zefyr schreef:(...)
- "Het gebeurt niet vaak. Maar na het koorlied en de prediking van de voorganger kwam het emotionele verzoek vanuit de gemeenschap om het koor het lied 'Houd stand' nog een keer te laten zingen. Nou nog de daad bij het woord voegen, want, vind het leuk of niet, het wordt beetje bij beetje toch wat leger in de gemeenschap. De voorganger voegde er nog een andere dimensie aan toe. Met als voorbeeld het halen van de eindstreep bij de 11-stedentocht. Hoeveel ontberingen je onderweg ook moet ondergaan, als je 'stand houdt', ben je die aan de andere kant van de eindstreep al weer gauw vergeten. Laten we elkaar daarbij ondersteunen, net als de winnaars van de tocht der tochten in 1956. Zij kregen van de jury niet de hoofdprijs, maar wij weten wel beter."
(...)
Uit: Bericht op "
Do 16 Feb 2017, 22:59"
Levi schreef:(...)
Zo is het hem nog niet gelukt om de tientallen jaren durende vendetta, omtrent de zanguitvoeringen tussen Amsterdam Osdorp, te slechten. Hoorn gaat niet naar Amsterdam en andersom.
Nico Klene durft het niet aan te pakken, bang voor stemmenverlies.
(...)
Vr 17 Feb 2017, 09:45"
@all
Daar weet ik alles van, dacht ik,
"... het wordt beetje bij beetje toch wat leger in de gemeenschap", want al op 30 januari 2005 sprak ik mijn bezorgdheid erover uit:
TjerkB schreef:(...)
Ik herinnerde mij een e-mailbericht, van 3 april 2005 om precies te zijn:
Dag Oudste,
(...)
Op 30 januari jl. zond ik aan u een bericht toe met als onderwerp
"Afschrift hartenkreet (10 berichten; 7.000 woorden)". Eén van deze
afschriften betrof de e-mail aan Priester [naam]: "Bericht 6 (La joie
de vivre) d.d. 03-05-2004/23:05". Daarin schreef ik destijds aan hem:
- Eén schaap meer of minder doet er allang niet meer toe. De liefde verkoelt in vele harten.
(...)
Met hartelijke groeten,
TjerkB
Antwoord:
geen.
(...)
Za 26 Mrt 2016, 15:59" in de thread "Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!"
Sterker nog: sindsdien sprak ik mijn bezorgdheid
onophoudelijk erover uit, maar voor de dienstdoende dienaren lag de prioriteit bij hun "administratieve besognes". Eerst wilden zij op de mensheid nog indruk maken met o.a. een catechismus alsook met
het schrijven uit Santpoort van 21 februari 2010 van apostel Peter Klene c.s.
"Nico Klene durft het niet aan te pakken," zo las ik verder. Echter, wanneer een "zegenaar" zijn naam noemt, wordt betrokkene juist geprezen om diens daadkracht:
Toen jl. vrijdag de rechter aan partijen het laatste woord gaf, merkte opziener Vis op
dat het met name dankzij de kennis en ervaring van districtsoudste Nico Klene was geweest, op het gebied van bedrijfsfraude, dat het kerkbestuur via de aan haar toegevoegde "Raad van Toezicht" tot het inzicht kwam dat het aan broeder Rohn ligt, dat het project Eimersstaete zo'n drie miljoen euro verlies moest lijden. Daarom wordt hij hard door het kerkbestuur aangepakt.
"Maar wij zullen niet aan uw huisraad komen," zo wilde mr. De Lange betrokkene nog wel geruststellen. Als de rechter er aanstonds in meegaat, zal het echtpaar Rohn dus worden kaalgeplukt.
(...)
Ma 25 Aug 2014, 14:35"
Zie ook het bericht op "
Ma 13 Feb 2017, 09:56"
Of het ook tot "de gemeenschap" Hoorn al doordringt, weet ik niet, maar áls er intussen al van bedrijfsfraude moet worden gesproken, zie ik die heel ergens anders. Degene die hier zo werd opgehemeld vanwege diens "kennis en ervaring op het gebied van bedrijfsfraude", riskeerde nota bene zelf
de ontstane miljoenenverliezen:
De nieuw-apostolische kerkleiding die via de Beheerstichting Alpha & Omega bij NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V. (algemeen directeur: NAK-opziener Rudolf Dick Vis) aan de touwtjes trekt, heeft heel wat uit te leggen
(...)
