stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Uiteenlopende onderwerpen m.b.t. het apostolische geloofsleven
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door zefyr »

Praktisch apostolisch-zijn is ook op de hoogte zijn van voorzorgsmaatregelen tijdens een stamaposteldienst; ditmaal op 21 april aanstaande te Drachten.

Op de voorzijde van een full colour folder (A5-formaat) wordt op een schreeuwerige toon - "DE STAMAPOSTEL KOMT!!!" - de komst van stamapostel Leber op zondagochtend 21 april aanstaande te Drachten aangekondigd. Bovenaan prijkt in koeienletters "WEGWIJZER" met daaronder een foto van de altoos minzaam glimlachende - de ogen bijna dichtgeknepen - internationale kerkpresident Leber. In nabeschouwing is het begrijpelijk, dat hij af en toe een oogje moe(s)t dichtknijpen vanwege de geldverslindende projecten van enkele districtsapostelen, zoals Armin Brinkmann en Theo de Bruijn :shock: In toenemende mate doorgrond ik beter het koorlied 'De helft is u nog niet verteld' (vrij geciteerd)... Dit lied heeft vele dimensies en opent vele perspectieven - vooral bij mijn dagelijkse consumptie van kranten :lol:

De specifieke doelgroep van bovengenoemde stamaposteldienst zijn de nieuw-apostolischen uit de districten Ljouwert, Groningen en Assen. In de folder wordt gemeld, dat stamapostel Leber met z'n begeleiders per touringcar - indachtig het liedje 'Busje komt zo' - om 09:30 uur zal arriveren bij het Fries Congrescentrum Drachten aan de Oprijlaan 3 te Drachten. In noodgevallen kan het 'thuisfront' contact opnemen via het mobiele nummer 06.22991980. Misschien kunt u worden doorverbonden met stamapostel Leber. U bent dan wel 'live' in de uitzending ;) Dus, massaal dit mobiele nummer bellen! Misschien krijgt u eindelijk antwoord op uw prangende en kritische vragen.

Terloops wordt in de folder vermeld, dat er naast een EHBO-post ook beveiliging aanwezig is... Eerstgenoemde is begrijpelijk, maar laatstgenoemde?! Staan er misschien ME-busjes voor de poort om de nieuw-apostolische hooligans in bedwang te houden of vreest men de komst van de heer B.M. te G. of...?
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door Tosca »

Zefyr en all,

Dat er beveiliging aanwezig zal zijn is logisch, er komen meerdere offergeld verslindende District-Apostelen en Apostelen langs de opgestelde Offerkasten, vandaar de extreme beveiliging, zo heb ik vernomen uit betrouwbare bron. (nee, niet van Ruud Vis) Trouwens erg overdreven dat de dienst in een zaaltje van het Congrescentrum wordt gehouden(…)

Het is bijzonder opvallend dat er op de NAK website geen adres is vermeld. Oké, dat zullen we op de Apostolischeobserver.nl wel even rechtzetten.
Nu ja, het ware beter dat de Broeders en Zusters worden beschermd, zij lopen grote risico van hun geloof in God te worden beroofd.

Met vriendelijke groet,
‘Tosca’
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door BakEenEi »

[Bijgewerkt: 13.00 uur]
zefyr schreef:(...)
Op de voorzijde van een full colour folder (A5-formaat) wordt op een schreeuwerige toon - "DE STAMAPOSTEL KOMT!!!" - de komst van stamapostel Leber op zondagochtend 21 april aanstaande te Drachten aangekondigd.

(...)
Terloops wordt in de folder vermeld, dat er naast een EHBO-post ook beveiliging aanwezig is...

(...)
@zefyr
@all

"Lassen wir es einander leicht machen - mit Gottes Hilfe!", zo merkte Wilhelm Leber op 15 mei 2005 op toen hij zijn ambtsopdracht had aanvaard, en hij zei er nog bij: "Ich will euch immer lieben!" Dat sprak mij destijds aan en ik had er het volste vertrouwen in dat die woorden ook echt iets zouden gaan betekenen. Dat de beide uitspraken mij later voornamelijk zouden doen herinneren aan wat de vroegere districtsoudste Guit uit Groningen opmerkte, toen hij een keer de dienst leidde in Ljouwert, namelijk dat er een groot verschil bestaat tussen "lief doen" en... "liefhebben"; ik zou er een grote reep volle melkchocolade van mijn favoriete merk om hebben willen verwedden dat zoiets níet waar kon zijn. En tóch...

