@all
Opzienbarend nieuws: voetangels en klemmen op de geloofsweg dienen te worden verwijderd, zij het om te beginnen in (nieuw-apostolisch) Afrika. Zie onder:
Dat belooft wat!
Groet,
TjerkB
Hindernisse beseitigen
Hindernisse beseitigen
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Re: Hindernisse beseitigen
@all
Over het "beseitigen" van "Hindernisse" gesproken; wierp de "zuständige" internationale kerkleiding niet aan de lopende band zelf allerhande dilemma's op? Zie onder.
Groet,
TjerkB
Over het "beseitigen" van "Hindernisse" gesproken; wierp de "zuständige" internationale kerkleiding niet aan de lopende band zelf allerhande dilemma's op? Zie onder.
[wordt vervolgd]BakEenEi schreef:@all
Er is in de Nieuw-Apostolische Kerk natuurlijk al jarenlang sprake van een op handen zijnde catechismus. De kerkleiding verwacht dat wanneer deze in drukvorm voorligt, ieder er reikhalzend naar heeft uitgezien. Het zou God hebben behaagd alleen een Duitse, Engelse, Franse, Portugese, Russische en Spaanse editie te laten verschijnen. Een kinderstem in mij reageerde destijds spontaan en zei: "Waarom niet in het Chinees, niet in het Fries en in het Nederlands?" Hierna stond ik een keer met mijn fiets te wachten bij een verkeerslicht en moest ik opeens denken aan beelden die ik op het Journaal had gezien. Thuisgekomen ging ik er via het Internet naar op zoek. Tot mijn verbazing vond ik snel die ene foto die ik zocht:
Denk je nu eens in, zo ging het in mij om, dat er bovenaan op de berg die deze "reizigers" straks oversteken mannen in zwarte kostuums staan te wachten om aan een ieder die passeert een flyer uit te delen met informatie over de laatste herziene versie van de nieuw-apostolische geloofsleer. Op achterkant ervan zag ik al in kleine letters gedrukt staan dat de volledige informatie over de kennis der waarheid in 2013 beschikbaar komt in het Duits, Engels, Frans, Portugees, Russisch en Spaans. De mannen wensen de vluchtelingen die vermoedelijk eerst dachten dat het hopelijk om een waardebon ging nog een goede reis en een behouden aankomst...
Later las ik in een "Woord van de maand" dat stamapostel Leber meent dat alleen apostelen van de Nieuw-Apostolische Kerk de Bijbel kunnen uitleggen. "Hoe kan het dan," zei opnieuw een kinderstem in mij, "dat er al sinds 1863 in het apostolische werk vaak zo veel onduidelijkheid heeft bestaan over allerlei zaken?" Tegelijkertijd voelde ik mij bijna schuldig over zo'n kind in mij "in de oppositie". Datzelfde kind zette mij er eerder toe aan om in een forumbericht elders op te schrijven dat wij maar niet moesten uitsluiten dat God de tijd omwille van de uitverkorenen nog zou verlengen, wat deze catechismus betreft die al in 2008 klaar moest zijn. Intussen heeft de tijd ons geleerd hoe het heeft uitgepakt.
Op het ogenblik verkeren de nieuw-apostolische gelovigen in een impasse want terwijl het oude is voorbijgegaan, moet het nieuwe zich nog aandienen. Wat God wil dat een ieder precies gelooft, zal straks het eerst bekend zijn bij wie Duits, Engels, Frans, Portugees, Russisch of Spaans spreekt. "Dat geloof ik niet!", klonk het bij mij met kracht vanuit de oppositie: "Die catechismus heeft net zo weinig om het lijf als die keizer in een sprookje met een nieuw hemd!" Het worden 600 bladzijden, vernam ik en-passant.
Zo dwaalden mijn gedachten nu af naar het alleszeggende "hoofdstuk 13":
Geloof daarom de ijdeltuiten níet die straks aankomen met 600 pagina's vol kortzichtigheid!!
- [1] Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. [2] Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn. [3] Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten.
Groet,
- [6] De onaanzienlijke zal genade en vergeving vinden, maar machtigen worden aan een machtig oordeel onderworpen. [7] Hij die over allen heerst bekommert zich niet om het aanzien dat iemand geniet, hij deinst niet terug voor iemands grootheid. Groot en klein heeft hij zelf geschapen en voor iedereen zorgt hij op dezelfde wijze, [8] maar wie sterk is zal een strenger onderzoek ondergaan.
Uit: Wijsheid 6 (NBV)
Hoogmoed begint wanneer de mens de Heer verlaat, zijn hart zich verwijdert van hem door wie hij gemaakt is.
Uit: Jezus Sirach 10: 12 (NBV)
Maar alles wat verwerpelijk is en iedereen die zich met gruwelijke dingen en leugens inlaat, komt de stad niet binnen, alleen zij die in het boek van het leven staan, het boek van het lam.
