Grensoverschrijdend gedrag vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk

Alles wat rond het thema van dit Forum extra aandacht verdient
Gebruikersavatar
TjerkB
Berichten: 2812
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 15:28

Grensoverschrijdend gedrag vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk

Bericht door TjerkB »

@all

Vandaag kwam Glaubenskultur-Magazine onder de kop "Realschülerin sorgte für Stopp jahrzehntelanger Übergriffe - Neuapostolischer Priester aus Reutlingen wegen sexueller Nötigung verurteilt" met een triest bericht over seksueel grensoverschrijdend gedrag vanuit de Nieuw-Apostolische Kerk in Zuid-Duitsland. Zie tevens hieromtrent het artikel "Mann für sexuellen Übergriff zu Bewährungsstrafe verurteilt" d.d. heden in de digitale editie van de "Reutlinger General-Anzeiger". Klik »HIER« om dit krantenartikel te downloaden.

De inhoud van de berichtgeving spreekt voor zich, lijkt mij. De reden waarom ik er hier melding van maak, is, dat ik van mening ben dat er ten aanzien van de nieuw-apostolische geloofspraktijk, zowel in voorgaande jaren als vandaag de dag, dient te worden gesproken van zinloos (geestelijk) geweld op grote schaal. Al vele malen werd hiervoor de aandacht gevraagd, zoals in het bericht op "Zo 29 Mrt 2015, 14:22" in de thread "Tussenbalans en hoe nu verder... " en onlangs nog in het bericht op "Wo 01 Mrt 2017, 12:14" in de thread "NAK NL lid Raad van Kerken in NL".

Zie -op het voormalige Forum van Bauke Moesker- ook de thread "Wir haben es nicht gewußt".

"Tou­te nation a le gou­ver­ne­ment qu’elle mérite"
- een uit­spraak van Jos. de Maistre, ge­zant van Sar­di­nië in Petersburg, naar aanleiding van de af­kon­di­ging van de nieu­we grond­wet door tsaar Alexan­der I (1811).

Groet,
TjerkB :shock:
"Das Schweigen zu einer Untat, die man weiß, ist die allgemeinste Art unserer Mitschuld" (Max Frisch)
Plaats reactie

Terug naar “Nieuws en andere actuele zaken”