Het begon al in de aanloop naar de eerste Europese Informatieavond (vanuit Uster in Zwitserland) die gehouden is op 24 januari 2006. De bewuste satellietuitzending was uitsluitend toegankelijk voor "taak- en ambtsdragers, en ambtsdragers in ruste". Ik begreep daar direct helemaal niets van. Nog steeds niet, trouwens. Stel, dacht ik, je bent een kind van God en je bent benieuwd naar wat Hij jou nader te zeggen heeft over de voleindiging van Zijn werk. En dan blijkt dat de gemeenschap opeens van hogerhand wordt opgesplitst in "dienaren (in ruste)" en... andersoortige individuen. Dat kan echt niet kloppen. Van geen kant! Ik was na pakjesavond in december 2005 amper met de schrik vrijgekomen of er werd bij ons in Amersfoort, voorafgaande aan elke dienst, bij de "mededelingen" uitgebreid uit de doeken gedaan dat er een satellietuitzending zou plaatshebben, voor heel Europa, en dat het handelde over de geloofsleer, enzovoort, en dan werd er telkens op het laatst nog gauw even bij verteld wie er voor deze Informatieavond exclusief waren uitgenodigd. De meesten níet dus, die desondanks het hele verhaal intussen wel konden dromen. Ik vond die gang van zaken meer en meer volstrekt onbestaanbaar. Ook onder de lezers van dit Forum zullen er nog wel broeders en zusters zijn, die weten wat er uiteindelijk voorviel. Het was op een woensdagavond toen voor de zoveelste keer er vóór aanvang van de dienst werd voorgelezen dat er een Informatieavond zou komen, enzovoort, enzovoort, en wéér, net op het moment dat je je er op zou willen verheugen dat je over het werk Gods dan wellicht iets moois te weten komt, volgden prompt de restricties voor zielen buiten de verkozen doelgroep.

Terwijl de "mededelingen" waren voorgelezen, zat ik te wachten achter het orgel om daarna het aanvangslied nog één keer te kunnen voorspelen. Doch ook nu weer was het zó'n lang verhaal geworden, dat daarvoor geen tijd meer zou zijn. De dienst zou al bijna beginnen. (...) Ik schoot de diaken aan die het ook deze keer weer voor alle toehoorders tot aan het einde toe spannend had gemaakt. Wie zouden er op 24 januari 2006 welkom zijn? En dan de ontluisterende conclusie: de meesten níet. Mijn vraag was dan ook: "Zijn wij niet állen dienaren?" Betrokkene aarzelde even doch hij meende van wel. Hierna begon inderdaad de dienst met het aanvangslied, een gebed, een tekstwoord en aansluitend een lied van het koor. De prediking door onze voorganger sloot echter aan bij mijn brandende vraag. Ik hield het niet langer uit en meldde mij bij het altaar, zodat de voorganger "de arbeid" onderbrak. Hierna bevestigde hij desgevraagd dat de Informatieavond bedoeld was voor onderwijsgevenden, "dienaren en dienaren in ruste". Ik verliet de kerkzaal en fietste naar huis.

Het zal die avond tussen kwart over acht en kwart voor negen zijn geweest, dat ik in een forumbericht bij NAK-Observer uiteenzette wat er op deze manier was gebeurd. Vrijwel onmiddellijk volgden er ongelofelijk boze reacties want "het verstoren van een openbare eredienst" is weliswaar nog net geen doodzonde doch staat in het "werk Gods" wel bíjna daaraan gelijk. Wat verbeeldde ik mij? Wie was ik eigenlijk? Hoe durfde ik?

(...) Bij nader inzien had ik beter 10 miljoen euro uit het offerblok kunnen vergokken, of zo.

