en hoe "de gemeenschap Roden" altijd aan het lijntje was gehouden. Rond 1980 was er voor nieuwbouw in Roden al tekenwerk verricht. Nog véél meer herinneringen kwamen boven. Bijvoorbeeld over wat de kerk in Hoorn had gekost en later daarentegen de kerk in Voorthuizen. Elke stuiver had ik bij de financiële gegevensverwerking voorbij zien komen, van 1984 tot en met 1999. Daarom wist ik óók dat het NIET (!) wáár was dat er geen geld zou zijn geweest "voor twee apostelen", zoals districtsapostel Pos zou hebben beweerd tegenover apostel Sepers. Gelukkig, dacht ik; ik ben nu alleen maar uitgenodigd voor een gesprek.

(...)
Mijn hartgrondige kritiek op wat bij Glaubenskultur-Magazin gaandeweg "Der Fall Rohn" is gaan heten, is in het kort gezegd dat er bij de kerkleiding meedogenloos met twee maten is gemeten. Voordat het tot een rechtsstrijd kwam, had er op zijn minst een "commissie van wijzen" aan het woord kunnen worden gelaten of de stamapostel had kunnen besluiten tot een onafhankelijk onderzoek door externe deskundigen. Met name de districtsvoorgangers bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland hadden daarop móeten aandringen. Maar het absolute tegendeel gebeurde. Ik vind het dan ook volstrekt begrijpelijk dat broeder Rohn, die door een overmacht aan "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" onder de voet werd gelopen, daartegen in opstand kwam. In opstand tegen een nep-Raad van Toezicht!


[wordt vervolgd]

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Machtsmisbruik (7)


@all

Wie begrijpen wil hoe bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland de zaken zó uit de hand konden lopen als wij nu zien door de ontstane ophef over het conflict met broeder Rohn, ontdekt op enig moment dat op de "werkvloer" bij dit kerkgenootschap zich een ziekmakende bedrijfscultuur heeft kunnen ontwikkelen, die zijn oorsprong vindt in de vele volmachten waarmee het in 1897 geïntroduceerde ambt van stamapostel werd omkleed. Hierdoor werd ook een districtsapostel een soort van superintendent. Het koninkrijk der hemelen wordt op aarde uiteraard in de eerste plaats vertegenwoordigd door de internationale bestuursvoorzitter van de kerk, de stamapostel, maar deze heeft een aantal rechterhanden, de districtsapostelen. Welnu, de ambtsvoorganger van districtsapostel De Bruijn, Gijsbert Pos, voorheen werkzaam als administrateur bij een ziekenfonds, ontpopte zich hierdoor als de directeur-grootaandeelhouder voor Nederland en koloniën. Om hem kon niemand heen. Alles wat er aan de orde was, was in de eerste en in de laatste plaats zíjn verantwoordelijkheid. Dat hield hij iedereen voor en dat straalde hij ook uit. Wat er vervolgens van diens sterk directieve manier van leiding geven terecht kwam, was daarom óók enkel en alleen zíjn verantwoordelijkheid. Eén voorbeeld. Tegen het einde van het kalenderjaar beraadslaagde hij altijd met speciaal één medewerker van de bouwafdeling en dat bleken dan de begrotingsonderhandelingen te zijn. Wat er uit de bus kwam, ging de boekhouding niks aan. De budgetcontrole bleef voorbehouden aan betrokkenen zelf. Enzovoort. Gijsbert Pos toonde zich ook een man van de meest zuivere principes; althans, daar stond hij zich graag op voor. Zo kocht hij ná een treinreis bij aankomst op de plaats van bestemming nog een kaartje omdat onderweg de conducteur zich niet had laten zien: geef de keizer wat des keizers is. Ja ja. Wie hem echter een doodenkele keer en vol vertrouwen aan zulke principes herinnerde, mocht doodvallen. Van kritiek was deze "Godsgezant" niet gediend. Voor hem telde de wil van God - en die kende hijzelf het best.


