TjerkB schreef:(...)
Alleen al met het enkele feit dat stamapostel Jean-Luc Schneider bij aanvang van een bijeenkomst voor kerkelijke ambtsdragers in een gebed uitsprak
"Wir danken Dir, dass Du uns Deine Gnade schenkst, damit Deine Kinder unter unseren Unzulänglichkeiten und Schwachheiten nicht leiden müssen", waarmee hij zijn gehoor wil laten geloven dat God (!) zich wel bekommert om slachtoffers die er vallen (door hardvochtig optreden van bazige dienaren, zoals destijds ook op gezag van diens ambtsvoorganger Johann Gottfried Bischoff), wordt volgens mij pijnlijk blootgelegd hoezeer Schneider zelfs brutaal wegloopt voor de door Jezus Christus gepredikte naastenliefde waarmee deze veelal op meedogenloze wijze eenzaam op de geloofsweg achtergelaten slachtoffers in hun kerk vertroosting (!) zouden mogen vinden.
(...)
Uit: Bericht op "
ma 30 jun 2014, 09:23" in de thread "Kan het niet eens ophouden met die eeuwigdurende kritiek"
@all
Hoewel er na de binnen de Nieuw-Apostolische Kerk per satelliet uitgezonden (tweede) Europese Informatieavond van 4 december 2007, naderhand vanwege de mislukking ervan ook wel Desinformatieavond genoemd, nu eindelijk weer gesprekken plaatshebben met vertegenwoordigers van de
Apostolische Gemeinschaft over het thema Verzoening, mede op aanbeveling van de
Gesprächskreis Bottrop waarbij het de deelnemers erom ging alsnog open en eerlijk te zijn over wat er in de jaren '50 door toedoen van stamapostel Johann Gottfried Bischoff is misgegaan en om slachtoffers te rehabiliteren, is het -op een
persbericht na- stil gebleven.
Toen stamapostel Wilhelm Leber, vlak voordat hij op 15 mei 2013 werd opgevolgd door Jean-Luc Schneider, namens het internationale kerkbestuur bekendmaakte
dat het bij nader inzien tóch niet door de beugel kon dat in de jaren '50 op straffe van excommunicaties er moest worden gepredikt dat Jezus Christus in elk geval op aarde terug zou keren -om diens bruidgemeente te verlossen- vóórdat de toenmalige stamapostel Johann Gottfried Bischoff aan een natuurlijke dood kon sterven (betrokkene overleed desondanks op 6 juli 1960), was het in hoge mate bevreemdend dat stamapostel Schneider niet aansluitend alle excommunicaties ongedaan maakte en een ieder, die onrechtvaardig was behandeld, rehabiliteerde. Met andere woorden: verzoening metterdaad! Is dit onderwerp voor Schneider geen issue?!
Vooralsnog schijnt het van níet...
- Het verlorene zal Ik zoeken, en het weggedrevene zal Ik wederbrengen, en het gebrokene zal Ik verbinden, en het kranke zal Ik sterken; maar het vette en het sterke zal Ik verdelgen, Ik zal ze weiden met oordeel.
Ezechiël 34: 16 (SV-J)
Groet,
TjerkB