Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwarden

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwa

Bericht door Certina »

@All,
Wat betreft de oplichters familie Bischoff;
http://nakinews.blogspot.nl/2014/01/de- ... a-van.html
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwa

Bericht door Levi »

Certina,
Respondenten die de moed hebben om met de moderator van deze site een dialoog te hebben die niet in zijn straatje past, worden rücksichtslos geweerd en geblokkeerd!
De naam NakinewsBLOKspot is meer van toepassing.
Groet,
Levi
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwa

Bericht door Certina »

Levi schreef:Certina,
Respondenten die de moed hebben om met de moderator van deze site een dialoog te hebben die niet in zijn straatje past, worden rücksichtslos geweerd en geblokkeerd!
De naam NakinewsBLOKspot is meer van toepassing.
Groet,
Levi

Goede morgen Levi,
Daar heb ik geen enkel probleem mee.
B.Moesker heeft mij op zijn forum ook al eens geBLOKT.
En de naam NAKI NEWS TICKER blijft gewoon bestaan.
Gegroet,
Certina.
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2773
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwarden

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
Bij de VVD heeft het Hoofdbestuur een Permanente Commissie Integriteit ingesteld. Welnu, laat men dat bij de Nieuw-Apostolische Kerk in Nederland nu ook maar snel doen want anders sluit ik niet uit dat straks, door welke druppel dan ook waardoor de emmer overloopt, in één keer werkelijk alle koppen rollen.

(...)
O ja, neem voor zo'n integriteitscommissie wel eindelijk een paar mensen die van onbesproken gedrag zijn!

(...)


Uit: Bericht op "Za 28 Feb 2015, 16:28" in de thread "Der Fall Rohn"
@all

Stamapostel Walter Schmidt had -volgens districtsapostel Gijsbert Pos die dat mij en mijn collega's wel eens voorhield- ooit de opmerking gemaakt dat er op een "Verwaltung" (waarmee de kerkelijke bureaus waren bedoeld die onder leiding staan van een districtsapostel) een eerste klas werkklimaat zou moeten zijn. Zo werd ons dan indirect weer te verstaan gegeven dat er aan onze "aanbieding" nog wel het een en ander mankeerde, ervan uitgaande dat wij in zijn schaduw wilden staan.

Gegeven het bij de Nieuw-Apostolische Kerk verplichtende eenrichtingverkeer in de communicatie met "hogere verantwoordelijke leidinggevenden" was het echter niemand geraden om op welke wijze dan ook een bal terug te kaatsen. Kritiek moest je vóór je houden, zulks op straffe van allerhande subtiel ingezette sancties. "De geborgenheid der ziel" lag immers in de navolging. "Wie hen niet mint, die God ons geeft tot dienen, hoe kan die Gods genade recht verstaan?" (vgl. lied 185/3, NAK-gezangboek: "Kom, hoor Zijn woord!"). In zo'n mechanisch bestuurd machtsbestel zijn gemeenteleden slechts pionnen op het schaakbord van hun kerkvorsten. Dit laatste heeft ook broeder Rohn moeten ondervinden, al was er in zijn situatie op de achtergrond veel méér aan de hand dan Peter Klene en consorten toegaven:
TjerkB schreef:(...)
Op 1 oktober 2009 (in het licht van het beloop van de gebeurtenissen lijkt mij juist deze datum uitzonderlijk veelzeggend) schreef districtsapostel De Bruijn aan broeder Rohn o.a. het volgende:
  • Vanuit de verantwoordelijkheid die ik draag voor de behoorlijk beschadigde NAK heb ik alles in handen van een advocaat moeten geven. Verder heb ik vanuit de verantwoording die ik voor mijn gezin draag geen andere mogelijkheid meer gezien dan onze privé-zaken (nadat ze door jou naar buiten zijn gebracht), ook in handen van een advocaat te geven. (Uiteraard dragen wij de kosten daarvan zelf.) En zo ligt alles nu in handen van advocaten. Niets kan meer buiten de advocaten om worden gedaan.

    Een gesprek één op één heeft m.i. geen zin meer. Er is - tegen mijn zin - een stroom van (zinloos) juridisch geweld op gang gekomen die ik niet meer kan stoppen.

    Wat ik wel kan aanbieden is een gesprek met jullie als gezin. Want ondanks alles blijf ik proberen om als zielzorger overeind te blijven. Gelukkig is mijn integriteit ondanks alles bij de Stamapostel en de broeders en zusters nog steeds niet in het geding. De zakelijke kanten van mijn taak en opdracht heb ik inmiddels volledig in handen van andere mensen moeten geven.