[wordt vervolgd]

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Machtsmisbruik (8)


@all

Het eerste wat ik vrijwel altijd meemaak als ik sporadisch in gesprek kom met broeders en zusters, die ik nog ken vanuit de tijd dat ikzelf ook lid was van de Nieuw-Apostolische Kerk, en als het dan gaat om "cultuurverschijnselen" zoals ik die schetste in mijn vorige bericht, is, dat men dan bijna haastig aangeeft dat er sindsdien heus al heel veel in de kerk is veranderd. Welke krant leest u, denk ik dan in de regel, en: achter welke pilaar bevindt zich tijdens de voorstelling uw zitplaats?! Nooit gehoord van Glaubenskultur-Magazine, of van Bauke Moesker? Ja, de naam Rohn kennen de meesten onderhand wel. Dat is de man, die zijn werk niet goed deed en daardoor natuurlijk moest worden ontslagen. Maar hoe dat dan feitelijk zit? Dat is (en ik kon het raden) vanzelf "een zaak voor de dienaren". De onnozelheid ten top.


[wordt vervolgd]

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Machtsmisbruik (9)


@all

Neem het maar van mij aan: het is géén zuivere koffie dat er bij geen enkele rechtszitting in het conflict met broeder Rohn, buiten de hoofdrolspelers om, ooit nog een andere "dienaar" aanwezig was als belangstellende. Zelfs geen enkele naaste: een "broeder-of-zuster-in-de-bank". Iedereen was bang om bij de "zegenaars" in ongenade te vallen!! Zo'n blijk van belangstelling kan door de "Godsgezanten" verkeerd worden uitgelegd en dan kun je het als aanstichter van die verwarring verder wel schudden. Dan hebben ze je geschoten. Jij; waar bemoeide je je mee? Wie ben je wel? Nu zullen wij, de dienaren, herders en leraren, jou nooit meer vertrouwen.


[wordt vervolgd]

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

Machtsmisbruik (10)


@all

Nee, er is in deze kerk nog helemaal níets veranderd. Het machtsspel wordt alleen subtieler gespeeld. Zoals er geen Bijbelse grondslag was voor de zogenaamde "Boodschap van stamapostel Johann Gottfried Bischoff", zo ontbreekt er evenzeer een Bijbelse grondslag aan de machtspolitiek die nieuw-apostolische kerkvorsten bedrijven in de door hunzelf ingerichte en met hand en tand verdedigde mini-staat, een klein keizerrijkje, in "de bonte wereld van geloven en denken". Waanzinnig.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door willempower »

@ tjerk
Het is zo gezellig op zondag zeggen de leden , net GTST .
Maar nu nog alleen de slechte tijden .
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
Mijn hartgrondige kritiek op wat bij Glaubenskultur-Magazin gaandeweg "Der Fall Rohn" is gaan heten, is in het kort gezegd dat er bij de kerkleiding meedogenloos met twee maten is gemeten. Voordat het tot een rechtsstrijd kwam, had er op zijn minst een "commissie van wijzen" aan het woord kunnen worden gelaten of de stamapostel had kunnen besluiten tot een onafhankelijk onderzoek door externe deskundigen. Met name de districtsvoorgangers bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland hadden daarop móeten aandringen. Maar het absolute tegendeel gebeurde:

(...)


Uit: Bericht op "Di 24 Feb 2015, 00:02"
@willempower
@all

Natúúrlijk heb ik het bovenstaande ook uitdrukkelijk gecommuniceerd met de medeverantwoordelijken in Dortmund en Zürich. Het betreft hier een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI), en dan heb je als belastingplichtige, als je ziet dat er grote sommen geld in de sloot worden gegooid, toch een schadebeperkingsplicht? Maar de autoriteiten hadden er géén boodschap aan, wat ik te gelegener tijd uiteraard in een paleis van justitie ook onder ede zal wensen te bevestigen. Echter:
Redactie schreef:(...)
Indien werkelijk één man in de gelegenheid zou zijn geweest om de miljoenenverliezen te veroorzaken die zelfs buitenstaanders al met het blote oog bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland kunnen waarnemen, zal er op de "kerkvloer" toch ook wel één iemand zijn die op zijn of haar klompen aanvoelt dat zoiets gewoonweg niet kán zonder tevens onbehoorlijk bestuur bij "De Kerkleiding"?

(...)