Tot 24 juni jl. maakte bij NAK Vastgoedontwikkeling Nederland B.V. ook de NAK-districtsoudste Nicolaas Klene nog deel uit van de directie. Mogelijk werd hem de grond te heet onder de voeten.
(...)
Ma 09 Nov 2015, 09:18"
Zie -wederom- ook het bericht op "
Ma 13 Feb 2017, 09:56"
In plaats van op te gaan in zielzorg, richtte de kerkleiding zich te gronde door in bovengenoemde kwestie een kuil te graven voor een ander doch er zelf in te vallen. Ook daarvoor waarschuw ik nu al jaren:
Deze hele maatschappelijke misstand blíjft voor alle (ex-)bestuursleden die de -nog steeds oplopende- verliezen hebben te verantwoorden,
een tikkende tijdbom.
(...)
Za 20 Sep 2014, 21:02" in de thread "Der Fall Rohn"
Zie verder mijn schrijven van 15 september 2009 zoals opgenomen in het bericht op "
Do 23 Apr 2015, 15:06" in de thread "Misbruik van geloof en vertrouwen", alsmede:
BakEenEi schreef:(...)
Als in de Nieuw-Apostolische Kerk het normale nog normaal had mogen zijn; als kerkelijke ambtsdragers zich er nog bewust waren geweest van de waardigheid van een geestelijke bediening; als de gelovigen zich niet hadden laten ringeloren door hun zogenaamde zegenaars; als niet alle bevoegdheden waren afgegeven aan degenen die er nu alle perken mee te buiten gaan; als pestkoppen hun
intimidatiepraktijken gewoon hadden moeten staken; als dienaren er niet voluit de gelegenheid hadden gekregen om dienen te verwisselen met heersen; als men eerst eens eerlijk en oprecht werk had gemaakt van de geboden van God; ja dan...
(...)
Bron: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "
Do 17 Jan 2013, 23:37", in de thread "NAK-catechismus en info-avond 4 december 2012"
Zie ook het bericht op "
Za 15 Okt 2016, 09:57"
Ja dan... hadden wij naar alle waarschijnlijkheid niet al jarenlang deze (overbodige) discussie hoeven voeren.
Groet,
(...)
Ma 13 Feb 2017, 11:00" in de thread "Der Fall Rohn"
"Nou nog de daad bij het woord voegen," zo wordt er overwogen in
het onderhavige Facebook-bericht. Ik ben echter maar zo vrij om nu te waarschuwen voor een extra valkuil, namelijk
kortzichtigheid. Er moet hier namelijk rekening worden gehouden met complexe diagnostiek want "de gemeenschap" loopt niet alleen leeg door
secularisatie, zoals sommigen het maar al te graag laten voorkomen. Wat er in de Nieuw-Apostolische Kerk spijtig genoeg vooral aan de hand is, is, dat bestuurders door eigenzinnig handelen God voor de voeten lopen. Juist daardoor blijft Zijn zegen uit. Ik kom hier niet mee op de proppen om de wijsneus uit te hangen, maar het is eenvoudig de slotsom die ik inmiddels kan opmaken na vele jaren van onderzoek ten aanzien waarvan mijn tussentijdse bevindingen sinds 2005 na te lezen zijn in duizenden forumbijdragen, getuige ook de onderstaande quote:
BakEenEi schreef:- (...)
[1] Broeders en zusters, wanneer u merkt dat een van u een misstap heeft begaan moet u, die door de Geest geleid wordt, hem zachtmoedig weer op het rechte pad brengen. Pas op dat u ook zelf niet tot misstappen wordt verleid. [2] Draag elkaars lasten, zo leeft u de wet van Christus na. [3] Wie denkt dat hij iets is terwijl hij niets is, bedriegt zichzelf. [4] Laat iedereen zijn eigen daden toetsen, dan heeft hij misschien iets om trots op te zijn, zonder zich er bij anderen op te laten voorstaan. [5] Want ieder mens moet zijn eigen last dragen.
Uit: Galaten 6 (NBV)
(...)
Om alvast de oneigenlijke hiërarchische (bestuurlijke) verhoudingen onder "Gods medearbeiders" af te schaffen, is er nog niet eens een statutenwijziging nodig! Toereikend zijn: oprechte bedoelingen. Zodra daarmee de belangrijkste stap is gezet, kunnen ook andere verbeterpunten worden aangepakt. Voor het overige...