Uit: Openbaring 21: 27 (NBV)
Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen.
Uit: Efeziërs 4: 25 (NBV)
BakEenEi
Bron: Bericht op het Forum van Bauke Moesker op "Za 29 Jan 2011, 15:47" in de thread "Criticasters of opbouwwerkers?!"
Groet,
TjerkB
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
@TB
@ll
JLS is zich dus bewust van het feit dat er hindernissen zijn opgeworpen. Die hindernissen worden echter door het hoogste gremium van de NAKI opgeworpen! Je moet alle dogma’s vreten als zoete koek. Een andere weg is er niet. Maar wat bieden JLS en zijn trawanten nu eigenlijk? Niets… Op enige steun van mindere goden hoef je niet te rekenen. Die zijn zo zwaar gefrustreerd, de fanatiekeling daargelaten, dat zielzorg verleden tijd is. Wat dan nog wel? Grootse en bombastische massabijeenkomsten die moeten suggereren dat de kerk groeit en bloei. Applaus machines en ‘ja’ knikkers direct bij de hand. Kortom het volk wordt verlakt tot en met. Hoe kan het dan dat er nog zoveel slaafse volgers zijn? Het Stockholm syndroom? Vele navolgers zitten gevangen in vervallen waarheden, of familie relaties die onder druk zouden komen te staan indien men de kerk verlaat.
Het is het aloude sektarische gedrag dat van de volgelingen slaven maakt.
Een wonderbare ontdekkingsreis. Niet meer gebonden, maar verlost van het juk en banden der slavernij.
En God laat zich vinden en bevestigen op velerlei manieren.
Zij die nog slaaf(s) zijn; Red U zelf! De deur staat open..
Groet,
LEVI
@ll
JLS is zich dus bewust van het feit dat er hindernissen zijn opgeworpen. Die hindernissen worden echter door het hoogste gremium van de NAKI opgeworpen! Je moet alle dogma’s vreten als zoete koek. Een andere weg is er niet. Maar wat bieden JLS en zijn trawanten nu eigenlijk? Niets… Op enige steun van mindere goden hoef je niet te rekenen. Die zijn zo zwaar gefrustreerd, de fanatiekeling daargelaten, dat zielzorg verleden tijd is. Wat dan nog wel? Grootse en bombastische massabijeenkomsten die moeten suggereren dat de kerk groeit en bloei. Applaus machines en ‘ja’ knikkers direct bij de hand. Kortom het volk wordt verlakt tot en met. Hoe kan het dan dat er nog zoveel slaafse volgers zijn? Het Stockholm syndroom? Vele navolgers zitten gevangen in vervallen waarheden, of familie relaties die onder druk zouden komen te staan indien men de kerk verlaat.
Het is het aloude sektarische gedrag dat van de volgelingen slaven maakt.
Ten tijde van Mozes ging Israël gebukt onder vreemde overheersing; het was een slavenvolk in de macht van Egypte, met de Farao aan het hoofd, die despotische decreten uitvaardigde: zware dwangarbeid (Ex. 1:11, 14; 5:6-9).
Ten tijde van Christus ging Israël opnieuw gebukt onder vreemde overheersing; het was een slavenvolk (vgl. Neh. 9:36v) in de macht van de Romeinen, met de keizer aan het hoofd (benadrukt door Lukas), alsmede de Edomitische koning Herodus (benadrukt door Matteüs). Israël was onderworpen aan de despotische decreten van Augustus: de ‘inschrijving’ hield een volksstelling en een schatting met het oog op zware belastingen in (Luk. 2:1).
Ondertussen verlaten velen -terecht- het Nieuw Apostolische pad en ontdekken een nieuw licht. Dat van het bevrijde denken over Vader, Zoon en Heilige Geest.Mozes redde Israël uit de gevangenschap en slavernij van Egypte (Ex. 3-4; Hand. 7:20-39);
Jezus redde de wereld uit de gevangenschap en slavernij van de zonde (Matt. 20:28; Ef. 2:1-8; Rom. 3:28, 4:6)
Een wonderbare ontdekkingsreis. Niet meer gebonden, maar verlost van het juk en banden der slavernij.
En God laat zich vinden en bevestigen op velerlei manieren.
Zij die nog slaaf(s) zijn; Red U zelf! De deur staat open..
Groet,
LEVI
@all
Graag spreek ik de wens uit dat "hindernissen", zeker waar ze werden opgeworpen om het Evangelie aan banden te leggen, zich in 2015 verder laten relativeren:
TjerkB
Graag spreek ik de wens uit dat "hindernissen", zeker waar ze werden opgeworpen om het Evangelie aan banden te leggen, zich in 2015 verder laten relativeren:
Nee, van districtsapostel Rainer Storck kreeg ik definitief géén reactie op het onderstaande bericht:TjerkB schreef:(...)