    Een oplossing bieden voor het zakelijke probleem dat nu ontstaan is kan ik dus niet, maar dat neemt niet weg dat ik wel wil helpen de pijn die er ontstaan is wat te verlichten. In de bijlage vind je iets over "je" pijn en "de" pijn. Het is misschien een wat filosofisch stukje, maar er zit veel in.
(...)
De verbijsterende conclusie is uiteraard: districtsapostel De Bruijn stond onder curatele terwijl hij desondanks als bestuursvoorzitter verantwoordelijk bleef. Daar moet stamapostel Wilhelm Leber dus mede de hand in hebben gehad.

(...)


Uit: Bericht op "Do 14 Mei 2015, 15:14" in de thread "Der Fall Rohn"
Ik bedoel dit: dat hier en elders interne problemen bij de Nieuw-Apostolische Kerk aan de buitenwacht worden meegedeeld, is inherent aan zulk machtsmisbruik.

Hooguit mocht het dus "in het naschouwen" een publiek geheim worden dat districtsapostel De Bruijn als bestuursvoorzitter gedeeltelijk op non-actief was gesteld. Van hogerhand werd het spel zó gespeeld dat, toen aan hem in mei 2011 ambtsrust werd verleend, hij door stamapostel Wilhelm Leber desondanks uitbundig werd geprezen voor zijn -opzettelijk niet nader genoemde- verdiensten. "In ihm haben wir ein Vorbild dafür, was es bedeutet, recht zu kämpfen", aldus de stamapostel. Eerder al was in deze slangenkuil, in deze kweekvijver van pi­ran­ha’s, met geveinsd feestelijk vertoon afscheid genomen van -de dissidente- apostel Gerrit Sepers...
TjerkB schreef:(...)
Zo vieren bij de internationale kerkleiding de "zegenaars" hun eigen feestje, keuren zij hun eigen vlees en prijzen zij elkaar telkens over en weer de hemel in.

Ik vind het verbijsterend en alarmerend tegelijk dat de aangesloten leden én de samenleving zich dit allemaal laten welgevallen want er wordt aan zielen zwaar letsel toegebracht door ze te manoeuvreren en emotioneel te isoleren in een rigide denksysteem, terwijl het hier nota bene gaat om een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Hoogst zorgelijk is het daarnaast dat offergaven niet in goede handen zijn. Op bovenbeschreven wijze is er een afkeurenswaardige geloofscultuur ontstaan...

(...)


Uit: Bericht op "Zo 08 Jan 2017, 21:20" in de thread "Tussenbalans en hoe nu verder... "
Het mag dan wel zo zijn dat thans stamapostel Jean-Luc Schneider zijn opwachting maakt in Leeuwarden; het misstaat gelovigen niet zo'n machtsspel te doorzien.

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Re: Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwa

Bericht door zefyr »

@allen,

De NAK Leeuwarden was een jaar voorafgaand aan het bezoek van de stamapostel Fehr in 1995 in opperste staat van paraatheid. Er heerste in extreem hoge mate stress. De verwachtingen waren torenhoog gespannen. Het bezoek van Fehr en z'n 'hofhouding' ontaardde uiteindelijk in een anti-climax. Deze stamapostel maakte een uitgeputte, gefrustreerde en arrogante indruk op de aanwezigen. Er werd een zeer strakke regie gevoerd door het team van het Verlag Friedrich Bischoff, dat was ingevlogen. Na het vertrek van Fehr was de Leeuwarder goegemeente gedurende een jaar in shock. Van de toegezegde zegen, in casu groei en bloei, is niets terecht gekomen. Integendeel. De neergang van de NAK Leeuwarden werd door het bezoek van Fehr niet gestuit. De lethargie bleef om zich heen grijpen. Tot op de dag van heden.
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwa

Bericht door Levi »

@ll,

Vandaag reed ik door Lunteren en Barneveld, de biblebelt regio.
In beide plaatsen zijn drie megagrote kerken in aanbouw!
Dus van enige terugval is hier absoluut geen sprake.
De meeste van deze gebouwen kregen een herbestemming als bij voorbeeld woonhuis (Sappemeer), moskee (Amsterdam), korpsgebouw van het Leger des Heils (Rotterdam) of zelfs een veteranen- inloophuis (Arnhem). (NAK-NL)
Arnhems paradijs
De Arnhemse ondernemer Sjoerd Stouten huurt het pand voorlopig van Goossens voor cultuurcentrum De Kerk, wat een 'Arnhems paradijs' moet worden. Van donderdagavond tot en met zaterdag verandert het voormalige godshuis in een uitgaansgelegenheid, waar dj's en bandjes kunnen optreden. De rest van de week is het gebouw beschikbaar voor de buurt. Zo kunnen kunstenaars er werken exposeren en zouden er rommelmarkten plaats kunnen vinden en worden er, al dan niet in samenwerking met de Arnhemse toneelgroep Oostpool, voorstellingen georganiseerd.
Inmiddels is deze tempel omgetoverd tot een danceparty center.
Je kunt er nu 'housen', grunchen en blowen..
Geluidwerende isolatie is aangebracht.