Uit: Bericht op het voormalige Forum van Bauke Moesker op "Za 18 Jun 2011, 12:22" in de thread "Hoe moet het verder met de Nieuw-Apostolische Kerk in Ned.?"
De kerkleiding had dus welbewust gekozen voor een ramkoers. Broeder Rohn werd uitgerookt in de kerk en op zijn werk, en liefst aansluitend ook nog in Oostenrijk! Hebben wij het dan niet over keiharde terreur, zoals "Willempower" het onlangs aanduidde? Allen tegen één. Sterker nog: het hele gezin kon oprotten, vond men. "Een zaak voor de dienaren." Peter de Bakker, Henk Bijl, Sijbe Kuipers en hoe lokaal en regionaal de zegenaars verder ook mogen heten; zij allen staan erbij en kijken ernaar. Er hoeft in de verte maar één hun persoonlijk amper bekende doch volgens horen en zeggen hoge Duitser aan te komen, of ze vallen al op hun knieën neer:



Hoe dan ook; zoals altijd, deed ik op mijn manier wat ik kon, om de schade te beperken! Zo schreef ik apostel Peter Klene op 12 apri 2010, op 30 oktober 2010 en tussendoor sprak ik hem op 25 augustus 2010; om precies te zijn van 10.00 tot 13.00 uur. Ook benaderde ik districtsapostel De Bruijn. Met beiden had ik altijd goed kunnen opschieten, al zag ik bij hen dezelfde karakterveranderingen optreden als bij vele anderen die in de Nieuw-Apostolische Kerk hogerop kwamen, op de "ambtsladder". Voor zover betrokkenen persoonlijkheden waren, begonnen zij zich nu vooral te identificeren met de hoedanigheid die ze werd aangemeten als hoge vertegenwoordiger van het nieuw-apostolische hemelrijk. Dan speel je vervolgens de rol (!) die je voor jezelf zag weggelegd. Wie jijzelf feitelijk bent, zal daarna niemand meer weten. Je hebt de statusverheffende lifestyle en bijbehorende financiële zekerheden omarmd die de rest van je leven zullen bepalen; met inbegrip van je gezinsleven en je huwelijk. Je krijgt een heel nieuwe vriendenkring. Dat zullen vooral mensen blijken te zijn die, net als jij, schijnheilige en ijdeltuit die je bent, het spel meespelen. Het is dus allemaal niet echt. Vanuit "de keuken van de kerk", waar ik mij jarenlang opgesloten heb gevoeld, had ik dit machtsspel (!) al zien spelen.

