Versöhnung jetzt!

Issues buiten de context van dit Forum
Plaats reactie
TjerkB

Versöhnung jetzt!

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
Nu en dan, bijvoorbeeld door een klassieke Freudiaanse verspreking, worden de ware bedoelingen van de nieuw-apostolische "Godsgezanten" over wie niets dan goeds mag worden gesproken, pijnlijk zichtbaar. Zo vielen laatst bij de Gesprächskreis Bottrop zowel districtsapostel Armin Brinkmann als een van diens opzieners door de mand, toen het uitkwam dat "in hun kringen" het item rehabilitatie in het kader van de door stamapostel Wilhelm Leber sinds 2009 gepredikte "Versöhnung" amper een issue is. Men speelt het spel mee om bij de "ACK" het (aspirant)lidmaatschap in de wacht te slepen, doch voor de rest acteert men voor de Bühne.

(...)

Uit: Mijn bericht op "ma 16 dec 2013, 20:25" in de thread "Wát is er gaande?"
@all

Ter info...
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
TjerkB

Re: Versöhnung jetzt!

Bericht door TjerkB »

@all

Intussen is bij "Versöhnung Jetzt!", een spontaan initiatief van een nieuw-apostolische broeder in Zuid-Duitsland, de vernieuwde website online. Zie onder:
  • Afbeelding
Op deze website komen wat de geschiedenis van de Nieuw-Apostolische Kerk betreft ook aspecten aan bod welke de kerkleiding bij voorkeur onbelicht zou laten. Daarom: "Erinnern statt vergessen".

Zie tevens hieronder het YouTube-filmpje van "Versöhnung jetzt!" ter gelegenheid van de "Internationale Kirchentag 2014" bij de Nieuw-Apostolische Kerk:
  • Dit filmpje werd al ruim 5.000 keer bekeken...

Verder verwijs ik in dit verband naar de thread "Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)".

Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
TjerkB

Re: Versöhnung jetzt!

Bericht door TjerkB »

TjerkB schreef:(...)
Alleen al met het enkele feit dat stamapostel Jean-Luc Schneider bij aanvang van een bijeenkomst voor kerkelijke ambtsdragers in een gebed uitsprak "Wir danken Dir, dass Du uns Deine Gnade schenkst, damit Deine Kinder unter unseren Unzulänglichkeiten und Schwachheiten nicht leiden müssen", waarmee hij zijn gehoor wil laten geloven dat God (!) zich wel bekommert om slachtoffers die er vallen (door hardvochtig optreden van bazige dienaren, zoals destijds ook op gezag van diens ambtsvoorganger Johann Gottfried Bischoff), wordt volgens mij pijnlijk blootgelegd hoezeer Schneider zelfs brutaal wegloopt voor de door Jezus Christus gepredikte naastenliefde waarmee deze veelal op meedogenloze wijze eenzaam op de geloofsweg achtergelaten slachtoffers in hun kerk vertroosting (!) zouden mogen vinden.

(...)

Uit: Bericht op "ma 30 jun 2014, 09:23" in de thread "Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek"
@all

Hoewel er na de binnen de Nieuw-Apostolische Kerk per satelliet uitgezonden (tweede) Europese Informatieavond van 4 december 2007, naderhand vanwege de mislukking ervan ook wel Desinformatieavond genoemd, nu eindelijk weer gesprekken plaatshebben met vertegenwoordigers van de Apostolische Gemeinschaft over het thema Verzoening, mede op aanbeveling van de Gesprächskreis Bottrop waarbij het de deelnemers erom ging alsnog open en eerlijk te zijn over wat er in de jaren '50 door toedoen van stamapostel Johann Gottfried Bischoff is misgegaan en om slachtoffers te rehabiliteren, is het -op een persbericht na- stil gebleven.

Toen stamapostel Wilhelm Leber, vlak voordat hij op 15 mei 2013 werd opgevolgd door Jean-Luc Schneider, namens het internationale kerkbestuur bekendmaakte dat het bij nader inzien tóch niet door de beugel kon dat in de jaren '50 op straffe van excommunicaties er moest worden gepredikt dat Jezus Christus in elk geval op aarde terug zou keren -om diens bruidgemeente te verlossen- vóórdat de toenmalige stamapostel Johann Gottfried Bischoff aan een natuurlijke dood kon sterven (betrokkene overleed desondanks op 6 juli 1960), was het in hoge mate bevreemdend dat stamapostel Schneider niet aansluitend alle excommunicaties ongedaan maakte en een ieder, die onrechtvaardig was behandeld, rehabiliteerde. Met andere woorden: verzoening metterdaad! Is dit onderwerp voor Schneider geen issue?!

Vooralsnog schijnt het van níet...
  • Het verlorene zal Ik zoeken, en het weggedrevene zal Ik wederbrengen, en het gebrokene zal Ik verbinden, en het kranke zal Ik sterken; maar het vette en het sterke zal Ik verdelgen, Ik zal ze weiden met oordeel.

Ezechiël 34: 16 (SV-J)
Groet,
TjerkB
Plaats reactie

Terug naar “Wat er verder te beleven valt”