Een waardige herbestemming. :mrgreen:

Groet,
Levi
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwa

Bericht door Levi »

@Zefyr
De NAK Leeuwarden was een jaar voorafgaand aan het bezoek van de stamapostel Fehr in 1995 in opperste staat van paraatheid. Er heerste in extreem hoge mate stress. De verwachtingen waren torenhoog gespannen. Het bezoek van Fehr en z'n 'hofhouding' ontaardde uiteindelijk in een anti-climax. Deze stamapostel maakte een uitgeputte, gefrustreerde en arrogante indruk op de aanwezigen. Er werd een zeer strakke regie gevoerd door het team van het Verlag Friedrich Bischoff, dat was ingevlogen. Na het vertrek van Fehr was de Leeuwarder goegemeente gedurende een jaar in shock. Van de toegezegde zegen, in casu groei en bloei, is niets terecht gekomen. Integendeel. De neergang van de NAK Leeuwarden werd door het bezoek van Fehr niet gestuit. De lethargie bleef om zich heen grijpen. Tot op de dag van heden.
Ik herinner mij nog het groots aangekondigde "MARANATHA" in Zwolle.
Zo zijn er meerdere initiatieven geweest die door het middenkader evenvoudigweg werden gekilled!!

(Districts)voorgangers gingen vol in de remmen, want ze moesten uit hun luie stoel komen.
Enthousiaste -intellectuele- leden die het wel hadden begrepen werden vervolgens onthoofd en kaltgestellt.
Alles boven het NAK maaiveld werd volgens de Nederlandse cultuur en gunfactor afgehakt.

Deze koppensnellers zitten er nog en bekleden zelfs hogere ambten als voorheen!
Voor dit gremium geldt: diplomatieke onschendbaarheid.
Ondertussen loopt de kerk volledig leeg.

Groet,
Levi
Gebruikersavatar
zefyr
Berichten: 658
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 16:30

Re: Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwa

Bericht door zefyr »

@Levi,

Je doelt waarschijnlijk op de dienst van stamapostelhelper Fehr in de IJsselhallen te Zwolle in 1987. In deze dienst werden Kamstra en Sepers geordineerd als opziener respectievelijk apostel.

Als stamapostel Schneider in december 2017 Leeuwarden zal bezoeken, is het 20 jaar geleden, dat stamapostel Fehr het Godsvolk in Europa verblijdde met een 'kerstgeschenk', namelijk de aankondiging van de afschaffing van de namiddagdienst op zondag met ingang van 1 januari 1998.

http://www.apostolische-geschichte.de/w ... ttesdienst

Het is dit jaar 65 jaar geleden, dat het pijporgel in de NAK Leeuwarden in gebruik werd genomen.

http://www.orgelsite.nl/kerken42/leeuwarden.htm
Levi
Berichten: 499
Lid geworden op: vr 28 mar 2014, 07:05

Re: Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwa

Bericht door Levi »

@Certina,
Goede morgen Levi,
Daar heb ik geen enkel probleem mee.
B.Moesker heeft mij op zijn forum ook al eens geBLOKT.
En de naam NAKI NEWS TICKER blijft gewoon bestaan.
Gegroet,
Certina.
Niet wetend dat Certina de moderator is van deze blogspot, doen de 'tone of voice' van voormeld bericht en het 'blokken' van een recente reactiepoging toch geheel iets anders vermoeden.

Groet,
Levi
Certina
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 21:15

Re: Stamapostel J.-L. Schneider bezoekt december 2017 Leeuwa

Bericht door Certina »

Levi schreef:@Certina,
Goede morgen Levi,
Daar heb ik geen enkel probleem mee.
B.Moesker heeft mij op zijn forum ook al eens geBLOKT.
En de naam NAKI NEWS TICKER blijft gewoon bestaan.
Gegroet,
Certina.
Niet wetend dat Certina de moderator is van deze blogspot, doen de 'tone of voice' van voormeld bericht en het 'blokken' van een recente reactiepoging toch geheel iets anders vermoeden.

Groet,
Levi
Levi,verklaar u nader.
Mag ook via een PB bericht.
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”