(...) Ik wist dus verdomde goed waarover ik het had toen ik mijn drieluik schreef en mijn OPEN BRIEF; waarom ik de ene vuurpijl afschoot na de andere, én de rest, waaronder:
  • het bericht op "Ma 27 Dec 2010, 21:47" in de thread "Kerkbestuur maalt niet om reputatieschade... "
  • het bericht "Bijgewerkte reconstructie van de (ernstig verliesgevende) gang van zaken" op "Di 25 Jan 2011, 11:11" in de thread "Dubbelhartigheid "Godsgezanten" doorzien"
  • het bericht "Glansloos rentmeesterschap krampachtig volbracht/Ter gelegenheid van het met ambtsrust gaan van districtsapostel Theodoor De Bruijn" op "Wo 11 Mei 2011, 14:41" in de thread "Kerkbestuur maalt niet om reputatieschade... "
  • het bericht op "Wo 22 Feb 2012, 08:26" in de thread "Het uur der waarheid heeft geslagen... "
Zie verder de uitvoerige berichtgeving bij Glaubenskultur-Magazine ...
  1. Schluss mit der Verwaltung des Mangels!
    Zur Inruhesetzung des Bezirksapostels Theodor De Bruijn; 10.5.2011
  2. Der Fall Rohn (Teil 1)
    Drei Jahren schon dauert der millionenschwere Streit der NAK NL mit einem ehemaligen Mitarbeiter; 30.06.2011
  3. Der Fall Rohn (Teil 2)
    Drei Jahren schon dauert der millionenschwere Streit der NAK NL mit einem ehemaligen Mitarbeiter; 01.07.2011
  4. Der Fall Rohn (Teil 3)
    Drei Jahren schon dauert der millionenschwere Streit der NAK NL mit einem ehemaligen Mitarbeiter; 03.07.2011
  5. NAK NL muss Stellungnahme entfernen
    Neuer Gerichtsbeschluss im Fall Rohn; 22.07.2011
  6. Marathon-Verhandlung angesetzt
    Gericht in Utrecht fasst Verfahren im „Fall Rohn“ zusammen; 10.12.2011
  7. NAK NL vs. Rohn
    Achtstündiges Zusammentreffen der Streitparteien in Utrecht; 22.02.2012
  8. Mediation gescheitert
    Trotz ungeklärter Lage soll der Bezirksälteste Vis zum Bischof ordiniert werden; 14.03.2012
  9. Leber könnte in den „Fall Rohn“ verwickelt werden
    Beabsichtigte Bischof-Ordination am Sonntag in Eindhoven; 20.04.2012
  10. Gericht sieht Pfändungshöhe gerechtfertigt
    Erneut Niederlage der Kirche im Rechtstreit NAK gegen Rohn; 08-06-2012
  11. Keine Leihgabe sondern Zusammenarbeit
    Rohn erzielt Teilerfolg vor Gericht – Strafverfahren gegen De Bruijn; 20.09.2012
  12. Gedächtnisschwund einer Kirchenleitung
    Im „Fall Rohn“ ergibt sich ein dubioses Bild von der NAK NL; 21.11.2012
  13. Bauprobleme auf Antillen-Insel
    Bezirksältester hat für 100.000 Euro keine Rechnungen; 12.03.2013
  14. Urteil im Fall Rohn – und es geht weiter
    Utrechter Gericht weißt Forderungen gegen die NAK ab; 17.03.2013
  15. 5,7-Millionen Projekt für 2,3 Millionen verkauft
    Investitionsprojekt in Arnhem: Millionen-Verlust für die NAK Niederlande; 31.03.2013
  16. Peinlicher Fehler im Fall Rohn
    NAK traktiert den im Gerichtsprozess unterlegenen mit ungerechtfertigten Vollstreckungsmaßnahmen; 11.05.2013
  17. Teuer gepfändet statt günstig verhandelt?
    Fall Rohn: NAK NL ignorierte Angebote Rohns zur Schuldentilgung; 29.06.2013
  18. Verschleierung der Wahrheit
    Berufungsgericht in Arnhem entscheidet gegen Bezirksapostel De Bruijn; 25.07.2014
  19. Verfahrenskosten übersteigen mehrfach strittige Summe
    Streit mit Rohn kommt NAK-Mitglieder teuer zu stehen – 5 Millionen werden geschätzt; 26.07.2014
  20. Berufungsgerichtsbeschluss akzeptiert
    De Bruijn war privat Partner eines Bauprojektes in Österreich und nicht nur Kreditgeber; 23.10.2014
... alsmede de thread "NAK NRW/Niederlande und der Fall Rohn" (met nu al meer dan 37.000 pageviews) bij Glaubensforum24.


Vergeet in deze samenhang niet dat het óók o.a. op Bonaire pijnlijk ontbrak aan de nodige regie bij ditzelfde kerkbestuur. Ook daar loopt de schade in de papieren.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
willempower
Berichten: 285
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:50

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door willempower »

@tjerk

Je schrijft ze zijn de regie kwijt , ook de religie . :D :D :D
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

@all

Bepaald niet onbelangrijk voor wat betreft de door de kerkleiding ingeslagen weg ter beëindiging van het conflict met broeder Rohn is volgens mij bovendien hoe districtsapostel Brinkmann daarbij vroegtijdig heeft geadviseerd. Doordat apostel Peter Klene met hem samenwerkte in het kader van de destijds op handen zijnde Europese Jeugddag 2009 (en daarbij trouwens ook met de districtsoudste Frank Zisowski, die later berucht zou worden vanwege de door hem -dankzij Armin Brinkmann- opgestreken provisie van plm. £ 190.000 bij de miljoenenfraude in Engeland), is het alleszins aannemelijk dat districtsapostel Brinkmann tegen Rohn al meteen de naderhand ingezette ramkoers heeft aanbevolen. Ook eerder al had hij zich een man zonder scrupules getoond; tegenover een broeder die psychisch in de war was geraakt. Zie op de website van de Neuapostolische Kirche in Nordrhein-Westfalen onder meer het artikel d.d. 16-01-2009 onder de kop "Erpresser erhält Bewährungsstrafe". Maar er speelden voor districtsapostel Brinkmann destijds nog minstens twee andere kwesties, namelijk de frauderende apostel Chowdhury en vooral natuurlijk de al sinds eind 2007 voor de buitenwacht verborgen gehouden oplichtingszaak, die pas in 2012 aan het licht zou komen. Door impulsief handelen van Armin Brinkmann (op aanraden van de districtsoudste Zisowski) raakte de kerk 10 tot 15 miljoen euro kwijt. Dus, voelde nu óók districtsapostel De Bruijn zich door iemand opgelicht? Ga er dan vol tegenin! Ik denk dat het -met de zegen van stamapostel Leber- werkelijk zó ondoordacht is gegaan. Men ging intuïtief te werk.