Tegen degenen die nu "aan de rand" zouden staan, zou ik willen zeggen: "Laat je geen zand in de ogen strooien!" Er is maar één Heilige Geest, en Die werkt net zo goudeerlijk door een (ongeboren) kind als door een zogenaamde zegenaar. In de Nieuw-Apostolische Kerk maken "hoge(re) dienaren" vooral zichzelf belangrijk...
(...)
Stel in deze kerk beslist geen vragen die "zegenaars" onwelgevallig kunnen zijn. Dan mag je namelijk opkrassen. Dan mag je worden overgeslagen, genegeerd, geïsoleerd. Dan opeens wordt de kans dat je bij sommigen nog het voordeel van de twijfel geniet, heel erg klein. Dan tonen jouw "liefhebbende broeders en zusters in de stamapostel" (in plaats van in de Heer) zich opeens sympathisanten van wat in Zijn werk natuurlijk geen zuivere koffie meer kan zijn. Gedienstig onderwerpen zij zich aan "dienaren" (lees: bazige bullebakken) die zich ongegeneerd schuldig maken aan psychische onderdrukking.
Uit: Bericht op "Do 27 Mrt 2014, 00:19" in de thread "Storck"
Wel liet betrokkene door een gecontracteerde tekstschrijver o.a. de volgende notitie maken vanwege een openbare eredienst waarin hij voorging op 17 december jl.:TjerkB schreef:(...)
Wat ik net zo min snap is wat ik gisteravond ook kenbaar maakte aan districtsapostel Rainer Storck:
- (...)
In den Niederländischen NAK-Gemeinden ist von der "Erklärung zur Versöhnung" bis heute nichts bekannt gegeben und es wurde von diesem Dokument auch keine Übersetzung angefertigt.
Von einer hochbejahrten Glaubensschwester wurden mir zwei Briefe gezeigt. Ihr Ehemann, ein priester/Vorsteher, empfing diese in 1955 von BA Tjark Bischoff. Der BA drohte u.ä. mit Jesaja 66,24 …
… exkommunizierte den Adressaten und verweigerte ihm die künftige Zugang zu allen Orten der Kirche. Dies geschah nur, weil der Betroffene in einem moralischen Dilemma war, da er in jeden Gottesdienst die Wiederkunft des Herrn im natürlichen Leben des Stammapostels zu predigen hatte. Später wurde ihm auch noch nachgetragen, er hätte gesündigt gegen den Heiligen Geist. Kurz gesagt, er hatte sich ein Todesurteil bezeichnet. Mit solchen Bedrohungen vor Augen starb er.
- »Und sie werden hinausgehen und schauen die Leichname der Leute, die an mir übel gehandelt haben; denn ihr Wurm wird nicht sterben, und ihr Feuer nicht verlöschen, und werden allem Fleisch ein Greuel sein.«
"Gehe du bitte an meiner Stelle zum Treffen in Düsseldorf - denn für mich ist es nur allzu schmerzlich", so wurde mich von dieser Schwester gebeten als ich ihr sagte was ich im Internet über die bevorstehende Versöhnung gelesen hatte. Unterdessen rief sie Verwandte an in der NAK: "Seid ihr nicht froh dass wir uns nun versöhnen?" Aber leider hatte keiner von ihnen etwas davon gehört. Sogar ein wohl-bekanntes NAK-Vorstandsmitglied i.R. wusste kürzlich noch von nichts!
Das bringt mich nun zum springenden Punkt: wenn diese Versöhnung nicht auch in den Gemeinden kommuniziert wird, dann haben wir bald nur noch die Bilder von einer sogenannten Feierstunde in Düsseldorf.
Ich möchte Sie bitten alle Beteiligten vorzugsweise auch in den Gemeinden ausreichend zu informieren.
(...)
Uit: Bericht op "Do 04 Dec 2014, 20:25" in de thread "Bilaterale contacten NAK/VAG (Gesprächskreis Bottrop)"
(...)"Der Bezirksapostel stellte in seinem Dienen heraus, dass eine Liebe zu Gott ohne die Liebe zum Nächsten unmöglich sei. Besonders in der Adventszeit werde diese Nächstenliebe von Christen erwartet."
Bron: Artikel "Zuwachs aus Norddeutschland" d.d. 23-12-2014 op de website van de Neuapostolische Kirche Nordrhein-Westfalen K.d.ö.R.
- [14] Broeders en zusters, wat heeft het voor zin als iemand zegt te geloven, maar hij handelt er niet naar?
(...)
[17] Zo is het ook met geloof: als het zich niet daadwerkelijk bewijst, is het dood.
Uit: Jakobus 2 (NBV)
TjerkB