Redactie schreef:(...)
Een kerkgenootschap is niet meer dan een facilitair bedrijf dat gelovigen voorziet van een dak boven het hoofd, al kun je er natuurlijk een gezelligheidsvereniging en/of een beleggersclub en/of een liefdadigheidsinstelling van maken. Kinderen Gods zijn aan elkaar gelijkwaardig terwijl de opvoeding door de werkzaamheid van de Heilige Geest kan worden overlaten aan onze hemelse Vader die bij een ieder van hen het hart aanziet. Wie zich in Zijn werk -ondanks zielzorg in een kerk- niet veilig voelt in Jezus' armen, wordt in geestelijk opzicht emotioneel verwaarloosd! Spijtig genoeg is dit in de Nieuw-Apostolische Kerk aan de orde van de dag doordat bazen en bovenbazen in de organisatie zich als kille zakenlieden zijn gaan gedragen die niet open kaart spelen en vooral hun eigen gang gaan. Dienaren op Zijn akkerwerk -waarbij overigens geen rekening behoeft te worden gehouden met het verschijnsel van echelonnering- mogen naast elkaar (!) helpers zijn aan Christus' plaats. Wie het best bakstenen, dakpannen en andere bouwmaterialen kan inkopen om vervolgens een kerk te bouwen, mag de vinger opsteken en dan zal het ook daarmee wel in orde komen...
(...)
Uit: Bericht door Redactie op "
Zo 22 Mei 2011, 19:36" in de thread "Levensbeschrijving Dap. Brinkmann".
Bestuursfuncties vereisen professionaliteit. Geen (stiekeme) "belangenverstrengeling" meer want dat is pas vragen om moeilijkheden. Een zuivere intentie en transparantie in de organisatie dwingen respect af. Synergie!
(...)
Uit: Bericht -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- op "
Wo 20 Nov 2013, 22:07", in de thread "Lafhartige "verklaring" van Betonkopf Wilhelm Leber"
Zie ook het bericht op "
Ma 30 Mei 2016, 10:54" in de thread "Opheffingsuitverkoop - alles moet weg!"
Zonder overdrijving kan ik stellen dat het voor mijzelf vanaf de eerste dag dat ik werkzaam was op het bureau van de Centrale Administratie, duidelijk is geweest:
"Een kerkgenootschap is niet meer dan een facilitair bedrijf." Geen enkele omstandigheid maakt het wenselijk dat ingeschreven leden zich emotioneel onder de voet laten lopen door kerkvorsten. Maar dat is wél wat er nu feitelijk gebeurt. In groten getale hebben gelovigen zich bijvoorbeeld laten overdonderen en schofferen door
het vermaledijde schrijven uit Santpoort van 21 februari 2010 van apostel Peter Klene c.s., maar de briefschrijvers hebben ons allen een rad voor de ogen gedraaid. Om hun eigen falen te verbloemen, smeedden ze een
complot tegen broeder Rohn. De één noemde hem een
oplichter en de ander betichtte hem van bedrijfsfraude.
U allen kunt intussen weten hoe het écht zit met
de investeringsinleg van districtsapostel De Bruijn en waar in zijn kerk de miljoenenverliezen écht zijn ontstaan.
De vraag is alleen, in analogie met het vanuit een emotionele opwelling "in onwelluidend vocaal" vertolkte en daarna in een vlaag van onnadenkendheid wereldwijd via het Internet gedeelde zangkoorlied in Hoorn: hoezo moet er volgens u zo nodig stand worden gehouden?! Soms kun je heus beter halverwege omkeren dan op een doodlopende weg eigenwijs blijven doordrammen. De kerkvorsten die u voorgaan, vullen hun eigen zakken, verhullen de waarheid en zijn voor de rest pertinent het spoor bijster. Ze hebben u een kunstje geflikt. U bent in de maling genomen. Ze hebben uw offergaven verbrast. U bent misleid én: u heeft zich laten misleiden.
Zie verder -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- de thread "
Wir haben es nicht gewußt". Laat het nu maar eens uit zijn met de pret bij de potsenmakers...
"Nou nog de daad bij het woord voegen!"
Groet,
TjerkB