Indien vervolgens zo'n aangelegenheid heel anders in elkaar blijkt te steken dan men het in de gauwigheid had verondersteld, waarbij inmiddels te denken valt aan hoe het in hoger beroep heeft uitgepakt voor districtsapostel De Bruijn in de privé-kwestie Oostenrijk; dan zou het gezonde verstand alsnog de doorslag moeten geven met als zichtbaar gevolg: nieuw strategisch management met een duidelijke handreiking naar de familie Rohn. Maar dat hebben wij níet mogen zien gebeuren!

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Re: "Der Fall Rohn"

Bericht door TjerkB »

[Bijgewerkt: 11.45 uur]
willempower schreef:@tjerk

Je schrijft ze zijn de regie kwijt , ook de religie . :D :D :D
@willempower
@all

Wat verder nog de regie betreft; doordat er in de Nieuw-Apostolische Kerk van iedereen wordt verwacht dat men trouw “in de geloofsgehoorzaamheid” staat (lees: de opgelegde kadaverdiscipline eerbiedigt), wat betekent dat elke gelovige “opblikt” naar zijn of haar “directe zegenaar”, waarbij ik even verwijs naar de uitlatingen daaromtrent van stamapostel Leber bij het “in de rust gaan” van apostel Walter Drave…
Redactie schreef:(...)
"... dein Aufschauen nach oben hin. Zum Segensträger hin, das ist dir nie schwergefallen", "... deinem Aufschauen, deinem gläubigen Aufschauen nach oben". Walter Drave is van die geraffineerde doctrine één van de vele slachtoffers geworden want hij werd erdoor geïnstrumentaliseerd. Hij moest met zijn rapport over de geschiedenis in de jaren 1938 tot 1955 niet het werk Gods een dienst bewijzen, doch "het instituut N.A.K. unlimited" ...

(...)


Uit: Bericht op het voormalige Forum van Bauke Moesker op "Di 04 Dec 2012, 12:13" in de thread "Leber -provocateur pur sang- acteert op 4 december 2012".
Oorspronkelijke bron: het bericht aldaar op "Ma 03 Dec 2012, 23:56", in dezelfde thread.
… (n.b.: terwijl Walter Drave hier uitbundig wordt geprezen voor diens "kinderlijke geloof" en loyaliteit, nam stamapostel Leber later alsnog afstand van het zinloze geestelijke geweld in de jaren '50 en de daarmee samenhangende excommunicaties die apostel Drave in zijn onderzoeksrapport juist gedwee had gerechtvaardigd); door dit ten faveure van de handhaving van de machtsverhoudingen onder "dienende broeders" aangekweekte én gesanctioneerde (!) klimaat van intimidatie en manipulatie in deze kerk; dáármee worden "zegenaars" tot regelaars en bazige autoriteiten, naarmate ze hoger op de ambtsladder staan. Stop dus met die waanzin!!

Wanneer aanstonds de ontslagzaak wordt behandeld in hoger beroep, hoop ik dat het eindelijk volstrekt duidelijk wordt welke doodzonde (!) broeder Rohn in 2008 zou hebben begaan tussen de datum van zijn indiensttreding, in mei, en het moment waarop er enkele maanden later al door o.a. apostel Peter Klene (!) tegen hem wordt samengespannen; in het najaar, zoals het in de gedingstukken naar voren komt (woordelijk: "Tijdens de zitting heeft NAK c.s. verklaard dat in het najaar van 2008 de holdingstructuur voor Residence Eimersstaete is bedacht en dat Rohn daarvan niet op de hoogte is gebracht omdat hij de samenwerking met NAK c.s. zou hebben opgezegd). Wellicht betreft het een sekte-specifiek gezagsprobleem, en het zou mij niet verbazen als de privé-kwestie Oostenrijk hiermee van doen heeft.

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Het dossier Rohn versus NAK”