Groet,
BakEenEi


P.S.
In een oude back-up trof ik zojuist een forumbericht aan uit januari 2006. Om de doorgaans zware kost op het Forum wat lichter verteerbaar te maken had ik het typetje "Ds. Stjinder" verzonnen, voorganger van een kleine gemeente bestaande uit "Stânfriezen om ûtens", ergens "in the middle of nowhere". Ten tijde van de eerste Europese Informatieavond bestond die kerkgemeente louter uit "taak- en ambtsdragers"! Zie onder:
Algemeen / Discussie-onderwerpen / Skodholje Gepost op: januari 20, 2006, 09:24:05 pm

Lieven,

Wij hopen op veel opkomst, dinsdag. Baukje is nog niet op de helft met de cake, maar het zal wel gelukken. Hylke doet nu voor de Oudste de lijst op de post met alle medehelpers in de gemeente. Er missen ook nog namen, maar dat alles is bekend bij onze Heer en Heiland.

Sa hawwe wy de rôllen ferdield:
  • lieding mingd koar, mannekwartet
    Freark Rienstra, Bonne Rypkema

    muzyk, famkesdûnsploech
    Japke Porte, Sibrecht de Boer

    oargelspilers
    Cindy Rubenstein, Teade Stjinder

    ûnderwiis beukers
    Ymkje Kramer, Wietske Baron

    ûnderwiis skoalbern
    Froukje Swart, Nini Taekema

    ferdivedaasje jongerein
    Aukje Lamsma, Rinze Algra

    prikken foar de kachel en oanmeitsje
    Reinder Krikke en Wopke Ynema

    skoarstien reagje
    Oebele Klaver, Sjerp Stjinder

    elektrysk ljocht, lûd en skoattelantenne
    Hester Zijlstra, Minne Dykstra

    leadjitter
    Goitzen Luxwolda

    fervje en timmerwurk
    Syp Galema, Otte Hiddema

    stofsûgje
    Djoeke Schurer, Rindert van der Ploeg

    bank ôfnimme
    Gaukje Posthumus, Alie Hingst

    strjit bjinne
    Nienke Gratema, Foppe Danes

    rút himmelje
    Maaike Stjinder, Tsjêbbe Saakstra

    gers meane, ûnkrûd widzje
    Tabe Elgersma, Fedde Hommema

    hjerstblêden fuortblaze, sân struie, snie romje
    Sjoerd Falkena, Jurre de Haan

    waskje en strike
    Sietske Strating, Gryt de Jong

    boadskipje, bôle en brea smoare
    Klaas Schaafsma, Oane Hibma

    kofje skinke, skûtelwaskje en oprêde
    Maartje van der Land, Romy Tigchelaar

    rymje en dichtsje, foardrage
    Harmke Scheffer, Leendert Deinum

    âld papier ophelje, sutelaksje
    Bouwe Minkema, Sjirk van der Vaart

    autoride en reiske âlden fan dagen
    Teartske Wynia, Akke Draïsma, Metje Sixma, Houkje Bruning, Sippy Karsten, Lyckele Tjeerdsma, Piter Lukkus, Jelte Kingma en Murk Faber, Gerben Boomsma, Romke Feitsma, Eise Hylkema

    sikensoarch, earste medyske help
    Renske Sybesma, Afke Koster

    frouljuferieniging
    Baukje Stjinder

    ponghâlder en sinteraasje
    Doekele Dillingh

    alle skriuwery en nijsgjirrichheden foar de kronyk
    Tsjitske Zondervan

    diakens
    Jippe Greidanus, Haie Lousma, Keimpe de Ruiter, Feije Werkman, Bokke Paping

    prysters
    Hylke Abma, Jaring Schipper, Eelke Salverda

    foargonger
    Blik Stjinder
Oan't tiisdei! Wy sille it wurk mar gjin feech om 'e snút jaan,
Jimme Blik


Oorspronkelijke bron: http://www.nakobserver.nl/smfforum/inde ... 21#msg3521
De "districtsvoorganger in charge" moest blijkbaar vooraf worden geïnformeerd wie er uit Little River op 24 januari 2006 te verwachten waren: verreweg de meesten, dus!
Less Is More
Jabob65
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 19:39

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door Jabob65 »

@zefyr, de mensen die ik spreek, lopen bepaald niet warm voor deze twee SuperFestGottesDiensten..waarbij 'De Kirchenpräsident' hoogstpersoonlijk met zijn gevolg komt opdraven.

Nee, liever gaat men maar gewoon naar de eigen gemeenschap, en diegenen die voor beide diensten zijn uitgenodigd, krijgen helemaal de hik, de geluiden die ik opvang komen dus op het volgende neer:

- liever helemaal niet
- als het dan toch moet, dan gaan we naar één van beide diensten.
Tosca
Berichten: 335
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 20:29
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door Tosca »

Tjerk,

Dat is een hele was lijst met ''medehelpers'' in de door jou bedachte gemeente.
Maar ik mis toch nog een belangrijke medewerker....Namelijk de ''koekjesaanstoter''

Graag gedaan

'Tosca'
Moeten de Schapen en de Lammeren de Herder weiden en hoeden? Zo is het wel in de Nieuw Apostolische Kerk, de Apostelen hebben altijd feest van de ‘’tienden’’
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

stamaposteldienst op 20 april 2013 te Hilversum

Bericht door zefyr »

@Jabob65

Op de website van nak-nl.org wordt onder de rubriek agenda vermeld, dat stamapostel Leber op zaterdag 20 april aanstaande (aanvang 15:00 uur) te Hilversum een kerkdienst zal leiden voor ambtsdragers (in ruste) met hun echtgenotes, jeugdleiders en onderwijzers. Degenen, die in het Noorden wonen zijn dan inderdaad tweemaal de klos :lol:

Ik vind het grappig, dat stamapostel Leber - de beste man is een eindtijdfantast - uitgerekend in Drachten neerstrijkt, alwaar ds. Orlando Bottenbley (Vrije Baptistengemeente Bethel) z'n extreme eindtijdverwachtingen wekelijks uitvent. Misschien gaan ze na afloop van de afzonderlijke kerkdiensten gezellig een kopje koffie met elkaar drinken; lekker speculeren over de naderende eindtijd ;)
Gebruikersavatar
willempower
Berichten: 461
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 21:25

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door willempower »

@ webteam


Komt de beveiliger ook die dag , priester Hollander ?
Las even een oud bericht terug van zefyr .
De ME is er zekers in de vorm van priester Molenaar , onopvallend gekleed , maar met de wapenstok op zak .

commotie in de NAK Drachten
door zefyr » Zo 17 Apr 2011, 17:24

Uit betrouwbare bron vernam ik, dat na afloop van de kerkdienst vanochtend in de NAK Drachten er commotie is ontstaan. Bauke Moesker, 'onze man in...', woonde vanochtend de kerkdienst in de NAK Drachten bij. Hij had van tevoren toestemming gevraagd en gekregen om foto's te maken, totdat de dienstleider, priester Ronald Hollander (NAK Zwolle), (te laat) ontdekte met wie hij van doen had... Bauke Moesker heeft blijkbaar een beruchte reputatie opgebouwd onder de nieuw-apostolische ambtsdragers. Met verbaal geweld en intimiderend gedrag trad priester Ronald Hollander Bauke Moesker tegemoet. Hollander trachtte de fotocamera van Moesker in beslag te nemen hetgeen bijna leidde tot een handgemeen. Misschien krijgen we van Bauke Moesker een nadere toelichting van dit voorval. De redacties van de regionale kranten in Friesland zullen smullen van dit verhaal. De kans is groot, dat we de komende dagen een artikel in de Leeuwarder Courant of het Friesch Dagblad zullen lezen.
Ik herinner me nog een foto van Bauke toen Leeber in Grunn was , toen waren het nog dikke vrienden te zien op de foto .
Zou Bauke weer een brief krijgen van Postbode Nijland met een uitnodiging ?
N.A.K. Nieuwe Advocaten Kerk
Mocht iemand vinden dat ik iets mis heb stuur dan even een bericht ,met verbeterde tekst .ik wil niet zoals de kerkleiding liegen in naam van Leber,dat doet Kleene wel ,als een blind paard navolgen noemen ze dat .
zefyr
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 19:00

beveiliging - ME'ers?

Bericht door zefyr »

@willempower

De voorganger van de Nieuw-Apostolische Kerk Drachten (district Ljouwert), Ronald Steunebrink, is tevens politieman en ME'er. Deze rakkers deinzen er niet voor terug om er op los te meppen - met de lange lat en in het belang van de handhaving van de openbare orde.
Gebruikersavatar
BakEenEi
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 22 sep 2010, 17:23

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door BakEenEi »

zefyr schreef:Praktisch apostolisch-zijn is ook op de hoogte zijn van voorzorgsmaatregelen tijdens een stamaposteldienst; ditmaal op 21 april aanstaande te Drachten.

Op de voorzijde van een full colour folder (A5-formaat) wordt op een schreeuwerige toon - "DE STAMAPOSTEL KOMT!!!" - de komst van stamapostel Leber op zondagochtend 21 april aanstaande te Drachten aangekondigd.

(...)


Uit: Bericht door zefyr op "Do 11 Apr 2013, 01:39"
@all
[satrire: AAN]
Het zal je maar overkomen dat je de twijfelachtige eer te beurt valt een propagandafolder te mogen samenstellen voor een nieuw-apostolische feestdienst waarbij de stamapostel dienst opwachting heeft gemaakt. Al gauw kom je dan woorden en superlatieven te kort om het immense belang van zo'n op handen zijnde "zegenstonde" aansprekend genoeg voor het voetlicht te brengen. Goddank hebben wij dan nog uitroeptekens!!
[satire: UIT]
Ook ikzelf zoek geregeld mijn toevlucht tot het gebruik van uitroeptekens maar niet vanwege de gedeelde uitzinnige blijdschap over de komst van deze "stamapostel". Veeleer om uitdrukking te geven aan mijn verbazing over wat er onder diens toelating in het nieuw-apostolische "werk Gods" allemaal zo maar kan plaatsgrijpen. Sinds stamapostel Wilhelm Leber met zijn zorgelijk eigenzinnige logica als een olifant door Gods porseleinkast banjert, waardoor in de Nieuw-Apostolische Kerk de totale afbraak niet meer te stuiten valt, blíjven de ontwikkelingen die hij als "oberste geistliche Autorität" regisseert en coördineert mij verbazen. Zie tevens op dit Forum de threads "Stamapostel Leber onverantwoordelijk - antisociaal optreden!", "Leber -provocateur pur sang- acteert op 4 december 2012", en "NAK en Wilhelm Leber (2005-2013) - Het begin van het einde". Hij had geen oog voor menselijk kapitaal op de werkvloer, noch voor goddelijk kapitaal op de kerkvloer. De kerk moest overleven, de familie-eer worden gered en "de levende have" mocht het ontgelden...

Groet,
BakEenEi
Less Is More
Redactie
Berichten: 1196
Lid geworden op: za 11 dec 2010, 18:11

Re: stamaposteldienst op 21 april 2013 te Drachten

Bericht door Redactie »

Jubiläumsjahr 2013

2013 feiert die Neuapostolische Kirche ihr 150-jähriges Bestehen. Aus Anlass des Jubiläums planen die Gemeinden weltweit verschiedene Veranstaltungen. Höhepunkt des Jubiläumsjahres wird der Pfingstgottesdienst sein, den Stammapostel Wilhelm Leber am 19. Mai 2013 in Hamburg (Deutschland) halten wird.

Bron: http://www.nak-nrw.de/aktuelles/bericht ... bekennens/
@all

Op de website van de NAK-NRW verscheen het artikel "Besuch am Grab von Apostel Schwartz - 20. April 2013, 12.41 Uhr". Stamapostel Leber plaatste een grafkrans met de tekst "150 jaar Nieuw-Apostolische Kerk". Zie verder het artikel "Broschüre über Apostel Schwartz - 19. April 2013, 12.34 Uhr".

Het WebTeam
Salich zijt ghy als u [de menschen] smaden, ende vervolgen, ende liegende alle quaet tegen u spreken, om mijnent wille.
Plaats reactie